tomaattiorava 25.10.2018 17:45:25 | |
---|
Pitäis lähtee murhaavat dödis-murinat sekä puhaat, kimaltelevat cleanit. Ja suht pienellä volalla. Efekti-looppi on must, vahvistimessa itsessään ei tartte olla mitään efektejä, toimivasta EQ:sta plussaa. Yksinkertainen, rehti ja ennenkaikkea hyvältä saundaava. Mietin eka jotain 1-wattista putkicomboa mutta varmaankin trankku/mallintava antaisi paremmat säröt näillä äänenvoimakkuuksilla. Paras tietty ois iso putkikone ja keinokuorma mut eipä näillä liksoilla. Blackstar tulis ekana mieleen mut en tie löytyykö noilla specseillä mitään tarpeeksi pientä. Jammun THR-sarjaa varmaanki suositellaan mutten tie riittääkö säröt ja looppia ei ole. Mitäs kandeis kahtella? |
hallu 25.10.2018 17:49:35 | |
---|
No jospa laskisit särönkin efektiksi, niin voisit ottaa jonkun hyvän yksikanavaisen kliinin vahvistimen ladata ne efektit kaikki siihen vahvistimen eteen. nimitäin ihan älyttömän hyvä säröpolkimia on olemassa, niin miksi niitä pakosti on vahvarista ottaa ja silloin ei tarvitsisi koko efektilenkkiä. Itse olen päätynyt keinokuormalla jarruttelemaan putkivahvistinta niin sen pystyy avaamaan riittävästi että alkaa laulamaan. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
tomaattiorava 25.10.2018 17:59:49 | |
---|
hallu: No jospa laskisit särönkin efektiksi, niin voisit ottaa jonkun hyvän yksikanavaisen kliinin vahvistimen ladata ne efektit kaikki siihen vahvistimen eteen. No esim. mikä? Sitte pitäis ostaa kone ja pedaali, tuplasti säätöö ja varmaanki käy kalliimmaksi? nimitäin ihan älyttömän hyvä säröpolkimia on olemassa Kuten? |
sustain65 25.10.2018 18:00:46 (muokattu 25.10.2018 18:01:02) | |
---|
Mesa Dual Rectifier Reborn 100W. Enkä mitenkään vitsillä laita, tosin en tiedä mikä on kysyjälle "suht pieni vola". |
tomaattiorava 25.10.2018 18:02:31 | |
---|
sustain65: Mesa Dual Rectifier Reborn 100W. Enkä mitenkään vitsillä laita, tosin en tiedä mikä on kysyjälle "suht pieni vola". Sellanen mitä käytetään kerrostalossa. |
sustain65 25.10.2018 18:06:45 | |
---|
tomaattiorava: Sellanen mitä käytetään kerrostalossa. No sit varmaan murhaavat dödis-murinat on paras jättää soittelematta, paitsi ehkä kuulokkeisiin (ehdottamani vaihtoehto vaatii siihen kyllä sitten merkittävän lisäinvestoinnin ;-) |
Laulava Kylätohtori 25.10.2018 18:08:01 (muokattu 25.10.2018 18:08:43) | |
---|
sustain65: Mesa Dual Rectifier Reborn 100W. Enkä mitenkään vitsillä laita, tosin en tiedä mikä on kysyjälle "suht pieni vola". Jep. Edelleen, ne watit ei kerro yhtään mitään siitä, miten se vahvari soi hiljemmalla volalla. Ikinä en ole nähnytkään, mutta Katanaa on kovasti hehkutettu. Näin sivusta katsoen ehkä vähän liikaakin. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
ÄrGee 25.10.2018 18:08:15 (muokattu 25.10.2018 18:08:46) | |
---|
Mites joku mallintava mikä kestää budjetin? Oikeat kitarakaiuttimet ovat siitä hieman ongelmallisia, että ne vaativat äänenpainetta kuulostaakseen hyvältä, ilman pitää liikkua sen verran että saattaa olla naapurisopu hyvinkin koetuksella. Pienet combot ja nupit jättävät aivan varmasti kylmäksi dödis-hommissa. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
tomaattiorava 25.10.2018 18:20:50 (muokattu 25.10.2018 18:28:48) | |
---|
Mä oon vuosikaudet soitellu mättöä tässä kotosalla ihan sujuvasti ikivanhalla hookoon 100w-combolla. Muuten se sitte onkin ihan paska ja vanha ja rätisevä vehje. Kun on hyvä skeba hyvillä mikeillä niin ei kelvollisen hi-gain soundin tartte ikkunoita rikkoa. Unohdetaan sitten "dödismurina" ja puhutaan vaikka modernista hi-gain soundista. En mä nyt odota mitään rectojen rouheutta mutta kyllä ihmiset treenaa/soittaa mättöä ihan kotivolumeillakin. E : Onhan tuossa myös englin fireball half-stackki mutta siinä looppi on rinnakkainen mistä en tykkää ja keinokuormista sekä niiden hinnoista oon ihan ulkona... |
steelduck 25.10.2018 18:52:36 | |
---|
sustain65: Mesa Dual Rectifier Reborn 100W. Enkä mitenkään vitsillä laita, tosin en tiedä mikä on kysyjälle "suht pieni vola". Tämä, minulla on kerrostalossa Dual Rectifier Reborn ja toimii paremmin kuin mikään 1w vahvistin mitä olen kokeillut. Toinen hyvä on Bluetone noin 40w Blackface johdannainen PPIMV Master volumella ja OPC tehon pudotuksella. Molemmilla vetää siinä missä yksi wattisellakin, jos on ymmärtäväiset naapurit. 1w vahvistimestakin saa Yli 100db äänenpaineita. Jos oikeasti haluaa soitella iltaisin kerrostalossa, niin ainoa vaihtoehto on joku mallintava tai putkivahvistin keinokuormankautta kaiutinimpulssiin ja luurit päähän. |
ÄrGee 25.10.2018 19:14:56 | |
---|
tomaattiorava: Mä oon vuosikaudet soitellu mättöä tässä kotosalla ihan sujuvasti ikivanhalla hookoon 100w-combolla. Muuten se sitte onkin ihan paska ja vanha ja rätisevä vehje. Kun on hyvä skeba hyvillä mikeillä niin ei kelvollisen hi-gain soundin tartte ikkunoita rikkoa. Unohdetaan sitten "dödismurina" ja puhutaan vaikka modernista hi-gain soundista. En mä nyt odota mitään rectojen rouheutta mutta kyllä ihmiset treenaa/soittaa mättöä ihan kotivolumeillakin. E : Onhan tuossa myös englin fireball half-stackki mutta siinä looppi on rinnakkainen mistä en tykkää ja keinokuormista sekä niiden hinnoista oon ihan ulkona... Minulla on hieman sellainen kutina, että sen pitää olla putkivahvari eikä mallintava. Jonkun reaktiivisen keinokuorman kautta audio interfaceen voisi olla hyvä ratkaisu. Esim. tuo kustantaa vähän päälle 200 euroa. https://www.two-notes.com/en/torpedo-captor TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
Mitenköhän tuo EVH 5150 III 15W LBXII ? Vois laittaa tuohon hookoon greenback 4x12:n päälle missä nykyää tuo fireball makaa tyhjänpanttina. Pikasella googletuksella hyviä kokemuksia muilta makkari-kitaristeilta. |
ÄrGee 25.10.2018 21:08:20 | |
---|
tomaattiorava: Mitenköhän tuo EVH 5150 III 15W LBXII ? Vois laittaa tuohon hookoon greenback 4x12:n päälle missä nykyää tuo fireball makaa tyhjänpanttina. Pikasella googletuksella hyviä kokemuksia muilta makkari-kitaristeilta. Ei master volaa, ja EL84 putket... makkari-olosuhteita on monenlaisia, mutta itselleni jopa Blackstar HT-5 oli liian äänekäs. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
tomaattiorava 25.10.2018 21:14:09 | |
---|
No master-vola sais kyllä olla. Toisaalta löytyy volapedaali mitä voi käyttää masterina jos on pakko... |
tomaattiorava 25.10.2018 21:52:03 | |
---|
Mitenkäs sitte softapuoli, ketjussa viimesenä mullon loopperi mistä sais stereona ulos interfacen läpi monitoreihin. Tässäkään tapauksessa softalta ei välttämättä tarttis mitään efektejä, ainoostaan ne mättösäröt. |
iec 25.10.2018 21:59:10 (muokattu 25.10.2018 22:01:32) | |
---|
tomaattiorava: Mitenkäs sitte softapuoli, ketjussa viimesenä mullon loopperi mistä sais stereona ulos interfacen läpi monitoreihin. Tässäkään tapauksessa softalta ei välttämättä tarttis mitään efektejä, ainoostaan ne mättösäröt. No esimerkiksi vaikka tuo: https://mercuriall.com/cms/details_u530 Tarvii sitten vaikkapa Reaper-softan ( https://www.reaper.fm/ )jossa tuo U530 toimii vst-plugarina. Eli ei ole standalone-tyylinen systeemi. Ilmaisella pystyy kokeilemaan melko hyvin ja mun henk koht mielipiteenä tuo ilmainen versio toimii todella hyvin niillä asetuksilla mitä siinä pystyy säätämään. Mercuriallin sivuilta löytyy myös muita. Esim. https://mercuriall.com/cms/details_ss-11x tai sitten ihan Reaxis https://mercuriall.com/cms/details_reaxis , joka jo maksaa enemmän. Sitten joku S-gear voisi olla ihan kiva ja toimii myös standalone-tyylisenä, eli ei tarvi mitään muuta softaa toimiakseen. Se ei ehkä ole niin mättösärömaailmaan suunniteltu, mutta eiköhän silläkin irtoa Mesa Mark mallinnuksella ihan mukavaa säröä. Ainakin minä sain hyvät rankemmatkin soundit kun kokeilin sitä 15 päivää. (Siinä saa 15 päivää kokeilla ilmaiseksi täysillä ominaisuuksilla.) Tuo kannattaa kokeilla jo ihan helppouden ja ilmaisuuden kannalta. https://www.scuffhamamps.com/product/s-gear Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
tomaattiorava 25.10.2018 22:31:58 | |
---|
Reaper kyllä löytyy. Nykyään tulee mitään nauhoteltua tosi harvoin mut sais kaiketi kivempaa kamaa narulle softien kanssa eikä tarttis mikkien ja kaappien kaa säätää. Tuleekohan millaista jälkeä jos tuommoisen vanhan trankun linja-ulostulosta ottaa signaalin sen sijaan että kytkee pedaalilaudasta suoraan interfaceen? Ei tarttis aina säätää piuhoja uusiks jos haluu vahvarilla soittaa mut toisaalta muutoin joutuu pitää molemmat päällä. Lähtökohtaisesti vaa v*tuttaa kaikki tietokoneella pelailu. PC:t on epäluotettavia ja windows ihan vedätystä, monitorit kuluu puhki ja äänikortit hajoo... Mut eipä muutaman satasen softassa ny paljoo menetä... Miksi muuten näitä softia yleisesti ottaen kutsutaan? Kitaravahvistin-emulaattori? Mallintava kitaravahvistin plugari? |
ÄrGee 25.10.2018 22:42:43 (muokattu 25.10.2018 22:48:42) | |
---|
tomaattiorava: Reaper kyllä löytyy. Nykyään tulee mitään nauhoteltua tosi harvoin mut sais kaiketi kivempaa kamaa narulle softien kanssa eikä tarttis mikkien ja kaappien kaa säätää. Tuleekohan millaista jälkeä jos tuommoisen vanhan trankun linja-ulostulosta ottaa signaalin sen sijaan että kytkee pedaalilaudasta suoraan interfaceen? Ei tarttis aina säätää piuhoja uusiks jos haluu vahvarilla soittaa mut toisaalta muutoin joutuu pitää molemmat päällä. Lähtökohtaisesti vaa v*tuttaa kaikki tietokoneella pelailu. PC:t on epäluotettavia ja windows ihan vedätystä, monitorit kuluu puhki ja äänikortit hajoo... Mut eipä muutaman satasen softassa ny paljoo menetä... Miksi muuten näitä softia yleisesti ottaen kutsutaan? Kitaravahvistin-emulaattori? Mallintava kitaravahvistin plugari? Hankkisin di-boksin kitaran ja interfacen etuasteen väliin, jos interfacesta itsestään ei löydy kunnollista sisäänmenoa instrumentille. Minkä virkaa tuo linkkaamani Torpedo Captor myös pystyy toimittamaan, siinä olisi melkein kaksi asiaa samassa; di-boksi plugareita varten ja keinokuorma putkivahvistimille. PC:t on mitä on, mutta osa nykypäivää musiikin tuottamisessa. Ja täältä myös suositus Mercurallin vahvistinmallinnuksille. Neural DSP Fortin Nameless on myös aivan mahtava death metal soundeihin. On niitä muitakin hyviä ja moni tarjoaa ilmaisen määräaikaisen demo-jakson. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |
arppah8 25.10.2018 22:51:18 (muokattu 25.10.2018 22:56:43) | |
---|
ÄrGee: Ei master volaa, ja EL84 putket... makkari-olosuhteita on monenlaisia, mutta itselleni jopa Blackstar HT-5 oli liian äänekäs. Mitänää horiset, onhan tossa EVHssa mastervola? Vois kyllä olla passeli aloittajalle spekseiltään jos kaappikin jo löytyy. Tai no, ei siitä miedommasta crunch-kanavasta ehkä ihan ultracleania saa jos semmoinen on hakusessa. Dödiksen pitäis sitten irrota kyllä sillä ärjymmällä kanavalla. Status: Asiallinen mies, puhaltaa 1.37 promillea klo 7.30. Ostamatta ei testata! |
ÄrGee 25.10.2018 22:59:30 | |
---|
arppah8: Mitänää horiset, onhan tossa EVHssa mastervola? Vois kyllä olla passeli aloittajalle spekseiltään jos kaappikin jo löytyy. Tai no, ei siitä miedommasta crunch-kanavasta ehkä ihan ultracleania saa jos semmoinen on hakusessa. Dödiksen pitäis sitten irrota kyllä sillä ärjymmällä kanavalla. Olisi pitänyt muotoilla niin, että ei kanavakohtaista volumea. TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero |