carnation 29.11.2018 06:29:03 | |
---|
Blackened. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. "Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua." |
santakasa 29.11.2018 07:12:29 | |
---|
Hit the Lights on lampunvaihtovitsi. Fight Fire With Fire on palomiesten joulusaunakappale. Master of Puppets kertoo mestarista vetämässä stringeistä. One on koululaisten matikkalaulu, jossa harjoitellaan numero ykköstä. Enter Sandman kertoo hiekkamiehen tulemisesta sänkyyn. 2x4 on taasen faneille suunnattu pähkinä. Bad Seed on Hetfieldin maanviljelyslaulu, jossa kerrotaan huonosta viljasiemenestä. Ronnie kertoo Ron Weasleysta, josta Metallica teki jatkokappaleen Invisible Kid, jossa Ron ja Harry leikkii näkymättömyysviitalla. The Day That Never Comes on joulun odotuksesta kertova laulu. Spit Out the Bone kertoo luiden nielemisen ikävyydestä. Loadissa ja Reloadissa on kyllä hienoja lyriikoita. Esimerkkinä Outlaw Torn ja Fixxxer. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Bald Anus 29.11.2018 08:36:51 | |
---|
carnation: Blackened. Kappale kertoo maailmanlopusta, koska maailmanlopun tuoma loppu on mustattu eli blackened. Plussa kirjattu! sääh |
Angra Mainyu 29.11.2018 10:21:52 (muokattu 29.11.2018 10:23:05) | |
---|
santakasa: Hit the Lights on lampunvaihtovitsi. Fight Fire With Fire on palomiesten joulusaunakappale. Master of Puppets kertoo mestarista vetämässä stringeistä. One on koululaisten matikkalaulu, jossa harjoitellaan numero ykköstä. Enter Sandman kertoo hiekkamiehen tulemisesta sänkyyn. 2x4 on taasen faneille suunnattu pähkinä. Bad Seed on Hetfieldin maanviljelyslaulu, jossa kerrotaan huonosta viljasiemenestä. Ronnie kertoo Ron Weasleysta, josta Metallica teki jatkokappaleen Invisible Kid, jossa Ron ja Harry leikkii näkymättömyysviitalla. The Day That Never Comes on joulun odotuksesta kertova laulu. Spit Out the Bone kertoo luiden nielemisen ikävyydestä. Loadissa ja Reloadissa on kyllä hienoja lyriikoita. Esimerkkinä Outlaw Torn ja Fixxxer. Suomensin Fixxxerin eka versen: Joo, voodoo-nuket ovat jumissa Yksi jokaiselle meistä ja synneistämme Joten asetat meidät riviin Työnnä neulat, jotka tekevät meistä nöyryyttäviä Vain sinä voit kertoa ajoissa Jos me kaadumme tai vain kompastumme Mutta kerro, voitteko parantaa, mitä isä on tehnyt Tai korjaa tämä reikä äidin poikaan? Allekirjoituspaikka myynnissä 6,66¤/kk (ei määräaikaisuutta) |
Torniojaws 29.11.2018 11:33:44 (muokattu 29.11.2018 11:37:22) | |
---|
FiXXXer luonnollisesti kertoo nykyaikojen aikuisviihteen heikosta tilasta ja pohtii ratkaisuja sen kohottamiseen entiseen loistoonsa. Songmeaningsin malliin: Yeah, dolls of voodoo all stuck with pins Esiintyjät ovat nykyisin niin tuhdissa meikissä, että ovat nukkeihin verrattavia. One for each of us and our sins Tarjontaa on niin paljon, ettei tiedä mistä aloittaa. So you lay us in a line Yksi ratkaisu on tehdä niistä jono, jossa svaippaamalla valitaan, mistä tykkää ja mistä ei, ettei tule informaatioähky. Push your pins they make us humble Oikeista valinnoista saa Pins-pisteitä ja ei tule ylenkatseltua. Only you can tell in time If we'll fall or merely stumble Jokaisen omalla vastuulla löytää hyviä kaikkien huonolaatuisten joukosta. Ja se ottaa aikansa käydä läpi niitä, jos ei stumbleupon ole enää käytettävissä. |
Megakorkko 29.11.2018 16:01:57 | |
---|
ssääääähhhh ootte hauskoja :D |
Regalis Apertura 29.11.2018 16:06:52 | |
---|
No yksi tulkintahan se oli tuokin;)... |
Shredator 04.12.2018 08:26:42 | |
---|
AJFA on kyllä paras edelleen ja reissue kovvaa kammaa. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
santakasa 04.12.2018 08:42:55 | |
---|
Shredator: AJFA on kyllä paras edelleen ja reissue kovvaa kammaa. Totta puhiset. Levy täynnä toistaan kovempia riffejä. Hinkkasin yksi päivä Frayedin galloppiriffiä, joka tulee juuri ennen sooloa. Mä en tiedä, mikä mussa on, onko se lukihäiriön vaikutusta rytmin hahmottamiseen vai mikä, mutta mä en vaan saa sitä soitettua kunnolla. Meen aina ihan etukenoon ja takakenoon sekä sivukenoon. Koitan sen soittaa, kuten Ben Eller soittaa youtube-videossaan. Hitaamalla tempolla saan sen pysymään kasassa, mutta oikeassa tempossa meen ihan sivuraiteille. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
bedlam 04.12.2018 11:35:29 (muokattu 04.12.2018 11:37:10) | |
---|
santakasa: Totta puhiset. Levy täynnä toistaan kovempia riffejä. Hinkkasin yksi päivä Frayedin galloppiriffiä, joka tulee juuri ennen sooloa. Mä en tiedä, mikä mussa on, onko se lukihäiriön vaikutusta rytmin hahmottamiseen vai mikä, mutta mä en vaan saa sitä soitettua kunnolla. Meen aina ihan etukenoon ja takakenoon sekä sivukenoon. Koitan sen soittaa, kuten Ben Eller soittaa youtube-videossaan. Hitaamalla tempolla saan sen pysymään kasassa, mutta oikeassa tempossa meen ihan sivuraiteille. Siihen nähden miten paljon Lerssiä haukutaan on bändillä yllättävän paljon noita rytmisiä jippoja, joihin on vaikea saada otetta. Itekkin olen progea ja vaikka minkälaista Meshuggaa kuunnellut elämäni, mutta silti Fight Fire with Fire on ainoita biisejä, joita en osaa kuunnella vieläkään yli 30 vuoden toiston jälkeen niin ettei se komppi kääntyisi väärinpäin. Toi Frayed Endsin käännös on kans jännä. Ride the Lightningin intron kuulin kans aina ennen niin, että tahti alkaisi ekasta rummun iskusta, vaikka se alkaakin tokasta. E: eiku taisitkin tarkoittaa sitä nopeampaa rässiriffiä Frayedissa, itselle taas se edeltävän riffin rytmikäännös on aiheuttanut joskus aikoinaan mietintää. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
santakasa 04.12.2018 12:26:43 | |
---|
bedlam: Siihen nähden miten paljon Lerssiä haukutaan on bändillä yllättävän paljon noita rytmisiä jippoja, joihin on vaikea saada otetta. Itekkin olen progea ja vaikka minkälaista Meshuggaa kuunnellut elämäni, mutta silti Fight Fire with Fire on ainoita biisejä, joita en osaa kuunnella vieläkään yli 30 vuoden toiston jälkeen niin ettei se komppi kääntyisi väärinpäin. Toi Frayed Endsin käännös on kans jännä. Ride the Lightningin intron kuulin kans aina ennen niin, että tahti alkaisi ekasta rummun iskusta, vaikka se alkaakin tokasta. E: eiku taisitkin tarkoittaa sitä nopeampaa rässiriffiä Frayedissa, itselle taas se edeltävän riffin rytmikäännös on aiheuttanut joskus aikoinaan mietintää. Juu juuri tuota nopeaa riffiä tarkoitinkin. Tuo on muuten toinen hauska jippo sitä edeltävässä riffissä. Siinä taas mulla ei ole ongelmia pysyä mukana pois lukien sitten aivan siinä parissa vikassa tahdissa, kun se soitetaan keski E:stä. https://www.youtube.com/watch?v=rG1mclfYchA 3:56 - 4:02. Saan menemään ne hammer onit menemään, mutta tuo lasku on sitten vähän hankala saada selkoa, kun vahvasti dempattu. Toinen yleinen ongelma mulla on sitten niiden kohtien kanssa, joissa rumpali soittaa aina iskujen väliin virvelin, riffeissä joissa tulee tasainen ääni, kuten Dyers Eve -kappaleen säkeistöissä. Mulla ne virvelit menee aina iskujen päälle, jolloin soitan aina esim. tuossa riffissä virvelin kohdalle sen voimasoinnun ellen oikein kunnolla keskity. Yks kikka mulla on, jossa soitan nuo soinnut upstrokella. Sitten taas esim. Blackenedin alkuriffi ei tuota juuri ongelmia rytmissä pysymisen kanssa, mutta sitten soolon jälkeinen osio on taas mulla ihan yhtä helvettiä, kun komppi kääntyy siinää edes takaisin. Fight Fire With Fire -kappaleen pääriffi ei myöskään ole mulla ongelma. Kait mulla on aina vaan hankala hahmottaa rytmiä, kun kitara ja rumpu vetää tavallaan eri pulssissa. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
bedlam 04.12.2018 12:55:52 (muokattu 04.12.2018 13:09:02) | |
---|
santakasa: Fight Fire With Fire -kappaleen pääriffi ei myöskään ole mulla ongelma. Mulle taas tää on varmaan kaikkien aikojen pahin mindfuck :D Se vaan väkisinkin kääntyy laulun alkaessa niin, että virveli olisi tahdin alussa. Asiaa ei helpota se että Lars soittaa fillit ja pellin iskutkin niin kuin se menisi noin. E: en siis tarkoita että sen soittaminen olisi missään määrin vaikeaa, vaan kompin kuuleminen oikeinpäin. Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com |
santakasa 04.12.2018 13:27:55 | |
---|
bedlam: Mulle taas tää on varmaan kaikkien aikojen pahin mindfuck :D Se vaan väkisinkin kääntyy laulun alkaessa niin, että virveli olisi tahdin alussa. Asiaa ei helpota se että Lars soittaa fillit ja pellin iskutkin niin kuin se menisi noin. E: en siis tarkoita että sen soittaminen olisi missään määrin vaikeaa, vaan kompin kuuleminen oikeinpäin. Juu en ihmettele, jos tuo tuntuu oudolta. Mulle se ei varmaan ole hankaluus, kun voimasoinnut tulee virvelin kanssa samaan tahtiin. Tuntuu ne mustakin tulevan iskun päällä kuin iskujen välissä, mutta saan soitettua tuon ihan mukavasti. : ) Toinen helvetti on mulla Batteryn lopetus, kun komppi kääntyy. x ) Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Artturi 14.12.2018 00:41:33 | |
---|
|
Röntgen-Jeesus 14.12.2018 07:00:22 | |
---|
Settilistat on pysyneet aika samanlaisina nyt viime ajat. Toistojen myötä soitto on entistä tiukemman ja varmemman kuuloista. Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä.
Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä. |
Icy-Sun 14.12.2018 08:10:17 | |
---|
No jopas. Etenkin James oli erittäin elossa. Larssilla nyt aina basarit pikkasen kusee, vaan ihan pirteää räimettähän tuo oli bändiltä noin keskimäärin. |
Unmasked 14.12.2018 09:01:36 | |
---|
Itseä ilahdutti myös että Kirka on soitellut nyt syksyn aikana oikein pirteästi. Kyllä tämä nykyinen laiska keikkatahti kuitenkin palvelee niitä keikkoja itsessään. |
Milloin uskotte Metallican uuden albumin ilmestyvän (jos sitä edes tulee)? aivan varmasti ovat kirjoittaneet uutta materiaalia hotellihuoneissaan kiertueiden aikana. Itse en pääse Kantolaan, liput vietiin edestä, mutta olin perjantaina Nightwishin keikalla Turussa. |
TTV 16.12.2018 16:25:55 | |
---|
Walk1net: Milloin uskotte Metallican uuden albumin ilmestyvän (jos sitä edes tulee)? aivan varmasti ovat kirjoittaneet uutta materiaalia hotellihuoneissaan kiertueiden aikana. ... Eiköhän sieltä vielä vähintään yksi täyspitkä tule, itse veikkaan ajankohdaksi vuotta 2021, johon mennessä ovat saaneet HWfSD kiertueen ja tulevan Black levyn nostalgiat hoidettua. "Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.),
"You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King) |
Torniojaws 16.12.2018 18:26:14 (muokattu 16.12.2018 18:28:28) | |
---|
Joo, kyllä niiltä vielä ainakin yksi tulee. Silloin tällöin ovat tainneet kehuskellakin, ettei seuraavaa tarvitse odottaa niin pitkään. Mutta vähintään nykyinen kiertue loppuun ja sitten biisit, äänitys, jne. joissa Metallica ei ole aikoihin kunnostautunut nopeuden saralla :D Sanotaan 2019 kesällä kiertue valmis, sitten biisejä 1,5 vuotta, äänitystä vuosi, niin ollaan jo 2022 puolella. Ja varmaan 2021 tulee jotain Blackin 30v kiertueitakin ainakin vuosi, ehkä jopa 2, kun oli kuitenkin eniten myyty levy. Voi mennä jopa 2024 asti seuraava levy. Ehkä skippaavat sen, kun aika vasta oli kuitenkin se 25v kiertue, jossa koko levy soitettiin joka keikalla. Sanotaan keskiarvona, että 2023 tulee seuraava levy. |