Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Pure nickel -kielet
1
Sarko
26.10.2018 08:06:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nää on itelle suhteellisen uusi tuttavuus, mutta oon nyt ottanut tällaiset testiin ja tykkään stratossa tosi paljon näistä. Auttaa straton soundin ohkaisuuteen tosi kivasti ja tunnelma on "sisäänajettu".
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Sarko
26.10.2018 08:53:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kellään muilla kokemuksia näistä?
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Bluesmies
26.10.2018 09:49:54
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän DR pure blues-kieliä eli kokemusta on. Hyvät kielet, lähinnä käytän noita bendauksen helppouden vuoksi. Ei mitkään maailman pitkäikäisimmät, mutta ei haittaa.
Sarko
26.10.2018 11:02:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otin käyttöön D'addarion 10-45 setin, en viittinyt heti uida syvään päätyyn Thomastikien kanssa.
 
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
tuskiz
26.10.2018 15:34:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen diggailut noita DR Pure Blueseja myös viimeaikoina, käyttöikä tosiaan ehkä vähän lyhyempi kuin yleensä mutta kun 10-setti pitää vireensä sen mukaisesti mutta tuntuu 9-setiltä ei voi valittaa. Lämmin sointi myös lämmittää mieltä.
 
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Lespaul66
04.11.2018 19:56:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen käyttänyt DR Pure Blueseja 20 vuotta. Les Paulissa 10 ja Stratossa 11 setti. Erittäin hyvä soundiset. Ongelmana usein intonation vaihtelu ja joskus jopa ei tahdo säätövarat riittää ja joutuu heti uuden kielen vaihtaan. Pyöreä aluslanka aiheuttaa sen että pitää noudattaa ohjetta ja taittaa terävälle mutkalle ennen katkaisua jotta ei purkaudu. Parhaat kielet mulle.
 
Bluesmies
04.11.2018 20:32:02
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Lespaul66: Olen käyttänyt DR Pure Blueseja 20 vuotta. Les Paulissa 10 ja Stratossa 11 setti. Erittäin hyvä soundiset. Ongelmana usein intonation vaihtelu ja joskus jopa ei tahdo säätövarat riittää ja joutuu heti uuden kielen vaihtaan. Pyöreä aluslanka aiheuttaa sen että pitää noudattaa ohjetta ja taittaa terävälle mutkalle ennen katkaisua jotta ei purkaudu. Parhaat kielet mulle.
 
Itellä ei intonaatio-ongelmista ole kokemusta näiden kielien kohdalla. Mut hyvät kielet.
tomaattiorava
04.11.2018 21:15:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pitääpi kokeilla.
Jotenkin tosi pettyny fender-bulletteihin, ei oo ikänä kitara syöny yhtä kovaan tahtiin kieliä, jatkuvasti katkeilevat ja G kuulostaa kamalalta.
 
Laulava Kylätohtori
28.12.2018 12:10:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joskus näitä kokeilin ja pitäisi varmaan taas vuosien jälkeen kokeilla tuossa telessä, kun tuntuu, että uusilla normi kielillä soundi ei toimi, vaikka olisi mikä talla...
 
Tuossa telessä oli varmaan vuoden vanhat kielet ja se kuulosti paremmalta kuin millään uusilla kielillä ikinä. :)
 
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «