Aihe: "Paras" tremolo-pedaali
1 2
Victor Helldriver
02.06.2011 22:54:38
mulla on sellanen schallerin musta mötikkä. ovat isot pojat kehuneet
Bigger man is ALWAYS better than the little man...
Kuno
04.06.2011 12:25:07
Jos haluaa tappaa kärpäsen singolla niin kannattaa hommata lightfoot labsin goatkeeper. Siinä on sitä tremoloa.
Paskakitaristi #4
svilo
04.06.2011 22:07:12
Josh Smith Dual Tremolo

http://www.youtube.com/watch?v=-tz5uOdeTLg

kuhan soittelen, rupes vaan yrjöttää ku vatkuloi :D

/sv
"It's like... okay, this sounds like Fender BF, but wait... now I'm hearing Plexi... Oh, hold on... EVH tone... hey, that sounds very Tweed-ish"
Juutas
22.07.2011 22:14:46
Jungleman: Viimeksi testasin Hardwire Tr-7 Tremolo/Rotaryn, jätti melko happaman maun. Vehje lisäsi kohinaa eikä mikään tremolomoodi oikein tyydyttänyt, sitä paitsi tremolon nopeussäätö tuntui tavattoman herkältä, keskitempoalue ohittui todella vauhdikkaasti matkalla hitaasta nopeaan. Ja noita rotarypulputtimiakin alkaa olla 13 tusinassa.

Junglemanin varoituksista huolimatta hommasin tuon pitkän harkinnan jälkeen. :) Nyt on ensimmäiset kokeilut takana ja täytyy sanoa, että aika erilainen mielikuva tuli laitteesta sen perusteella. Alla lyhyesti plussat ja miinukset:

+ Perustremolo on juuri sitä mitä lupaakin eli varsin perinteinen ja ilmeetön mutta kohtuullisen hyvin säädettävissä - ei mitään erikoista, mutta toteuttaa sen mitä pitääkin.
+ Opto on loistava imitaatio Fenderin perinteisistä tremoloista - straton tai telen kaverina tällä saa loistavaa perinnemeininkiä aikaiseksi. Jos soittelisin enemmän tämän tyylistä musiikkia, niin olisin tästä moodista aidosti tohkeissani - nyt tulee jäämään vähälle käytölle.
+ Biasin kyvystä imitoida Voxia en osaa sanoa mitään, mutta omaan korvaani oikein miellyttävä ja sovivan "hillitty" tremolo. Toimii ja tulee kovaan käyttöön.
+ Ultravibe on AIVAN loistava! :D Tiukemmilla asetuksilla vellonta saa melkein mahan sekaisin, mutta hillitympänä kuulostaa tosi tyylikkäältä ja "nestemäiseltä" chorusmaiselta efektiltä. Ja tämä siis monona - millaisiinkohan svääreihin pääsisi stereosetupilla...
+ Pedaali itsessään on todella vankka ja älykkäästi toteutettu: säätimet ovat jämäkät ja "porrastus" antaa paremman tuntuman, patterikotelo on fiksuimpia mitä olen nähnyt ja paketissa oli jopa valmis velcropohjallinen pedaalilautaa varten sekä ohjeet alkuperäisen kumipohjan poistamiseksi. ;) Nice.

- Duo Tremolo jätti aika kylmäksi ja aika vaikea keksiä käyttöä tälle. Tuntui vain tekevään soundista epäselvän ja suttuisen vaikka käänteli säätimiä sinne ja tänne. Ehkä tap-tempon kanssa saisi jotain aikaiseksi, mutta en ehtinyt vielä kokeilla sitä.

+/- Rotary vaatinee lisätestausta bändin kanssa - nyt ei osaa vielä sanoa onko tämä hyvä vai ei. Samoin vibropan joka on sen verran ufo-osastoa, että voi olla vaikea keksiä käyttöä muuta kuin avaruusoundien tuottamiseen - which is cool...

En myöskään huomannut Juglemanin mainitsemaa kohinaa, mutta kotona ei ollutkaan koko efektilautaa käytössä ja soitin kohtuullisilla volyymeillä. Tämäkin jää siis treenitestin jälkeen todettavaksi.
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
Epi
23.07.2011 16:26:03

Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
Kipander
27.07.2011 09:10:06

Epi: Tämä on se paras.

http://www.custom-sounds.com/epages … agar.sf/fi_FI/?ViewObjectID=4388644

Mad Professor on loistava, Custom Shopissa on käytettynä mainio Fulltonen Supatrem joka oli yksi GW:n 50 legendaarisinta stompboxia listalla, hieno laite, kuten muutkin Fulltonen spedut.
Dreg
13.01.2012 19:33:15
Huom! Olet kirjoittamassa yli 170 päivää vanhaan ketjuun!

Olen hakemassa perustremoloa, ja Bossin TR-2 vaikutti asialliselta kun pääsin testaamaan sitä kaupassa hetkisen. Signaalikaan ei tuntunut huonontuvan. Hivenen halvempi vaihtoehto olisi Carl Martinin Surf Trem, josta tosin puuttuu mahdollisuus säätää efektin aaltomuotoa. Surf Tremiä on kehuttu, mutta onko m.nettiläisillä kokemuksia kyseisestä purnukasta?

Onko olemassa muita hyviä vaihtoehtoja jos budjetti on siinä sadan euron paikkeilla, kuin ketjussa aikaisemmin mainitut pedaalit (Danelectron pedaalit, Pulsar jne.)?
"Great deeds on a small budget!"
Juutas
16.01.2012 18:19:09 (muokattu 16.01.2012 18:19:26)
Dreg: Olen hakemassa perustremoloa, ja Bossin TR-2 vaikutti asialliselta kun pääsin testaamaan sitä kaupassa hetkisen. Signaalikaan ei tuntunut huonontuvan. Hivenen halvempi vaihtoehto olisi Carl Martinin Surf Trem, josta tosin puuttuu mahdollisuus säätää efektin aaltomuotoa. Surf Tremiä on kehuttu, mutta onko m.nettiläisillä kokemuksia kyseisestä purnukasta?

Onko olemassa muita hyviä vaihtoehtoja jos budjetti on siinä sadan euron paikkeilla, kuin ketjussa aikaisemmin mainitut pedaalit (Danelectron pedaalit, Pulsar jne.)?

Oman testailun perusteella ääni Hardwirelle, josta plussat ja miinukset yllä. ;) "Perusmoodi" tekee aika lailla sen saman kuin Boss ja muut moodit tulevat "kaupanpäälle". :D Mutta toki testaisin sinuna itse ensin, koska mielipiteet tuntuvat eriävän tuon pedaalin kohdalla.
Olen aina oikeassa - paitsi silloin kun olen väärässä...
zapateados
22.01.2012 00:04:24

Voodoo Labin Tremolo irtoaa käytettynä n. 100-110 eurolla, noita on liikkunut torilla aina silloin tällöin. Itse ostaisin enemmin sen käytettynä kuin Bossin tai EHX:n uutena.

Otsikkoon liittyen; paras tremolopoljin on mun mielestä VFE:n Old School. Sopivan kompakti, paljon säätövaraa ja uskomattoman orgaaninen soundi. Tap tempoa ei löydy, mutta sille ei ole itsellä tarvetta.

http://www.vfepedals.com/VFE_Pedals/Old_School.html
"Ain't nobody now can play the blues that I play" - Junior Kimbrough
Dreg
29.01.2012 09:48:47
Kiitos teille molemmille ideoista. Tuo Voodoo Lab houkuttelisi kovasti, pitänee odotella sen ilmestymistä torille.
"Great deeds on a small budget!"
tomaattiorava
27.11.2018 17:46:47
Nostoa.

Muljutin ois hakusessa ja sormi suussa.
Hakusessa mahollisimman vintage/surffi-saundi perussäädöillä. Tap tempo ei oo mitenkään must mutta eipä siitä haittaakaan ois mutta volume/level pitäis olla ja polkimessa mielellään luontainen boostaava vaikutus, silleen että säädöt nollilla toimis pienenä clean-boostina.

Mooeri oli tietty ekana mielessä kun ei mittää maksa mut jos laittaa satasen lisää niin kuuleeko myös eron vaikka voodoo labissa? Sen enempää en kyllä aatellut maksaa kun hakusessa vaan perinteinen ja simppeli tremolo.
petrip
27.11.2018 18:13:50
tomaattiorava: Nostoa.

Hakusessa mahollisimman vintage/surffi-saundi perussäädöillä. Tap tempo ei oo mitenkään must mutta eipä siitä haittaakaan ois mutta volume/level pitäis olla ja polkimessa mielellään luontainen boostaava vaikutus, silleen että säädöt nollilla toimis pienenä clean-boostina.

Mooeri oli tietty ekana mielessä kun ei mittää maksa mut jos laittaa satasen lisää niin kuuleeko myös eron vaikka voodoo labissa? Sen enempää en kyllä aatellut maksaa kun hakusessa vaan perinteinen ja simppeli tremolo.

Erinomainen Vintage-henkinen tremolo ja edullisesti:
https://tgt11.com/product.html/t-re … -used-fair-condition?category_id=13
Never trust someone who tells you to trust them. Trust me.
LaMotta
27.11.2018 18:22:11

Mulle paras on Seymour Duncanin Shape Shifter.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
kosmonausea
27.11.2018 18:46:38
tomaattiorava: Nostoa.

Mää oon tykännyt tästä aivan törkeästi: https://www.strymon.net/products/flint/ - onpa vielä kätevästi vintaasisurffihommiin tuota jousikaikuakin. Boost pitää rakennella secondary controlseilla, mutta onnistuu. Ainut miinus toki tuo hinta, jos budjettia ei hurjasti ole. Mutta onpa vain toimiva kampe.
Minä oon Hautamäjen Anssi.
Stone
27.11.2018 20:33:49 (muokattu 27.11.2018 20:35:53)

Meikäläisellä tremoloista on pyörähtänyt laudassa:

- Voodoo labin molemmat versiot (2 ja 4-nappinen)
- T-Rex Tremster
- ModTone Tremor
...sekä nykyään Boss TR-2 hoitaa tremolo tarpeen.

Paras hinta-laatu suhteeltaan on mielestäni ollut tuo ModTone tremor (pommin kestävä ja ei montaa kymppiä käytettynä maksa), joka vallan mainion kuuloinen tremolo. Kategorian heikoin (tai ohut soundisin) on taas ollut T-rex tremster.

Boss on varsin hyvä ja hommansa hoitava "vintage tyyppinen" tremolo ja ainakin halvempi kuin nuo Voodoo Labin vastaavat.
En tiedä onko jo mainittu, mutta Dan Electron tuna melt sekä EHX pulsar tremoloita kovasti on myös kehuttu, mutta itse jäävi ottamaan sen enempiä niihin kantaa.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
toivase
27.11.2018 21:11:22
Sammo
28.11.2018 12:59:38
tomaattiorava: Missä kohtaa ketjua pidätte tremoloa?
Ite varmaanki ekana kokeilen ketjun loppupäässä ennen loopperia ja reverbiä mutta dilsan jälkeen. En haluu että tremolo silppuaa verbin häntiä ja taitaa mennä helposti suttuseksi jos ois ennen dilsaa. Pitää vaan valitettavasti vaihtaa paikkoja koska nykyään pidän dilsoja verbien jälkeen, toimii vaa itellä paremmin.

Alunperin tremolo toimi vahvistimen pääteputkia pätkimällä, joten reverb oli pakostakin ennen sitä. Itellä vaihtelee kaiuilla haetun tilan ja halutun lopputuloksen mukaan kumpaa järjestystä tykkään kayttää (delay on aina ennen reverbiä ja tremoloa). Loopperi on itellä aina vikana kaiken muun jälkeen.
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
tomaattiorava
01.01.2019 14:45:17
Onko kokemuksia Keeley Verb-o-tremistä?
Ei ihan hullun hintainen ja kyljessä ois keeleyn jousi/nauha-verbi, mahtaiskohan päästä lähelle surffisaundeja tällä?
Stone
09.06.2021 12:10:06 (muokattu 09.06.2021 12:10:39)

Stone: Meikäläisellä tremoloista on pyörähtänyt laudassa:

- Voodoo labin molemmat versiot (2 ja 4-nappinen)
- T-Rex Tremster
- ModTone Tremor
...sekä nykyään Boss TR-2 hoitaa tremolo tarpeen.

Paras hinta-laatu suhteeltaan on mielestäni ollut tuo ModTone tremor (pommin kestävä ja ei montaa kymppiä käytettynä maksa), joka vallan mainion kuuloinen tremolo. Kategorian heikoin (tai ohut soundisin) on taas ollut T-rex tremster.

Boss on varsin hyvä ja hommansa hoitava "vintage tyyppinen" tremolo ja ainakin halvempi kuin nuo Voodoo Labin vastaavat.
En tiedä onko jo mainittu, mutta Dan Electron tuna melt sekä EHX pulsar tremoloita kovasti on myös kehuttu, mutta itse jäävi ottamaan sen enempiä niihin kantaa.

Vanha ketju, mutta lainaan itse itseäni, kun EHX Pulsar kävi myös laudassani ja tosiaankin vain kävi.

En tiedä, että oliko yksilöstä kiinni, mutta eihän sitä saanut mitenkään säädettyä, että perinteistä hillittyä tremolo aaltoa olisi saanut siitä. Kaikkea psykedeelista ym. kyllä siitä sai irti.
Se säädettävyys oli siinä todella herkkä eli joko se meni överikisi tai vajariksi, mutta ei traditionaaliseksi kuin vain äärettömällä tuurilla vahingossa.
"If you want heavy metal, listen to John Lee Hooker, listen to that motherfucker play. Thats heavy metal. Thats armour"! - Keith Richards
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)