Aihe: Missä on Gabe?
1 2 3 4 5
PJS
08.11.2018 16:10:00

Jos soittonäytteen perusteella jaellaan lupia kirjoittaa ni voisitteko siinä tapauksessa olla kaikki kirjoittamatta tänne. Meitsin kirjoissa te ette oo kummoisiakaan soitto-uccoja.

Please.
"Constantly choosing the lesser of two evils is still choosing evil."
Laulava Kylätohtori
08.11.2018 16:10:15
Rämppy: Joo...en ole tekniikkametallin soittaja, mutta mää tuossa taannoin treenasin muutamia humppia ja kyllä ne olivat teknisestikin haastavia soitettavia, ainakin mulle. Esmes Takaisinpaluussa joutui laittamaan oikein tekniikkaa peliin, että sai taittumaan sujuvasti. Näissä humputuksissa on välillä myös aika kinkkisiä sointurakenteita ja sointu vaihtuu melkein joka iskulla. Mun mielestä useimmissa musatyyleissä on tekniset haasteensa, ne ovat vain erilaisia. Vähän sinnepäin soiton oppii yleensä helposti, mutta kunnolla haltuunotto nostaa vaativuuskertoimen ihan eri luokkaan.

Plussan arvoinen kommentti.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Progorava
08.11.2018 16:30:18
PJS: Jos soittonäytteen perusteella jaellaan lupia kirjoittaa ni voisitteko siinä tapauksessa olla kaikki kirjoittamatta tänne. Meitsin kirjoissa te ette oo kummoisiakaan soitto-uccoja.

Please.

Eniten käy sääliksi basistit. Ne piruparat. Ei mitään toivoa.
Suomalalaista ei kiinnosta laihan miehen laulut
FastEddie
08.11.2018 16:42:19

Progorava: Eniten käy sääliksi basistit. Ne piruparat. Ei mitään toivoa.

Niin, kitaristit ei osaa soittaa ja basisti on porukan huonoin kitaristi. Ja laulaja, se on se, joka ei oppinut soittaan ollenkaan.

Onnex kaikki pystyy rölöttää täböll.
If you think you are too old to rock n roll, then you are.
Laulava Kylätohtori
08.11.2018 16:43:42
FastEddie: Niin, kitaristit ei osaa soittaa ja basisti on porukan huonoin kitaristi. Ja laulaja, se on se, joka ei oppinut soittaan ollenkaan.

Onnex kaikki pystyy rölöttää täböll.

Täällähän tulee plussan antaminen vallan tavaksi. Kuten joulun tuleminen kotiin, jos laulua on uskominen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
paskiaispaska
08.11.2018 17:13:30

Jucciz: Gabesta rumpujen virittämiseen... joka muuten on kiinnostavaa puuhaa. Kahden kalvon rummuissa etenkin: just noiden kalvojen välisen vireen suhteilla pystyy tekemään monenmoista - ja saman vireen voi siis saada useilla eri kireysyhdistelmällä. On se kyllä huomattavasti haastavampaa kuin kitaran virittäminen, kun yhdessä rummussa on helposti se 10-20 viritystappia. Ja sit kun rumpusetissä on useampi rumpu, jo pienehkössä setissä puhutaan lähestulkoon 60 viritystapista.

Joo, ei tosiaan oo mitään kielikeskellä vähä tostanoin hommaa. Tuolta wanted palstalta etsittiin joskus rumpaleita ja yksiki omin sanoin kovaki rumpali ku tuli koesoittoihin - Kysyin siltä että osaako virittää rumpuja ja kuulemma osasi. No mähän olin löysänny sillosista treenisrummuista kalvot ja sanoin, että vedäs noi sitte ensimmäiseks jonkinlaiseen vireeseen ennenku ruvetaan soittamaan. No senhän näki heti että paskaa puhu. Ei sillä ollu mitään käsitystä mitä se teki. Kiristeli kalvoja sieltä täältä ja välil pamautti kerran keskelle kalvoa. Oli pakko keskeyttää ku ne kalvot rupes olee jossai vaihees sellasilla oktaavilukemilla et siel treeniksellä olis tarvinnu suojalaseja jos se rupeis niillä soittamaan. No ei se soitto kyllä muutenkan vastannu puheita, ni kävi kaks kertaa saman reissun aikana. Ekan ja vikan kerran. Kyllä tollasen kolmetomisen setin saa suht äkkiä soitettavaan kuntoon, mutta jos haluu hyvän, ni se vaatii vähän aikaa ja paneutumista. Keikalle ei lähetä epävireisillä rummuilla. Treeneissä ne ny voi vähän päristä ja sukeltaa. Vaikka mä en ite ees pysty yksiksenikään soittamaan jos on vireet vituillaa :D Mutta oon välillä vähän liianki perfektionisti. Olis helpompaa joskus ku vähä pystyis löysätä.
parek
08.11.2018 18:04:07
Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miksi on täysin ymmärrettävää ettei Gabea täällä enää näy.

Plussan arvioinen huomio vaikka itse sanonkin.
VIPMetal
08.11.2018 18:08:08

o0o: Tämä ketju on hyvä esimerkki siitä miksi on täysin ymmärrettävää ettei Gabea täällä enää näy.

Plussan arvioinen huomio vaikka itse sanonkin.

Plussa tuli. Toivottavasti Gabe ei koskaan lue tätä ketjua.
Soitan ja laulan: Heroes Don't Ask Why
Laulava Kylätohtori
08.11.2018 18:12:45
VIPMetal: Plussa tuli. Toivottavasti Gabe ei koskaan lue tätä ketjua.

Mitä, jos Gabe rölöttääkin täällä itse tuplanimmareilla?
Kefiiri
08.11.2018 18:13:36 (muokattu 08.11.2018 19:31:13)
Se olisi jo suhteettoman epägabemaista :)
En ole musiikin asiantuntija.
Dinorocker
08.11.2018 18:16:09
Jucciz: Gabesta rumpujen virittämiseen... joka muuten on kiinnostavaa puuhaa. Kahden kalvon rummuissa etenkin: just noiden kalvojen välisen vireen suhteilla pystyy tekemään monenmoista - ja saman vireen voi siis saada useilla eri kireysyhdistelmällä. On se kyllä huomattavasti haastavampaa kuin kitaran virittäminen, kun yhdessä rummussa on helposti se 10-20 viritystappia. Ja sit kun rumpusetissä on useampi rumpu, jo pienehkössä setissä puhutaan lähestulkoon 60 viritystapista.

Kyllä saman vireen tuottaa, mutta rumpua lyötäessä ns.tatsi saattaa olla hyvinkin erilainen, josta taas seuraa erilainen soundi.
vkl
08.11.2018 18:30:19
Juzpe: Kylläpä, kyllä. Ei tänne jaksa kyllä tosissaan kirjotella mitään, koska joka ikinen kerta parikymmentä sängynlaita-diudiu patua tietää asiat mua paremmin. Vielä ku joskus kuulis miten kovia guruja ne jäbät on soittamaan niin mulla varmaan tajunta laajenis viereisen galaxin puolelle.

Sitten on vielä meidän hiljaisten ryhmä, jotka tykkää lukea hyvää analyysiä, eikä kommentoida sitä.
Kefiiri
08.11.2018 18:38:19 (muokattu 08.11.2018 18:43:05)
Anti olla... meinasin yltyä tarpeettoman pohdiskelevaksi.
En ole musiikin asiantuntija.
Tympee Huttunen
08.11.2018 21:03:44
Toivottavasti Varpiolla kaikki on ok.
J.Hollström
08.11.2018 21:17:40
Onx Viljoo näkyny?
Laulava Kylätohtori
08.11.2018 21:21:41
Tympee Huttunen: Toivottavasti Varpiolla kaikki on ok.

Onko Varpio lopettanut täällä käynnin Politiikka-ketjun myötä? Politiikka-ketju oli suuri menetys...
J.Nikkanen
10.11.2018 11:29:04
Te ootte kaikki perseestä.

Tämän ketjun rohkaisemana lopetan kitaran rämpyttelyn koska olen siinä ihan paska eli en kovin kummoinen soittaja eli mullahan ei ole siis oikeutta edes kirjoittaa muusikoiden.nettiin. Enhän mä ole edes muusikko!

Ylläpito vois potkia kaikki jäsenet huitsin perseeseen ja jatkossa mussukoiden.netin jäseneksi pääsee vain pankkitunnuksilla ja suorittamalla munstakoiden.netin "ajokortin", eli soittotaidottomat ja harrastelijat (niin ja ne saakelin basistit) saadaan siivottua pois täältä. Jäsenyyden saa vain vuodeksi kerrallaan ja uusinta tapahtuu suorittamalla tasokoe joka vuosi, ja jos kehitystä ei ole tapahtunut, ei jäsenyyttä irtoa ja kuuden kuukauden banaanin jälkeen voi hakea jäsenyyttä uudestaan mutta liitteenä pitää olla omin sanoin kirjoitettu selvitys siitä, miksi olin huono, mitä olen oppinut ja miten tästä eteenpäin. (500 sanaa)

Selvitykset julkaistaan suljetulla etusivulla kaikkien jäsenien luettavaksi jossa "raati" voi sitten vapaasti nauraa epäkohdille ja spekuloida onko järkeä päästää moista räpeltäjää uudestaan massukoiden.nettiin mellastamaan.
Funkånaut
10.11.2018 11:39:28

J.Nikkanen: Te ootte kaikki perseestä.

Tämän ketjun rohkaisemana lopetan kitaran rämpyttelyn koska olen siinä ihan paska eli en kovin kummoinen soittaja eli mullahan ei ole siis oikeutta edes kirjoittaa muusikoiden.nettiin. Enhän mä ole edes muusikko!

Ylläpito vois potkia kaikki jäsenet huitsin perseeseen ja jatkossa mussukoiden.netin jäseneksi pääsee vain pankkitunnuksilla ja suorittamalla munstakoiden.netin "ajokortin", eli soittotaidottomat ja harrastelijat (niin ja ne saakelin basistit) saadaan siivottua pois täältä. Jäsenyyden saa vain vuodeksi kerrallaan ja uusinta tapahtuu suorittamalla tasokoe joka vuosi, ja jos kehitystä ei ole tapahtunut, ei jäsenyyttä irtoa ja kuuden kuukauden banaanin jälkeen voi hakea jäsenyyttä uudestaan mutta liitteenä pitää olla omin sanoin kirjoitettu selvitys siitä, miksi olin huono, mitä olen oppinut ja miten tästä eteenpäin. (500 sanaa)

Selvitykset julkaistaan suljetulla etusivulla kaikkien jäsenien luettavaksi jossa "raati" voi sitten vapaasti nauraa epäkohdille ja spekuloida onko järkeä päästää moista räpeltäjää uudestaan massukoiden.nettiin mellastamaan.

Kannatan. Alle miljoona myytyä äänitettä = ei asiaa kirjoittamaan. Oppispa jengi olemaan.

Ja sanomattakin selvää, että painoin plussaa.
"The world is a comedy to those that think; a tragedy to those that feel." - Horace Walpole
Laulava Kylätohtori
10.11.2018 18:57:47
Funkånaut: Kannatan. Alle miljoona myytyä äänitettä = ei asiaa kirjoittamaan. Oppispa jengi olemaan.

Ja sanomattakin selvää, että painoin plussaa.

Vitut. Sehän olisi suosittua musaa ja suosittu musa on aina paskaa. Vain tavalliset musiikkia ymmärtämättömät idiootit kuuntelevat sitä.

Vain oikeissa taidepiireissä pientä, mutta sitäkin kiihkeämpää, suosiota saavuttaneet tekotaiteelliset paskapläjäykset antavat oikeuden kirjoittaa Mnettiin..
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)