Pepe60 26.11.2018 11:57:41 | |
---|
Mitä eroa les paul ja les paul studiolla on, kun nuo studiot näyttää olevan hinnaltaan halvempia? Ei ikinä mitään koskaan missään... |
fox 26.11.2018 12:12:00 (muokattu 26.11.2018 12:13:06) | |
---|
Pepe60: Mitä eroa les paul ja les paul studiolla on, kun nuo studiot näyttää olevan hinnaltaan halvempia? Haulla löytyy aika monta ketjua joissa noita erojakin on selvitelty (tarkoitit varmaan tuolla toisella LP:lla Les Paul Standard -mallia..) Noin äkkiseltään katsoen Studion rungossa ei ole reunalistoja, noin yleensä. Oli toki olemassa LP Studio Standard-malli, mutta sepä ei oo ollenkaan yleinen, eikä enää vuosiin ollut tuotannossa. Toinen ero, jota ei kyllä helposti huomaa, on se, että Studion runko on kahdeksasosatuumaa ohuempi. Studioissa on vuosien mittaan ollut eroja myös otelautamerkeissä, otelaudan materiaalissa ynnä muuta. |
Icy-Sun 26.11.2018 14:32:01 | |
---|
Minulla on 2005 LP studio. Jos rungon paksuutta ei ota huomioon, erot standardiin siltä ajalta taitavat olla lähinnä kosmeettiset. Ihan hyvä kitara ollut, eikä ole ollut tarvetta vaihtaa. 498 ja 490 mikit ei ole aivan minun suosikit Gibalta, mutta taisivat standardiinkin samoja noihin aikoihin käyttää. |
Itse koen, että esim kaulan reunalistat on paljon muutakin kuin kosmetiikkaa. |
Jeszse 27.11.2018 11:24:55 | |
---|
Perza: Itse koen, että esim kaulan reunalistat on paljon muutakin kuin kosmetiikkaa. Kerro lisää |
Explorer 27.11.2018 19:08:00 | |
---|
fox: Haulla löytyy aika monta ketjua joissa noita erojakin on selvitelty (tarkoitit varmaan tuolla toisella LP:lla Les Paul Standard -mallia..) Noin äkkiseltään katsoen Studion rungossa ei ole reunalistoja, noin yleensä. Oli toki olemassa LP Studio Standard-malli, mutta sepä ei oo ollenkaan yleinen, eikä enää vuosiin ollut tuotannossa. Toinen ero, jota ei kyllä helposti huomaa, on se, että Studion runko on kahdeksasosatuumaa ohuempi. Studioissa on vuosien mittaan ollut eroja myös otelautamerkeissä, otelaudan materiaalissa ynnä muuta. Näissä viime vuosien Standardeissa on lisäksi epäsymmetrinen kaulaprofiili ja otelaudassa compound radius (10"-16"), mitkä vaikuttavat aika paljon soittotatsiin. Ja on lukkoviritintä ja nostopotikoilla saa mikkien puolitusta ja vaiheenkääntöä. Ja sitten kosmeettisia juttuja. Mutta jos vertaa Studiota Traditional -malliin, niin niiden välillä erot taitavat olla pitkälti niin että Studio on suurinpiirtein sama kitara mutta vähemmillä koristeluilla. Traditional kun on sitä, mitä Standard oli "ennen vanhaan". I'll get me coat. |
Perza 30.11.2018 09:46:17 | |
---|
Jeszse: Kerro lisää Niin, siis kyllä ainaki mun mielestä tuntuma on jonkin verran smoothimpi. |