Jakki 09.11.2018 14:07:57 | |
---|
Hello! Stratossani (Fender road worn 50s) on mikkisettinä Seymour Duncanin Texas Hot. Haluaisin tuohon tallamikin saundiin paksuutta. Saundi on jotenkin turhan kirkas ja ohuehko. Olisiko suosituksia humpparille yksikelaisen koossa? Keski- ja kaulamikki toimii loistavasti. |
mopar 09.11.2018 14:14:53 | |
---|
Seymour Duncan JB junior on mulla käytössä. Ei sataprosenttisesti vastaa tietty aitoa JB:tä, mut ajaa asiansa. |
Laulava Kylätohtori 09.11.2018 15:53:45 | |
---|
Ja toinen klassikko Duncanilta on Little 59, joka imitoi 59 humbuckeria. Vähemmän raju ja ehkä enemmän perinteisen PAF humbuckerin kuuloinen, vaikkei kait aitoa asiaa vastaakaan. Mielestäni ei läheskään niin kuuma kuin DC resistanssi antaa ymmärtää. Myös DiMarzion tarjontaan kannattaa tutustua. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
JuSu 09.11.2018 16:16:29 | |
---|
Jakki: Hello! Stratossani (Fender road worn 50s) on mikkisettinä Seymour Duncanin Texas Hot. Haluaisin tuohon tallamikin saundiin paksuutta. Saundi on jotenkin turhan kirkas ja ohuehko. Olisiko suosituksia humpparille yksikelaisen koossa? Keski- ja kaulamikki toimii loistavasti. Ennenkuin ostat uutta mikkiä, niin voisit koittaa siirtää keskimikin tonen tallamikille, ja pakittaa yläpäätä hieman. Itsellä tämä toimii mainiosti. Tallamikkiä voi nostaa myös lähemmäs kieliä, niin saa vähän lisää potkua, jos muuten jää vaisuksi. Ei maksa juur mitään kokeilla... JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Laulava Kylätohtori 09.11.2018 16:25:28 | |
---|
JuSu: Ennenkuin ostat uutta mikkiä, niin voisit koittaa siirtää keskimikin tonen tallamikille, ja pakittaa yläpäätä hieman. Itsellä tämä toimii mainiosti. Tallamikkiä voi nostaa myös lähemmäs kieliä, niin saa vähän lisää potkua, jos muuten jää vaisuksi. Ei maksa juur mitään kokeilla... JuSu Tämä kannattaa tehdä joka tapauksessa. Itse olen tosin suunnitellut, että seuraavaksi kokeilen vaihtaa toisen tonen pelkälle tallalle sekä kaula- ja keskimikille yhteinen. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
yanera 09.11.2018 16:37:07 (muokattu 09.11.2018 16:48:15) | |
---|
Itselläni on Fenderin Stratossa tallassa Dimarzion FAST TRACK 2 ja kaulassa Duncanin YJM. ESP:n Stratossa mulla on tallassa. SEYMOUR DUNCAN HOT STACK PLUS STK-S9B. Kyseessä on single mikki, mutta kuullostaa isotehoiselta humbuckerilta antaa tehoa yli 20K. Kaulassa mulla on siina JB jr, joka puolestaan on mini humbucker. Keskimikkeinä molemmissa perus fenderin American Standardin mikit. Ja sitten 500k volume potikka. Tuo Hot Stack Plus kannattaa kokeilla. Tässä siitä pieni ääninäyte: https://www.youtube.com/watch?v=GWkJd9vU7xI Pätkä soitettu keikalla jokunen vuosi sitten. Välissä ei ole OD pedaalia. Tässä sama kitara ja mikit eri vahvistimella soitettuna: https://www.youtube.com/watch?v=L3eOWHNmT_4Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan. |
LaMotta 09.11.2018 16:47:38 | |
---|
Little 59 olisin minäkin ehdottanut. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
fox 10.11.2018 01:52:25 | |
---|
LaMotta: Little 59 olisin minäkin ehdottanut. Olen muutamankin mainitun laittanut eri ihmisten kitaroihin, eikä se oo huonolta kuulostanut. Soittajat ilmeisimmin ovat olleet myös tyytyväisiä. FastTrackia myös on tullut laitettua. Samoin myös sitä 1-kelaisen kokoista SuperDistortionia. Katsoisin asian olevan "käyttäjäkohtainen". ;) Onneksi sitä valinnan varaa on. |
Jucciz 10.11.2018 02:53:23 | |
---|
Mulla oli yhdessä Stratossa Little '59 tallassa kahden yksikelaisen kaverina ja yhdistelmä oli muistaakseni aivan tasapainoinen ja käyttökelpoinen. Tästä on kyllä hyvinkin vähintään 15 vuotta, joten eläviä soundimuistikuvia aiheesta ei ole. Voikohan tässä ketjussa kysyä suosituksia parhaasta humbucker-kokoisesta P90-mikistä? Jos vielä tarkemmin määrittelee, niin semmoisesta, joka tulisi keskipalkilliseen puoliakustiseen, à la 335, 355 jne. |
Progorava 10.11.2018 03:40:30 (muokattu 10.11.2018 03:41:57) | |
---|
Jucciz: Voikohan tässä ketjussa kysyä suosituksia parhaasta humbucker-kokoisesta P90-mikistä? Jos vielä tarkemmin määrittelee, niin semmoisesta, joka tulisi keskipalkilliseen puoliakustiseen, à la 335, 355 jne. Itse tykkäsin kovasti phat catistä. Tosin se tuntuu jakavan mielipiteitä. Mielestäni kuitenkin tsekkaamisen arvoinen mikki, vaikka se onkin vain Duncanin peruskuraa. Creamery Hum-90? Niitä ainakin on kehuttu mutta en ole uskaltanut vielä tutustua. Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut |
Guitarfreak 10.11.2018 08:59:38 | |
---|
Jakki: Hello! Stratossani (Fender road worn 50s) on mikkisettinä Seymour Duncanin Texas Hot. Haluaisin tuohon tallamikin saundiin paksuutta. Saundi on jotenkin turhan kirkas ja ohuehko. Olisiko suosituksia humpparille yksikelaisen koossa? Keski- ja kaulamikki toimii loistavasti. Mulla ollut käytössä pitkään tallassa JB jr. mutta nyt keski-iän lähestyessä vaihdoin sen tuohon Little 59:n. Muutos on ollut omaan korvaan toimiva: ei nii middlekäs ja hitusen enemmän helinää nii tykkään kyl. Samassa rytäkässä vaihdoin samaisen 59 kaulaversion kaulapositioon ja se on vielä auki että sopiiko se omaan käyttöön. Liikaa botnea helposti jolloin menee tukkoon soundit. Myös haasteen tekee nuo pienikokoiset ruuvit (ne kielten kohdalla - termi hävisi mielestä): jos bendaa niin kieli liikkuu ohi siitä ruuvin kohdalta ja soundi muuttuu paljon - joten suosittelen kaulaosioon noita rails -tyylissä mikkejä että soundi pysyy vakiona. Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
fox 10.11.2018 11:09:25 | |
---|
Jucciz: Voikohan tässä ketjussa kysyä suosituksia parhaasta humbucker-kokoisesta P90-mikistä? Jos vielä tarkemmin määrittelee, niin semmoisesta, joka tulisi keskipalkilliseen puoliakustiseen, à la 335, 355 jne. Koska, pitkällisen kokemuksen perusteella, olen todennut nuo mikrohvoonijutut niin kovin "käyttäjäkohtaisiksi", en koe voivani minkäänmoisia "suosituksia" jaella. Onhan noita palstoilla kyllä, jotka voimakkaasti ja painokkaasti toteavat: "Suosittelen!" Tyydynpä toteamaan, että yhdessä omassa soittopelissä on BKP:n Mississippi Queenit. Nekin voit tsekata. |
Ite kokeilisin varmaan DiMarzion Air Norton S:ää, jos ei muuten niin uteliaisuudesta. Kaulassa siinä on ainakin todella tuhti ja miellyttävä soundi. No love for killer babies |
kosmonausea 10.11.2018 11:57:09 | |
---|
fox: Koska, pitkällisen kokemuksen perusteella, olen todennut nuo mikrohvoonijutut niin kovin "käyttäjäkohtaisiksi", en koe voivani minkäänmoisia "suosituksia" jaella. Onhan noita palstoilla kyllä, jotka voimakkaasti ja painokkaasti toteavat: "Suosittelen!" Tyydynpä toteamaan, että yhdessä omassa soittopelissä on BKP:n Mississippi Queenit. Nekin voit tsekata. Itsellänikin oli 335-mallisessa nuo, ja kyllä voi suositella tsekattavaksi. Olisin myös tsekkauttanut Mojotonen "Quiet Coil" tms. P90:iä, kun sellaiset laitoin Novooni, mutta ne ei näköjään teekään niitä humpparikoossa (paitsi "hurinallisena"). Ja sitten toisaalta, itse kokeilisin https://www.fralinpickups.com/produ … um-cancelling-p-90-humbucker-cover/ Mutta koska mikkiasiat ovat juuri kovin käyttäjäkohtaisia, perusteluja en anna. Tai no, sen verran perustelen ehdotuksiani, että koska olen allerginen häiriöäänille, tykkään laitella omiin vermeisiin nykyään noita noiseless-versioita, vaikka sitten P90:ää tai single coil -soundia tavoittelisinkin. Tehkää siitä päätelmiä :) Minä oon Hautamäjen Anssi. |
p130 10.11.2018 12:33:05 | |
---|
kosmonausea: Itsellänikin oli 335-mallisessa nuo, ja kyllä voi suositella tsekattavaksi. Olisin myös tsekkauttanut Mojotonen "Quiet Coil" tms. P90:iä, kun sellaiset laitoin Novooni, mutta ne ei näköjään teekään niitä humpparikoossa (paitsi "hurinallisena"). Ja sitten toisaalta, itse kokeilisin https://www.fralinpickups.com/produ … um-cancelling-p-90-humbucker-cover/ Mutta koska mikkiasiat ovat juuri kovin käyttäjäkohtaisia, perusteluja en anna. Tai no, sen verran perustelen ehdotuksiani, että koska olen allerginen häiriöäänille, tykkään laitella omiin vermeisiin nykyään noita noiseless-versioita, vaikka sitten P90:ää tai single coil -soundia tavoittelisinkin. Tehkää siitä päätelmiä :) Fralinin hurinattomat ovat loistavia ainakin normaalissa P90-koossa. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |
petrip 10.11.2018 13:50:45 | |
---|
Kannattaa huomioida, että humppari saattaa kuulostaa tunkkaiselle, jos elektroniikassa 250K potikoita. Never trust someone who tells you to trust them. Trust me. |
Jucciz 10.11.2018 14:01:22 | |
---|
Ihan siis normaali P90 on mielessä, ei varsinaisesti hurinaton, ainakaan soundin kustannuksella. Ainoastaan siis kooltaan semmoinen, että menee heittämällä humbuckerin tilalle. |
Guitarfreak 10.11.2018 14:18:48 | |
---|
petrip: Kannattaa huomioida, että humppari saattaa kuulostaa tunkkaiselle, jos elektroniikassa 250K potikoita. Tumppari hunkkaiselle. Täytys katella että mitähän se on syöny. Muistaakseni oli 500k potikat itellä. Tosin konkkaa vois vielä kattoo notta mikähän se oli... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
73nd3r 10.11.2018 15:00:54 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Itse olen tosin suunnitellut, että seuraavaksi kokeilen vaihtaa toisen tonen pelkälle tallalle sekä kaula- ja keskimikille yhteinen. Vaihtoehto tuolle: Tone1 kaula- ja tallamikille, ja Tone2 keskimikille. Etuna, että kaikissa (normiStraton) kytkimen asennoissa yksi tone hoitaa vain yhtä mikkiä kerrallaan. Ja sori offtopic-haahuilusta. ;) |
p130 10.11.2018 15:45:02 | |
---|
Jucciz: Ihan siis normaali P90 on mielessä, ei varsinaisesti hurinaton, ainakaan soundin kustannuksella. Ainoastaan siis kooltaan semmoinen, että menee heittämällä humbuckerin tilalle. Soundia uhraamatta hyvään 50-luvun henkeen nuo Fralinit menevät. Sullahan on mikkipuolella "hovihankkija", sieltä otat. Olen mieluummin yksin oikeassa kuin lauman kanssa väärässä. |