p130: Soundia uhraamatta hyvään 50-luvun henkeen nuo Fralinit menevät. Sullahan on mikkipuolella "hovihankkija", sieltä otat. Näin varmasti aionkin. Ajattelin vain turvata selustani varmistamalla, että valikoimaa on. Phat Catit olivat tiedossa, ja ainakin yhdessä Les Paulissa niiden soundi oli aivan jees. |
p130 10.11.2018 20:24:35 | |
---|
Jucciz: Näin varmasti aionkin. Ajattelin vain turvata selustani varmistamalla, että valikoimaa on. Phat Catit olivat tiedossa, ja ainakin yhdessä Les Paulissa niiden soundi oli aivan jees. Mitä nyt noita humpparikokoisia rumbasin joskus, väittäisin että kaikki laatumerkkien tekeleet toimittavat asian riittävällä tavalla. Täysin yksi yhteen aidon asian kanssa ne eivät ole, koska kela on kuoren koosta johtuen erilainen. Eri asia on, löytäisikö eroa jos ei sitä tietäisi... Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
Juzpe 10.11.2018 20:25:15 | |
---|
Jucciz: Ihan siis normaali P90 on mielessä, ei varsinaisesti hurinaton, ainakaan soundin kustannuksella. Ainoastaan siis kooltaan semmoinen, että menee heittämällä humbuckerin tilalle. Kysäseppä Vuoren Sakulta. Suunniteltiin tossa taannoin sen kans tommosta humpparikolooon istuvaa versiota "Designed @ Sweden"- P90:stä. Toteutusvaiheeseen ei o vielä ehditty, mutta P90-kokonen versio on ainakin hyväsoundinen. |
Jakki 11.11.2018 00:14:33 | |
---|
Kiitos vinkeistä! Mikkejä olen kyllä säätänyt, enkä kuitenkaan ole saanut sitä, mitä haluaisin. Taidan hankkia tuon Little 59:n tallaan. Eihän tuo järin suurta sijoitusta vaadi. Minulla on JAK 335:ssä Seymour Duncanin phat cat setti ja toimii siinä kyllä! |
Mikko1978 11.11.2018 02:15:27 | |
---|
73nd3r: Vaihtoehto tuolle: Tone1 kaula- ja tallamikille, ja Tone2 keskimikille. Etuna, että kaikissa (normiStraton) kytkimen asennoissa yksi tone hoitaa vain yhtä mikkiä kerrallaan. Ja sori offtopic-haahuilusta. ;) Mitä koet tuossa hyötynä? |
JuSu 11.11.2018 18:30:23 | |
---|
Mikko1978: Mitä koet tuossa hyötynä? Muakin kiinnostaisi... Mun käytössä tuo olisi kamalan hankala, kun käytän tonea lähinnä sen tallamikin kesyttämiseen. Eli periaatteessa tullisin hyvin toimeen vain yhdellä tonella, joka olisi kytketty tallamikillle. Tuolla kytkennällä, jossa tone on yhteinen talla- ja kaulamikille, pitäisi aina olla räpläämässä sitä eri asentoon. No mutta riippuu ja roikkuu soittajasta ja mieltymyksistä toki täysin. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
73nd3r 11.11.2018 21:55:52 | |
---|
Mikko1978: Mitä koet tuossa hyötynä? JuSu: Mun käytössä tuo olisi kamalan hankala, kun käytän tonea lähinnä sen tallamikin kesyttämiseen. Makuasioistahan noissa erillisissä toneissa on kyse, laitoin vaan yhden vaihtoehdon pohdintaan kun piuhoitusjuttuja nousi esiin. Voi sopia yhdelle, mutta ei lainkaan toiselle. Väliasentojen tonesäädöissä tuolla kytkennällä kuitenkin saa tiettyä tarkkuutta. |
paramedix 14.11.2018 01:16:34 | |
---|
Aloittaja kun kerran pääsi ainakin väliaikaisesti johonkin lopputulokseen niin voisin itsekin hieman kaapata aihetta: Osaisiko joku suositella teleen sinkulan kokoista humpparia joka puolitettuna kuullostaisi mahdollisimman "teleltä"? Ideana olisi siis setup jossa mikki olisi puolitettuna suurimman osan ajasta mutta saatavilla olisi pieni boosti koko humpparin käyttöön ottaessa. Everyday I have the blues |
Laulava Kylätohtori 14.11.2018 07:34:51 | |
---|
paramedix: Aloittaja kun kerran pääsi ainakin väliaikaisesti johonkin lopputulokseen niin voisin itsekin hieman kaapata aihetta: Osaisiko joku suositella teleen sinkulan kokoista humpparia joka puolitettuna kuullostaisi mahdollisimman "teleltä"? Ideana olisi siis setup jossa mikki olisi puolitettuna suurimman osan ajasta mutta saatavilla olisi pieni boosti koko humpparin käyttöön ottaessa. Joskus kokeilin straton JB Jr:ää ja telen Little 59:ä puolitettuna, mutta en kyllä itse tykännyt. Ero oli mielestäni liian suuri puolitettuna ja humbuckerina. Eikä puolitettu soundi ollut lähellekään aitoa single coilia. Vahvaria säätämällä jne olisi varmaan saanut ihan kelpo soundia puolitettunakin, mutta sitten ne säädöt toimivat enää vain puolitukselle. Saattaa olla, että tein jotain väärinkin, mutta itsellä ei ainakaan siitä kokeilusta jäänyt hyviä fiiliksiä. Jos single coil soundi on pääasiallinen, niin kokeile vaikka kytkeä talla ja kaula sarjassa yhteen. Normaalistihan ne ovat rinnan. Itse aion kokeilla, mutta vasta uusi kytkin hankinnassa, joten en osaa vielä mitään sanoa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jakki 21.11.2018 14:40:00 (muokattu 21.11.2018 14:40:53) | |
---|
Do dii... Vihdoin Little 59 on taka-asemassa. Nyt tietysti Strato kuulostaa Stratolta kaula- ja keskimikillä, mutta tallamikillä "joltain muulta", kuin perinteiseltä Statolta. Kirkkaus ja piikikkyys on pois, tilalla keskialueen purevuus. Sanoisin kuitenkin, että toimii ja korva vaatii nyt totuttelua tuolle... :) |
Guitarfreak 21.11.2018 15:28:48 | |
---|
Jakki: Do dii... Vihdoin Little 59 on taka-asemassa. Nyt tietysti Strato kuulostaa Stratolta kaula- ja keskimikillä, mutta tallamikillä "joltain muulta", kuin perinteiseltä Statolta. Kirkkaus ja piikikkyys on pois, tilalla keskialueen purevuus. Sanoisin kuitenkin, että toimii ja korva vaatii nyt totuttelua tuolle... :) Ite ainakin pidän käytännöllisempänä ku straton hurisevan kirskuvaa sinkulaa :D Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
crystalmusic 21.11.2018 15:54:12 | |
---|
Jucciz: Mulla oli yhdessä Stratossa Little '59 tallassa kahden yksikelaisen kaverina ja yhdistelmä oli muistaakseni aivan tasapainoinen ja käyttökelpoinen. Tästä on kyllä hyvinkin vähintään 15 vuotta, joten eläviä soundimuistikuvia aiheesta ei ole. Voikohan tässä ketjussa kysyä suosituksia parhaasta humbucker-kokoisesta P90-mikistä? Jos vielä tarkemmin määrittelee, niin semmoisesta, joka tulisi keskipalkilliseen puoliakustiseen, à la 335, 355 jne. Tämä on mielestäni hyödyllinen artikkeli aiheesta: https://www.premierguitar.com/artic … humbucker-sized-p-90-review-roundup Löytyy soundisamplet myös, eli ei tarvitse ainoastaan arvioijan sanaan tukeutua. |
p130 21.11.2018 18:35:03 | |
---|
crystalmusic: Tämä on mielestäni hyödyllinen artikkeli aiheesta: https://www.premierguitar.com/artic … humbucker-sized-p-90-review-roundup Löytyy soundisamplet myös, eli ei tarvitse ainoastaan arvioijan sanaan tukeutua. Alkaa olla jo vanha tuo artikkeli. Ei se sen arvoa vähennä, mutta Fralinin P-92 ei ole enää tuotannossa. On korvattu nykyiseen hurinattoman normikokoisen P90:n tyyppisellä ratkaisulla. Totean uusiksi, että ainakin normikokoinen on mun korvaan aidon oloinen ja hyväsoundinen. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |