Aihe: Vox VT 20+, pienestä combosta iso soundi?
1 2
paskiaispaska
23.11.2018 17:12:21 (muokattu 23.11.2018 17:12:55)

ammonra: Nyt on mies "nimimerkin mittainen"! Asiallisia keskustelutaitoja voisi hieman viilailla!
Aikoinaan yksi kaveri katsoi asiakseen oikein soittaa minulle, kun laitoin hakuun hieman arvokkaan kitaran, piti melkoisen puhuttelun siitä olenko nyt ymmärtänyt kuinka kallis kitara on ja paljon, paljon muuta! Ihailla täytyy että ovat huolissaan lähimmäisetä ja hänen rahankäytöstä!!!

Nöyrimmät pahoittelut täältä suunnalta. Mulla takertu vaan ajatus tuohon, että voxin efektit korvaava multiefekti on liian kallis ni ostetaan putkipäätevahvistin kaappeineen. Mun silmissä voxin multiefekti maksaa käytettynä 50-100€ ja putkipääte 500€. Tuon takia heitin, että ei mitään järkeä. En tosiaan ole tarkottanu, että jollain ihmisellä ei olis varaa johonki tai muuta vastaavaa. Mulla ei oo kyllä varaa neuvoa ketään rahankäytöstä. Enkä tosiaan voi ottaa kenenkään soundimieltymyksiin kantaa. Tuo paska soundi osio oli yhtä huonosti kirjotettu ku muutkin minulta tänään. Mielessä oli tuoda ilmi, että yleensä se kuulokelähtö on noissa vehkeissä huonompisoundisempi ku itse combo mikitettynä, koska kitarakaiutin on lähes aina emuloitu pelkkänä taajuusvasteena. Oikea kaiutin tekee paljon muutakin. Mutta tottakai, joku voi tykätä siitä emuloidusta enemmän. Kertomuksesi upeasta soundista perustui kaverisi mielipiteeseen, niin ajattelin että olisi kuitenki hyvä tietää. Ja kaverisi kertomus perustui nimenomaan pa-kaiuttimien kautta soittamiseen - mihin tuo kuulokelähtö on tavallaan tarkoitettu tuon kaappiemulaationsa kanssa. Eli lineaarisesti toistavaan äänilähteeseen kytkettäväksi. Putkivahvarin kautta ja varsinki kitarakaapin läpi tuo kaverisikaan ei enää välttämättä tykkää soundista, koska siinä tavallaan on kahden kaiuttimen ja putkien väritykset päällekkäin ja soundi saattaa olla aika tunkkanen.

Heitin noita trollijuttuja, koska katsoin profiiliisi ja huomasin että olet pitkäaikainen jäsen ja ilmeisen hyvä ja reilu kauppakumppani vielä lisäksi. Ajattelin tämän olevan joku hyvä vitsi joltakin konkarijäseneltä, koska mielessä oli tuo hintaristiriita ja ajatus siitä, että noin hyvä kauppamies saattaa olla kyllä tietonen laitteiden hintatasoista. "pakko olla vitsi". Mutta minä se en tietenkään tiedä minkälainen multiefektilaite alottajalla on ollu mielessä jolla saa vastaavat ominaisuudet putkivahvariin ku tuolla voxin combolla. Tämän tietenki tajuaa vasta ku saa nenilleen.

Allekirjottaneen välillä itseäkin häiritsevä liian impulsiivinen luonne näkyy myös täällä netissä kirjottaessa, ku jää kiinni roikkumaan johonki omaan ajatusmalliin, eikä aina muista että se nopea ja suoraan mielipiteestä kädenkautta foorumille kirjotettu teksti pitäis käyttää myös aivojen kautta ja hengähtää hetki ennenku painais enteriä. Sitte tullaan myöhemmin hirvee morkkis pällä kattelee et meniköhän se nyt ihan oikein.

No onneks sentään anteeksi pyytäminen ja virheen myöntäminen ei ole ongelma täällä. Se nyt vielä puuttuis... Joten anteeksi ja pahoittelut vielä karkeasta kirjoitusasusta ja suhtautumisesta.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)