Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roudaus & lompakkoystävälliset 1x12/1x15 -kombot
1
Jaketsu
25.10.2018 12:52:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tykkään terveen puhtaan saundin tuottavista vaffareista, joiden kanssa on kiva leikkiä pedaaleilla. Oma 212 Musari osuu tähän kategoriaan, mutta painaa aivan perkeleesti eikä sitä viitti ainakaan kovin spontaanisti kuskata paikasta A paikkaan B. Joten mitäs otsikon mukaisia vaihtoehtoja olisikaan, joita lähtisi metsästämään. Kriteereinä seuraavat:
 
- Reiluhkon puoleisesti headroomia, ei välttämättä tartte olla kuitenkaan Twin Reverb -territoriolla. Pääasia ettei saundi heti ala kompressoitumaan isommilla volyymeillä eikä kyykkää säristimien eikä fuzzien kanssa.
- Jousikaiku olisi hyvä olla.
- Ämyrinä joko yksi 12 tai 15 tuuman elementti.
- Ei paina aivan jumalattomasti.
- Kohtuullinen hinta, lähtökohtaisesti käytettyjen markkinoilta.
- Periaatteessa ei ole väliä onko värkki putki, trankku tai hybriditoteutuksella toimiva.
 
Alustavasti olen funtsinut Fenderin Hot Rod Deluxea ja Blues Deluxea, jotain vanhaa Music Mania (esmes RD sarjalaiset) sekä Peaveyn Delta Bluesia.
 
Kertokee, kiitos.
 
BugBadWolf
25.10.2018 15:31:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Boss Katana 100W 1 x 12.
 
Painaa suurin piirtein nakkipaketin verran ja toimii keikkakoneenakin.
 
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
Tappajabanaani
25.10.2018 16:13:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on vastaavassa käytössä Tech 21 Trademark 60. Irtoaa ihan karkkirahoilla eikä paina paljon mitään. Kakkoskanava ei ole mieleeni, mutta puhtaat soundit ykköskanavalta toimii. Ihan järjettömän kovaäänisessä menossa jää kyllä jalkoihin.
 
LaMotta
25.10.2018 17:06:42 (muokattu 25.10.2018 17:15:13)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaketsu: olen funtsinut Fenderin Hot Rod Deluxea ja Blues Deluxea, jotain vanhaa Music Mania (esmes RD sarjalaiset) sekä Peaveyn Delta Bluesia.
 
Kertokee, kiitos.

 
Mikä sulla on roudausystävällisyyden raja kiloina?
 
Itse pidän roudausystävällisenä esim 5w blackstar ht5r joka painaa noin 10kg. Mainitut fenderit painaa muistaakseni 21kg.
 
Käykö vox ac15? Tämä on tosin haasteellinen säröjen kanssa.
Peavey classic 30 voisi olla sopivampi.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Jaketsu
25.10.2018 18:15:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaMotta: Mikä sulla on roudausystävällisyyden raja kiloina?
 
Itse pidän roudausystävällisenä esim 5w blackstar ht5r joka painaa noin 10kg. Mainitut fenderit painaa muistaakseni 21kg.
 
Käykö vox ac15? Tämä on tosin haasteellinen säröjen kanssa.
Peavey classic 30 voisi olla sopivampi.

 
Olen ajatellut, että jossain siinä 25 kg paikkeilla se raja kulkee. Voxi on pitkälti jätettävä pois kuvioista, koska se kyykkää jo aivan liian aikaisessa vaiheessa ja säröttimien kanssa pelatessa en usko yhteiselon olevan ruusuista. Muutoin AC15 itsessäänhän on hunajata korville, mutta en vain näe sitä toimivana omassa yhtälössä.
 
Jaketsu
25.10.2018 20:53:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos vinkeistä Katanan ja Tech 21 kanssa! Jälkimmäistä on kyllä tullut bongailtua paljonkin keikkakäytössä ja hyvät on saundit aina tuntuneet olevan. Eipä vaan muistunut mieleen koko laite.
 
TTV
25.10.2018 22:00:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos roudausystävällistä comboa halajaa, niin kannattaa tsekata Bluetonen tarjonta. Heidän elektroniikkaratkaisut ja puumateriaalit mahdollistavat kevyen, mutta hyväsaundisen combon. Taisipa tuorein 1x12" olla karvan verran alle 15kg.
 
Lompakkoystävällisyyttäkin löytyy, sillä tuotteilla on laatunsa ansiosta pitkä elinikä ja siihen päälle vielä pitkä takuu.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
22001100
26.10.2018 09:58:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämmöinen tuli vastaan youtubessa, onkohan kellään mitään kokemuksia? Vielä suomalainen firma kaiken lisäksi. Vaikuttaisi kätevältä ratkaisulta juuri helpon kuljetuksen johdosta. Eli perinteisen kaapin sijaan, kajari on istutettu tuubiin.
 
https://www.toob.fi/
 
19691970
26.10.2018 10:07:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

22001100: Tämmöinen tuli vastaan youtubessa, onkohan kellään mitään kokemuksia? Vielä suomalainen firma kaiken lisäksi. Vaikuttaisi kätevältä ratkaisulta juuri helpon kuljetuksen johdosta. Eli perinteisen kaapin sijaan, kajari on istutettu tuubiin.
 
https://www.toob.fi/

 
Tuosta oli uudessa Soundissa 9/2018 juttu.
 
Sammo
26.10.2018 10:51:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tiedän että kaikki on suhteellista (CS-kitara -ketju...), mutta ite suosittelisin Two Rockin Studio Pro 35 comboa. Pieni, painaa alle 18 kg ja mahtavan kaiun ja puhtaan
soundin lisäksi toimii loistavasti säröspedujen kanssa. Käytettynä, silloin kun liikkuu, on pyörinyt noin 1600€ pintaan joten hinta ei ole jäätävä mutta toki kalliimpi kuin esim. HRDlx.
 
Miinuspuolena tuo jää vähän jalkoihin isokätisen rumpalin kanssa mikittämättä. Hotrod Deluxe toimii tässä tilanteessa funktionaalisesti paremmin, joskin soundista joutuu tinkimään. Ite ratkaisin ongelman Bat Cat Unleashilla jolla saa pikkasen enemmän volaa kehiin (sekä lisäkaapin). Tykkään siis että vahvistin pysyy käytännössä aivan puhtaana kaikissa tilanteissa.
 
I'm very highly educated. I know words, I have the best words.
LaMotta
26.10.2018 11:45:59 (muokattu 26.10.2018 11:47:51)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei lopu headroom kesken https://www.tammerpianojasoitin.fi/ … Shops/17042015-9511/Products/020045
Ei kylläkään ole jousikaikua. Näissä on hyvä clean kanava, joka syö hyvin säröjä ja efektilenkin ansiosta yleensäkin kaikkia pedaaleja. Ja naurattavan edullinen tarjoushinta.
 
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Osteri
28.10.2018 23:53:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaketsu: Kiitos vinkeistä Katanan ja Tech 21 kanssa! Jälkimmäistä on kyllä tullut bongailtua paljonkin keikkakäytössä ja hyvät on saundit aina tuntuneet olevan. Eipä vaan muistunut mieleen koko laite.
 
Sulle siis voisi kelvata Tech21 Trademark 60W trankkukin? Hyvä, sitä olen yleisesti itsekin suositellut moneen soittoon ja käyttänyt baarikeikoilla. Hyvä ja toimiva keikkakaveri.
 
Tämän soundikokemuksen pohjalta olen ollut positiivisesti yllättynyt Randall RG 75 trankkulaitteesta jollainen tuli käsiin jokin aika sitten. Leikkasin takalevystä pois 2/3 jolloin käytössä enemmän "takaa avoin" malli ja voi herran jestas miten hyvältä kuulostaa. Botnea ja kirkkautta löytyy, toimii siinä missä Tech mutta vielä toistaiseksi näitä saa pilkkahinnalla. Uudemmista joissa on jo digi-efektejä mukana, mulla ei ole kokemusta. Kokeile.
 
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «