Aihe: Mitä laitat master faderiin?
1 2
jannu
20.11.2018 13:20:06
Nykyisin yleisimmin se isompi UAD Pultec, jossa on middlen säätö. Lisäksi tilanteesta riippuen 1176 kaikki napit pohjassa, mutta sellasella gainilla, ettei mittarin neula värähdä.
"You can't really be jealous of something you can't fathom." -Nigel Tufnel
Saatanan kojootti
dewil
20.11.2018 13:55:53

Mä en oo koskaan oppinut miksaamaan kompuraa vastaan. Monet niin kuulemma tekee, mutta mä en vaan oo koskaan ymmärtänyt, että miksi ja kuinka.
Dont Clone The Beat. Own The Beat.
JoKo
20.11.2018 23:05:42
Masterin en laita yleensä mitään, korkeintaan limitterin jolla nostan tasot järkeviksi jos tuotos ei mene masterointiin. Ryhmiin laitan kylläkin juttuja, enimmäkseen pultec-tyylisstä eq:ta ja jos tilanne vaatii niin ryhmäkompuraa. Riippuu vähän tarpeesta millaista, ssl-buscomp tai fairchild-plugarit ovat useimmiten käytössä.
Vessajono
21.11.2018 15:15:21
Timo JM: Kuinkahan moni laittaa nykyään sen SSL G-Master Buss kompuran sinne master faderiin? Monen kaupallisen levyn soundista vois helposti kuvitella, että se on siellä joko plugarina tai alkuperäisenä rautana.

https://www.waves.com/plugins/ssl-g-master-buss-compressor

Master faderiin, kahviin, aamupuuroon, murojen kanssa, mitä näitä nyt on. Yks niistä go-to -plugareista, jota tulee käytettyä vähän kaikkialla.
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
studio
22.11.2018 08:23:03
Master faderiin laitan tarvittaessa sormen tason säätelyä varten mutta insertissä on miksauksessa yleensä SSL 4000E mikserin (rauta ei mallintava) bus kompura erittäin lievällä otolla.
Attew
29.11.2018 08:10:19

Harrastelija olen vain, mutta mulla menee nykyään aina masterbussiin Luftikus EQ. Tajuttoman hyvän kuuloinen ilmainen plugari.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)