Aihe: Mooer Ocean Machine
1
Vladi
22.05.2017 23:07:47
Moro!

Onko joku muu päässyt jo tutustumaan kyseiseen kapistukseen? Minä hain omani perjantaina, mutta soitto- ja työkiireiden takia en oo vielä mitään syväluotaavaa testiä ehtinyt tehdä. Yhden videon väsäsin kyllä:

https://www.youtube.com/watch?v=OGnvjOpCTJ0

Ensivaikutelma on kyllä erittäin positiivinen. Hall-reverbi on mun makuun loistava ja delay-osastolta löytyy kaikki mun tarvitsemat soundit. Pedaali ja potikat tuntuu yhtä jämäköiltä, kuin esim. tuo videolla oleva Timeline.

Miinuspuolena on se, että ihan kaikkia asioita ei saa heti etupaneelista säädettyä. En ole esim. vielä perehtynyt, että pystyykö tuossa säätämään modulaation määrää soundeissa. Potikoiden asettelu ja tekstit ei myöskään ole ihan 10+, mutta ei mitään häiritsevää. Hinta on kuitenkin 50% Timelinen hinnasta eikä tää todellakaan ole puolet huonompi soundillisesti ja onhan tää myös monipuolisempi.

Tosiaan, onko muilla vielä kokemuksia?

-Vladi
Harashoo tovaarish!
Tympee Huttunen
23.05.2017 07:01:50
Vladi: Moro!

Onko joku muu päässyt jo tutustumaan kyseiseen kapistukseen? Minä hain omani perjantaina, mutta soitto- ja työkiireiden takia en oo vielä mitään syväluotaavaa testiä ehtinyt tehdä. Yhden videon väsäsin kyllä:

https://www.youtube.com/watch?v=OGnvjOpCTJ0

Soundaa kyllä todella hyvältä. Menee ostoslistalle kyllä. Hyvä video myös! Tuon myötä voisi kasan delay-pedaaleja ja reverbejä heittääkin torille.
sonata
27.05.2017 09:47:26

Pikaiset testit kerennyt ottamaan ja vakuuttava pedaali kylläkin!

Niinkuin mainitsit niin hintapuoli on varsinkin enemmän kun kohdallaan :)
Peruskäyttö on vallan simppeliä, toki valikkomaailmaan en vielä kerennyt sen suuremmin tutustumaan. Mutta nimenomaan perussäädöt on tehty helpoiksi.
Nuo tekstit kieltämättä vähän meinaa hukkua värimaailmaan joten pimeällä lavalla en aivan heti lähtisi ekoja testisavuja ottamaan.

Mielestäni todella mielenkiintoinen ja laadukkaan oloinen spedu!
Ja kun miettii tuota hintaa että sillä saa 2x delay, reverb sekä 40sec loopperi niin toimii :)
Leevi - Routa (youtube)
Vladi
30.05.2017 08:42:23
Nyt on tullut reilu viikko testailtua ja kokeiltu äänitysmuodossakin:

https://www.youtube.com/watch?v=FX0QEgnvEjY

Mä tykästyin tähän pedaaliin senverran, että Timeline vaihtoi omistajaa. Ocean Machinen setuppi toimii mulle huomattavasti paremmin, kun hakusessa on enemmänkin ambient-hommat, kuin suoranaiset delay-kikkailut.

Hieno laite!
Harashoo tovaarish!
Fender90
12.12.2017 23:12:47
Juuh. Nyt ollu muutama kk tää laite ja täytyy sanoa et on huikee, hintalaatu suhteessaan varmaan paradta mitä rahalla voi saada.
tomaattiorava
10.11.2018 21:27:57
Vladi: Nyt on tullut reilu viikko testailtua ja kokeiltu äänitysmuodossakin:

https://www.youtube.com/watch?v=FX0QEgnvEjY

Mä tykästyin tähän pedaaliin senverran, että Timeline vaihtoi omistajaa. Ocean Machinen setuppi toimii mulle huomattavasti paremmin, kun hakusessa on enemmänkin ambient-hommat, kuin suoranaiset delay-kikkailut.

Hieno laite!

Jäbä heivas timelinen veke mooerin tieltä? Aika hurjalta kuulostaa.
Moon ruvennu funtsii että pitäiskö tätä ruveta harkittemaan kun pelkkä viimeksi ostettu kompura makso melkee yhtä paljo. Sitte vähä vielä lissää ni ois Sourcen Nemesis-dislan hinnoissa.
Niin halpa mut niin iso vehje että missä sitte on säästetty? Mimmonen on saundi ja bypass-moodi? Elikä nakertaako signaalia miten pahasti? Onko bypass bufferoitu vaiko true vai mitä?
hannlain
14.11.2018 08:38:16
Barska: Tohon rahaan tuo on loistava.

Kyllä! Ainakin speksiensä mukaan ja youtube-klippienkin perusteella olis mulle kelvannut. Lähes kaikista pedaaliformattissa olevista delay-purkeista puuttuu reverb. Jos reverbiä kaipaa delayn kaveriksi, on kahden purkin ostos edessä jos muiden valmistajien valikoimasta haluaa. Mullakin oli Ocean Machine ostoslistalla, mutta päädyin kuitenkin torilta käytettyyn Flashback x4:een, kun Ocean Machinea ei tuntunut käytettynä löytyvän ja reverbin tarvekin oli hieman kyseenalaista.
Old is not 0xdead.
Matias.
15.11.2018 09:14:02
Eilen kovasti Ocean Machinea pyörittelin käsissä. Raaputtelin vähän kynnelläkin alapuolen kulmaa mutten kyllä mitään muovikoteloa havainnut. Alumiinia.
Vladi
15.11.2018 09:25:01
tomaattiorava: Jäbä heivas timelinen veke mooerin tieltä? Aika hurjalta kuulostaa.
Moon ruvennu funtsii että pitäiskö tätä ruveta harkittemaan kun pelkkä viimeksi ostettu kompura makso melkee yhtä paljo. Sitte vähä vielä lissää ni ois Sourcen Nemesis-dislan hinnoissa.
Niin halpa mut niin iso vehje että missä sitte on säästetty? Mimmonen on saundi ja bypass-moodi? Elikä nakertaako signaalia miten pahasti? Onko bypass bufferoitu vaiko true vai mitä?

Timeline lähti Mooerin tieltä, Mooer läthi muistaakseni DIG:in tieltä jne. Tämmöistä perus harrastamista.

Videon julkaisun aikoihin Nemesis Delay oli aika paljon kalliimpi, kuin mitä se on nyt. Nemesiskin mulla oli, hyvä sekin.

Veikkaisin, että säästö tulee siitä, että kyseessä on Kiinalainen firma. Pienemmät palkat, R&D-kulut jne. Hyvin tehty kotelo tossa on ja sounditkin on erittäin jees.
Barska
15.11.2018 16:02:35 (muokattu 15.11.2018 22:28:21)

Matias.: Eilen kovasti Ocean Machinea pyörittelin käsissä. Raaputtelin vähän kynnelläkin alapuolen kulmaa mutten kyllä mitään muovikoteloa havainnut. Alumiinia.

Haha! TOTTA!!!

Piti ihan käydä katsomassa ja nykäisemässä tuo irti laudasta, ekaa kertaa sitten sen jälkeen kun taloon tuli. Mikähän siinä on, että olin mielessäni ton muoviseksi mieltänyt, ehkä noista muovisista preset/store jne. nappuloista. Tai tuosta maalauksesta? Ihan selkeesti tuo jotain metallia, painaakin. I stand corrected. Thx!

Tosin siitä yli vuosi ainakin kun tuon lautaan laittanut. No kai sitä on jo tässä iässä dementti, tyhmä on ollut jo nuoruudesta asti.. :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Matias.
22.11.2018 14:05:26
Se on kyllä mahtava vehje kunhan tuon potikkarivin kanssa tulee ensin tutuksi.....:)
Haeroe
22.11.2018 16:43:43

Matias.: Se on kyllä mahtava vehje kunhan tuon potikkarivin kanssa tulee ensin tutuksi.....:)

Omistin kanssa Valtamerikoneen vähän aikaa. Namiskuukkeleiden kääntelyyn loppui meitin suhde. Saundithan tuossa on todella hianot, mutta yksinkertainen mies ei jaksa ruuvata.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Tympee Huttunen
22.11.2018 17:13:05
Manuaalimodessahan toi toimii kuin kolme pedaalia peräkkäin ja potikat sen mukaan.
tomaattiorava
22.11.2018 17:49:16
Tuo "freeze"-toiminto, tarviiko siinä painaa switchiä pohjassa vai saako sen toglattua niin että klikauttaa päälle ja pois?
Haeroe
22.11.2018 18:33:35

Tympee Huttunen: Manuaalimodessahan toi toimii kuin kolme pedaalia peräkkäin ja potikat sen mukaan.

Näin sitä käytinkin, mutta kyllä tuon kaliiberin laitteen juttu on presetit ainakin mun soittohommissani.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Antsa Lipsanen
22.11.2018 21:17:09
Haeroe: Näin sitä käytinkin, mutta kyllä tuon kaliiberin laitteen juttu on presetit ainakin mun soittohommissani.

Olen itse todella laiska preset-/valikkomies, joten tuo "kolmen erillisen speden" taktiikka on ollut juurikin hyvä itselleni. Tyytyväisyyttä siis. Tiedän toki, että siitä olisi paljon monipuolisempaankin operointiin, mutta kukin tyylillään.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)