Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Työ musiikkialalla »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Opiskelemaan musaa - mutta minne?
1
yltiönegis
10.11.2018 15:27:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Opiskelen tällä hetkellä humanistisia tieteitä yliopistolla, mutta olen nyt viimeisen vuoden ajan innostunut säveltämisestä, lyriikan kirjoittamisesta ja musiikinteoriasta yhä enemmän ja haluaisin täten vaihtaa musiikin puolelle. Nykyiset opintoni ovat alkaneet tuntua täysin pakkopullalta ja koska käytän kaiken vapaa-aikani musan parissa, niin miksi en tekisi sitä sitten täysipäiväisesti?
 
Ongelmana vain on se, että en tiedä mikä koulu olisi minua varten. Sibelius-akatemian sävellys/teoriapuoli kiinnostaisi, mutta se tuntuu hieman liian haastavalta vielä tässä vaiheessa. Metropoliassa taas ei oikein ole minua kiinnostavia kokonaisuuksia. Konservatorio taas voisi olla ihan hyvä lähtöpiste, mutta sinne olen auttamatta liian vanha (24v)..
 
Teoreettiset pohjatietoni ovat ihan hyvät, sillä olen suorittanut musiikin perusteorian 3/3 ja opiskellut itsenäisesti syvällisempääkin teoriaa. Hallitsen kitaransoiton hyvin ja pianoakin pimputan kohtuullisesti, mutta nuoteistaluku prima vista ei ole vahvin ominaisuuteni. Tämä ilmeisesti todella tärkeä taito kaikissa musiikkialan pääsykokeissa?
 
Vinkkejä? Pitäisikö vain treenata hulluna nuoteistalukemista sekä kokonaisvaltaista muusikkouttaan ja kokeilla mihin rahkeet riittävät?
 
morfin_mafer
11.11.2018 09:44:12 (muokattu 11.11.2018 09:44:23)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten olisi TAMK Music Producer?
 
Vessajono
11.11.2018 14:31:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

yltiönegis: Konservatorio taas voisi olla ihan hyvä lähtöpiste, mutta sinne olen auttamatta liian vanha (24v)..
 
Etkä oo, mä menin konsalle 23-vuotiaana enkä ollut lähellekään vanhimmasta päästä.
 
Vinkkejä? Pitäisikö vain treenata hulluna nuoteistalukemista sekä kokonaisvaltaista muusikkouttaan ja kokeilla mihin rahkeet riittävät?
 
Riippuu siitä mitä on tarkoitus tavoitella. Konsalla ja AMK:ssa ihmisistä leivotaan lähtokohtaisesti jonkinlaisia musiikkialan jokapaikanhöyliä, jotka tuntevat eri genret ja osaavat soittaa musaa laaja-alaisesti, tehdä ehkä opetushommia tms.
 
Jos sua taas kiinnostaa musiikin tekeminen niin siinä tapauksessa joku tuottajalinja ois varmaan parempi vaihtoehto. Niitä ei taida olla kuin Metropolialla ja TAMK:issa.
 
Bullitt: Sama kai se olisi sulkea tämä sivustokin tai ainakin potkia kaikki Vessajonoa ja Anssi Kelaa lukuunottamatta vittuun, kokolailla kaikki muut kun täällä taitavat olla amatöörejä.
yltiönegis
14.12.2018 16:30:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vessajono: Etkä oo, mä menin konsalle 23-vuotiaana enkä ollut lähellekään vanhimmasta päästä.
 

 
Riippuu siitä mitä on tarkoitus tavoitella. Konsalla ja AMK:ssa ihmisistä leivotaan lähtokohtaisesti jonkinlaisia musiikkialan jokapaikanhöyliä, jotka tuntevat eri genret ja osaavat soittaa musaa laaja-alaisesti, tehdä ehkä opetushommia tms.
 
Jos sua taas kiinnostaa musiikin tekeminen niin siinä tapauksessa joku tuottajalinja ois varmaan parempi vaihtoehto. Niitä ei taida olla kuin Metropolialla ja TAMK:issa.

 
(Myöhäinen) kiitos vastauksesta! Tavoitteena olisi periaatteessa parantaa käytännön taitojaan ja saada syvällisempää ymmärrystä musiikista. Nyt oikeastaan tässä kuukauden asiaa miettineenä olen kallistunut hieman enemmän tuon konservatorion puolelle. Klassinen musa on lähimpänä sydäntä, joten Helsingin konservatorio saattaisi olla varteenotettava vaihtoehto (taitaa olla helpompi päästäkin, kuin Stadin pop-jazzille)
 
Saako muuten kysyä millä konsalla opiskelit? Mistä kaikesta opintosi ja tyypillinen päiväsi koostui?
 
Tri-Baltech
13.03.2023 19:37:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänne: www.kao.fi/kaokonservatorio

JATKUVA HAKU

Sieltä vain sivuilta hakemusta vireille!
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «