Timo JM 07.11.2018 11:58:18 | |
---|
Olis kiva kuulla mitä mieltä ihmiset on ja millaisia kokemuksia tästä softasta on kertynyt. https://sonarworks.com/reference Testasin demoa Senheiser HD 600 kuulokkeilla. Tuli fiilis, että en kyllä halua kuulla luureistani sellaista keskialueen piikkiä minkä softa tekee. Valmistaja sanoo, että kuulokkeilla miksatessa ei tee vääriä ekvalisointeja, kun taajuusvaste on suora. Vaan onko jonkun korvien taajuusvaste edes suora? Tietysti on hyvä jos laitteiston taajuusvaste on mahdollisimman suora, mutta aina joutuu silti "kalibroimaan" omat korvansakin muiden miksauksiin. |
von spets 07.11.2018 21:30:09 | |
---|
Olen käyttänyt kolmosta ja nelosta jo kauan. Toimii mielestäni hienosti Genelec 1032 -kajareiden kanssa eri tiloissa. Ehkäpä vastaa sitä Genelecin omaa kalibrointijärjestelmää. Uusin versio nelonen on vielä ilman latenssiakin ja paranee varmasti vitosessa entisestään. Suosittelen. |
tmuikku 16.11.2018 11:46:21 (muokattu 16.11.2018 11:48:36) | |
---|
tjoo ainakin näkee suurinpiirtein miltä kuulokkeiden taajuusvaste näyttää vaikkei kalibrointia käyttäiskään. Nimittäin kerran miksailin rokkibiisiä kuulokkeilla ja jouduin leikkelee kitaroista sirkkeliä jostain 2khz alueelta. Myöhemmin asensin sonarworksin ja tadaa, kuulokkeissa joku posketon 8db piikki justiin siinä kohtaa :) kiva. ei sitä tarvi jos kuulokkeet on hyvät ja tutut ja käyttää referenssimatskua miksatessa. Ja mieluummin lukee kuulokkeiden bamfletista taajuusvasteen, jos sellainen tuli mukana. |
Mä testasin kans HD800:silla enkä tuntenut tarvetta lunastaa softaa. Fuzz is Clean!
https://soundcloud.com/skipzoneband |
keyboardplayer 17.11.2018 00:18:03 | |
---|
HD600:n korjauskäppyrä on reference 4:ssa erilainen kuin edeltävässä versiossa. Kolmosversion käppyrä on lähempänä totuutta ainakin omilla luureilla. Erittäin käyttökelpoinen. Monitorikorjauspuoli toimii myös kivasti. Ei korvaa akustointia, eikä tee täysin flättiä kuuntelua tietenkään, mutta tasoittaa isoimpia vikoja. |
flimtrick 09.12.2018 13:58:00 (muokattu 09.12.2018 13:58:44) | |
---|
Mä en ihan ymmärrä tuota luurien korjausta? Kun eihän luureihin vaikuta akustointi niin miksi luurien taajusvastetta pitäis korjata? Sehän on kiinni siitä mihin tottuu, jos sulla on hyvä luurit ja tiedät miltä ne soundaa niin osaat niillä miksata. Sama juttu jos lyöt luureihin suoran taajusvasteen niin samalla tavalla joudut opettelemaan sen soundin ja miten miksata sillä.... Kaiuttimien kanssa on eri juttu. Mulla oli tuo parin viikon trial ja ainakin mun mielestä se korjaus 100% wet minkä ohjelma teki oli ihan liian raju ja bassobuustia ihan liikaa. Joku 60-70% tuntui ihan sopivalta, onneksi siinä on mahdollisuua laittaa sitä niin paljon/vähän kuin haluaa. Itse en raaskinut maksaa ohjelmasta joten kopioin tuon Sonarworksin eq:n omaan eq:seen ja vähän sitä rukkasin omaan makuun. Toimii mun mielestä ihan hyvin ja miksaukset ainakin itellä parantunut sen jälkeen kun aloin käyttämään huoneenkorjaus eq:ta. |
tmuikku 10.12.2018 10:55:16 (muokattu 10.12.2018 11:06:12) | |
---|
Noo kuulokkeillakin on hyötyä korjata jos on isoja piikkejä, njimittäin taajuuksien varjostus (Frequency masking) on todellista. Jos vaikkapa 100Hz kohdalla on iso piikki kuulokkeissa, et kuule ongelmia siinä lähistöllä. Saatat equttaa sitä 100Hertsiä pois, vaikka ongelma ois jossain 120hz hutikoilla, tai ongelmaa ei ehkä ole lainkaan raidoissa vaan pelkästään luureissa. Helposti tulee equteltua liikaa tai väärästä kohdasta. |
dewil 10.12.2018 13:30:28 | |
---|
Kuulokkeista on todella vaikeaa saada ulos todella suoraa ja tasaista taajuusvastetta. Niissä kun ei ole juurikaan elektroniikkaa itsessään vaan komponenteissa lähinnä elementti ja se minkälaisen akustisen tilan sen ympärille laatii, määrittelee sen sointitasapainon. Ainoat oikeasti tasaiset ja äärimmäisen erottelevat luurit, mitä olen kuullut, olivat Audezen LCD4:t ja ne on jo neljän tonnin hintaluokassa. Eli kyllä, kuulokkeiden ekvalisoimisessa on paljonkin järkeä, jos halvemmalla meinaa saada tasaisen äänentoiston. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
dewil 10.12.2018 13:34:09 | |
---|
Ja mitä tulee huonekorjaukseen, niin ne tekevät yleensä paljon muutakin, kuin vain suoristavat vastetta ekvalisoinnilla. Ne filtterit ovat vähän monimutkaisempia ja niillä korjataan asioita myös aika/vaihe tasolla. Ja kuten sanottua, ei ne akustointia korvaa, mutta jo akustoidun tilan ne parhaimmillaan hioo hyvästä loistavaksi. Itse olen ARC:illa saanut suoristettua kuunteluni +-4dB:stä +-2.5dB:iin. Dont Clone The Beat. Own The Beat. |
Grugi 10.12.2018 18:00:22 | |
---|
Itsellä Trial menossa ja vaikuttaa kyllä erittäin asialliselta. Kuulokkeina AKG K240 MK II ja monitorit on KRK Rockit 5. KRK oma soundi on jokseenkin bassovoittoinen toki kuunneltavasta materiaalista riippuen mutta mitta mikrofonilla mitattuna taajuusvaste on nyt melko suora ja kyllä soundi on paljon parempi näin. Kuulokkeetkin toimii mielestäni nyt paremmin tuolla valmiilla profiililla, soundi on selkeämpi kuten olettaa sopii. Kaikenkaikkiaan toimiva softa ja todennäköisesti tulen täys version ostamaan kun trial päättyy. The only true wisdom is in knowing you know nothing. |