Aihe: Apua mikserin kytkentä laatu huononee 1 2 | |
---|---|
![]() 11.11.2018 21:55:22 | |
Ensiksikin tarkoittanet stereo 1 ja 2 liitännöillä niitä 3 pinnisiä XLR liittimiä mikserissä. Niistähän lähtee mikserin stereokuvan omaava audiolähtö, jos esim. on kaikuja ja panorointeja miksauksessasi niin ne tulevat esiin kuuntelemalla kumpaakin lähtöä yhtäaikaa, ihan niin kuin kuulokkeissa. Sitten tutkit mikserin manuaalia ja katsot miten nuo 1 ja 2 on kytketty, Jos siellä lukee että pin 2 + tai hot niin se on se signaalin vaiheessa oleva kuuma. 1 pin on aina maa, se toine eli tässä tapauksessa pin 3 on - vaihe signaalissa. Tuosta kytkennästä saat epäsymmetrisen kytkemällä sen - signaalin ja maan ( pin 1 ) yhteen ja ottamalla signaalin siitä + pinnistä ja maa on sittten maa. Jos äänikortissa on RCA tai monoplugi sisäänmeno niin siihen sitten noin kytkettynä. Saasdaksesi sterokuvan sinun pitää nauhoittaa esim. vasen raidalle 1 ja oikea raidalle 2. Kun nämä miksaa sitten yhteen masteriin saa taas sen sterokuvan | |
![]() 11.11.2018 22:07:55 | |
nightbird: Mutta mikä on se tilanne tässä? Summataanko sille yhdelle raidalle stereo? Vai syötetäänkö sterolähdöstä yhteen symmetriseen sisäänmenoon jolloin vasen menee ottavan asteen + nastaan ja oikea ottavan asteen - nastaan? Silloin soitetaan kanavien erotus ja soundi on aika villi... Ja oon soittanu moneen paikkaan nyt ja kyselly tätä niin tolleen se kuuluu kytkee sillä minkä linkkasin mutten hiffaa miten se ääni ei oo elävä voihan olla et toi mikserin sisäne äänikortti sitä tuhoo mut voinpa sanoo et huonoo asiakaspalveluu mist ostin noi ku ne oli selvittäny et noi toimii pariks | |
![]() 12.11.2018 10:27:06 | |
Olen 100% varma että ongelma on muualla kuin itse mikserin rakenteessa tai suunnittelussa, speksien mukaan myöskään ylikuuluminen joka kaventaisi stereokuvaa ei ole tuossa ongelma. Jos mikseri on analoginen ei sen sisään ole rakennettu äänikorttia vaan signaaliketju inputeista outputtiin on analoginen.( ainoa poikkeus sisäänrakennettu efekti DSP) Nykyaikana pitää olla helkutin huono valmistaja joka osaisi tehdä analogisesta mikseristä niin huonon että se pilaisi soundin, kyllä se ongelma on useimmiten sen mikserin ja äänilähteen välissä se ongelma eli siis käyttäjässä. | |
![]() 12.11.2018 11:06:37 | |
nightbird: Olen 100% varma että ongelma on muualla kuin itse mikserin rakenteessa tai suunnittelussa, speksien mukaan myöskään ylikuuluminen joka kaventaisi stereokuvaa ei ole tuossa ongelma. Jos mikseri on analoginen ei sen sisään ole rakennettu äänikorttia vaan signaaliketju inputeista outputtiin on analoginen.( ainoa poikkeus sisäänrakennettu efekti DSP) Nykyaikana pitää olla helkutin huono valmistaja joka osaisi tehdä analogisesta mikseristä niin huonon että se pilaisi soundin, kyllä se ongelma on useimmiten sen mikserin ja äänilähteen välissä se ongelma eli siis käyttäjässä. Samaa mieltä. Ihan perusläppärin emon oma parin euron äänipiiri tuottaa paremman dynamiikan kuin mihin 70-luvulla ylsivät parhaat hifilaitteet. Tässä on kyse teknisestä viasta tai käyttövirheestä. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. | |
![]() 12.11.2018 14:07:53 (muokattu 12.11.2018 14:09:04) | |
Voisikohan tässä olla kyse jopa niin yksinkertaisesta asiasta että se DBX:n output on liian pienellä ja siten häiriöetäisyys on avuttoman pieni. Sitten mikserin puolella tulee vahvistettua sitä kohinaakin?? Lättänän soundin vois edelleen selittää se mikserin oma kompura. Onko sitä edes tarkistettu? Mistä tommonen ääni oikein tuli? No tuskin se on vakavaa. | |
![]() 19.11.2018 18:30:41 | |
Rallattelija: no mä käsitin tän niin että otetaan stereo outista vaikka pelkästä left kanavasta ulos balansoimattomalla liitoksella tai jopa homma stereona mutta silti balansoimattomalla. Eli selvis tilanne oli kytketty oikein mutta toi mikseri on maanatai malli xD | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 2 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)