Aihe: Kitaran (mallin) tunnistusta: Charvette?
1 2
LamaAjanElvis
01.09.2006 14:56:09
Ei välttämättä paras idea ostaa tommosta halpista ja vaihtaa siihen tallaa joka maksaa kitaran verran, ostaa sitten samalla rahalla paremman kitaran.

Toisaalta harrastuksen nimissä olisi hienompaa omistaa joku vanha kasarifriikki kuin joku uusi ja tylsä RG. Tietenkin jos kitara on muutenkin paska, niin sitten korkeintaan seinälle.
Olipa kerran karvainen Norjalaisbändi vuonoilta. Ne soitti 5 oktaavia alavireessä ja kuulosti ihan huonoilta. Sormet lähtee soundista.
Kilgore Trout
08.10.2008 21:25:32
Mitähän mallia tuo minun Charvetteni on? 22 nauhaa, yksi humbucker ja kaksi yksikelaista mikkiä, viisiasentoinen mikkivalitisin, tone- ja volumepotikka, floikka. Sarjanumero on 003293 Fort Worth-Texas-laatassa.

Väri on sellainen possunpunainen. Iästä tai valmistusmaasta ei mitään hajua. Toivottavasti joku tietää edes jotain.
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
p130
09.10.2008 10:38:25 (muokattu 09.10.2008 13:25:27)

Mitähän mallia tuo minun Charvetteni on? 22 nauhaa, yksi humbucker ja kaksi yksikelaista mikkiä, viisiasentoinen mikkivalitisin, tone- ja volumepotikka, floikka. Sarjanumero on 003293 Fort Worth-Texas-laatassa.

Väri on sellainen possunpunainen. Iästä tai valmistusmaasta ei mitään hajua. Toivottavasti joku tietää edes jotain.

Mulla oli joskus tuollainen, sama värikin. Hyvä kitara, käytännössä Charvel Model 3 lukuunottamatta halppistallaa, joka on selkeästi laitteen heikoin lenkki (senkin kanssa kyllä pärjää). Kaula, body ja mikit ovat M3:n kanssa samat. Valmistusmaa on Japani ja sijoittunee 80/90-luvun taitteeseen. Mallinumeroa en muista, mutta senkin saa varmasti ongittua jostain esiin.

Edit: Kirjoitusvirhe
Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. -Kari Suomalainen
nappo
09.10.2008 12:36:58
Mulla oli aikanaan myös tuollainen Charvette. Forth Wort- lätkällä ja H-S-S-mikityksellä. Kauhea pelihän se oli kaikin puolin. Mikit oli lähes käyttökelvottomat kaikessa tukkoisuudessaan. Samoin talla ei juuri virettä pitänyt. Kummissakin luki Jackson. Muuten oli ihan hyvä peli :). Eli aika paljon vaatii laittoa, että siitä kunnon soittopelin saa. No, kaula oli mukava ainakin. Näistä ominaisuuksista huolimatta on jopa vähän ikävä sitä kitaraa. Ehkä sen takia, että sattui olemaan ensimmäinen.
Decadetroll
23.11.2018 04:24:30
Vesku666: Ensinnäkin Charvette270mik on made in Japan vastaa 5-600kitaraa.Pitää vireen.Itsellä oli Jackson js30 Indonesia.paska ei kestäny vireessä ja paskat mikit.Charvel oli taas import malli ja Jackson oli made in usa.Jackson ja charvel yhdistyivät tuli charvel

Semmonen arvokasta infoa sisältävä nosto sieltä sitten... :)
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
Barska
23.11.2018 19:17:32 (muokattu 23.11.2018 19:26:48)

Vesku666: Ensinnäkin Charvette270mik on made in Japan vastaa 5-600kitaraa.Pitää vireen.Itsellä oli Jackson js30 Indonesia.paska ei kestäny vireessä ja paskat mikit.Charvel oli taas import malli ja Jackson oli made in usa.Jackson ja charvel yhdistyivät tuli charvel

Ihan ei kyllä nyt auennut tää, mitä yllä olevalla yritetään sanoa...

Kuitenkin se taisi mennä jotenkin näin, että ensin oli Charvel, sitten tuli Grover Jacksonin ostettua paja Jacksonit, legendan mukaan kun Randy Rhoadsin kitaran kaupallisuus epäilytti Groveria ja hän ei uskaltanut riskeerata Charvelin mainetta, nimesi kitaran sitten Jacksoniksi. Kaikki siis sekä Charvelit, että Jacksonit olivät aluksi made in U.S.A ja käytännössä tilauksesta custom shoppi juttuina.

Sitten tuli (1986?) Japanilaiset Charvelit, jotka sitten 1990 tai 1991 lähteestä riipuen korvattiin Jackson Professionaleilla. Ekat Jackson made in Japan kitarat tuli kuitenkin 1990.

Sittemmin Jacksoneita on tehty vaikka missä, kuten myös Charveleita.

Jackson ja Charvel eivät siis yhdistyneet Charveliksi, vaan kyseessä oli/on saman yrityksen tuotteet. Sittemmin Fender osti Charvel/Jacksonin ja nyt tekee molempia milloin missäkin sattuu.

Charvette oli Charvel/Jacksonin halpis merkki 80-luvun lopulla. Pari mallia, oliko 170 ja varmasti ainakin 270 oli tehty Japanissa, näissäkin oli muistaakseni selkeä haju rako laadussa varsinaisiin MIJ Charveleihin ainakin hardvaressa. Nettihuhu kertoo puuosien alkuperäksi Model-sarjojen ylijäämät, tästä tuskin faktaa ja ajatus muutenkin kuulostaa oudolta. Tuskin niitä ylijäämä osia satoja on ollut.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
noon
23.11.2018 21:24:07

Meikäläiseltä löytyy tuollainen Charvette kitara. Painaa aivan mielettömästi ja kaula on viiva suora. Mikit on vähän mitä on, mutta aikanaan tämä oli kyllä kova kepukka (ainkin mun silloisen mittapuun mukaan).

Mun eka sähkökitara :)
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)