Aihe: Biisi jota et jostakin syystä siedä
1 2 3 4 575 76 77 78 79130 131 132 133 134
Lunnu
22.11.2018 14:12:57 (muokattu 22.11.2018 14:13:54)
Kalmo: Kaija Koon biisit, tai siis ainakin hänen hittinsä (albumeita en ole kuunnellut) ovat naisten voimabiisejä s

Oletan että puhut kokemuksesta

Sanoitustensa kutsumista yhdentekeviksi pidän outona, koska ne "kaikki", etenkin viim. viiden vuoden aikana tehdyt, käsittelevät ihan tunnistettavia ihmisen kipuiluja kovassa maailmassa.

Kuten miljoona muutakin yhdentekevää renkutusta

Omassa genressään monet KK:n biiseistä ovat mielstäni hyviä, ja erityisen hyvin tuotettuja, vaikken sellaista musaa itse kuuntelekaan. Tai no, tällä hetkellä pyörivistä "En pelkää pimeää" on kyllä intensiteettinsä kehittymisessä tosi mainio rock-iskelmä.

Saat pitää mielipiteesi ihan vapaasti ja niin aion pitää minäkin.

Minkälaisen tekstin itse kirjoittaisit esim. rohkaistaksesi keski-ikäistä naista saamaan elämänilon nurkasta kiinni?

Tee itse paremmin -kortti on aika kulunut juttu. Ei ole aikomustakaan ryhtyä tusinaiskelmätekstien kirjoittajaksi

Ovatko ne tekstit mielestäsi yhdentekeviä siksi, etteivät ne koske sinua?

Esimerkiksi näin. Täytyy ottaa huomioon että mielipiteiden suhteen osaan esittää ainoastaan omani ja se kattaa, kuten sanoin, koko paketin: tekstit, sävellykset, toteutukset ja - ennen kaikkea - esiintyjän itsensä.

Ja kyllähän 30 vuoden keikkailu tietysti luo fanipohjaa.

Jaksaa hämmästyttää
Nostalgy is not what it used to be
Juicy
22.11.2018 20:18:01 (muokattu 22.11.2018 20:18:23)

Se on muuten merkki argumenttien loppumisesta kun ruvetaan pilkkomaan ja kommentoimaan jokaista lausetta näsäviisailla kommenteilla, olen huomannut. Hyväksy tappiosi kuten mies.
"Alkoholismihan on trendinä käsittääkseni vanhanaikaista, sen vuoksi ihmiset on keksineet uusia vaikeuksia, kuten masentuminen ja veganismi." -Krice
Lunnu
22.11.2018 20:23:48
Juicy: Se on muuten merkki argumenttien loppumisesta kun ruvetaan pilkkomaan ja kommentoimaan jokaista lausetta näsäviisailla kommenteilla, olen huomannut. Hyväksy tappiosi kuten mies.

Ja mistähän tämä suuri viisaus on peräisin?
Helpompi se on kommentoida pitkässä kirjoituksessa eri osat erikseen.

Sitä paitsi en tullut ajatelleeksi että tässä oli kyse jonkinlaisesta kilpailusta jossa on voittajia ja häviäjiä. Luulin että kyse on mielipiteistä mutta meitähän on toki moneen junaan.
Nostalgy is not what it used to be
Vessajono
22.11.2018 20:37:32
Lunnu: Syy: yhdentekeviä, joskus suorastaan nolostuttavia sanoituksia;

Varsinkin näitä. Henkilökohtainen suosikkini on ehdottomasti Nää yöt ei anna armoo ja

Vanno se mulle
et seuraat mua maailman ääriin
mä tänne en jää
tai mut naulataan porttien pieliin

Mitkä vitun portit ja mihin ne liittyy yhtään mihinkään yhtään millään tavalla :D

Epämuusikko: Vanhat Kaijat on jees. Toni Wirtanen pilasi hänetkin.

esim. tämä on monella mittarilla mainio biisi
https://www.youtube.com/watch?v=uJRcpGBDFGU

Herranjumala, tuollahan oli joku 2/4-miinakin :o
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Kefiiri
22.11.2018 20:37:39
Se, että tekstit tuntuvat nolostuttavilta, kertoo jotain nolostujastakin. Ymmärrän kyllä mitä Lunnu tarkoittaa, mutta asia ei ole niin yksinkertainen, että ei-nolostuttavaan muotoon viilatut riimit olisivat aina se paras vaihtoehto. Välillä on ihan vapauttavaa olla vaan rehellisesti nolo, mutta kaikilla ei sisu riitä siihen.

On totta, että puolustuksen puheenvuorot eivät oikeastaan kuuluisi tähän ketjuun, mutta keskustelufoorumihan tämä on :)
En ole musiikin asiantuntija.
Juicy
22.11.2018 21:03:08 (muokattu 22.11.2018 21:06:27)

Lunnu: Ja mistähän tämä suuri viisaus on peräisin?
Helpompi se on kommentoida pitkässä kirjoituksessa eri osat erikseen.

Vuosikymmenien omakohtainen kokemus keskustelupalstoista ja foorumeista. Asiallisessakin keskustelussa joku joskus pääsee ihon alle, ja monesti vastapuolen ensimmäinen reaktio on alkaa pilkkomaan virkkeitä ja kommentoida lyhyesti muutamilla sanoilla. Siltähän tuo ainakin mun silmään vaikutti, ja eihän kukaan tietenkään myönnä kiivastuneensa internetissä.

Sitä paitsi en tullut ajatelleeksi että tässä oli kyse jonkinlaisesta kilpailusta jossa on voittajia ja häviäjiä. Luulin että kyse on mielipiteistä mutta meitähän on toki moneen junaan.

Kyllähän omien mielipiteidensä puolustaminen ja vastaväitteiden esittäminen on joillekin eräänlainen kilpailu, palkinnot ei vaan ole häävejä. Ehkä se on tärkeää saada tuntea olevansa oikeassa. Oli myös hyppysellinen sarkasmia tuossa kun puhuin häviämisestä mutta taisi mennä ohi.
"Alkoholismihan on trendinä käsittääkseni vanhanaikaista, sen vuoksi ihmiset on keksineet uusia vaikeuksia, kuten masentuminen ja veganismi." -Krice
slowdive
28.11.2018 09:37:10 (muokattu 28.11.2018 09:39:32)
Kyllä nämä Lauri Tähkän "Mä en pelkää" ja Anssi Kelan "Ilves" laskee tällä hetkellä elämänlaatua töissä missä radio soi. Pyrin pitämään Spotifyn & nappikuulokkeet tuossa käden ulottuvilla vähintään, mutta koko päivää ei niitäkään pysty/jaksa pitään.

Pyrin ymmärtämään kaikenlaisia mieltymyksiä, mutta kyllä varsinkin tuo "Mä en pelkää" on niin vaikea pala itelle käsittää, että miten joku vois haluta sitä kuunnella ihan vapaaehtoisesti ja digata kuulemastaan.
Knobs to the southeast.
Kefiiri
28.11.2018 11:46:18
Kuuntelin sitä Tähkää... ihmettelin hetken sitä "sulkapeitteenä sikahisen" kohtaa.
En ole musiikin asiantuntija.
Icy-Sun
28.11.2018 16:06:16
slowdive: Kyllä nämä Lauri Tähkän "Mä en pelkää"

Tämä on kyllä niin helvetan rasittava renkutus, etten keksi toistaiseksi ärsyttävämpää.
Prophet
28.11.2018 17:40:40
On artistilla hyviäkin biisejä, mutta kaikki varmasti jo tietävät, että "Laura hoitaa".
Jormaz
04.12.2018 09:36:42
Five finger death punch - Gone away
Disturbed - The sound of silence

Radio Rockin pakottamaa tekorankkaa kähinää. Liekkipipo päähän ja tarjoussalkkua hakemaan.
No tiedäthän.. Tarkoitettu.. tiedäthän..
tommium
07.12.2018 11:03:22
Jormaz: Five finger death punch - Gone away

Radio Rockin pakottamaa tekorankkaa kähinää. Liekkipipo päähän ja tarjoussalkkua hakemaan.

Erittäin hyvin sanottu! Täysin samaa mieltä!!!
"...mä sanon viimeisen sanan, Jasse on gay!"
Hannubal
08.12.2018 22:27:30
Jormaz: Five finger death punch - Gone away

Varsinkin kun alkuperäiset ovat oikeasti hyviä biisejä, nämä vain laahaavat raskaasti kuin 50 kilon jätesäkki harteilla vastatuuleen kävellessä. Aina vaihtuu kanava, kun nämä uudet versiot tulee radiosta.

Esim. The Offspringin alkuperäinen versio videoineen on loistava: https://www.youtube.com/watch?v=40V9_1PMUGM
Hän valikoi vaatteemme ja sanat suuhumme. Hän työntää kätensä meidän taskuumme ja syö meidän laskuumme.
Lautuma
09.12.2018 01:04:54
Hannubal: Esim. The Offspringin alkuperäinen versio videoineen on loistava: https://www.youtube.com/watch?v=40V9_1PMUGM

Ei helvetti, ilmankos kuulosti niin tutulta tuo. Offspringin kuuntelemisesta on se 20 vuotta aikaa jo rapiasti, Americanaan tyssäsi, enkä tainnut tuota Gone Awayta kuunnella koskaan sen kummemmin. Silti, tuohan kuulosti helvetin hyvältä ja sai unohtamaan 5fdp:n hirvityksen tykkänään - version, jonka aneemisen alun aikana vaihtuu kanava nopeammin kuin Speden Spelien reaktiopelin värivalonappulan lyöminen. Disturbedin coverista en ala edes, olen sen kerran kuullut.
I'm sorry to differ with you sir, but you are the caretaker. You've always been the caretaker. I should know sir - I've always been here.
insight
14.12.2018 05:41:11
Tekoälymusa kuulostaa muuten tosi paljon tietyntyyppiseltä radiosoittomusalta. Radiota ei liiemmin tule kuunneltua kuten ei telkkua katsottua. Näillä on korrelaatio.
Alfons Åberg
21.12.2018 21:38:12
Green Dayn Working Class Hero -cover on vähän korni. Siis oikeasti, juristiperheiden pojat Kaliforniasta laulavat työväen sankareista.
"Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu." -elon arska
Prophet
25.12.2018 13:40:13 (muokattu 25.12.2018 13:43:14)
Koettelee sietokykyä satavarmasti.

The Trashmen - Surfing Bird

https://www.youtube.com/watch?v=Eni4MG98A78

Napoleon XIV - They're coming to take me away, ha-haa!

https://www.youtube.com/watch?v=Tbk4wbfC9fg
Vessajono
26.12.2018 23:18:39
insight: Tekoälymusa kuulostaa muuten tosi paljon tietyntyyppiseltä radiosoittomusalta.

En nyt sanois ihan niinkään: https://dadabots.bandcamp.com/album/coditany-of-timeness
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Epämuusikko
27.12.2018 00:58:48
Vessajono:

Herranjumala, tuollahan oli joku 2/4-miinakin :o

Siellä on vaikka ja mitä

https://musiikintekijat.fi/artikkel … kku-impiolle-pop-musiikki-taidetta/
uliuli
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)