Aihe: Kemper Profiling Amp
1 2 3 4 579 80 81 82 8389 90 91 92 93
Lespaul66
07.11.2018 17:49:04
Toimii erittäin hyvin. Pitää samaan aikaan avata vaan Rig Manager, profiilien lataus sen kautta ja editointi tällä...
B-P Music
08.11.2018 10:23:37
Lespaul66: Vihdoin löytyi toimiva Windows editoriohjelma Kemperille. Toast ME unofficial midi editor...on puolalaisen kaverin tekemä ja sen voi ladata ilmaiseksi...kannattaa Donatoida ja tarjota kaverille kaljat. Kemperin hallinta meni nyt aivan uudelle tasolle...suosittelen..

Linkki...

https://www.kemper-amps.com/forum/i … ditor/&postID=431317#post431317

Kiitti vinkistä! Sai näköjään myös Macille ja toimii hyvin. Kyllä helpottui säätäminen.
Tää video oli myös hyvä tsekata ennen latausta:
https://www.youtube.com/watch?v=_nowVgM-Odo
Jarkre
08.11.2018 16:45:50
Hyvin toimii (Windows). Ihan eri tuntuma säätää parametreja kun suurin osa niistä on näytöllä nähtävissä yhdellä silmäyksellä. Soundille voi ikään kuin tehdä hallitusti "designia" eikä tunnu niin "yritys/erehdys" tyyppiseltä säätämiseltä.

Tämä on siitäkin hyvä että editoria ei ole lähdetty tekemään visuaalisuuden perusteella vaan funktionaalisuuden. Aika käsittämätön juttu että Kemper Amp forumilla kyseisen editorin (ToastMe) tekijän pääsy forumille on bännätty. Tällaiset jututhan vain lisäävät laitteen myyntiä.
Lespaul66
08.11.2018 21:26:51
Juu. Nyt Kemperin sellaisetkin jutut avautuivat jota en ollut viitsinyt opetella. Kyllä täytyy ihmetellä että Kemper ei ole itse julkaissut tätä softaa ja kieltäytyy vastaamasta tuleeko omaa softaa. Toivottavasti kaveri jaksaa päivitellä kun Kemper julkaisee uusia versioita käyttöjärjestelmästä. Tää on niin iso juttu että en ainakaan itse päivitä Kemperin käyttöjärjestelmää uuteen ennenkun kaveri julkaisee uuden sopivan editoriversion. Donatoikaa ihmeessä....
GiveUpGiveIn
15.11.2018 18:35:22
Joku Kemperin omistaja osaa ehkä hieman auttaa.

Oon suunnitellut siirtymistä kemperiin livekäytössä, mutta haluaisin profiloida nykyiset saundit suoraan sisään. Käytössä tällä hetkellä Mesa triaxis+simul class 2:90+Torpedo Live.

Lähinnä mitetityttää että onnistuuko profilointi Kemperiin Torpedon kautta? Ja saako tuolla ylipäätään itse profiloitua näin yksinkertaisesti hyvää saundia?
Torniojaws
15.11.2018 19:15:19

GiveUpGiveIn:
Oon suunnitellut siirtymistä kemperiin livekäytössä, mutta haluaisin profiloida nykyiset saundit suoraan sisään. Käytössä tällä hetkellä Mesa triaxis+simul class 2:90+Torpedo Live.

Lähinnä mitetityttää että onnistuuko profilointi Kemperiin Torpedon kautta? Ja saako tuolla ylipäätään itse profiloitua näin yksinkertaisesti hyvää saundia?

Onnistuu, samaan tyyliin kuin pedaalien profilointi:

Kemper Out -> Torpedo Input -> Torpedo Out -> Kemper In
Vortech Industrial Death Metal | Mesa 4x12" kaupan
nakedzen
18.11.2018 14:50:33
Torniojaws: Onnistuu, samaan tyyliin kuin pedaalien profilointi:

Kemper Out -> Torpedo Input -> Torpedo Out -> Kemper In

Varmaankin kuitenkin Triaxis input, ei Torpedo?
Chuck Norris on paras Power Ranger
Torniojaws
18.11.2018 19:24:32

nakedzen: Varmaankin kuitenkin Triaxis input, ei Torpedo?

Aa, juu.

Virhe
Vortech Industrial Death Metal | Mesa 4x12" kaupan
IV
19.11.2018 16:10:40
Osaisikohan arvon herrasväki auttaa?

Omistan Kemperin ilman päätevahvistinta ja olen ajanut sitä laadukkaiden PA-monitorien (mm. Yamaha DXR10, 12" EV) ja studiomonitorien (Genelec) kautta. Soundeissa ei sinällään ole mitään vikaa mutta "amp in room"-efektiä en saa millään aikaiseksi.

Olen noteerannut GRFR-kaapit kuten Camper ja Redsound, joilla päässee hieman lähemmäksi oikeaa kaappia (pelkkä 12" kokoalue-elementti, jakosuodin puuttuu jne). En ole niistäkään aivan vakuuttunut koska kuitenkin tuutataan mikitettyä soundia. Onko joku testannut kyseisiä pönttöjä?

Vai pitäisikö vaan antaa periksi ja hommata pääte ja normaali kaappi? Soundikirjo toki yksipuolistuisi merkittävästi mutta jos sen avulla saisi sitä oikeaa fiilistä niin ei haittaa.

Kaipaisin mielipiteitä erityisesti niiltä joilla on kokemusta eri lähestymistavoista.

Kiitos!
Lespaul66
19.11.2018 18:02:46
Mulla Kemperin jälkeen Matrix GT1000Fx ja syöttö suoraan Bluetone kitarakaappiin jossa 10 ja 12 tuuman kaiutin. Kemperistä kaiutinsimulaatio pois. Toimii kuin aito kitara nuppi, mutta monipuolisemmin. Kitarakaiuttimien luonteesta johtuen , kun ne värittää ääntä, pitää vain hakea oikeat profiilit. Marshall on Marshall ja Fenderkin aivan loistava. Kun vähän laittaa volyymia, on parhaimmillaan.

IV: Osaisikohan arvon herrasväki auttaa?

Omistan Kemperin ilman päätevahvistinta ja olen ajanut sitä laadukkaiden PA-monitorien (mm. Yamaha DXR10, 12" EV) ja studiomonitorien (Genelec) kautta. Soundeissa ei sinällään ole mitään vikaa mutta "amp in room"-efektiä en saa millään aikaiseksi.

Olen noteerannut GRFR-kaapit kuten Camper ja Redsound, joilla päässee hieman lähemmäksi oikeaa kaappia (pelkkä 12" kokoalue-elementti, jakosuodin puuttuu jne). En ole niistäkään aivan vakuuttunut koska kuitenkin tuutataan mikitettyä soundia. Onko joku testannut kyseisiä pönttöjä?

Vai pitäisikö vaan antaa periksi ja hommata pääte ja normaali kaappi? Soundikirjo toki yksipuolistuisi merkittävästi mutta jos sen avulla saisi sitä oikeaa fiilistä niin ei haittaa.

Kaipaisin mielipiteitä erityisesti niiltä joilla on kokemusta eri lähestymistavoista.

Kiitos!
jhlamm
21.11.2018 13:48:14
IV: Osaisikohan arvon herrasväki auttaa?

Kiitos!

Pääte ja kaappi. Se on parhautta ja vielä vähän kun volaa vääntää niin puntissa tutisee - oli se soundi sitten puhdas tai säröinen. Vaikka se kaappi rajaakin sitä soundia, niin kyllä vahvarissa säätöjä riittää sen soundin muokkaamiseen. Myös erilaiset mallinnokset auttavat tässä. Ongelmanahan loppujen lopuksi se sama kuin norminupin kanssa eli mikä on sitten omaan korvaan se paras kaappi.
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
GiveUpGiveIn
27.11.2018 16:20:51
GiveUpGiveIn: Joku Kemperin omistaja osaa ehkä hieman auttaa.

Tulipa kotiutettua eilen Kemperin räkkiversio ja aika vaivattomasti sain mesojen saundin talteen. Eroa ei huomaa juurikaan joten eiköhän tämä tullut jäädäkseen. Plussana vielä sain Torpedon kautta pelkät vahvistimen saundit ilman kaappi/mikkimallinnuksia niin taidan jättää torpedon vielä Kemperin kaveriksi . Erittäin monipuolinen vehjes vaikka en paljoa kerennyt vielä ruuvailemaan
IV
05.12.2018 21:21:04
Olen Kemperin kanssa päässyt nyt eri tasolle amp in room-tunnelman luomisen kanssa. Oikeastaan siihen tarvittiin vain oikeita profiileja joita tarjoili pääasiassa RickyStorti. Lisäksi ambience-kaiku on tehokas työkalu.

Tuli sitten hommattua Atomicin CLR mkll -monitori. No, se oli taas selkeästi parempi kuin omistamani Genelecin 8030:t vähääkään isommassa tilassa (kerrostalo-olohuone/-makkari). Mutta valitettavasti mun varsinainen soittotila on pikkuruinen koppero ja kyllä se syö vähän kaikkien kajarien potentiaalia, ja Kemperin myös. Taidan jatkaa pääasiassa kuulokkeilla tuossa tilassa.

Torilla on nyt Atomin CLR jos jotakuta kiinnostaa saada vähän halvemmalla kuin uuden.
Eddie
09.12.2018 19:23:55

Kemper houkuttelee...

Onko porukalla täällä versio päätevahvistimen kanssa vai ilman? Olisin itse hankkimassa Kemperiä näin alkuun lähinnä kotinauhoituksiin, niin halvempi versio kiinnostaisi. Any ideas?

Multa löytyy kyllä myös Rockton Velocity 120 - päättäri ja Framuksen kaappi Greenbackeilla, joten siinä mielessä toi halvempi versio voisi olla parempi veto.
Ostetaan soittotaito.
mize7
09.12.2018 20:07:38

Eddie: Kemper houkuttelee...

Onko porukalla täällä versio päätevahvistimen kanssa vai ilman? Olisin itse hankkimassa Kemperiä näin alkuun lähinnä kotinauhoituksiin, niin halvempi versio kiinnostaisi. Any ideas?

Multa löytyy kyllä myös Rockton Velocity 120 - päättäri ja Framuksen kaappi Greenbackeilla, joten siinä mielessä toi halvempi versio voisi olla parempi veto.

Vaikuttaisi siltä, että normiversio ilman päättäriä on järkevä valinta tässä tapauksessa.
https://soundcloud.com/mediumplayer
Torniojaws
09.12.2018 21:02:29

Poweriversiota tarvii vain jos aikoo soittaa normaalin kitarakaapin läpi esim. pikkukeikoilla tai treeniksellä. Muutoin riittää se perusversio ilman päättäriä.
Vortech Industrial Death Metal
Perza
10.12.2018 07:00:21
Mulla räkki malli ilman päätettä ja en kyllä kaipaakkaan. Hoituu nauhoittelut, kotisoitot ja treenitki pa:n kautta. Kysyjältä löytyy kuitenki pääte ja skobe, ni tarvittaessa niitäki voi tietenki käyttää.
jhlamm
11.12.2018 20:37:00

Mene omalla. Se kemperin oma ei tuo muuta etua kuin sen, että se on kiinni siinä kemperissä. Kotona tullut pääasiallisesti aina soiteltua monitorien läpi ja valittamista ei ole. Sitten jos ilmaa haluaa liikkeelle ja lahjetta lepattamaan, niin kitarakaappiin kiinni.

Jos ylivoimaista etua hakee, niin on se soundi, jonka saa hiljaisella ulos ja äänitettyä. Samoin spdifin kautta re-amppaus avaa aivan uuden tavan leikkiä soundimaailmalla. Kotinauhoituksiin luulisi kelpaavan, kun on Andy Sneapille kelvannut studioonkin ;)
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Lespaul66
16.12.2018 22:45:08
Uusi editoriversio julkaistu
Toast ME ver. 1.40
WINDOWS: https://www.dropbox.com/s/cvl1i6ip4ux7pxy/ToastME_1_40.rar
MAC OS X : https://www.dropbox.com/s/177hioltesmu1w5/ToastME_1_40.dmg
Näytä lisää
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)