Aihe: Etsitään hyvää laulunopettajaa 1 | |
---|---|
![]() 06.11.2018 14:17:41 | |
Hey! Osaisiko joku suositellla hyvää laulunopettajaa alueella espoo/vantaa/hki. Hinta mielellään 15eur-max30eur kerta. Laulelen voimakkaasti mutta heleästi naisäänellä rockii ja hardrockkii, tarttisin vähäsen taitavaa ohjausta tuottaakseni enempi käheää murinaa ja myös apuja korkeisiin kiauntoihin :D että jotain käsitystä rocklaulannasta pitäis laulunopettajalla olla! Mistä löytyy vai löytyykö mistään? Jos tiiät niin kerro heti | |
![]() 06.11.2018 20:08:02 | |
Kerro mulleki jos tohon hintaan löydät hyvän opettajan niin minä kerron sulle mistä löydät kutsumustaan intohimolla seuraavan ihmisen. :D Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. | |
![]() 07.11.2018 13:41:15 | |
Ahaa! No mihinkä hintaan löytyy jos kerran tiiät :D | |
![]() 28.11.2018 15:10:22 | |
hei! Noin halvalla hinnalla on vaikeaa löytää pätevää opettajaa, ellei opiskelija ole, olen itse lauluopettaja ja hinnat on 65 euroo tunti. Jos kiinostaa vaikka puolen tunnin laulutunti niin ota yhteyttä, uskon että voin auttaa sinua :) | |
![]() 01.03.2021 11:23:46 | |
Mihin perustuu laulutuntien hinnat jotka näyttää olevan paljon korkeammat kuin kitara/piano ym soitintunnit? | |
![]() 30.05.2021 18:54:33 | |
Mä väittäisin että laulun opetus on paljon vaikeampaa. Disclaimer: Pidätän oikeudet puhua paskaa ja huudella mitä sattuu mihin sattuu tietämättä mistään mitään. | |
![]() 07.06.2021 14:43:00 | |
musiikkiki: Mihin perustuu laulutuntien hinnat jotka näyttää olevan paljon korkeammat kuin kitara/piano ym soitintunnit? Kuten Khasserakin totesi, on laulun opettaminen vaikeampaa johtuen siitä, että jokainen meistä tuntee ne opettajien kertomat "tekniikkatotuudet" eri tavalla omalla kehonkielellään. Laulaminen ei ole loppupeleissä aivan supervaikeaa, kun tajuaa miten oma keho toimii ja jokainen meistä voi oppia laulamaan juuri niinkuin haluaa. Ainoina rajoitteina on oma saundi, johon voi vaikuttaa jossain määrin, mutta näin teoriassa kuka vaan voi laulaa samat temput kuin joku toinen, vaikka oma ääni olisi millainen tahansa. Haluan kannustaa jokaista laulamaan rohkeasti, jos sitä haluaa ja haluan kertoa motivoivana vinkkinä itsestäni laulajana. Olen olen siis 30 hipova mies ja aloitin lauluntreenaamisen aktiivisesti vuoden 2014 lopussa. Äänialoja on mielestäni turha miettiä, mutta se helpottaa ehkä muita hahmottamaan sitä, kuinka meistä jokainen voi kehittyä. Alussa korkein nuotti mihin pääsin oli keski C:n yläpuolella oleva F ja jo muutaman hyvän laulutunnin jälkeen pääsin kasvattamaan ylä-äänet reilusti yli oktaavia korkeammalle. Alaäänet ovat myös venyneet huomattavasti alemmas vaikken oikein osaa sanoa, mikä mahtoi niissä olla lähtötasoni. Tähän vielä lisätäkseni, puheääneni on suhteellisen matala ja näillä vanhankoulukunnan termeillä minut varmaan luokiteltaisiin bassobaritoniksi. Kun sain äänialani toimimaan, alkoikin se itse oikea työ. Kuinka laulaa biisejä ja vielä niin, että äänialani toimii myös niitä laulaessa? Se on ollut todella iso työmaa, mutta myös todella palkitseva. Alkuun biisien laulaminen ei oikein ottanut sujuakseen, vaikka pystyin jollain halutulla vokaalilla osumaankin hyvinkin korkeisiin nuotteihin tai laulamaan erilaisia asteikoita. Oikeassa laulussa mukaan tulee tietysti konsonantit sekä vokaaleja täytyy myös vaihtaa, jotta laulun sanoma myös välittyisi ja tämä oli itselläni pitkään se kompastuskivi. Välillä oli kausia, jolloin laulu sujui kuin vettä vain ja välillä hyvistä muistiinpanoista ja vinkeistä huolimatta lauluääni vain murtui. Olen siis aloittanut laulutunneilla, jatkanut ostamalla yhden videolaulukurssin, kahlaamalla YouTuben lauluvideoita, selaamalla erilaisia lauluforumeja, kääntämällä koko Googlen ympäri lauluun liittyen ja testailemalla paljon itsekseni. Opettaja oli todella hyvä ja arvokas alkuun, mutta perusteiden oppimisen jälkeen sanoisin, että ihan kaikista tärkeintä on ollut oppia tuntemaan miten oma keho toimii. Moni ns. huippuopettajien vinkeistä ei vain toimi minulle, minä ymmärrän ne samat asiat aivan eri tavalla ja mielestäni huomattavasti helpommin, mitä moni selittää. Moni näistä oudoista termeistä on toki auennut sen myötä, kun on oppinut miten oma ääni toimii ja olen välillä huvin vuoksi palannut pohtimaan näitä yleistyneitä termejä ja neuvoja. En ole mikään valtuutettu laulunopettaja, mutta jos olisin, opettaisin nämä samat asiat hyvinkin eri tavalla, miten niitä on minulle opetetettu. Kukaan ei varsinaisesti kertonut, miten kevyeltä kovaa ja korkealta laulaminen oikeasti tuntuu tai ylipäänsä mikään laulaminen. Alkuun luulin, että laulamisen kuuluu tuntua samalta kuin kävisi punttisalilla, vaikka omasta mielestäni laulaminen saundista, volyymistä ja sävelkorkeudesta riippuen tuntuu about siltä miltä ns. falsetilla laulaminen tuntuu. Nyt näin vuonna 2021 ja jo tätä ennen, koen pystyväni laulamaan niitä kauan haavailemiani rock ja hevi klassikoita sekä paljon muuta musiikkia, josta nautin. Olen saanut omaksuttua itselleni sellaisen tekniikan, etten varsinaisesti ole rajattu siihen mitä "voisin" laulaa. Tottakai on olemassa vaikeita biisejä, jotka vaativat treenaamista, varsinkin jos kyseessä on tyyli, jota en ole tottunut laulamaan. Lisäksi edelleen tulee huonoja päiviä, jolloin laulaminen ei ole sitä parasta mihin pysyn, mutta ne on suhteellisen harvassa ja se on täysin inhimillistä. Bändin kanssa livenä laulaminen vaatii vielä varsinkin treeniä, koska siinä mukaan tulee vielä yhdeksi muuttuvaksi tekijäksi jännitys. Siinäkin on tullut kehityttyä ja tässä jo malttamattomana odottaa sitä, että pääsee taas livenä vetämään. Se hyvä puoli tässä koronassa oman laulun kannalta on ollut, että on kerennyt miettiä ja treenata huomattavasti paremmaksi laulajaksi kuin mitä oli ennen koronaa. | |
![]() 29.09.2021 16:35:58 | |
Tappivanukas: Olen siis aloittanut laulutunneilla, jatkanut ostamalla yhden videolaulukurssin, kahlaamalla YouTuben lauluvideoita, selaamalla erilaisia lauluforumeja, kääntämällä koko Googlen ympäri lauluun liittyen ja testailemalla paljon itsekseni. Olisko video-suosituksia youtubesta, jotka on toiminu parhaiten? Muutkin saa laittaa! https://soundcloud.com/plutoonplaneetta | |
![]() 10.08.2022 07:33:25 | |
Hyvää opetusta löytyy ympäri Suomea. Taustoja kannattaa aina hieman kysellä. Esim Metropolialle on vaikea päästä sisälle opiskelemaan joten jos opettaja on sieltä valmistunut ja jatkanut opiskeluja vielä muualla se voi olla hyvä merkki. Asiakastyytyväisyys on merkittävämpää kuin hinta. Kallis opekin voi olla huono sulle ja edullinen taas huono toiselle. Mun taksa on 80 euroa Helsingissä ja mulla on hyvin rajallisesti aikaa ottaa vastaan. Siksipä mulle usein ihan hakeudutaan kun halutaan mun opissa käydä Aikoihin ei enää ole ollut viikoittaisia asiakkaita yrityksen kautta kun lehtoraatti vie riittävästi aikaani viikossa. Multa saa kysellå suosituksia toki. | |
![]() 17.08.2022 18:12:48 (muokattu 17.08.2022 18:14:21) | |
Hei! Kukaan itseään kunnioittava koulutettu pedagogi ei anna tunteja alihintaan. Tässä linkki OAJ:n yksityisen opetusalan palkkausjärjestelmätaulukkoon: https:///tyoelamaopas/palkka/yksity … -opetusalan-palkkausjarjestelma-ek/ Olen koulutettu laulupedagogi ja annan tunteja Helsingissä työhuoneellani 60€/45 min. Laita viestiä, jos olet kiinnostunut! | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)