Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pianomoduulit / softapianot
1
Anodi
11.10.2018 15:44:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens,
 
Etsiskelen ratkaisua, jolla saisi kohtuullisen hyvän akustisen pianon soundin keikalle / treeneihin mukaan. Kotona on Kawai K-300 akustinen piano, jossa anytime (ATX2) lisäpalikka.
 
Olen soitellut melko paljon silent modessa ja minusta nuo kawain virtuaalipianosoundit on tosi kelvolliset, suorastaan hyvät. Nyt pitäisi saada nämä soundit myös mukaan treeneihin / keikalle.
 
Olen kokeillut joitakin synia ja pianosoundit ei minusta pääse lähellekkään. Midikiippareita löytyy useita, joten vaihtoehtona olisi ottaa kone mukaan, mutta mikäs olisi hyvä softa? Kehuttua Pianoteq:a olen kokeillut mutta minusta se kuulostaa muoviselta. Soittotatsi on hyvä ja luonnollinen, mutta jotain siinä soundissa mättää. Ivoryjä yms en ole kokeillut, kun niistä ei demoja saa eikä viitsi ostaa sikaa säkissä. Lisäksi nuo on ilmeisesti aika raskaita käyttää eli onko sitten kuinka toimintavarmoja keikalla.
 
Yksi vaihtoehto olisi tehdä Intel NUC mini PC:stä (tai vastaavasta) pelkästään yhdelle pianosoundille pyhitetty kone. Menee pienee, ei maksa kovin paljon. Näitä on tehty maailmalla (ainakin tuolle pianoteq:lle), jopa ilman näyttöä niin että ohjelma starttaa kun koneen käynnistää ja on soittovalmiina 10 sekunnissa. Pianomoduuleja ei oikein taideta enää tehdä, joten tuo voisi olla järkevin vaihtoehto, mutta siis mikä softa?
 
Musatyyli on tällaista iisiä taidehäröilyä (soundi maailmaltaan klassiseen kallellaan), mitään rock pianosoundeja en etsi.
 
bangerboi
14.10.2018 00:30:13
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuulostaa melko hc-meiningiltä laittaa pc ilman näyttöä ja uskoa keikka sen varaan. Mutta joo, oon törmännyt useisiin tosi hyvän kuulosiin pianoplugareihin, kannattaa tsekata vaan youtubesta demoja ja hakea sitä kautta oma suosikki. Keyscapea voin suositella, sieltä saa erittäin päteviä soundeja pilalle.
 
Anodi
30.10.2018 12:34:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

bangerboi: Kuulostaa melko hc-meiningiltä laittaa pc ilman näyttöä ja uskoa keikka sen varaan. Mutta joo, oon törmännyt useisiin tosi hyvän kuulosiin pianoplugareihin, kannattaa tsekata vaan youtubesta demoja ja hakea sitä kautta oma suosikki. Keyscapea voin suositella, sieltä saa erittäin päteviä soundeja pilalle.
 
Onhan noissa synissakin käyttis ja prossu yms. Eli jos laittaa linuxin niin ei oikein tehtynä pitäisi olla sen epäluotettavampi.
 
Pitää tsekata tuo Keyscape, tosin siinäkin taitaa hintaa nostaa monenlaiset soundit - itse tarvin vain yhden hyvän pianosoundin.
 
Anodi
30.10.2018 12:35:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tosiaan testaamatta on mahdoton sanoa toimiiko. Soittotuntuma on niin eri noissa eri softissa. Youtubessa monikin kuulostaa hyvältä.
 
musamies
31.10.2018 21:02:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaipa softapianohommassa ongelma on kun pitää kuitenkin olla se kiippari mahdollisimman pianomainen ja käy niin, että käytännössä se on joku stagepiano.
 
Mitä mieltä olet Nordin pianosta?
 
masasa
03.12.2018 10:57:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse tein sellaisen ratkaisun, että ostin iPadilleni Focusriten iTrack Dockin, johon yhdistin halvahkon digipianon usb-midillä. Käytän SampleTankia ohjelmistona. Bilekeikkakin tuli tällä kattauksella soitettua, ja hyvin skulas. Tuosta Dockista on vieläpä tuo stereolähtö. Ei minkäänlaista latenssiongelmaa, vaikka iPadini on vanha 4.gen.
 
valotus
03.12.2018 12:06:29
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos muuten tästä V3 -modulista kenelläkään mitään omakohtaisia kokemuksia? Itse kaipailisin midiurkuun satunnaiseen tarpeeseen kohtalaisia pianosoundeja ja tämä vaikuttaisi hyvin kompaktin oloiselta laatikolta.
 
http://www.v3sound.com/en/e-ov-pianists.html
 
musamies
03.12.2018 21:07:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

valotus: Onkos muuten tästä V3 -modulista kenelläkään mitään omakohtaisia kokemuksia? Itse kaipailisin midiurkuun satunnaiseen tarpeeseen kohtalaisia pianosoundeja ja tämä vaikuttaisi hyvin kompaktin oloiselta laatikolta.
 
http://www.v3sound.com/en/e-ov-pianists.html

 
Tuubis joku testaillut:
 
https://youtu.be/dCLCm_PnVWs
 
Synth
17.12.2018 13:49:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse vedellyt 10v vanhalla macbookilla main stagesta soundeja keikalla. Firewire äänikortilla, mutta latenssi on kyllä häiritsevä. Nyt pitäisi siirtyä pc puolelle kun sain luontaisetuna hyvän käytetyn bisnesläppärin eikä siksi huvita enää uudempaa omenaa harkita. Sampletank 3 ilmeisemmin skulaa ihan stand alone niin ei vielä tarvii päättää hankkiiko GigPerformerin vaiko Cantabilen plugareita isännöimään.
 
Nyt kaipailisin siis suosituksia usb äänikortille, jolla latenssit pysyisi kurissa. Soitinkauppiaat toki tyrkytti jo 700€ RME:tä, mutta vähän maltillisemmalla budjetilla tarvis päästä tästä setupista kokemuksia keräämään ensiksi. Tiiän kyllä että laatu maksaa, mutta noin niinku latenssin puolesta olisko nuo Focusritet edes kokeilun arvoisia? Niitä kuitenkin löytyy käytettyjä pilvin pimein.
 
Ja onko wintoosan puolella jotain tehtävissä latenssin hallitsemiseksi? Ääniajurit tms..??
 
Bändi ilman kosketinsoittajaa on kuin McDonald'sin piha ilman mopoautoja.
musamies
17.12.2018 19:15:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Synth: Itse vedellyt 10v vanhalla macbookilla main stagesta soundeja keikalla. Firewire äänikortilla, mutta latenssi on kyllä häiritsevä. Nyt pitäisi siirtyä pc puolelle kun sain luontaisetuna hyvän käytetyn bisnesläppärin eikä siksi huvita enää uudempaa omenaa harkita. Sampletank 3 ilmeisemmin skulaa ihan stand alone niin ei vielä tarvii päättää hankkiiko GigPerformerin vaiko Cantabilen plugareita isännöimään.
 
Nyt kaipailisin siis suosituksia usb äänikortille, jolla latenssit pysyisi kurissa. Soitinkauppiaat toki tyrkytti jo 700€ RME:tä, mutta vähän maltillisemmalla budjetilla tarvis päästä tästä setupista

 
Näyttäs kannattavan pitää master keyboard sellaisena, että siinä hyviä ääniä ja vain täydentää softasoittimin ja ei kaikissa esim. pad saundeissa latenssi haittaa yhtä paljon kuin pianossa.
 
Synth
01.01.2019 09:04:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ylempi kiippari on ja tulee aina olemaan jonkinlainen työasema kattavalla soundikirjastolla. Alempaa ajattelin ajella läppärillä, ja luonnollisesti kaikenlainen pianosoundien käyttö tulisi mieluiten sieltä, ja onhan nuo sampletankin pianot kyllä käyttökelpoisia. Midikiippari itsessään on digipiano omilla saundeillaan, joten hyvä backup jos sattuu kone kaatumaan niin avaa vaan volumet kiipparista ja jatkaa niillä, joskin välttävillä soundeilla biisin loppuun.
 
Bändi ilman kosketinsoittajaa on kuin McDonald'sin piha ilman mopoautoja.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «