Aihe: Metallica
1 2 3 4 531 32 33 34 35146 147 148 149 150
StaggerLee
16.11.2018 22:49:21
Hyvä soittaja ei todellakaan tarkoita klikin perässä täysin oikein tarkassa vireessä soittavaa tyyppiä. Groove fiilis kuviot kokonaisuus jne se mikä ratkaisee. Esim
Jimi Hendrix ei varmasti ollut mikään klikki ja millintarkka nuottisoittaja.

Itseasiassa liika tarkkuus pilaa montaa musiikkia. Esim. Kun dream theatre soittaa Metallicaa niin se kuullostaa ihan paskalta vaikka on uskomattoman hyvät soittajat.

Barton oli uskomaton soittaja. Se minkä tarkkuudessa hävisi voitti kaikessa muussa. Ja sanotaanko että se tarkkuus millä se soitti niin vaikka ei olisi hidastetusti nauhoitettu niin 99% ihmisistä ei ikinä olisi kuullut mitään vikaa levyllä.
MannihilatoR
16.11.2018 23:06:12

StaggerLee: Hyvä soittaja ei todellakaan tarkoita klikin perässä täysin oikein tarkassa vireessä soittavaa tyyppiä. Groove fiilis kuviot kokonaisuus jne se mikä ratkaisee. Esim

Itseasiassa liika tarkkuus pilaa montaa musiikkia. Esim. Kun dream theatre soittaa Metallicaa niin se kuullostaa ihan paskalta vaikka on uskomattoman hyvät soittajat.

Barton oli uskomaton soittaja. Se minkä tarkkuudessa hävisi voitti kaikessa muussa. Ja sanotaanko että se tarkkuus millä se soitti niin vaikka ei olisi hidastetusti nauhoitettu niin 99% ihmisistä ei ikinä olisi kuullut mitään vikaa levyllä.

Dream theatre ? Barton?
Röntgen-Jeesus
16.11.2018 23:34:27

https://youtu.be/YmhOIsM4jQE

All Within My Hands akustisena. Muutama ekstrajannu tuo sopivasti maustetta tähän hienoon biisiin.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
Gritsen
17.11.2018 02:44:26
StaggerLee: Hyvä soittaja ei todellakaan tarkoita klikin perässä täysin oikein tarkassa vireessä soittavaa tyyppiä. Groove fiilis kuviot kokonaisuus jne se mikä ratkaisee. Esim

Niin, kun ei sitä 99% ihmisistä edes kuule levyllä.
StaggerLee
17.11.2018 07:48:28
MannihilatoR: Dream theatre ? Barton?

Kännykän autocorrect piikkiin :)
StaggerLee
17.11.2018 07:49:53
Gritsen: Niin, kun ei sitä 99% ihmisistä edes kuule levyllä.

Eiku se on justice :)
Unmasked
17.11.2018 11:02:26 (muokattu 17.11.2018 11:02:52)
Röntgen-Jeesus: All Within My Hands akustisena..

Olipaa hyvä veto! Bändin ainoa oma biisi joka on mielestäni aivan paska levyllä mutta tämä toimii. Yritin käydä kuuntelemassa orkkiksen mutta hirveä se oli edelleen.
Lifelover
17.11.2018 11:27:55
StaggerLee: Hyvä soittaja ei todellakaan tarkoita klikin perässä täysin oikein tarkassa vireessä soittavaa tyyppiä. Groove fiilis kuviot kokonaisuus jne se mikä ratkaisee.

Mutta jos omaa kaikki nuo ominaisuudet ja pystyy *lisäksi* vetämään vireessä klikkiin niin onhan se silloin parempi soittaja?
No love for killer babies
Gritsen
17.11.2018 11:42:04
StaggerLee: Eiku se on justice :)

Justicen kohdalla se on se 100%
Arkka
22.11.2018 20:13:51

Gallup: Onko Cure Loadin huonoin biisi? Jos ei, niin mikä on?

(Disclaimer: Load on yks mun suosikkilevyjä ja huonoin ei tarkoita huonoa. Kysymyksen ei myöskään ole tarkoitus implikoida, että Cure minusta olisi huonoin, vaikkakin kysymyksenasettelulla saadaan aivan varmasti vinouma aikaan, joka onkin salaa se, joka kinnostaa.)
Vessajono
22.11.2018 20:27:05
Arkka: Gallup: Onko Cure Loadin huonoin biisi? Jos ei, niin mikä on?

(Disclaimer: Load on yks mun suosikkilevyjä ja huonoin ei tarkoita huonoa. Kysymyksen ei myöskään ole tarkoitus implikoida, että Cure minusta olisi huonoin, vaikkakin kysymyksenasettelulla saadaan aivan varmasti vinouma aikaan, joka onkin salaa se, joka kinnostaa.)

Ainakin se on yksi niistä huonoimmista. Ne muut on 2 x 4, Poor Twisted Me ja Ronnie. Niiden tilalle kun olis laittanut ReLoadilta Fuelin, The Memory Remainsin, The Unforgiven II:n, Prince Charmingin ja Fixxxerin niin yhden ihan ok:n ja yhden vitun huonon levyn sijasta olis tullut yks hyvä levy.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Röntgen-Jeesus
22.11.2018 20:49:04

Arkka: Gallup: Onko Cure Loadin huonoin biisi? Jos ei, niin mikä on?

Poor Twisted Me

Oli eka cd minkä ikinä ostin. Ihmiset varoitteli että ommuute paskaa ei tämä oo Metallicaa. Olin ja olen edelleen eri mieltä. Aivan timanttia biisit, soundit, kansikuva, asenne. Halu ja uskallus muuttua. Reload ri aivan yhtä kova mutta mainettaan huomattavasti parempi.
Quru: Kaikki musiikki on ihan perseestä. Vessajono: Mulkkua pitää pystyä heiluttamaan joko päältä tai alta, muulla ei oo väliä.
pehko
22.11.2018 20:55:08

Poor Twisted Me on kyllä huono. Mut muuten levy on kova. Oma suosikki pändiltä. Kuin mtös, eka cd jonka ostin.
"Sometimes he throws in a bunch of fretless songs and I say "I don't have any fretless bass" and he say's "Go fuck yourself" - Chi Cheng RIP
Vessajono
22.11.2018 23:21:58
Röntgen-Jeesus: soundit

Mä oon kans jostain syystä aina tykännyt, en oikein tiedä miks. Jotenkin sellasta tosi isoa soundia joka ei kuitenkaan kuulosta ihan niin ahtaalta kuin miltä sellanen täyteen tungettu kitaravalli voi pahimmillaan olla.

Ehkä se johtuu vaan vuodesta, oon tykännyt aina myös Rushin Test for Echon soundeista ja sekin ilmestyi -96.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
Hetfield
23.11.2018 00:39:53

Poor Twisted Me on joo se heikoin, muita en vaihtaisi pois ollenkaan. Reloadilla kokonaisuus on hiukan heikompi, mutta kyllä sielläkin hyviä biisejä riittää. Monta sellaistakin mitä livenä olis kiva kuulla vielä.
Alright, alright, alright!
JohnJ
23.11.2018 02:10:40 (muokattu 23.11.2018 02:15:14)
Vessajono: Mä oon kans jostain syystä aina tykännyt, en oikein tiedä miks. Jotenkin sellasta tosi isoa soundia joka ei kuitenkaan kuulosta ihan niin ahtaalta kuin miltä sellanen täyteen tungettu kitaravalli voi pahimmillaan olla.

Tässä oli aika hyvin sanottu. Soundit on omastakin mielestä Loadilla tosi hyvät. Ja paskin biisi on ehkä omastakin mielestä se Poor twisted me, vaikka ei tuo Curekaan kauaksi jää. Täytyy taas pyöräyttää levy läpi joku kerta niin selkenee näkökanta tuohonkin.

Edelleen sitä mieltä että Loadin kaltaista musaa Metallican pitäis nykyäänkin tehdä, mutta toki taloudellisesta näkökulmasta ymmärrän tuon väsyneen rässin vääntämisen kyllä, vaikken siitä itse saa oikein mitään irti. Jos Kirk tekee sen soololevyn mitä on uhannut, oisko se sitten lähempänä Loadin tyyliä, vai jotain vielä kauempana?
Metal meets the bone!
carnation
23.11.2018 06:28:57
JohnJ: Edelleen sitä mieltä että Loadin kaltaista musaa Metallican pitäis nykyäänkin tehdä, mutta toki taloudellisesta näkökulmasta ymmärrän tuon väsyneen rässin vääntämisen kyllä, vaikken siitä itse saa oikein mitään irti. Jos Kirk tekee sen soololevyn mitä on uhannut, oisko se sitten lähempänä Loadin tyyliä, vai jotain vielä kauempana?

Kyllähän tuolla viimeisimmällä Hardwired-levyllä oli useampikin Loadin suuntaan menevä kappale, kuten Dream No More, Now That We're Dead ja Halo on Fire. Piristi mieltä.
"Silpomisia, saatanismia, fundamentalismia, moninaista kanibalismia, mielisaiden heiteelle jättöä. Sekoavaa höyrypäistä kapitalismin mätänevää loppua."
bedlam
23.11.2018 06:38:47 (muokattu 23.11.2018 06:39:50)

carnation: Kyllähän tuolla viimeisimmällä Hardwired-levyllä oli useampikin Loadin suuntaan menevä kappale, kuten Dream No More, Now That We're Dead ja Halo on Fire. Piristi mieltä.

Joo, minustakin uusi levy oli musiikillisesti juurikin paluu Load-aikoihin. Tykkäisin enempi jos eka ja vika biisi olisi jätetty pois, jotenkin kokonaisuus kärsii siitä että mennään rässistä hard rockiin ja takaisin. Olisipa uutukaisella myös Load-levyjen saundit, minua se ylidiskanttinen basari ja virppa häiritsee ihan hirveesti vaikken tavallisesti soundeja edes ajattele isommin.
Levynkannet, logot, keikkajulisteet, nettisivut yms. http://www.petrilampela.com
santakasa
23.11.2018 07:12:11
Cure taitaa olla mullakin se heikoin lenkki. Kertsissä tosin on jotain siistiä. Poor Twisted Me -kappaleen pääriffi on taasen hauska. Kappaleessa on heikointa Hatukan efektoitu laulu ja ihme huutelut.

Noista levyistä olisi saanut itsessään jo hyvät levyt tiputtamalla muutamat kappaleet pois. 14 kappaletta Loadissa ja 13 Reloadissa. Onhan toi nyt iso määrä kappaleita.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)