Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Koskettimet »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sibelius-Akatemiaan vai konservatorioon?
1
Pianist1
23.10.2018 14:15:13 (muokattu 27.10.2018 17:59:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kysymykseni tuleekin oikeastaan jo tuossa otsikossa, mutta olen siis C-tutkinnon suorittanut pianisti ja mietin, että kannattaako minun hakea akatemialle vai ammattikorkeakouluun.
Olen aina opiskellut vain klassista musiikkia. Pidemmällä tähtäimellä ja ammatissa kiinnostukseni ovat kuitenkin popimmalle puolelle. Jos joku tietää niin ohjaako akatemia vain klassisen musiikin soittoon vai voiko sieltä valmistua myös esim. artistien keikkabändeissä soittava pianisti?
 
musamies
27.10.2018 22:46:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianist1: Kysymykseni tuleekin oikeastaan jo tuossa otsikossa, mutta olen siis C-tutkinnon suorittanut pianisti ja mietin, että kannattaako minun hakea akatemialle vai ammattikorkeakouluun.
Olen aina opiskellut vain klassista musiikkia. Pidemmällä tähtäimellä ja ammatissa kiinnostukseni ovat kuitenkin popimmalle puolelle. Jos joku tietää niin ohjaako akatemia vain klassisen musiikin soittoon vai voiko sieltä valmistua myös esim. artistien keikkabändeissä soittava pianisti?

 
Onko nykyisin artistien keikkabändeissä pianisteja jos katsotaan asiaa Suomesta käsin?
 
Kuulostaa vähän pahalta jos kyseessä popimpi vaihtoehto ja siihen pianistiksi vakavalla asenteella. Ennemmin vaikka jazzin suuntaan.
 
oksatboys
01.11.2018 10:02:08
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pianist1: Kysymykseni tuleekin oikeastaan jo tuossa otsikossa, mutta olen siis C-tutkinnon suorittanut pianisti ja mietin, että kannattaako minun hakea akatemialle vai ammattikorkeakouluun.
 
Kannatta hakea sinnne minne oma taso realistisesti riittää. Meinaan että on melkoinen tasoero Siballa ja (maakuntien) amkeissa. Ehkä sun pianope (varmaan sellainen on) vois vähän neuvoa näissä opintohommissa, koska hänellä lienee asiasta kuitenkin kokemusta.
 
Olen aina opiskellut vain klassista musiikkia. Pidemmällä tähtäimellä ja ammatissa kiinnostukseni ovat kuitenkin popimmalle puolelle. Jos joku tietää niin ohjaako akatemia vain klassisen musiikin soittoon vai voiko sieltä valmistua myös esim. artistien keikkabändeissä soittava pianisti?
 
Katoppa Siban hakuopasta, siitä selviää nuo eri opintosuuntaukset. Mun karkea mutuheitto on että klasaripuolen pianoluokalla soitetaan klasaria ja jazz-osastolla jatsia ja musiikkikasvatuksen sekä kansanmusan osastoilla ristiin vähä kaikkea.
 
Kaikista noista varmasti on hyötyä jos haluaa ammattisoittajaksi poppibändiin. MUTTA niin se homma ei toimi että joku tähtiartisti palkkais soittajia koulunpenkiltä sen mukaan millaiset paperit soittajalla koulusta on.
Musiikkialalla pitää olla kontakteja, pitää olla hyvä tyyppi, pitää olla hyvä soittamaan, pitää jaksaa keikkoja, pitää olla aktiivinen itsensä tyrkyttäjä mutta ei ärsyttävä jne.
 
musamies
01.11.2018 10:41:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys:
Kaikista noista varmasti on hyötyä jos haluaa ammattisoittajaksi poppibändiin. MUTTA niin se homma ei toimi että joku tähtiartisti palkkais soittajia koulunpenkiltä sen mukaan millaiset paperit soittajalla koulusta on.

 
Soitetaanko tähtiartistien bändeissä pianoa kunnolla, tähtiartistithan ei enää ole jotain Georg Otsin tapaisia vaan saattaa olla jotain jou jou räppäreitä...
 
oksatboys
01.11.2018 11:23:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

musamies: Soitetaanko tähtiartistien bändeissä pianoa kunnolla, tähtiartistithan ei enää ole jotain Georg Otsin tapaisia vaan saattaa olla jotain jou jou räppäreitä...
 
Turha se on mitään soittaa kun kaikki musa nykyään on paskaa.
Joutas noi koulutki lakkauttaa turhina koska joujou ei vaadi mitää osaamista.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «