Aihe: Hei! Ostin taas kitarakamaa.
1 2 3 4 5203 204 205 206 207420 421 422 423 424
Sarko
23.10.2018 08:58:18
Catalinbread WIIOn poistin torilta. Kaksi pure nickel -settiä tilasin myös, toinen D'addario ja toinen Rotosound.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
hallu
23.10.2018 11:37:10
Guitarfreak: Kaikki on omasta mielestään oikeassa... sit ku oikeassa-universumit ei oo samanmuotoisia nii alkaa rutina.

Minä ymmärrän, että jokainen uskoo olevansa oikeassa, mutta pitäisi ymmärtää ettei muut ole välttämättä väärässä :-)
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
BugBadWolf
24.10.2018 00:06:17
hallu: Minä ymmärrän, että jokainen uskoo olevansa oikeassa, mutta pitäisi ymmärtää ettei muut ole välttämättä väärässä :-)

Jos asia on sen laatuinen että siinä voi ylipäätään olla oikeassa, on vain yksi tapa olla oikeassa. Ja silloin muunlaisen tavan kannattajat ovat vain väärässä.

Ei kannata lähteä tuohon somen pilaaman ihmiskunnan osan juttuun, jossa maapallo on litteä ja pyöreä samaan aikaan. Ja sitä vain siksi että väärässä olevan mieli ei pahoittuisi.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
hallu
24.10.2018 00:48:54
BugBadWolf: Jos asia on sen laatuinen että siinä voi ylipäätään olla oikeassa, on vain yksi tapa olla oikeassa. Ja silloin muunlaisen tavan kannattajat ovat vain väärässä.

Ei kannata lähteä tuohon somen pilaaman ihmiskunnan osan juttuun, jossa maapallo on litteä ja pyöreä samaan aikaan. Ja sitä vain siksi että väärässä olevan mieli ei pahoittuisi.

Ei kitara-asioissa ole vain yhtätapaa olla oikeassa, vaan jokaisella on oma totuutensa. Mutta ymmärrän pointtisi, tiedon demokratisoituminen interwebissä on johtanut kummalliseen tilanteeseen jossa tutkittua tietoa väheksytään ja nostetaan oma mielipide tasa-arvoiseksi vaihtoehdoksi ja ihmiset on ihan ihmeissään, että mihin uskoa niin sitten ne uskoo ihan mihin sattuu. Siitä on seurannut kummallinen tilanne missä jotkut tappa itsensä elohopeavedellä kun luulevat sen olevan terveellistä tai ei rokotuta lapsiaan kun luulee sen olevan vaarallista ja uskovat kaikenmaailman salaliittoteorioihin who:n ja thl:n pahantahtoisuudesta ja luulevat väitöskirjan tarkoittavan sitä, että "minä nyt vain väitän, että tuo on voikukka" :-).

Kyllä olen samaa mieltä kanssasi on olemassa oikeaa tutkittua tietoa joka on arvokkaampaa kuin mutu ja että perusteltu näkemys on aina parempi kuin pelkkä fiilis.

Minä viittasin tuolla omalla kommentillani siihen mnetissä kovin tavalliseen tilanteeseen jossa toinen katsoo lieriötä ylhäältäpäin ja väittää sen olevan pyöreä, kun taas toinen katsoo samaa lieriötä sivulta ja inttää sen olevan suorakaide. Nuo kaksi ovat kohta tukkanuottasilla ja muut yhtyy kisaan kukin omilta kulmiltaan, niin siinä toivoisi joskus kykyä ymmärtää oman näkökulman rajallisuus.
Dropped C
24.10.2018 12:17:44
Hommasin itselleni wanhan Valvestate 8080 kombon. Tässähän on vallan vihainen äänimaailma, jopa kotivolyymilla. En tajua, miksi näitä haukutaan...
Sarko
24.10.2018 12:25:38
Dropped C: Hommasin itselleni wanhan Valvestate 8080 kombon. Tässähän on vallan vihainen äänimaailma, jopa kotivolyymilla. En tajua, miksi näitä haukutaan...

Ei oo putkia ja vintits- / harvinaisuuspojoja ei ole.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Dropped C
24.10.2018 12:32:16 (muokattu 24.10.2018 12:34:13)
Sarko: Ei oo putkia ja vintits- / harvinaisuuspojoja ei ole.

No ei oo, ei. Mutta särö on kyllä todella raaka ja erittäin hyvällä tavalla. Puhtaatkin on OK. Ämyrikin oli vanhanmallinen G12-75T.
Laulava Kylätohtori
24.10.2018 13:01:29
Dropped C: Hommasin itselleni wanhan Valvestate 8080 kombon. Tässähän on vallan vihainen äänimaailma, jopa kotivolyymilla. En tajua, miksi näitä haukutaan...

Itselläni oli tuollainen muutaman vuoden joskus alkuaikoina. Paljonhan siitä säröä lähti, mikä oli oikein hyvä juttu, mutta puhtaat eivät ikinä toimineet, mikä ei sinänsä haitannut. Syynä oli toki oma soittotaidottomuus.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
24.10.2018 14:25:59
Ostin heräteostoksena Fenderin valkoisen kierrekaapelin kun huomasin, että malli oli muuttunut. Mulla on ollut sitä vanhempaa kierrekaapelia vuosia sitten kaksi kappaletta ja ne oli ihan karmeita paukkulankoja valettuine plugeineen, mutta tämä vaikuttaa silmämääräisesti paljon laadukkaammalta ja ainakin plugit saa auki ja näyttää hyvin perinteisiltä ja johdon vahvuus on samaa luokkaa kuin SCHULZ KABEL spiraalikaapelissa jota Uraltone myy ja jollainen mulla on kestänyt jo pari vuotta. Hintakin toki Fender kaapelissa oli samaa luokkaa Schulzin kanssa ja kaksinkertainen siihen vanhaan paukkulankaan verrattuna. Katsotaan nyt miten tää kestää, jos tämä osoittautuu yhtä hyväksi, niin sitten vaan lisää näitä. Kierrekaapelit on mun mieleen kovasti (ei mene solmuun ja vaikka ne saattaa käytössä olla hauraampia rakenteensa vuoksi, niin ne on tosi coolin näköisiä :-D ).

Ostin myös kielisarjan ja totesin, että Thomanilta saisi vastaavia kieliä pari euroa halvemmalla ja pohdin, että pitäisi varmaan tilata se kymmenen setin paketti, niin siinä olisi kieliä mulle ainakin kahdeksi vuodeksi..... tai puoleksitoista, no joka tapauksessa pitkään ne riittäisi.
hallu
24.10.2018 14:28:05

En tiedä miksi niitä haukutaan, mutta olen kyllä käytössä nähnyt noita usein eli kyllä ne aika monelle myös kelpaa, siis ihan tuolla keikkailevienkin soittajien keskuudessa.
s8na
24.10.2018 15:01:51

Sanoisin mitä oon mnetiä selannu niin valvestate 8080 on saanu ennemminkin kehuja hyvänä trankkuvahvarina.
Barska
24.10.2018 15:04:27 (muokattu 24.10.2018 15:04:44)

Sarko: Ei oo putkia ja vintits- / harvinaisuuspojoja ei ole.

Onhan YKSI putki, vaikka enämpi koristeena.. :D Sori, oli pakko!

Ja vaan noin 25v sitten, jonkun kuukauden laina tuollaisella soittelin. Muistikuvan mukaan oli ihan ok ja oon siitä lähtien ihmetellyt miks tuota ihmiset niin dissaa. Hintaisekseen, uutenakaan toi ei älyttömän kallis ollut, ihan hyvä laite. Joskin omaa Duncan 84-40-comboa oli ikävä tuon kanssa. Kuitenkin suurin osa comboista soundaa mun mielestä huonolta Duncan 84-40 verrattuna, eli ei saa sitä pitää moitteena 8080 kohtaan.

Mistähän tulis vastaan ehjä 84-40? Tai se Duncanin KTG-1 etunen? Ei o hetkeen näkynyt... Vähän, tai paljonkin, vanha-suola janottaisi.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Dropped C
24.10.2018 15:38:11
s8na: Sanoisin mitä oon mnetiä selannu niin valvestate 8080 on saanu ennemminkin kehuja hyvänä trankkuvahvarina.

OK. Instant blägy ja döds saundit siitä ainakin lähtee kevyellä ruuvailulla.
JuSu
24.10.2018 15:40:28
s8na: Sanoisin mitä oon mnetiä selannu niin valvestate 8080 on saanu ennemminkin kehuja hyvänä trankkuvahvarina.

Sama mielikuva mulla. Myös se vanhempi 100 W nuppi, oliko nyt 8100, monesti mainioksi mainitaan.

JuSu
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
fox
24.10.2018 15:58:54

hallu: En tiedä miksi niitä haukutaan, mutta olen kyllä käytössä nähnyt noita usein eli kyllä ne aika monelle myös kelpaa, siis ihan tuolla keikkailevienkin soittajien keskuudessa.

Trankkuvahvareita (hyviä, ammattitason vehkeitä) vaan nykyään on kovin vähälukuisasti uutena "tarjolla". Eipä ainakaan oo lukuisasti vastaan tullut sellasia joita muinaisaikoina oli. Joku LAB L-5 tai L-7 kombona, H/H:n IC 100 tai Yamahan G-100, Alligator Ampsin nupit tms. Eipä ees Carlsbron Stingrayta kovasti näy. ;)
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
hallu
24.10.2018 17:00:24
fox: Trankkuvahvareita (hyviä, ammattitason vehkeitä) vaan nykyään on kovin vähälukuisasti uutena "tarjolla". Eipä ainakaan oo lukuisasti vastaan tullut sellasia joita muinaisaikoina oli. Joku LAB L-5 tai L-7 kombona, H/H:n IC 100 tai Yamahan G-100, Alligator Ampsin nupit tms. Eipä ees Carlsbron Stingrayta kovasti näy. ;)

Eipä ole ei, vaikka jos en väärin nähnyt jossain naamakirjassa, niin eikös Session ole tullut takaisin reissuemallistollaan? vai näinkö vain harhoja. Mulla oli itselläni sellainen 1985-87 valmistunut Session sessionette90 kombo ja tykkäsin kovasti.... paitsi sen kliini kanava oli kolkko, mutta särökanava oli todella kilpailukykyinen ja aika hassua että särökanavalta sai mulle mieluisempaa kliiniä myös. Tämän päivän trankuista olen nähnyt käytössä (ja itsekin kylläkin niistä tykännyt) Roland bluescube joka on minusta varsin hyväsoundinen laitos ja toinen erittäinkin käyttökelpoinen jota olen nähnyt keikkakoneenakin on se Tech21.

Mulle sattui itselleni hassu juttu tuossa kun olen ollut tietenkin kiinnostunut sekä Marshall MG että Fender FM vahvistimista, niin soitin sattumoisin yhdet treenit samalla Marshall MG15 kombolla, jota olin tesmaillut joitakin vuosia sitten. No se mikä oli hassua, niin se ei tuntunut enää ollenkaan hyvältä, vaikka silloin aikaisemmin mulle jäi siitä muisto että se on ihan okei. En ole oikein keksinyt onko muutos mun päänsisällä vai pään ulkopuolelle.... mulla oli aikeisemmin eri kitara jolla sitä tesmasin joten ehkä sekin vaikuttaa.... ainakin vähän. Mutta niin tai näin, nyt se tuntui vähän matopurkilta :-).
mikki73
24.10.2018 21:34:59
Vanha mutta lähes minttikuntoinen marina m-st. ja axe fx2. Kumpi sitten on hintansa väärti sen näkee.
Jaketsu
24.10.2018 23:40:36
T-kaupasta lähti tulemaan Digitechin Jamman Stereo. Ollut jo pitkään kaipuu ihan dedikoidulle loopperille ja tämä vaikutti olevan hinta/laatusuhteeltaan varsin pätevä laitos.
Swan
27.10.2018 18:41:06 (muokattu 30.10.2018 19:29:04)
Ostin Fishman Aura Spectrum DI:n. Mitä sanotte, saisko tolla sähkispiezon menemään täydestä edes livenä?

https://www.dropbox.com/s/fwjgc2w95ebsiwn/minor_swing.m4v?dl=0
Had to be me. Someone else might have gotten it wrong.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)