Aihe: Cubase System|4
1
deggis
19.06.2004 14:54:13

Steinbergin Studio Case Plussa tuossa onkin vielä pyörähtämässä, mutta se susi lähtee takaisin saksanmaalle. Tuosta Cubase System|4:stä olisin tietäville osoittanut pari kysymystä:

-USB2.. vie kuulema tehoja ja on edelleen usb. Itsellä on tosin Barton 2600+ pyörittämässä, mutta onko tuosta liitännästä itsestään ollut jotain muuta motkottamista?

-Ko. paketista jotain muuta motkottamista? I/O-boksin littimet kestää eikä sisässä ole mitään ikäviä yllätyksiä (rotanraatoja tai vastaavaa)?

-Onko mitään järkeä hommata? :-) Tarpeena audiosekvesseri ja analogisia sisääntuloja vähintään tuo neljä. Äkkiseltään tuo on kovalta näyttänyt.

Kiitti.
Mushroom Cut No13
deggis
20.06.2004 14:21:27

No, pidänpä sitten vielä seuraa itselleni. Kun tuo I/O-boksi kerran ottaa kaiken virtansa usbista, niin miten hitossa se lykkää siitä phantomitkin (48 V) tarvittaessa? Ei kai siellä varmaan sitten virtaa ole nimekskään, mutta eikö tommosen luulis jotenkin näkyvän lykättäessä päälle?
Mushroom Cut No13
kjh
21.06.2004 14:08:49
Hmm, oliko tuossa edes USBstä 2 -versiota? Jos ei ole, niin ei taida kaikki i/o kanavat mahtua suurimmilla taajuuksilla kerralla. Onko tuossa 48v phantom? Varmaan tuo boksi silloin imaisee aika paljon virtaa USB väylästä, jos siinä ei ole erillistä poweria...

Karri
niko
21.06.2004 15:23:56
Onko tuossa 48v phantom? Varmaan tuo boksi silloin imaisee aika paljon virtaa USB väylästä, jos siinä ei ole erillistä poweria...

Ei kai mustanaamiosähkö syö juurikaan tehoa, sillä sen idea eikös ole vain antaa potentiaaliero konkkamikin kondensaattorin lataamiseksi, virtaa ei tuohon operaation tarvita juurikaan?

Tai näin minä sen olen ymmärtänyt.
Tämähan maistuu aivan paskalle. Ja lisäksi tässä on joku outo sivumaku.
t1amatti
21.06.2004 19:35:34
virtaa ei tuohon operaation tarvita juurikaan?

Juu, jännite ja virta on kaks eri asiaa. Esim tavallisessa pikku pikku sähköiskussa, minkä saa kun laahaa jalkoja laivan kokolattiamattoon ja koskee sitten kaiteeseen, saattaa olla kymmeniätuhansia voltteja jännitettä, mutta virtaa ei nimeksikään.
no näinhän se on.
deggis
21.06.2004 20:10:00

Juu, sähköoppia onkin tuolta osin (sentään) hanskassa.

Usb 1.0:ssa on näemmä 1,5 megaa kaistaa, 1.1:ssä jo 12. Löytääkö joku jostain tietoa millä tuo MI|4 pyörii? Eikö noissa pitäis erikseen mainita jos se usbi on joku muu kuin usbiyks?
Mushroom Cut No13
t1amatti
21.06.2004 20:51:29
Juu, sähköoppia onkin tuolta osin (sentään) hanskassa.

Usb 1.0:ssa on näemmä 1,5 megaa kaistaa, 1.1:ssä jo 12. Löytääkö joku jostain tietoa millä tuo MI|4 pyörii? Eikö noissa pitäis erikseen mainita jos se usbi on joku muu kuin usbiyks?

Muistan joskus kyselleeni tän systemnelosen perään täältä, ja samalla selailin Steinbergin sivuja, ja tulin siihen käsitykseen että usb1:hän se siinä.
no näinhän se on.
kjh
22.06.2004 10:40:58
Ei kai mustanaamiosähkö syö juurikaan tehoa, sillä sen idea eikös ole vain antaa potentiaaliero konkkamikin kondensaattorin lataamiseksi, virtaa ei tuohon operaation tarvita juurikaan?

Ahaa, mikrofonista ei saakaan lämmityslaitetta. Ajattelin tosin myös tuota boksia muuten, linkissä alla on hyvä juttu. Tuon boksin täytyy sitten olla aika virtapihi, jos USBlle sallitaan 2.5 wattia, kun vaikka EMUn boksit vievät 15wattia.

http://sound-on-sound2.infopop.net/ … 644&m=145109142&r=145109142

Karri
midimake
22.06.2004 15:35:29
Steinbergin Studio Case Plussa tuossa onkin vielä pyörähtämässä, mutta se susi lähtee takaisin saksanmaalle. Tuosta Cubase System|4:stä olisin tietäville osoittanut pari kysymystä:

.

Mikäs tossa StudioCasessa on vikana ?
Mikse se on susi, paperilla kuulostaa ainakin edulliselta
paketilta?

Tsekkasin, että Thomanni myy StudioCase Plussaa
409 eurolla, varustettuna hyvällä äänikortilla
Steinberg VSL 2020 (joka maksaa erikseen ostettuna
samassa paikassa 385 eur!)

Cubase System 4 kuulostaa varsin tyyriltä
paketilta, plussaa on tosin se että siinä mukana
Cubase SL 2.

Harmi että se on vain USB 1.1 eikä 2!
Jos mukana ois USB2 tason audiopalikka,
se olis todellinen Bargain!
deggis
23.06.2004 08:16:34

Tsekkasin, että Thomanni myy StudioCase Plussaa
409 eurolla, varustettuna hyvällä äänikortilla
Steinberg VSL 2020 (joka maksaa erikseen ostettuna
samassa paikassa 385 eur!)

Jep, samaa kattelin kun olin ottamassa kyytiin. Tarkastelin vielä täällä Cubase SE:nkin kelvolliseksi. Studio Case Plus -paketissa oli tosin itsellä yksi cd kokonaan korrupti (cd:stä puuttui yhden rinkulan kohdalta alumiinipinta kokonaan, ei ihme etten saanut asemia sitä lukemaan).

Kuva-antia (jos joku tuolle uralle jotain muuta käyttöä, kertokoon :-) sori huono kuva, kunnon valossa tuon hahmottaa paremmin): http://deggis.iki.fi/kummakuva/20040612-steinbergvstcd.jpg

Raudan kanssa oli kanssa kaikenlaista, kaatuiluakin. Tosin PC/PCI/rautasäätö on sellainen kolmikko, joka kuuluu yhteen, mutta Thomannilta sanoivat kortissa olleen muutenkin paljon ongelmia ja suosittelivat vaihtamaan.

Harmi että se on vain USB 1.1 eikä 2!
Jos mukana ois USB2 tason audiopalikka,
se olis todellinen Bargain!

Niinno, siis saa sen usb2:tanakin kiinni, jos koneesta vain löytyy väylää, 1.1:nä mikäli ei. Itseltä nousee se 400 megaa ja rapiat, mitäs se olikaan (heh, no, mitä todellisuudessa onkaan mutta tarpeeksi).
Mushroom Cut No13
t1amatti
23.06.2004 09:20:00
Niinno, siis saa sen usb2:tanakin kiinni, jos koneesta vain löytyy väylää, 1.1:nä mikäli ei.

Itse asiassa se toimii usb 1.1-vauhdilla vaikka koneessa olisikin tuki 2:lle, ainoa usb 1.1:tä ja 2:ta yhdistävä tekijä on samankokoiset ja -näköiset liittimet. Siitä siis tuo yhteensopivuus. Eli datansiirtotahdin määrää usb 1.1.
no näinhän se on.
deggis
23.06.2004 11:15:17 (muokattu 23.06.2004 12:48:36)

Itse asiassa se toimii usb 1.1-vauhdilla vaikka koneessa olisikin tuki 2:lle, ainoa usb 1.1:tä ja 2:ta yhdistävä tekijä on samankokoiset ja -näköiset liittimet. Siitä siis tuo yhteensopivuus. Eli datansiirtotahdin määrää usb 1.1.

Jaa hmm, niinno, tosiaan.. siihen voi olla piilotettuna tuollainenkin viisaus. Kova huomio, kiitos tästä :-) Pitäisi pohtia enemmän ennenkuin postailee aamusella.

Hmhm. Vaikka tuo mitä tuo lupailee neljälle kanavalle;

4 sisään & ulos @ 48,0 kHz/16bit: 6 144 000 b/s
4 sisään/2 ulos @ 48,0 kHz/24bit: 6 912 000 b/s
2 sisään @ 96kHz/24bit: 4 608 000 b/s
(luvut pitäisi vielä megoiksi kääntää että voisi verrata, muttei tuo taida vielä kymmentä megaa ylittää)

njoop. Kai tuo selviää siitä mistä pdf:ssä ( http://www.steinberg.net/WebVideo/cubasesystem4/English(UK)/doc/Cubase%20System%20Comparison.pdf ) lupaa, mutta aika jännä, että mainostavat 96koohoozetaa/24bittiä ja isosti neljää sisääntuloa vaikkei tuo yli kahteen kanavaan kerrallaan tuommoista signaalia anna käyttää mihinkään suuntaan.

Pitääpä tuumailla.
Mushroom Cut No13
Hattiwatti
23.06.2004 13:10:33
Moi.

Se ura siinä CD levyssä on kopiosuojaus, mitä monet muutkin firmat käyttävät. Se installointi saattaa kestää koneesta riippuen enemmän tai vähemmän aikaa.

Purkki toimii USB 1 protokollalla. Boksi on erittäin jämäkän oloinen ja koottu Saksanmaalla toisin kuin monet muut vastaavat.

Jos hakee settiä missä on erittäin hyvä softa ja äänikortti, mutta ei tarvitse enempää kuin 4 in/out niin mielestäni hyvinkin järkevä paketti.
deggis
23.06.2004 13:31:14

Se ura siinä CD levyssä on kopiosuojaus, mitä monet muutkin firmat käyttävät. Se installointi saattaa kestää koneesta riippuen enemmän tai vähemmän aikaa.

Jeah, vihdoin joku tätäkin mieltä. Mietin taannoin samaa. Järkevältähän tuo kuulostaisi siihen verrattuna, että tehtaassa olisi ollut vikaa.

Installeri jämähti asennuksessa ilmoitukseen "Updating system registry", jota odottelin jonkin vartin (kone edustaa näitä uutuus-amd-paketteja, tehoa pitäisi löytyä). Luulin, että xp:ssä oli vaan päässyt rekisteri kuralle, siistin ja yrittelin, ja asensin xp:nkin uudestaan. Ei vielä ottanut asentuakseen. Manuaaliakin kahlasin varalta.

Mutta lähtee tuo kai auttamatta tosiaan takaisin muustakin syystä.
Mushroom Cut No13
jorma_r
25.06.2004 11:49:19
(luvut pitäisi vielä megoiksi kääntää että voisi verrata, muttei tuo taida vielä kymmentä megaa ylittää)

Muista että harva väylä käytännössä siirtää sitä mikä on sen speksattu maksimi. Esim. 100 mbps - verkkokortin olen saanut parhaimmillaan siirtämään vähän yli 6 MT sekunnissa kun speksattu nopeus on max. 12.5 MT.

Kyllähän USB 1.1:n speksattuun nopeuteen mahtuisi kosolti jopa 96/24 -raitoja mutta käytännössä mikään USB-laite ei lupaa enempää kuin stereoparin. Rajoittamassa on käsittääkseni nopeuden lisäksi myös USB-väylän ajoitus ja tiedonsiirtoprotokolla.
deggis
25.06.2004 13:05:30 (muokattu 25.06.2004 14:57:45)

Juu, pointtia tuossakin.

Tuosta satamegasesta verkosta noita mittaustuloksia on tullut aika jänniä eteen. Esim. ftp:tä käytettäessä aika ison eron tekee linux ja windows, windows kun juttelee jotain omiaan lisäksi niin, että nopeus jää jonnekin 6-8 megaan/s. Linux siirti samassa tilanteessa sen 12,5.

Itse en juuri noita lukuja allekirjoita, koska en testiä nähnyt (tuttu noita selvitti taannoin), mutta on noissa kai jotain tommosta.

Jännä kyllä tuo, mimmosia latensseja se tosiaan antaa, low latencyä lupaavat (pci-vsl 2020:n "lowein latency" oli 0,75 ms) ja usbi alla.

EDIT: hattiwatti, mimmosia latensseja se lupailee? sain semmoisen kuvan, että sulla boksi tuo kokoonpano olisi. ja onko tuo mukana tuleva SL muuten 1 vai 2? jossain olen nähnyt mainintaa kakkosestakin, steinberg puhuu vain "SL":stä.

EDIT: no ihmekös olenkin nähnyt mainintaa SL 2:sta, tuossa ylempänä. thumbs up :-)
Mushroom Cut No13
Hattiwatti
26.06.2004 13:58:39
Hei.

Alhaisin latenssi taitaa olla 4,7 ms tai jotain. Itse käytän toiseksi pienintä bufferia mikä on muistaakseni jotain 7-8 ms, eli hyvinkin käyttökelpoinen.
Mukana tulee SL2. Cubase.netissä on ollut jotain juttua purkin firmwaren päivitysongelmista. Itselläni k.o. purkki ainakin toimii moitteetta (ainakin vielä)
deggis
26.06.2004 17:04:29

Jeah, itse olen tottunut Audiowerk2:n kanssa 30 ms:n latenssiin, joten tuo on vielä juhlaa. Vaikka pientä haenkin, ei sen tarvitse tuota 0,75 ms:ää olla.

Tuo purkki kuulostaa edelleen aika hyvälle mikäli siinä ei ongelmia ole ollut.. toisaalta se on usb, mutta toisaalta se _ei_ ole pci. Iskin vsl2020:n kiinni ja vaikka ääntä tuli, herjasi se koko ajan irq-ristiriitaa. Ah, pc:t!

Nojoo, näillä ja muutamalla muulla puheella olisin lootaa hankkimassa. Jos jollakulla on tätä *piip* vastaan jotain, puhukoon nyt, tai vaietkoon iäksi.

Pääsi vähän venymään tämä thread. Kiitokset, ihmiset.
Mushroom Cut No13
jorma_r
28.06.2004 06:50:29
Tuosta satamegasesta verkosta noita mittaustuloksia on tullut aika jänniä eteen. Esim. ftp:tä käytettäessä aika ison eron tekee linux ja windows, windows kun juttelee jotain omiaan lisäksi niin, että nopeus jää jonnekin 6-8 megaan/s. Linux siirti samassa tilanteessa sen 12,5.

Offtopikkia mutta kuitenkin; riippunee paljon myös Windows - versiosta. 98:ssa verkkon toiminta oli aika kuralla, W2000:ssa ja XP:ssa taas verkkoalgoritmit on suoraan kopioitu FreeBSD:sta. Melko hyvin toimivatkin.

Itse en ole koskaan saanut edes pingviiniä siirtämään tuota speksattua maksimia. Tai lähelle sitä.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)