Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 580 81 82 83 84153 154 155 156 157
BugBadWolf
25.10.2018 22:29:50
Säätäkää paremmin.

Ei virhettä (vaikka ehkä pieni virne).
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
25.10.2018 23:34:04
kimurantti1: ........................
Ei se nyt ihan noinkaan ole. :-D Et voi sanoa, että "Mesa kuulostaa Voxilta, koska soundi joka Mesasta lähtee on sellainen, miltä Voxin musta pitäisi kuulostaa". Eihän tuollaisessa teesissä ole mitään järkeä. Joko se kuulostaa tai ei kuulosta. Mä kyllä väitän juttujen, joiden mukaan Mark V kuulostaa Voxilta tai Marshallilta useimmiten tulevan tyyppien suusta, jotka ei ole esim. AC30, JTM45 tai muuta klassikko-konetta ikinä livenä nähnytkään, saati testannut rinnan ja esim. äänittänyt noita laitteita. Jengillä on vaan mielikuva, että AC/DC vetää Marshallilla ja sitten kun siitä omasta "kaikki soundit tekevästä" superstyrkkarista väännetään soundi, jossa on about saman verran säröä (yleensä siis reippaasti vähemmän kuin mitä Mesoista tavataan repiä) kuin Back In Blackillä ja lurautetaan pari AC/DC -riffiä, on se sitten kuulostavinaan Marshallilta. Jos Angus Young soittaisi Mark V:lla, se kuuloistaisi varmaan ihan AC/DC:lta ja jengi luulisi, että Marshall on tulilla, koska siihen ko. soittaja niin vahvasti assosioituu ja iso osa soundista on kitaristin näpeissä ja soittotavassa (vrt. se sun ketju, onko soundi soittajan ominaisuus). Mutta kukaan mun tuntemani tyyppi, jonka tiedän noita eri laitteita oikeasti rinnakain soittaneen ei ole väittänyt, että mistään Mesasta lähtisi uskottava Vox- tai Marshall -soundi.

No joo en minä tarkoita sitä noin jyrkästi esittää. Mutta kuintenkin tarkoitin, että kun soundeista puhutaan, niin siinä on aina mielikuvat mukana mitä siltä odottaa ja sen vuoksi se on vähän ihmisestä kiinni mikä kenellekin on "uskottavaa" ja siksi kaksi soittajaa voi tarkoittaa ihan tai ainakin osittain eri asiaa puhuessaan vaikkapa marshall soundista. Mä soitin pari viikkoa sitten treenit Marshall MG15 kombolla ja voin vakuuttaa etten sellaista sointia ole onnistunut Mesasta löytämään :-). Mutta minä soitan markV :lä huomattavan matalalla gainilla kaikilla kanavilla (myös leadilla) ja paljon myös kliinillä joihin tuo vahvistin sopii kuin nenä päähän.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
BugBadWolf
25.10.2018 23:39:08
Pahoittelen jo etukäteen että en voinut itselleni mitään. Oli ihan pakko kuitenkin palata vielä asiaan ja kysyä että miltä se Mesa kuulostaa?

Tai jos unohdetaan että siellä on merkin alla Markit, Lonestarit, Rectot ja ties mitkä ja helpotetaan. Eli miltä se Mark V kuulostaa?

Härvelissä on 3 kanavaa, joissa jokaisessa 3 etuastekytkentää ja 3 tehoaluetta. Lisäksi voi vaihdella kolmenlaisia tasureita. Ja melkein unohtui tuo virtakytkimen täystehon ja Variac Powerin olemassaolo. Eikä puhuta siitä pääteputkien vaihtomahdollisuudesta kutosista kolmenelosiin nyt. Piruako sitä muistelemaan. Saati se Geq, jonka kanssa voi vääntää vuosikausia eikä uusille yhdistelmille löydy vieläkään loppua.

Niin että mikä se Mesa-soundi on, mikä siellä seuraa läpi koko tuon paletin? Miksi minun puurokorvani pitävät jokaista noista erilaisina?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Pinewood
26.10.2018 01:07:07
Ken haluaa hyvän minikokoisen tremolon, tässä olisi hyvä Malekko edullisesti
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1405893
paskiaispaska
26.10.2018 06:38:02 (muokattu 26.10.2018 07:48:43)

BugBadWolf: Pahoittelen jo etukäteen että en voinut itselleni mitään. Oli ihan pakko kuitenkin palata vielä asiaan ja kysyä että miltä se Mesa kuulostaa?

Tai jos unohdetaan että siellä on merkin alla Markit, Lonestarit, Rectot ja ties mitkä ja helpotetaan. Eli miltä se Mark V kuulostaa?

Härvelissä on 3 kanavaa, joissa jokaisessa 3 etuastekytkentää ja 3 tehoaluetta. Lisäksi voi vaihdella kolmenlaisia tasureita. Ja melkein unohtui tuo virtakytkimen täystehon ja Variac Powerin olemassaolo. Eikä puhuta siitä pääteputkien vaihtomahdollisuudesta kutosista kolmenelosiin nyt. Piruako sitä muistelemaan. Saati se Geq, jonka kanssa voi vääntää vuosikausia eikä uusille yhdistelmille löydy vieläkään loppua.

Niin että mikä se Mesa-soundi on, mikä siellä seuraa läpi koko tuon paletin? Miksi minun puurokorvani pitävät jokaista noista erilaisina?

Mä en tuohon markkiin osaa vastata, kun ei siitä kokemusta ole ku bändikaverin soittamana. Mutta mulla oli tossa vielä vähän aikaa sitten mesan recording preamppi, jota soittelin taas ra100 el34 päätteen läpi. Toi preamppi on recton 2-kanavainen etuaste, joissa molemmilla kanavilla oli kolme erilaista etuastekytkentää ja molemmille omille kanaville presencet jne. Ja sitten oli vielä molempiin kanaviin vaikuttavia soundin lämmönsäätöjö yms. Vaikka siitä sai aivan kaikennäköstä soundia irti, vielä jälki equttamisenki jälkeen paisto sieltä recton helvetin tiukka alapää ja ei niin herkästi syttyvä särö pienillä gainimäärillä läpi. Tämän takia sen myin, koska en tykännyt siitä tiukkuudesta mitä se tarjosi, vaan ra100 oman etusen tarjooma heleämpi ja avoimempi särö miellytti paljon enemmän. Käsittääkseni mark v on jopa vielä tiukempi varsinkin keskialueella? Voin kuvitella kyllä miten se sieltä soundista paistaa läpi, vaikka sieltä ne voxin taajuuskäyrät ja gainimäärän saisikin irti.

Ja ei kai ne markinkaan kanavien modit ole täysin erilaisia etuastekytkentöjä keskenään, vaan modeilla saa väritettyä, eli tehtyä pientä hienosastöä siihen peruskanavan etuastekytkentään? Eli markissa olisi kolme etuastetta ja jokaiselle omat hienosäätönsä?
Snapo
26.10.2018 15:13:12 (muokattu 26.10.2018 15:13:49)
Stratoistahan en mittään tiedä enkä välitä mutta jenkkistrato olis halvalla: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1406233/fb
"Mitään hyödyllistä tietoa musiikista tai soittimista täältä tuskin oppii, mutta kielioppi väännetään kuntoon vaikka väkisin."
Laulava Kylätohtori
26.10.2018 15:33:36
Snapo: Stratoistahan en mittään tiedä enkä välitä mutta jenkkistrato olis halvalla: https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1406233/fb

Taisi olla oikeasti halpa, kun oli jo kadonnut. Mikä siellä mahtoi olla ja mihin hintaan?
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JuSu
26.10.2018 15:38:59
Laulava Kylätohtori: Taisi olla oikeasti halpa, kun oli jo kadonnut. Mikä siellä mahtoi olla ja mihin hintaan?

Sähkönsininen Am Std helmiäispleksillä ja rupulaudalla. Kuvassa näytti siistiltä, eikä kuvauksessa ilmaistu vikoja.

Neljä sataa... =)

Uskoisin, että oli typo. Kohta uudestaan torilla oikeaan hintaan.
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Laulava Kylätohtori
26.10.2018 15:40:21
JuSu: Sähkönsininen Am Std helmiäispleksillä ja rupulaudalla. Kuvassa näytti siistiltä, eikä kuvauksessa ilmaistu vikoja.

Neljä sataa... =)

Uskoisin, että oli typo. Kohta uudestaan torilla oikeaan hintaan.

Oho, no kuulostaa kyllä jo liian halvalta tuollainen.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
JuSu
26.10.2018 15:42:00
Laulava Kylätohtori: Oho, no kuulostaa kyllä jo liian halvalta tuollainen.

Joo, varsinkin kun kaverilla on/oli muuta kamaa torilla myös ihan linjahinnoin.
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Guitarfreak
26.10.2018 16:18:45 (muokattu 26.10.2018 16:23:22)
... Ja ei kai ne markinkaan kanavien modit ole täysin erilaisia etuastekytkentöjä keskenään, vaan modeilla saa väritettyä, eli tehtyä pientä hienosastöä siihen peruskanavan etuastekytkentään? Eli markissa olisi kolme etuastetta ja jokaiselle omat hienosäätönsä?

Ei oo tullut tsekattua miten on tehty. Joku ropellihattu vois avata ja katsoa :D

Kaiketi ne moodit vaihtelee komponentteja signaalititelle ja pois - koko topologiasta ei oo hajuakaan.

Btw. Electra Dyne ja RA on ymmärtääkseni semmosia että siellä on kaks eri etuastetta jonka välillä vaihtelee clean/säröt sillei et molemmille on omat putkensa.

Sitten vielä niistä vastaavuuksista: Suurempi vaikutus samanlaiseen soundiin ois luultavasti kaapin vaihdolla. Eli jos haluaa vox-soundia nii sit kaapiks vox-combo jossa celestionin siniset, marsulle 4x12 jollain vanhoilla celestion wannabe-tötteröillä, fenderille sitten jotain 1x12, 2x10 tai 4x10 avointa jollain aiheeseen sopivalla elementillä... sit vois kokeilla et pääseekö lähelle :)
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
26.10.2018 17:10:33
Laulava Kylätohtori: ostaa Voxin.

Ei kiitos :D En soita Beatlesissa. ;D
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
26.10.2018 17:10:48
Guitarfreak: ..........

Sitten vielä niistä vastaavuuksista: Suurempi vaikutus samanlaiseen soundiin ois luultavasti kaapin vaihdolla. Eli jos haluaa vox-soundia nii sit kaapiks vox-combo jossa celestionin siniset, marsulle 4x12 jollain vanhoilla celestion wannabe-tötteröillä, fenderille sitten jotain 1x12, 2x10 tai 4x10 avointa jollain aiheeseen sopivalla elementillä... sit vois kokeilla et pääseekö lähelle :)

No mulle se kaikkein "aidoin" vox-soundi on Mesan TA15 vihreä kanava kera recto 1x12 v30 kaapin. Se johtuu siitä, että ei mulla ollut voxiin oikein mitään kosketusta ja tuon kanavan kautta sain ensimmäisen sellaisen :-D . Sitten kun menin musafasulle testaamaan Vox AC30 vahvaria, niin olin pettynyt "eihän tämä kuulosta/tunnu yhtään voxilta" ajattelin :-). No sitä lähinnä tarkoitin sillä kun sanoin, että soundeista puhuttaessa puhutaan vähintään yhtäpaljon mielikuvista kuin todellisista eroista.

Toisaalta Mesan TA15 vahvistimen punaisen kanavan st1 (:kö se nyt oli?) oli ihan häkellyttävän samanlainen kuin Fender Vibrochamp ja niitä sentään testasin ihan rinnakkain ja ajan kanssa samaan kaappiin (kun mulla silloin molemmat oli) paitsi, että Mesan kanava oli paljon agressiivisempi ja säätyi pidemmälle (mutta oli kyllä vibrochampkin todella makea laite kun sitä ajoi täysillä 1x12 kaappiin), joten eihän ne oikeasti varmaan samanlaisia olleet, mutta minä silti olen sitä mieltä, että ne on ihan 1:1 :-) vaikka tiedän olevani väärässä, niin silti tunnejälki, kuulokuvaodotus niin vahvasti puhuu sen puolesta että en voi muuta väittää.

Nuo markit sitä vastoin on sellaisia, että niistä en ole edes yrittänyt etsiä muiden vahvistimen soundeja, vaan mulla on selkeät soundi-ihanteet joiden perässä kuljen niiden kanssa (jotain Larry Carltonin ja John Scofieldin upeita särömaailmoja, joita niistä haen). Tiedän Scofieldin itsensä soittavan Vox AC30 vahvistimella (kaksihan sillä aina niitä nojailee lavan reunalla), jota se maustaa pedaaleilla ja Larry Carlton kai soittelee aika perinteisillä Fendereillä (käsittääkseni Room335 on soitettu alkujaan juurikin jollain vanhalla champilla). Silti olen löytänyt mesastani täysin itseäni tyydyttävän lähelle samanlaisia soundeja vaikka käytän erilaisia kitaroitakin. Mun mielestä edelleenkin liikutaan mielikuvien ja tunteiden maailmassa ja siksi ei näissä asioissa pitäisi ottaa liian jyrkkää kantaa.

Ja mitä tulee Bugbadwolfin väitteisiin mesan kyvykkyydestä, niin olen itse ollut paikanpäällä näkemässä kun se tekee taikojaan ja kaivelee sieltä niitä soundeja ja musta se on pätevä jätkä pyörittelemään mesan namikoita, enkä lähtisi häntä vastaan väittelemään siitä mitä mesalla voi tai ei voi tehdä.
hallu
26.10.2018 17:26:07
BugBadWolf: Pahoittelen jo etukäteen että en voinut itselleni mitään. Oli ihan pakko kuitenkin palata vielä asiaan ja kysyä että miltä se Mesa kuulostaa?

No mä olen aika keltanokka näiden mesojen kanssa ja veikkaan, että oikeasti ihan hyvin tiedät mesan erityispiirteistä itseäni enemmän. Mutta kun kerran kysyit, niin mulle tulee kaksi soundillista tekijää mieleen, mikä on ainakin kahdelle tuntemalleni markille tyypillistä (tosin samaa löytyi myös TA15 mesasta). Ensimmäinen on, että mainittujen vahvareiden atakki on jotenkin oudon hyökkäävä ihan kaikilla kanavillaan myös kliininä (tai no ehkä se kaikkein veltoin fynkysläppi.... tai no en sellaisella juuri soita niin en tiedä), mikä tekee sen soittotuntumasta erittäin intensiivisen (tämä on se ominasuus mihin mesoissa rakastuin), suorastaan kiihkeän. Siinä on annos italialaisen urheiluauton eleganssia ja toisaalta brittiläisen jalkapallohuligaanin vaarallisuutta :-D . Siinä missä Marshall hurmaa tytön kusisilla farkuillaan, mesa raiskaa lyhtypylvään ja kolme lammasta ennenkuin edes ehtii tytön kanssa juttusille :-D.

No vakavastiottaen soitin hiljattain yhdet treenit myös Blackstar HT40 kombolla joka minun mielestä muistutti kovasti mielikuvaani Marshall JCM800 vahvistimesta (siinä oli oikein uskottava rokkimurina ja sillä oli oikein nautittavaa soittaa), niin Markki tuntuu olevan perussoinniltaan kirkkaampi eli mulla ainakin markin säröt lähtee luonnostaan aika treblekkäiksi kun taas Blackstarin särö tuntui aika middlekkäältä. Tiedän kyllä, että eq:sa sen treblen saa kesytettyä, mutta kun mä tykkään siitä, niin en ole kesyttänyt ja toisaalta se on niinkö osa sitä soundia jonka ymmärrän Mesasoundina.

Olen tietenkin huomannut markien monipuolisuuden, mutta itse käytän niitä yhden tempun ponina eli kaivelen jokseenkin samansukuiset soundit jokaiselta kanavalta eri gainasetuksin ja äänenpainein. 1. fat bold 2. Edge 3. mark2c+, nuo ovat lempparini ja jos joku tekisi minulle vahvistimen jossa olisi vain ne, niin varmaan sekin riittäisi minulle.
hallu
26.10.2018 17:27:57
Guitarfreak: Ei kiitos :D En soita Beatlesissa. ;D

Jos soittaisit, niin et tarvitsisi sittenkään. Olisit niin rikas, että voisit palkata jonkun hovimestarin soittamaan puolestasi :-D
paskiaispaska
26.10.2018 17:56:09

Guitarfreak:

Btw. Electra Dyne ja RA on ymmärtääkseni semmosia että siellä on kaks eri etuastetta jonka välillä vaihtelee clean/säröt sillei et molemmille on omat putkensa.

Aika raskaasti ohi aiheen, mutta ainakin ra:ssa low- ja hi-kanavien ensimmäiset vahvistusasteet tapahtuu v1 putken ensimmäisessä puolikkaassa, hi-kanavan toinen vahvistusaste v1 putken toisessa puolikkaassa, low-kanavan toinen vahvistusaste ja hi-kanavan kolmas vahvistusaste v2 putken ensimmäisessä puolikkaassa. Clean kanavan kolme vahvistusastetta tapatuu v4 putken ensimmäisessä ja toisessa puolikkaassa ja v5 putken ensimmäisessä puolikkaassa. Eli kyllä mä sanosin, että siinä on kolme erillistä etuastekytkentää niinku mark vitosessaki, joista kaksi(vintage hi ja low) käyttää vaan samaa tonecontrollia. Kaikilla kolmella kanavalla on oma mastervolume. Seitsemän etuasteputkea yhteensä(sisältäen vaiheenkääntöputken)
Laulava Kylätohtori
26.10.2018 18:11:02
hallu: No mulle se kaikkein "aidoin" vox-soundi on Mesan TA15 vihreä kanava kera recto 1x12 v30 kaapin. Se johtuu siitä, että ei mulla ollut voxiin oikein mitään kosketusta ja tuon kanavan kautta sain ensimmäisen sellaisen :-D . Sitten kun menin musafasulle testaamaan Vox AC30 vahvaria, niin olin pettynyt "eihän tämä kuulosta/tunnu yhtään voxilta" ajattelin :-). No sitä lähinnä tarkoitin sillä kun sanoin, että soundeista puhuttaessa puhutaan vähintään yhtäpaljon mielikuvista kuin todellisista eroista.

Toisaalta Mesan TA15 vahvistimen punaisen kanavan st1 (:kö se nyt oli?) oli ihan häkellyttävän samanlainen kuin Fender Vibrochamp ja niitä sentään testasin ihan rinnakkain ja ajan kanssa samaan kaappiin (kun mulla silloin molemmat oli) paitsi, että Mesan kanava oli paljon agressiivisempi ja säätyi pidemmälle (mutta oli kyllä vibrochampkin todella makea laite kun sitä ajoi täysillä 1x12 kaappiin), joten eihän ne oikeasti varmaan samanlaisia olleet, mutta minä silti olen sitä mieltä, että ne on ihan 1:1 :-) vaikka tiedän olevani väärässä, niin silti tunnejälki, kuulokuvaodotus niin vahvasti puhuu sen puolesta että en voi muuta väittää.

Nuo markit sitä vastoin on sellaisia, että niistä en ole edes yrittänyt etsiä muiden vahvistimen soundeja, vaan mulla on selkeät soundi-ihanteet joiden perässä kuljen niiden kanssa (jotain Larry Carltonin ja John Scofieldin upeita särömaailmoja, joita niistä haen). Tiedän Scofieldin itsensä soittavan Vox AC30 vahvistimella (kaksihan sillä aina niitä nojailee lavan reunalla), jota se maustaa pedaaleilla ja Larry Carlton kai soittelee aika perinteisillä Fendereillä (käsittääkseni Room335 on soitettu alkujaan juurikin jollain vanhalla champilla). Silti olen löytänyt mesastani täysin itseäni tyydyttävän lähelle samanlaisia soundeja vaikka käytän erilaisia kitaroitakin. Mun mielestä edelleenkin liikutaan mielikuvien ja tunteiden maailmassa ja siksi ei näissä asioissa pitäisi ottaa liian jyrkkää kantaa.

Ja mitä tulee Bugbadwolfin väitteisiin mesan kyvykkyydestä, niin olen itse ollut paikanpäällä näkemässä kun se tekee taikojaan ja kaivelee sieltä niitä soundeja ja musta se on pätevä jätkä pyörittelemään mesan namikoita, enkä lähtisi häntä vastaan väittelemään siitä mitä mesalla voi tai ei voi tehdä.

Ymmärrän, mitä yrität sanoa, mutta ajatus, että jokin muu vahvistin kuin Vox on enemmän Vox kuin Vox itse on täysin absurdi. Ei soundimielikuvat tarkoita mitään, paitsi omassa päässä. Se, että omassa päässä on virheellisiä mielikuvia, ei tee toisen vahvistimen soundista toisen vahvistimen soundia.

Ei se tee Ladasta Porschea, että se Lada vastaa omissa mielikuvissa Porschea.

Ei millään pahalla, enkä halua vängätä, mutta alkaa menemään aika absurdiksi nämä jutut. :)

Ps. Ja mikä ihmeen alemmuuskompleksi Mesalaisilla on jatkuvasti todistella vahvistimillaan jotain olematonta? Mä en ymmärrä sitä. Eikö se Mesa sitten riitä Mesana, vai miksi ihmeessä täytyy tuollaista pitää. Ihan kuin lapset hiekkalaatikolla. Meidän isä tekee kaiken, mitä teidän isä ja vielä enemmän ja paremmin.

En ole tavannut vastaavaa ilmiötä kuin Mesan omistajien keskuudessa.
hallu
26.10.2018 18:38:22
Laulava Kylätohtori: ......... Ei soundimielikuvat tarkoita mitään, paitsi omassa päässä.

Tätä juuri yritin sanoa :-)

Se, että omassa päässä on virheellisiä mielikuvia, ei tee toisen vahvistimen soundista toisen vahvistimen soundia.

Minä taas ajattelen, että vahvistin vain tekee mitä tekee, mutta soittaja tekee sen soundin ja ne mielikuvat vahvistimien soundista syntyy siitä, mihin joku vaikkapa soittaja itse) on niitä ymmärtänyt käyttää.

Ei se tee Ladasta Porschea, että se Lada vastaa omissa mielikuvissa Porschea.

Ei sitä se ei tee. Jos vehkeissä on jokin perustavaa laatua oleva puute niin sitä on tosi vaikea psyykata olemattomiin (kuten sanoin, en saanut Marshall MG15 vahvistimen soundia ruuvailtua mitenkään :-D ).

Ei millään pahalla, enkä halua vängätä, mutta alkaa menemään aika absurdiksi nämä jutut. :)

Ei haittaa minä en pahastu, kaikki keskustelu missä ajatuksia perustellaan, on hyvää keskustelua. Vängätä en halua itsekään vaan yritän vain tulla ymmärretyksi, mutta samaa mieltä ei tarvitse olla.

Ps. Ja mikä ihmeen alemmuuskompleksi Mesalaisilla on jatkuvasti todistella vahvistimillaan jotain olematonta? Mä en ymmärrä sitä. Eikö se Mesa sitten riitä Mesana, vai miksi ihmeessä täytyy tuollaista pitää. Ihan kuin lapset hiekkalaatikolla. Meidän isä tekee kaiken, mitä teidän isä ja vielä enemmän ja paremmin.

En ole tavannut vastaavaa ilmiötä kuin Mesan omistajien keskuudessa.

No minä en oikein tiedä mistä tämä alemmuuskompleksi tulee, mutta ehkä itselläni on osaltaan kyse siitä että jotain markkia pidetään higainvehkeenä, jota se mulle ei todellakaan ole ja siksi ehkä niin hanakasti alleviivaan tekeväni sillä jotain muuta mitä jengi yleensä olettaa mesalla tehtävän. Minä olen vielä sen verran nuori mesakäännynnäinen etten ihan kaikkea tämän kulttuurin ilmiöitä vielä tunnista enkä ymmärrä :-)
powertrip
26.10.2018 19:08:04
Joo, jos lopetetaan tämä ja palataan aiheeseen.
Ei millään pahalla...
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)