Aihe: Vaihtoehto Gibson T-500:lle?
1
Epi
19.11.2018 19:00:27

Explorerissani on tallassa T-500, mutta en oikein pidä sen tunkkaisesta soundista. Olisiko jäsenillä ehdottaa sille vaihtoehtoja? Ulostulotehoa saa kyllä olla samassa teholuokassa, mutta kirkkautta ja selkeyttä enemmän. Duncan JB:tä olen funtsinut, mutta mitä muita vaihtoehtoja suosittelisitte?
Kun miehet rumenee niin soitto kovenee!
The Jack
19.11.2018 20:02:21 (muokattu 19.11.2018 20:20:53)
Bare Knucklen Cold Sweatin väitetään olevan lähellä 500-T:tä, mun mielestä se on kuitenkin huomattavasti maltillisemman kuuloinen. Cold Sweat on ottanut inspiraatiota Gibsonin Dirty Fingers-mikistä ja 500T pohjautuu kait samaan mikkiin.

Mulla on Cold Sweat edelleen yhdessä superstratossa, ja Lespasta revin aikoinaan 500-T:n irti ja myin pois. Siinä mielessä en voi tehdä kunnollista vertausta, kun koskaan en ole näitä mikkejä samassa kitarassa pitänyt. Sen muistan, että vahvarista sai etsiä aina pitkään sopivia säätöjä 500-T:n kanssa että sai tasapainoista soundia. Cleanien kanssa se oli ehkä kelvottomin mikki, jolla olen koskaan soittanut. Cold Sweatissa on samaa säröillä läpileikkaavaa treblekkyyttä josta 500-T:ssä pidin, mutta sitä ei saa niin helposti kuulostamaan huonolta ja BKP:tä voi halutessa myös loiventaa Tonella ilman tunkkaisuutta. Harmi vaan, että juuri tätä mikkiä harvemmin näkee Torilla.

E: Cold Sweatin tallassa on 13.7 k. 5OO-T on 13.5 k. Molemmat ovat keraamisia mikkejä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)