BugBadWolf 16.11.2018 02:14:34 | |
---|
paskiaispaska:...ihan perus soundit tossa kuullostaa parhailta eikä tosiaan tarvii ruveta ruuvaamaan... Ja jos vähän haluaa ruuvata, sinne saa uitettua GT-100:n vahvistinmalleja. Muutkin "virityspalikat" toimivat ainakin yksi kerrallaan, mutta syntikat ovat sen verran tehosyöppöjä että prosessori kyykkää. Kokeilitko vaihtaa efektien järjestystä (loopin paikkaa ketjussa) saadaksesi modulaatiot toimimaan paremmin? En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
paskiaispaska 16.11.2018 08:18:53 | |
---|
BugBadWolf: Ja jos vähän haluaa ruuvata, sinne saa uitettua GT-100:n vahvistinmalleja. Muutkin "virityspalikat" toimivat ainakin yksi kerrallaan, mutta syntikat ovat sen verran tehosyöppöjä että prosessori kyykkää. Kokeilitko vaihtaa efektien järjestystä (loopin paikkaa ketjussa) saadaksesi modulaatiot toimimaan paremmin? Oon mä noi gt-100 mallit ladannu, mutta en mä niistä mitää uusia ulottuvuuksia löytäny. Mut ton takia mä en oo kemperiäkää sillälailla himoinnu, ku todennäkösesti silläki soittelisin vaa iha yhdellä tai kahdella profiililla ja jäis se täys potentiaali hyödyntämättä :) Luulen kans että se lskentateho loppuu siitä katanasta kesken ja reverb + phaser puurouttaa kokonaissoundia sen verran, että jää käyttämättä. |
Laulava Kylätohtori 16.11.2018 08:24:42 | |
---|
Aika turhaa on taas listata tänne kamoja, kun aloittajaa ei ole aloitusviestin jälkeen nähty, eikä tarkemmista spekseistä ole tietoakaan. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Kefiiri 16.11.2018 08:46:48 | |
---|
Aloitus voi olla jonkun veteraanin piruuttaan tekemä, mutta keskustelu on ollut ihan kiinnostavaa. En ole musiikin asiantuntija. |
paskiaispaska 16.11.2018 09:13:30 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Aika turhaa on taas listata tänne kamoja, kun aloittajaa ei ole aloitusviestin jälkeen nähty, eikä tarkemmista spekseistä ole tietoakaan. Voihan sitä aina jonku offtopicväittelyn laittaa pystyyn vaikkei alottajaa enää näkyiskään. |
Puavali 16.11.2018 09:39:19 | |
---|
Laulava Kylätohtori: 16.11.2018 08:24:42 Aika turhaa on taas listata tänne kamoja, kun aloittajaa ei ole aloitusviestin jälkeen nähty, eikä tarkemmista spekseistä ole tietoakaan. Aloitusviesti: Muori-1 14.11.2018 18:16:08 Viimeksi aktiivinen: Viim. aktiivinen:_15.11.2018 16:26 Onhan tuo tainnut käydä lukemassa viestit. |
Laulava Kylätohtori 16.11.2018 10:31:35 | |
---|
Puavali: Aloitusviesti: Muori-1 14.11.2018 18:16:08 Viimeksi aktiivinen: Viim. aktiivinen:_15.11.2018 16:26 Onhan tuo tainnut käydä lukemassa viestit. No mutta jos ei tarkempia tietoja ja tarpeita kerrota, niin ihan tyhjänpäiväistähän se on listata ne samat kamat tänne kuin niin monta kertaa ennenkin. Voihan ne niistä aiemmista lukea, jos ei kerran halua minkäänlaista interaktiivisuutta ehdotuksiin. Mieledtäni on turha avata uutta keskustelua, ellei ole siinä itse aktiivisesti mukana. Siitä olen samaa mieltä, että näissä parasta on aina, jos tulee kunnon mielenkiintoista off-topicia. Tosin se on usein muutenkin mielenkiitoisempaa kuin tiukka asiassa pysyminen. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Tomtom 16.11.2018 10:41:50 | |
---|
Mä kävin itse harrastuksen alkutaipaleella läpi melkoisen määrän vahvistimia ja efektejä, aloitin muistaakseni juurikin H&K trankkuvahvistimella ja jollain multihärpäkkeellä. nyt parinkymmenen vuoden jälkeen arsenaali on supistunut huomattavasti ja kulminoitunut nimenomaan kahteen erikokoiseen ja suht simppeliin putkivahvistimeen. "jalkioita" toki tulee ja menee mutta keskityn enemmän siihen mitä olemassaolevilla kamoilla voi saada irti soundipuolelta. Eli aiheeseen liittyen periaatteessa olisi ehkä ,pitänyt uskoa "isoja poikia" jotka sanoi jo silloin malborosavupilven keskeltä viiksiin tuhisten että "osta poika vaan se hyvä putkivahvistin", aikaa ja rahaa olisi säästynyt paljon. Toisaalta taas tuo polku lienee jokaisen kuljettava itse ja kamapelleily kuulunee asiaan erityisesti kitarismissa. "Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson |
opel99 16.11.2018 13:07:21 | |
---|
Tomtom: Mä kävin itse harrastuksen alkutaipaleella läpi melkoisen määrän vahvistimia ja efektejä, aloitin muistaakseni juurikin H&K trankkuvahvistimella ja jollain multihärpäkkeellä. nyt parinkymmenen vuoden jälkeen arsenaali on supistunut huomattavasti ja kulminoitunut nimenomaan kahteen erikokoiseen ja suht simppeliin putkivahvistimeen. "jalkioita" toki tulee ja menee mutta keskityn enemmän siihen mitä olemassaolevilla kamoilla voi saada irti soundipuolelta. Eli aiheeseen liittyen periaatteessa olisi ehkä ,pitänyt uskoa "isoja poikia" jotka sanoi jo silloin malborosavupilven keskeltä viiksiin tuhisten että "osta poika vaan se hyvä putkivahvistin", aikaa ja rahaa olisi säästynyt paljon. Toisaalta taas tuo polku lienee jokaisen kuljettava itse ja kamapelleily kuulunee asiaan erityisesti kitarismissa. tätähän tää on,kamarunkkausta ja loputonta saundin etsintää..... ei se ikä vaan asenne |
LaMotta 16.11.2018 13:44:33 | |
---|
Mutta onko multihärpäke oikea valinta aloittajalle? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Kefiiri 16.11.2018 14:02:21 (muokattu 16.11.2018 15:00:31) | |
---|
LaMotta: Mutta onko multihärpäke oikea valinta aloittajalle? Porukka tuntuu olevan sitä mieltä, että sellainen on omiaan nimenomaan aloittelijalle, ja siitä voi mieltymysten tarkentuessa siirtyä vähemmän multiseen härpäkkeeseen. Mielestäni tuo kuitenkin on asioihin jo valmiiksi hyvin perehtyneen mielipide, joka ei ota huomioon aloittelijuuden syvintä olemusta. (Mutta ehkä voisin itse ensin perehtyä puheena oleviin härpäkkeisiin ja muodostaa mielipiteen vasta sitten!) En ole musiikin asiantuntija. |
iec 16.11.2018 14:53:04 | |
---|
Niin, ei ole yhtä oikeaa tapaa tai tietä siihen, että löytää itselleen juuri sopivanlaiset kitarakamat. Joskus se "matka" eli löytöretki on osa sitä harrastusta ja harrastuksen hauskuutta. Itse olen ainakin törmännyt kitarakamppeista ostaessa ja myydessä hyviin tyyppeihin, joilta olen saanut todella hyviä vinkkejä ja tietoa. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
Pantse 16.11.2018 14:54:23 | |
---|
LaMotta: Mutta onko multihärpäke oikea valinta aloittajalle? Miten kukin multihärpäkkeen määrittelee. Mun mielikuvissa multihärpäke on esim. Line6 Pod, Behringer V-amp tai Boss Gt100. Ne eivät välttämättä ole aloittelijalle ihanteellisia, koska tarvitsevat ensinnäkin erillisen vahvistimen tai aktiivikaiuttimen tuottamaan ääntä ulos, ja toisekseen voivat vaatia jonkin verran säätämistä ihan pelkästään sen perussoundin tuottamiseksi ulos. Perinteisesti multiefektilaitteiden valmiit presetit on vieläpä kuorrutettu useammalla efektillä, joten sitä perussoundia joutuu vähän hakemaan. Tuon Katanan käyttö puolestaan on hyvin simppeliä noihin verrattuna. Se on ihan vain kitaravahvistin, jossa yhtä nupikkaa kääntämällä valitaan neljästä mallinnuksesta omaan käyttötarkoitukseen mieleisin. Sitten vain säätää niitä samoja nupikoita kuin analogivahvarissakin on. Kaikua voi lisätä maun mukaan ja halutessaan yhtä nupikkaa kääntämällä laittaa vaikka pientä säröboostia crunch-kanavaan. Jos vertaan omaan aloittelijavahvariini noin 20 vuotta sitten (Laney TF-sarja), ei tuon laitteen käyttäminen ole sen mutkikkampaa, soundi on vain monin verroin parempi. |
LaMotta 16.11.2018 15:05:25 (muokattu 16.11.2018 15:06:49) | |
---|
Pantse: Katanan käyttö puolestaan on hyvin simppeliä noihin verrattuna. Se on ihan vain kitaravahvistin, jossa yhtä nupikkaa kääntämällä valitaan neljästä mallinnuksesta omaan käyttötarkoitukseen mieleisin. Sitten vain säätää niitä samoja nupikoita kuin analogivahvarissakin on. Kaikua voi lisätä maun mukaan ja halutessaan yhtä nupikkaa kääntämällä laittaa vaikka pientä säröboostia crunch-kanavaan. Ok. Itsellä on kokemusta vain Boss gt10stä enkä suosittele sellaista kenellekään. Kuten en Motonetin polkupyörän valojakaan. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
paskiaispaska 16.11.2018 16:39:09 | |
---|
LaMotta: Ok. Itsellä on kokemusta vain Boss gt10stä enkä suosittele sellaista kenellekään. Kuten en Motonetin polkupyörän valojakaan. http://blog.reddogmusic.co.uk/wp-co … 016/11/Katana-Controls-1024x154.jpg Ei tosiaan vaadi mitään insinööritutkintoa. Tietokoneeseen kiinni tökkäämällä sitte pääsee syvällisemmin käsiks, missä varmasti alottelijalla menee sormi suuhun. Mutta ei sinne tarvii mennä, koska noi vakiopresetit on aivan parhaat. |
Älkää peljätkö hyvät herrat! Muori-1 lukee kyllä viestinne, tuumailee vain hetken verran ja palaa jälleen viisaiden sanojenne ääreen. Kun tuo Katana sai niin vankkaa kannatusta, niin tutkiskelin sitä hetken ja se vaikuttaa todella...vaikuttavalta. Eikä hintakaan päätä huimaa. Sitä täytyy ehdottomasti käydä testaamassa. Nyt vain mietin, että kannataisiko suoraan ostaa 100w kun se vielä mahtuisi budjettiin? Mutta tosiaan kun mm soittosaundista kyseltiin, niin sanoisin että kun jättää kantrin, humpan ja bläkkiksen pois niin kaikki mitä siihen väliin mahtuu, mahtuu myös soittolistalle. Eli ultimaattisia mörkösaundeja tuskin tulee käytettyä kovin paljoa, kaikkea muuta kylläkin. (Vaikka tuo brown kyllä kuulosti maukkaalta!) Soittaa pitäisi pystyä niin kotona hissukseen kuin voluumilla seurakunnalla, mutta se ei tilana ole mikään valtavan suuri, Jos nyt noin 100+ henkilöä vetäisi. En osaa nyt antaa tarkempia mittoja. Ja niistä kaikenlaisista härpäkkeistä, lisäominaisuuksista, bluutuuteistajaäpeistäsunmuista... käyttämättä ne minulla jäisi vaikka varmaan hienoja juttuja onkin. Pidän kun asiat pysyvät simppeleinä. Minulla ei riitä mielenkiintoa nysväämisiin ja loputtomiin säätelyihin. Siksi tuo katana tuntuikin heti hyvältä. Tuolle studio editor ohjelmalle nyökyttelen vielä hyväksyvästi päätäni, mutta siinä menee minun kiinnostukseni raja. Eli en kaipaa multihärpäkkeitä vaan hyvän simppelin perusvehkeen jolla pystyy herkistellä hissukseen kotona ja murauttaa hyvällä säröllä pienellä keikallakin. Ja mahdollisista mikitys tarpeistakin joku kyseli niin pahoittelen, mutta PA hommissa ymmärrys on samaa luokkaa vahvari asioiden kanssa. Minulla ei ole mitään käsitystä milloin vahvari vaatii mikitystä ja milloin ei. Kaikki on uutta minulle oppiminen tapahtuu kaantapään kautta. Entinen kitaristimme hoiti PA hommat ja me muut saimme istua valmiiseen pöytään. Hän jättäytyi nyt hetkeksi syrjään ja minä siirryn rummuista toistaiseksi tilutus hommiin. Kuka niitä rumpuja sitten soittaa, ei olla ehditty vielä miettiä, varmaan se basisti sitten... ja pianisti vaihtaa bassoon!, joo kyllä me saadaan se wörkittyä :) Sanotaan nyt vaikka niin, äänentoisto on aika basic ollut tähän mennessä ja mitään suurta muutosta tähän ei ole näköpiirissä. Mutta sellainen kysymys tuli mieleen, että kun katanassa varat riittää myös 100 wattiseen niin onko järkevämpää ottaa suoraan isompi? Vai voiko iso katana olla jo liian iso minun tarpeisiini? Voiko se olla liian äänekäs? Onhan siinä kyllä tuo Power kontroll joten voisi luulla että sillä voi hissutella. |
parek 16.11.2018 18:38:16 | |
---|
Katana 100 olis mun valinta. Hyvä ja edullinen vahvari. |
BugBadWolf 16.11.2018 19:17:41 | |
---|
Muori-1:...onko järkevämpää ottaa suoraan isompi?... On. Foorumisoftan virheen välttämiseksi vähän perusteluja perään. Kuten sanoit itsekin, 3 tehoaluetta löytyy. Tosin puoli wattiakin riittää bändivolumeksi monenlaisiin projekteihin. Katana riittää varsin pitkälle ja on varsin mukava kantaa keikallekin pienempiin paikkoihin. Lisäksi vasta 100-wattisessa on "täydet" ominaisuudet. Tosin comboissa ei ole midivalmiuksia. Se tulee vasta nupin kanssa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
paskiaispaska 16.11.2018 20:07:47 | |
---|
BugBadWolf: On. Foorumisoftan virheen välttämiseksi vähän perusteluja perään. Kuten sanoit itsekin, 3 tehoaluetta löytyy. Tosin puoli wattiakin riittää bändivolumeksi monenlaisiin projekteihin. Katana riittää varsin pitkälle ja on varsin mukava kantaa keikallekin pienempiin paikkoihin. Lisäksi vasta 100-wattisessa on "täydet" ominaisuudet. Tosin comboissa ei ole midivalmiuksia. Se tulee vasta nupin kanssa. "täydet" ominaisuudet siinä fyysisessä paneelissa. Eli puuttuko siitä 50w versiosta presencepotikka ja kaks muistipaikkaa (100w 4kpl ja 50w 2kpl). 50w versiossa presencen joutuu säätämään tietokoneella softan kautta. Ja molemmissa on ymmärtääkseni samat 8muistipaikkaa köytössä ku ostaa sen bossin kanavanvaihtopedaalin tohon(en muista mallia). Mutta silti, 100w ehdottomasti. Ei ole hirveesti isompi, mutta kuitenki sen verran että soundi on parempi ja tukevampi. Ja hintaero on aika "pieni". Se kyllä ihmetyttää, että miten noita voi mainostaa 100wattisina, ku jo siellä vahvarin takana heti lukee, että tehontarve on 77w :D Vai onko boss keksiny ikiliikkujan. Vaan eipä taida olla ainoo joka ilmottaa yläkanttiin tehot. |
LaMotta 16.11.2018 20:15:47 (muokattu 16.11.2018 20:18:32) | |
---|
paskiaispaska: Se kyllä ihmetyttää, että miten noita voi mainostaa 100wattisina, ku jo siellä vahvarin takana heti lukee, että tehontarve on 77w :D Vai onko boss keksiny ikiliikkujan. Tuo on jo tieteellinen ihme. Trankkuottoteho 77w= noin 7 musiikkiputkiwattia? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |