Aihe: Nauhoittamisesta / tallentamisestq
1 2
Krice
29.11.2018 14:45:59

Tascam tekee näitä erikokoisina, esim. tällainen moniraitavekotin:
https://www.thomann.de/fi/tascam_dp_03_sd.htm

Ei ole kokemusta miten helppoa käyttää, mutta varmaankin helpompaa kuin tietokoneiden käynnistäminen yms. Tosin siinäkin voi prosessia helpottaa käyttämällä jotakin mallintavaa mokkulaa mikseriin/tietokoneeseen liitettynä. Tietokone+mokkula päälle ja äänityssofta päälle, ei sekään nyt kovin hankalaa ole jos sitä ei tee sellaiseksi.
aristoteles666
29.11.2018 14:54:52

" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
weicco
29.11.2018 18:15:16

Haa! Nyt löytyy juuri sellaista mitä olen miettinytkin. Pitääpä tutustua. Kiitoksia.
tomaattiorava
29.11.2018 20:57:11
Mitä kummaa, styrkka piäälle, parit pedaalin painelut ja keihäs kouraa. Loopperi nauhottamaan kun tarvii. Konkkamikki vahvarin eessä ni tarttee vaa avaa kone, avaa reaper ja painaa phantomi päälle.
Ei oo tullu mieleen irroittaa joka johtoa aina kun niitä ei käytä...
sustain65
30.11.2018 06:40:12
Huomiona sellainen, että Bossin tai Zoomin pikkumiksereiden käyttö ei mielestäni ole olennaisesti nopeampaa ideoiden välittömään taltiointiin kuin tietokoneen, äänikortin ja äänityssoftan käyttö. Siksi minulla on jäänyt Boss BR-800 käyttö aika vähiin. Ja toi mainitsemani videointi toimii itselläni parhaiten ideoiden nopeaan tallentamiseen kotioloissa. Treenipaikalla meillä on nyt bänditouhuihin äänittävä digimikseri.
Stone
30.11.2018 17:05:23

tomaattiorava: Mitä kummaa, styrkka piäälle, parit pedaalin painelut ja keihäs kouraa. Loopperi nauhottamaan kun tarvii. Konkkamikki vahvarin eessä ni tarttee vaa avaa kone, avaa reaper ja painaa phantomi päälle.
Ei oo tullu mieleen irroittaa joka johtoa aina kun niitä ei käytä...

Noin.
Pitää kalustoa enemmän tai vähemmän valmiina tulilla, kun se inspis iskee. Virrat vain päälle ja idikset talteen.

Edit. reaper on hjuva.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
BulletFace
01.12.2018 09:04:35
weicco: No tarpeita on erilaisia ihnisillä. Rautainen (heh) moniraituri on juuri se mitä minä tarvitsen. Videointi ei ole huono idea sekään. Voin vetää samalla kertaa kitarat ja rummut (jos ei ole yö) :)

Oma treenikämppä olisi aivan rock, mutta mistä sellaiseksi Kauhavalla muuntuisi.

Jos kotoa löytyy PC tai Mac niin naurettavan helppo toteuttaa niin, että ei tarvitse kuin recordia painaa. Itsellä on iMac aina vain nukkumassa, joten ei tarvitse kuin painaa enteriä niin hommat on tulilla. Tuossa jo joku aiemmin vähän asiaa valaisikin, mutta itsellä ja varmaan monella muullakin on homma rakennettu näin seuraavasti:

Kitara, josta menee suoraan piuha kiinni äänikorttin instrumentti inputtiin, siitä usb kaapelilla koneseen ja sieltä valitsemaasi softaan ja ei muuta kuin record nappi pohjaan.

Itsellä on tosiaan systeemi aina valmiina ja kaikki piuhat vedettynä, joten ei tarvitse muuta kuin ottaa kitara käteen ja aloittaa uusi projetki niin ideat on tallessa. Eikä niitä tarvitse sitten erikseen kaivella enää mistään toisesta tallennuslaitteesta.

Tietekin auttaa, jos teeet jo valmiiksi musiikkia jollain DAW ohjelmalla, kuten Logicilla, cakewalkill, pro toolsilla etc.
Get the best and fuck the rest.
steelduck
01.12.2018 09:32:35 (muokattu 01.12.2018 09:33:18)

Minulla on kotona Olohuoneen nurkassa Dual Rectifier ja Bluetone Blackface/Plexi, josta Metropolouksen Speaker switcherin kautta Universal Audio OX:iin ja siitä UA Apollo Twin äänikortin kautta iMac:ssä pyörivään Logic X:ään.

Ei tarvitse tosiaan kuin laittaa vahvistimet päälle ja kitara piuhan päähän, niin voi soitella vaikka luurit päässä ideat talteen suoraan ja DAW:iin. Menee ehkä noin 10 sekunttia, kun kaikki on tulilla. Myönnettäköön, että aika Overkill-setti ideoiden tallentamiseen.

Matkasettinä mulla on sitten iRig ja iPhone, jossa Garageband ja BIAS JamUp. Tai pidemmille reissuille otan läppärin ja siihen UA Arrow ja UA:n softavahvistimet.
weicco
02.12.2018 17:28:04

Olen sen verran säätänyt tuota rautavuortsni, etten tietokoneen kautta jaksaisi alkaa enää säätämään soundeja. Tottahan nauhoittaesa soundi vaihtuu, mutta ainakin se mitä kuulen on pöörfekt. Tirtokoneen avulla toki hoidan sitten loput, kun raidat on "purkissa".

Ja tässä on tilaongelmia hieman myös. Jos olisi se treenikämppä, ei tulisi hellasäröäkään soundiin :)
BulletFace
02.12.2018 22:36:04
weicco: Olen sen verran säätänyt tuota rautavuortsni, etten tietokoneen kautta jaksaisi alkaa enää säätämään soundeja. Tottahan nauhoittaesa soundi vaihtuu, mutta ainakin se mitä kuulen on pöörfekt. Tirtokoneen avulla toki hoidan sitten loput, kun raidat on "purkissa".

Ja tässä on tilaongelmia hieman myös. Jos olisi se treenikämppä, ei tulisi hellasäröäkään soundiin :)

Itse voisin kyllä äänieristää työhuoneeni/kotistudioni, ja luukuttaa putkea täysillä mutta kun olen laiska niin en ole jaksanut. Hellasärö on helppo pitää pienenä nimenomaan tietokoneen kanssa kun pistää vain kuulokkeet korville niin H-särö vaimenee kummasti :)

Mutta joo, kukin tekee itse parhaaksi kokemallaan tavalla. En itse olisi vielä vuosi takaperin kuvitellut, että vetelen plugareilla tavaraa narulle, mutta niin hyvältä ne nykyään kuulostavat ja niin helppoa se on, että en ainakaan omissa kotidemoissani, jaksa muuta tehdä enää lainkaan.
Get the best and fuck the rest.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)