Tami 25.10.2018 15:16:24 | |
---|
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
ÄrGee 25.10.2018 15:38:49 (muokattu 25.10.2018 15:45:06) | |
---|
Karhukoira74: Noniiiii....mitäs packeja sitä kannattaa ruveta kattelemaan, soundien puolesta. Koska olen laiska vääntämään. Tarttis saada semmonen minkä olen omasta Dual Rectosta kaivanut, semmonen sellomainen soundi. Buustaan TS9:llä suoraan lankulta sisäänmenoon. Jotenkin jos laitat samat asetukset mitä oikeassa setupissa on, eli Recton punainen ja namikat samaan asentoon...ja Rectokaappi 4x12 perään, niin onhan puuroa perkele. Aika paljon saa säätää että se sama purevuus ja sointi löytyy. Hakusessa edelleen... Onko kellään kokemuksia esim. Silentgroundstudion preseteistä....tai vinkkejä mitä muuta? IR:t on ilmeisesti Mikolla kovia. Laittaisin TS9:n looppiin ja AX8:ssa loopin blokin vasta inputin jälkeen, eli näin kitara menisi suoraan laitteeseen. Fractalin vehkeissä on myös vahvistin- ja kaappiblokissa high cut/low cut -säädöt mitä kannattaa ehdottomasti käyttää. Esimerkiksi tuossa on paljon asiaa miten ne vaikuttavat. https://www.youtube.com/watch?v=xVR-vnO_0l0 Tami: Itsellä menee pari kuukautta ennen kuin voi sanoa osaavansa jonkin laitteen käytön ja siitä seuraa sitten loppujen lopulta se ihan samanlainen ulostuleva ääni kuin aiemmista laitteista. Hyvä alku on muiden tekemät soundit joita ruuvailee sitten omille korville ja kamoille sopivaksi. Mulla oli Amplifiren kanssa sama, ensin luulee tekevänsä jotain ns. oikein vaikka se onkin oikeasti huonosti säätämistä laitteen ominaisuuksia vastaan. Mihin liittyy aina tietynlainen oppimisen kaari. Ollut ihan jokaisella mallintavalla mikä on käsissä käynyt. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Karhukoira74 05.11.2018 13:01:27 | |
---|
Tällä on kyllä kiva ihan soitella vaan, enpä ole hirveesti säädellyt...enkä juuri tuosta yhdestä kahdesta tehdaspresetistä ole vaihdellut juttuja kun ei ole ollut tarve. Mutta tästä tais tulla kyllä pitopeli nyt Recton lailla. Me like. Millaisia case/laukkusysteemejä teillä on...mitoilla varmaan löytyy sopivat caset Thomannilta, mutta ihan mielenkiinnosta huutelen jos olette huomioineet jotain toisin kuin minä. Vois yrittää sovitella jollain konstia tietty tuon langattomankin (mallia räkki) samaan niin tulis sitäkin käytettyä. -So many assholes, so few bullets- |
mize7 05.11.2018 14:37:04 (muokattu 05.11.2018 14:44:01) | |
---|
Tämä Austin Buddy's 700+ Naked Amps presetti paketti on ollut kieltämättä loistava hankinta. https://austinbuddy.com/shop/austinbuddys-raw-amp-700-preset-tonepack/ Lyhyesti: Ideana on ollut tarjota mahdollisimman autenttiset vahvistin saundit, missä jokainen vahvistin on säädetty niin, kuin voisi oikeassa elämässä olettaa ja vahvistimelle on valittu sellainen kaappi impulssi, joka sille kuuluu. Oon nyt näillä veivannut about kuukauden ja todennut, että kyllä vain toimii. Tämä on siitä mukava paketti, että voi helposti ja nopeasti selata vahvistimia läpi ja katsoa mitkä omaan makuun toimii. Fractalilla on niin paljon vahvistimia tarjolla, ettei läheskään kaikkia ole edes tullut testattua, saatikka että osaisi niitä ilman perehtymistä säätää ja valita sopivaa kaappi impulssia niille. Nytpä on ladattuna sellainen kirjasto, mistä on helppo napata fiiliksen mukaan vahvistin tulille ja tarvittaessa lisätä efektejä sekaan, kun siltä tuntuu. Youtubelinkkejä: https://youtu.be/tnx2ycaafeE https://youtu.be/vPk6xU511NI https://youtu.be/7MN28rQ-9Wohttps://soundcloud.com/mediumplayer |
Mandarax 05.11.2018 15:50:34 | |
---|
Karhukoira74: Millaisia case/laukkusysteemejä teillä on... Mulla on tuollanen Bluescasen loota, kuva on öbaut vuoden vanha joten vähän on muuttunut sisuskalut muttei kauheen paljoa. https://muusikoiden.net/dyn/users/159292.jpg I don't care to belong to a club that accepts people like me as members. -Groucho Marx- |
Karhukoira74 05.11.2018 16:57:21 | |
---|
Mandarax: Mulla on tuollanen Bluescasen loota, kuva on öbaut vuoden vanha joten vähän on muuttunut sisuskalut muttei kauheen paljoa. https://muusikoiden.net/dyn/users/159292.jpg Jotain tota luokkaa kans ajattelin....kuitenkin wahikin vois olla joskus ihan jeesh, aiemmin käytinkin jonkun verran bänditouhussa. -So many assholes, so few bullets- |
Attew 06.11.2018 07:19:50 | |
---|
|
Itse asiassa huomasin kokeilla, että toihan menee heittämällä Pedaltrain JR:n pehmeeseen kassiin. Ja sopis just täysin lankkuunkin, mutta miksi sitä nyt siihen erikseen kiinnittelemään. -So many assholes, so few bullets- |
Karhukoira74 14.11.2018 10:14:32 | |
---|
Onkos arvon herroilla kokemusta, kuinka paljon (oikeasti) soundi muuttuu, jos säätelen noilla Adam A7X-monareilla mieleiseksi, ja sama ajetaan sitten PA:n tai jonkun monitorin (mitä nyt sattuu missäkin kuppilassa sitten olemaan) läpi? Joskus näin jotain keskustelua monitorienkin merkityksestä, mutta käytännössä onko ero kuulevan yleisön kannalta oleellinen? Kitarakaapin kautta napattuna varmastikin, kaapista riippuen, mutta jos/kun ilmeisesti aika yleistä on että toisen linjan miksaajat ottaa mielellään suoraan. -So many assholes, so few bullets- |
Attew 14.11.2018 10:16:31 (muokattu 14.11.2018 10:16:46) | |
---|
Karhukoira74: Onkos arvon herroilla kokemusta, kuinka paljon (oikeasti) soundi muuttuu, jos säätelen noilla Adam A7X-monareilla mieleiseksi, ja sama ajetaan sitten PA:n tai jonkun monitorin (mitä nyt sattuu missäkin kuppilassa sitten olemaan) läpi? Joskus näin jotain keskustelua monitorienkin merkityksestä, mutta käytännössä onko ero kuulevan yleisön kannalta oleellinen? Kitarakaapin kautta napattuna varmastikin, kaapista riippuen, mutta jos/kun ilmeisesti aika yleistä on että toisen linjan miksaajat ottaa mielellään suoraan. Monitoreilla pääsee kohtuullisen lähelle, kunhan luukuttaa. Äänenvoimakkuus luo suurimman eron tuossa mun käsityksen/kokemuksen mukaan. |
askomiko 14.11.2018 13:33:05 | |
---|
Juu kovemmalla soittaessa bassot ja räikeys korostuu. Eli pääset asialliseen tulokseen kun säädät presettisi kovalla kohdalleen, sekä lisävarmistuksena leikkaat vielä vähän räikeyttä pois senkin lisäksi, koska randomin huonon PA:n ominaisuus on räikeät yläpäät. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |
ÄrGee 14.11.2018 16:04:33 | |
---|
askomiko: Juu kovemmalla soittaessa bassot ja räikeys korostuu. Eli pääset asialliseen tulokseen kun säädät presettisi kovalla kohdalleen, sekä lisävarmistuksena leikkaat vielä vähän räikeyttä pois senkin lisäksi, koska randomin huonon PA:n ominaisuus on räikeät yläpäät. Eikä säröäkään tarvitse niin paljon kuin kotisoundissa. Jos ei pääse ruuvaamaan sillä monitoroinnilla millä meinaa soittaa live-tilanteessa, niin kannattaa ruuvata sellainen soundi mikä kuulostaa yksinään kuivakalta, keskialueelta korostetulta, ja yksinään jopa huonolta. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Karhukoira74 14.11.2018 16:26:47 (muokattu 14.11.2018 19:16:29) | |
---|
ÄrGee: Eikä säröäkään tarvitse niin paljon kuin kotisoundissa. Jos ei pääse ruuvaamaan sillä monitoroinnilla millä meinaa soittaa live-tilanteessa, niin kannattaa ruuvata sellainen soundi mikä kuulostaa yksinään kuivakalta, keskialueelta korostetulta, ja yksinään jopa huonolta. Tuollainen soundi mulla oli yhdessä bändikuviossa ihan Mesassakin, ja toimi. Erottui eikä puuroutunut basson kanssa. Täytyypä nostaa vaan volaa ja säätää, muutama just pikkusen erilainen samasta presetistä niin sitähän voi sitten testata mikä toimii missäkin. Rupesin kans miettimään räkin kasaamista kaveriksi, johon laittas 1U päätteen, ton kitaran langattoman ja mahdollisesti korvamonitorin jos sellaisen hankkii jossain vaiheessa. Sitte olis ainakin joka paikkaan aika yksinkertainen ja pienellä kannettava setti. Vois ajaa kaappiin tai PA:han, ja pystyis vakiopäätteelle ruuvaamaan soundinkin. Pitkään oli torilla se Matrixin unitti, mut nytpä se onkin poistunut. Itse asiassa, taitas toi lankku sopia 2U vetolaatikkoonkin..4-5 unitin räkkiin. Itseasiassa neljän, noi langattomathan sopii taitaa vierekkäin. E: Ei sovi 2U, täytys olla 3U loota. -So many assholes, so few bullets- |
Karhukoira74 16.11.2018 21:03:08 | |
---|
Otan olutta ja netti on auki, kannattaskohan tommonen yhden unitin Matrix kaveriksi? Onko porukalla paljon noita käytössä yleensä, vai vetelettekö suoraan linjoille? -So many assholes, so few bullets- |
Tami 16.11.2018 21:43:30 | |
---|
Karhukoira74: Otan olutta ja netti on auki, kannattaskohan tommonen yhden unitin Matrix kaveriksi? Onko porukalla paljon noita käytössä yleensä, vai vetelettekö suoraan linjoille? Juon viiniä ja opettelen sweeppaamaan.. :-) Sulla kun on hyviä kitarakaappeja niin tilanne on eri kun mulla, mutta mä olen päätynyt laadukkaan PA-kajarin ostamiseen. Se pelaa tällaisessa tapauksessa kitaramonitorina, kotikajarina, akkarin kanssa ja pärjääpä yhdellä 10" PA-kajarilla lauluhommissakin pienessä paikalla akkarin kanssa... Sit se on vielä about samaa sarjaa kuin bändin PA:n yläpäät jolloin keikalla on sitten varalaite pahan päivän varalle. Mut min olenkin köyhä maalainen. En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa... |
Karhukoira74 17.11.2018 00:02:05 | |
---|
Ei noita kaappeja sentään kasapäin ole siunaantunut, Mesan yläkaappi on ja sehän on kyllä hyvä. Lähinnä tuota toista vaihtoehtoa mietin enemmän, oisko se hyvä syöttää linjaankin jo vahvistettua soundia? En tiedä. Ei tuo roudattavuutta ainakaan vähennä, jos kaappia kuskailee ja vielä nuppia + AX8 siihen päälle. Ja sitä suunnitelen, että jos noi kaikki saisi räkkiin lyöytyä (AX8 laatikkoon), niin pystyis elämään aina talon kaappienkin kanssa. Säädelis vaikka perusmarsukaapille yms. sen soundin eri paikoille vaikka. -So many assholes, so few bullets- |
Attew 17.11.2018 11:52:44 | |
---|
Jotkut tykkää kaapin saundista, ite taas en. Oon aina tykänny enemmän siitä saundista, jota monitoreista syötetään, vaikka olis half stack lavalla. Niinpä kulmamonitori oli mulle aika helppo vaihtoehto. Tykkään myös siitä, että saundi pysyy samana, eikä tarvii arpoa sitä, mihin kohtaan se 57 tänään heitetään, eli selkeä ratkasu mulle on vetää suoraan linjaan. |
sustain65 17.11.2018 13:15:13 | |
---|
Eilen soitin pikkujoulukeikan rokkia ja heviä AX8:lla, parina QSC K10.2 lattialla monitorina otettuna FX sendistä ja Out1 ajettiin mikserin linjaan. Hyvin toimi, myös automaattisesti aktivoituva Wah, johon tarkoitukseen mulla oli Fractalin oma isokokoinen ja tukeva pedaali liitettynä. Ainoa hieman merkitsevä sählinki oli ihan oma, kun yhdessä biisissä unohdin presettien valinnan päälle vaikka olisi pitänyt olla yksittäinen presetti näytöllä. Sitten kun luulin polkaisevani soolobuustin päälle, niin aktivoituikin vaimeampi kliini soundi. Noh, onneksi oli kyseessä vain lyhyt kitaraharmonia. Meni jo :) Presetteihin laittamiani Phaseria ja Flangeriakin tuli muistettua käyttää kun olin merkannut settilistaan. Melkoinen "säätöhelvettihän" tälläinen laite on. Toisaalta, nyt kun alkaa päästä sen kanssa sinuiksi, tuntuu että sillä voi toteuttaa kaiken mitä ikinä tarvitsen ja se mahdollistaa hyvin myös omien soundien löytymisen. Ja onhan se roudauksen kannalta ihan toista kuin Mesan Mark V nuppi ja pedaalilauta. |
ha55i 17.11.2018 14:47:43 | |
---|
Vaikka mulla ei Fractalia olekaan, sotkeudun tähän hiukan, koska Karhukoiran pohdinta liippaa likeltä omia mietiskelyjäni. Miten linjaan soitto vaikuttaa bändin edessä olevien ihmisten "kuulokuvaan"? Käykö niin, että PA puhaltaa bändin soundin kauemmas ja edessä nautitaan vain rummuista. Tai jos kaikki on linjassa, niin lähinnä räps-räps -äänistä. Kokemuksia? Luonnollisesti se "etusoundi" on muutenkin mitä on mm. kitarakamojan sijoittelun vuoksi. Tämä koskenee eniten pikkukeikkoja, joissa talon PA:n sijoittelu voi olla ihan mitä vaan. /h ps. Mä soitan kyllä itse linjaan, mutta myös ihan perinteisestikin, bändin ja musan meiningistä riippuen. Non omnes, qui citharam habent, citharoedi sunt. |
askomiko 17.11.2018 15:42:52 | |
---|
Sittenhän laulukaan ei kuuluisi eturiville. Ei ole ongelma. On vaikeaa olla heviuskottava kun on niin hemmetin söpö. -Shemhamforash |