Aihe: Ibanez Kitarat
1 2 3 4 519 20 21 22 2333 34 35 36 37
pappasfin
22.10.2018 16:39:49 (muokattu 22.10.2018 16:41:11)
Mulla on ollut nyt jonkin aikaa tuo Ibanez AZ2402-ICM Prestige ja on se helvatan hyvä sähkökitara, soundi taipuu, suht mukavan kevyt, pitää vireensä, ja tuntumaltaan tähän mennessä paras kitara käsissä :D

Mainio kitara joka suhteessa.

Ainoa mikä voisi olla paremmin olisi jokin ulkonäöllinen seikka kuten AAAA flamed top jne. mutta kelpaa tuollaisenaankin mulle mitä on ulkonäkö.
PappaSFin
opel99
22.10.2018 19:11:14
Barska: Paikallisessa on AZ Iboja parikin. Toinen Premium, toinen Japsi. Molemmat houkuttaa ja olen nyt koko kesän ja syksyn säännollisen epäsäännöllisesti tyyppäillyt niitä rinnakkain. Vasta hiljattain on Japsi alkanut tuntumaan selkeästi paremmalta. Se onko se kaksinkertaistuvan hinnan verran parempi, nähdään varmaan lähiviikoina.. Mainioita kitaroita molemmat. Vaikka aluksi olin skeptinen tuon AZ:n idean suhteen, ei aluksi sykähdyttänyt, niin nyt alkaa jo aukenemaan. Hyviä keppejä, se Indonesialainenkin :)

Jälkikasvulle piti saada kesällä RG synttärilahjaksi ja lopputulemana löytyi Premium RG joka oli selkeästi parempi (ja hienompi), kuin samaan hintaan alennuksessa olleet Japsi-RG:t.

Kyllä mä uskaltaisin väittää, että jonkin verran on ainakin noi Indonesian Premiumit hiipinyt lähemmäksi Japseja. Ei ne varmaan joitain yksilöitä lukuunottamatta yhtä hyviä kuin Japsit, mutta aika lähellä alkaa olla. Jos olen oikeassa mielipiteessäni niin hyvä. Ja esim. Korean PRS:t on olleet aika vakuuttavia hintaisekseen...

no ompa hyvä lukea etten ole yksin tuntumani kanssa,japsi az maksaa tosiaan tuplat ja on tod.näk.hintansa väärti niinkuin japsit yleensä on,mutta ei se indo az:kään huono ollut,se toinen pään sekoittaja oli koreassa tehty schecter c-1 apocalypse joka oli jo häiritsevän hyvän oloinen koreaschecteriksi
ei se ikä vaan asenne
Barska
23.10.2018 00:09:46

opel99: no ompa hyvä lukea etten ole yksin tuntumani kanssa,japsi az maksaa tosiaan tuplat ja on tod.näk.hintansa väärti niinkuin japsit yleensä on,mutta ei se indo az:kään huono ollut,se toinen pään sekoittaja oli koreassa tehty schecter c-1 apocalypse joka oli jo häiritsevän hyvän oloinen koreaschecteriksi

Joo. Se Indo-AZ on niin hyvä, että en ole ainoa niitä kahta tyypännyt, jolla on ollut vaikeuksia erottaa niitä, muuten kuin Japsin pikkasen hienomman näköisistä puista. Sen, että japsi on ihan pikkasen kirkkaampi soundinen, on melkein kaikki huomaneet. Hiljattain huomasin, että mun mielestä se Japsi pikkasen herkemmin reagoi soittotatsiin ja soi pikkasen vielä pidempään kuin Indo. Mutta kaikki nää tosi pieniä, juuri ja juuri havaittavia eroja.

Noi Korea Schecterit on kuulemma kanssa hyviä. Mun Schecter kokemukset rajoittuu tohon 80-luvulla raiskattuun PT-teleen. Joka taas ihan eri juttu :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Knihti
25.10.2018 11:48:31
Putti Possu: Täällä kanssa sama ICM ja koko ajan paremmat fiilarit siitä.

Vasta ihan hiljan kokeilin Alter switchiä Boss Katanan Tone Studion kanssa leikkiessäni, ja täytyy sanoa, että toimii clean/ ambient -osastoon todella hyvin. High gain -hommissa ei vaan löytynyt käyttöä kytkimelle ennen sitä.

Mitä tulee MII vs. MIJ -keskusteluun, kokeilin ennen omani hankintaa Levytukussa indokeppiä (Tequila Sunrise -väritys), joka ei siltä istumalta ihan lunastanut odotuksia.
Syy saattaa olla onnettomat säädöt, joita omaani sain tehdä jonkin verran. Näiden AZ:ien kaulat vaikuttais elävän hieman enemmän kuin esim. Wizard-kaulat.

Osittain AZ:n hyvyys tulee esiin vasta riittävän sisäänajon jälkeen.

-PP

Eikös noita juuri markkinoidan kaulan "elämättömyydellä"? Nuo Indonesian tekeleet kiinnostelis, mutta nuo väritykset ovat kyllä aivan hirveitä. Toivottavasti julkasevat hieman hillitympiä värivaihtoehtoja.
opel99
25.10.2018 17:25:40
Knihti: Eikös noita juuri markkinoidan kaulan "elämättömyydellä"? Nuo Indonesian tekeleet kiinnostelis, mutta nuo väritykset ovat kyllä aivan hirveitä. Toivottavasti julkasevat hieman hillitympiä värivaihtoehtoja.

niin,eikö niissä ole lämpökäsiteltyä puuta kaulassa juurikin siksi,että se olisi vakaampi
ei se ikä vaan asenne
Putti Possu
25.10.2018 18:10:06
opel99: niin,eikö niissä ole lämpökäsiteltyä puuta kaulassa juurikin siksi,että se olisi vakaampi

Kyllä varmaan. En väittäisi, että kaulaa pitää koko ajan sääolosuhteiden mukaan säätää. Itse asiassa viime aikoina olen säätänyt kaulaa lähinnä testimielessä eli
millainen action siihen sopii parhaiten. Oli miten oli, kaula on jotakuinkin stabiloitunut soittohuoneeni mikroilmastoon eikä tuota todellakaan ongelmia...

Yläsatula sen sijaan kannattaa noissa syynätä, ettei ole epävireinen. Jos on, niin kauppiaan laskuun sen viimeistely... Mulla toimi näin.

-PP
pappasfin
26.10.2018 19:04:20
Ei ole kaulaa joutunu säätämään omassa Ibanez AZ2402-ICM Prestige sähkiksessä.
Säädöt pysyneet samana siitä asti kun ostin kepin ja se säädettiin pyyntöni mukaisesti.

Toinen erinomainen Ibanez on tuo AT100 eikä siinäkään ole vuosiin säädetty kaulaa.

Itse asiassa kun mietin niin en muista milloin viimeksi on joutunu noiden Ibanezien kaulaa edes säätämään. Mukavasti on pysyny hommat säädöissään.

Ainoa ns. mielenkiintoinen kaulan ongelma oli yhdessä Indoneesialaisessa joka kesti nätisti useamman kuukauden mutta sitten se kaula jostain ihmeen syystä hieman meni ns. S-lle ja sitä ei saanu säädöillä pois, tuohon vaihdettiin sitten totaalisesti se kaula ja sen jälkeen toimi erinomaisesti. Yleensä kait kaulan ns. huonoudet näkyvät nopeammin mutta epäilen, että tuon tapauksen aiheuttaja olisi voinut olla se, että Indonesian ilmaston lämpö ja kosteus oli valmistamis vaiheessa tietysti ihan eri kuin Suomen ilmasto ja lisäksi ehkä puun valinnassa ja käsittelyssä ei ihan kaikki ollut mennyt nappiin ja sitten asia ilmeni Suomen ilmaston muuttuessa lämpimästä syksyisen viilempään talveen suunnatessa.

Eipä mulla noista Ibanezeista ole huonoja kokemuksia kun tuokin homma hoidettiin ilman että mulle aiheutui kustannuksia tuosta.
PappaSFin
ÄrGee
26.10.2018 19:48:21 (muokattu 26.10.2018 19:51:05)
pappasfin: Ei ole kaulaa joutunu säätämään omassa Ibanez AZ2402-ICM Prestige sähkiksessä.
Säädöt pysyneet samana siitä asti kun ostin kepin ja se säädettiin pyyntöni mukaisesti.

Toinen erinomainen Ibanez on tuo AT100 eikä siinäkään ole vuosiin säädetty kaulaa.

Itse asiassa kun mietin niin en muista milloin viimeksi on joutunu noiden Ibanezien kaulaa edes säätämään. Mukavasti on pysyny hommat säädöissään.

Ainoa ns. mielenkiintoinen kaulan ongelma oli yhdessä Indoneesialaisessa joka kesti nätisti useamman kuukauden mutta sitten se kaula jostain ihmeen syystä hieman meni ns. S-lle ja sitä ei saanu säädöillä pois, tuohon vaihdettiin sitten totaalisesti se kaula ja sen jälkeen toimi erinomaisesti. Yleensä kait kaulan ns. huonoudet näkyvät nopeammin mutta epäilen, että tuon tapauksen aiheuttaja olisi voinut olla se, että Indonesian ilmaston lämpö ja kosteus oli valmistamis vaiheessa tietysti ihan eri kuin Suomen ilmasto ja lisäksi ehkä puun valinnassa ja käsittelyssä ei ihan kaikki ollut mennyt nappiin ja sitten asia ilmeni Suomen ilmaston muuttuessa lämpimästä syksyisen viilempään talveen suunnatessa.

Eipä mulla noista Ibanezeista ole huonoja kokemuksia kun tuokin homma hoidettiin ilman että mulle aiheutui kustannuksia tuosta.

Mulla samat kokemukset indonesialaisten Iron Labelien Nitro Wizard -kauloista, elävät tässä ilmastossa miten tahtovat. Eläminen kesälläkin saattoi olla aivan ihmeellistä kun ilmankosteus vaihteli tarpeeksi, ja se vain paheni kun säätöi kitaran riittävän pienille toleransseille. Viidestä palasta valmistetut Japanissa kasatut Wizard Prestige ja Wizard HP Prestige taas eivät olleet moksiskaan.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
sustain65
26.10.2018 21:15:48
Minulla ei ole tai ole ollut kuin tuo yksi Ibanezin Prestige, joten otanta on erittäin suppea, mutta sen kaulaa ei tarvitse ikinä säätää vuodenaikojen vaihtelun mukaan ja muutenkin on ehkä paras kepeistäni pitämään vireen.
Osteri
31.10.2018 19:33:47
Ibanez JIVA 10
Varsin mielenkiintoinen uusi malli josta ei ole vielä keskustelua. Onkos kukaan tätä käpistellyt ja millaisia fiiliksiä kädet ja korvat kertoivat?

Alustavaa luettavaa:
https://musicplayers.com/2018/06/ib … va10-nita-strauss-signature-guitar/
Videota: https://www.youtube.com/watch?v=6uF_Xszqq8c
- Rock ... erityisesti kasarirock ! -
pappasfin
20.01.2019 17:43:09
Tälläinen tuo oma Ibanezin AZ 2402

https://www.youtube.com/watch?v=V5ngnjyL7XQ

Testailin tuota Logitecin webbi kameraa ja sen softaa Logitech Capture, jossa nykyisin saapi vaihdettu järkevästi sen äänikortinkin mitä kautta äänitys tulee sisään.

Tuon videon taustamusa on 422 sooloskabasta, johon en sittenkään osallistunut vaikka teinkin siitä pari versio-vetoa, joista toinen video. Tuo video on lyhennetty.
PappaSFin
opel99
21.01.2019 22:23:09
mulle ajautui -86 ibanez pl650,pro line sarjaa siis ja sen tallamikki on super70,onko siitä ollut joskus näillä sivuilla juttua,että ibanez muutti sen rakennetta 80-luvulla sen verran,että vaihtoivat alnico magneetin keraamiseksi vai muistanko taas omiani(ja toivottavasti muistan omiani)
ei se ikä vaan asenne
GiovanniDiRondo
21.01.2019 22:32:04

opel99: mulle ajautui -86 ibanez pl650,pro line sarjaa siis ja sen tallamikki on super70,onko siitä ollut joskus näillä sivuilla juttua,että ibanez muutti sen rakennetta 80-luvulla sen verran,että vaihtoivat alnico magneetin keraamiseksi vai muistanko taas omiani(ja toivottavasti muistan omiani)

Mun käsittääkseni ei, vaan ainakin 80-luvun super70 on nimenomaan Alnico 8. Siis onhan se saundillisesti vähän keraamisen suuntaan, ja ehkä tuosta on jollekin on sellainen vaikutelma tullut.

Kun on itellä 81 Ibanez, niin aikanaan tuli noita foorumeita luettua ja asioita selvitettyä.
Olen käynynnä Piutissa, Lousissa, Retulaatsissa, Miiamissa
fox
21.01.2019 23:07:22 (muokattu 21.01.2019 23:23:24)

opel99: mulle ajautui -86 ibanez pl650,pro line sarjaa siis ja sen tallamikki on super70,onko siitä ollut joskus näillä sivuilla juttua,että ibanez muutti sen rakennetta 80-luvulla sen verran,että vaihtoivat alnico magneetin keraamiseksi vai muistanko taas omiani(ja toivottavasti muistan omiani)

Tuosta on ollut kovastikin puhetta tuolla ICW-foorumilla. Taitaa olla tuolla edelleen "voimassa" sellainen kannanotto että 1978 magneetit Super 70-mikeissä vaihtuivat Alnico kasista keraamisiksi, samoihin aikoihin muuttui pohjalevy (ja siis kiinnityspisteet korkeussäätöruuveille) kahdesta kolmiruuviseksi. Mutta siellä on totta kai (koska Ibanez kyseessä..) raportoitu "muunnoksiakin".
Varma tapa erottaa nuo magneetit, siis metalliseos- eli vaikka just AlNiCo magneetit keraamisista, on tsekata ne yleismittarilla. Käyttää vaikka sitä "johtavuuspiipperiä" jos on, tai vastuspuolta pienellä. Jos magneetti ei johda, vastus on ääretön, se on keraaminen...
80-luvun puolella noissa kuorettomissa Super 70 -mikeissä, joita löytyy vaikka AR 100- ja AR 50- malleista mm. on ne magneetit keraamisia. Tosin tuon aikakauden Super 70- mikit myös saattaa olla ihan tyystin ilman sitä pohjalevyn "Super 70"-merkintääkin.

Pistetään pikkusen lisäystäkin.. 1986 ProLineissä saattaa myös olla (vaikka ei varmaan sun kitarassa..) ihan DiMarziot tai IBZ/DiMarziot. Näin vallankin Jenkeissä. Mulla kuitenkin on sellainen näkemys että Levytukun maahan tuomat Ibanezit tuli tietty Japanista Meinlin kautta (siis Saksasta) eikä tuolta Atlantin takaa.
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
opel99
22.01.2019 10:46:17
fox: Tuosta on ollut kovastikin puhetta tuolla ICW-foorumilla. Taitaa olla tuolla edelleen "voimassa" sellainen kannanotto että 1978 magneetit Super 70-mikeissä vaihtuivat Alnico kasista keraamisiksi, samoihin aikoihin muuttui pohjalevy (ja siis kiinnityspisteet korkeussäätöruuveille) kahdesta kolmiruuviseksi. Mutta siellä on totta kai (koska Ibanez kyseessä..) raportoitu "muunnoksiakin".
Varma tapa erottaa nuo magneetit, siis metalliseos- eli vaikka just AlNiCo magneetit keraamisista, on tsekata ne yleismittarilla. Käyttää vaikka sitä "johtavuuspiipperiä" jos on, tai vastuspuolta pienellä. Jos magneetti ei johda, vastus on ääretön, se on keraaminen...
80-luvun puolella noissa kuorettomissa Super 70 -mikeissä, joita löytyy vaikka AR 100- ja AR 50- malleista mm. on ne magneetit keraamisia. Tosin tuon aikakauden Super 70- mikit myös saattaa olla ihan tyystin ilman sitä pohjalevyn "Super 70"-merkintääkin.

Pistetään pikkusen lisäystäkin.. 1986 ProLineissä saattaa myös olla (vaikka ei varmaan sun kitarassa..) ihan DiMarziot tai IBZ/DiMarziot. Näin vallankin Jenkeissä. Mulla kuitenkin on sellainen näkemys että Levytukun maahan tuomat Ibanezit tuli tietty Japanista Meinlin kautta (siis Saksasta) eikä tuolta Atlantin takaa.

kiitokset vastauksista,ibanezwikissä väitetään,että tämä mikä mulla on olis ollu japanin kotimarkkinamalli ja huomasin myös,että osassa pro line sarjalaisista oli tallahumppari ibz dimarzio ja että ne oli usa markkinamalleja,mutta siis kasari super70 mikki voi olla alnico tai keraaminen ja se selviää mittarilla
ei se ikä vaan asenne
fox
22.01.2019 10:56:50

opel99: ..mutta siis kasari super70 mikki voi olla alnico tai keraaminen ja se selviää mittarilla

Kyllä vaan. Saa ainakin itse "varmuuden", jos se häiritsee. ;) Tuo on kanssa näitä "soundillis-ongelmakohtia" tuo magneetin materiaalin "painotettu" vaikutus. Jos se soundi vaikuttaa itsestä hyvältä, niin so what. Keraamisella magneetillahan on tehty vaikka minkämoista mikkiä, Super 80, Super 88 ym. tuolta Maxxonilta (Ibanez ym.) ja Larry DiMarzion SuperDistortionit, Dual Soundit jne.
Tällasta tällä erää.
opel99
22.01.2019 11:30:34 (muokattu 22.01.2019 11:33:25)
fox: Kyllä vaan. Saa ainakin itse "varmuuden", jos se häiritsee. ;) Tuo on kanssa näitä "soundillis-ongelmakohtia" tuo magneetin materiaalin "painotettu" vaikutus. Jos se soundi vaikuttaa itsestä hyvältä, niin so what. Keraamisella magneetillahan on tehty vaikka minkämoista mikkiä, Super 80, Super 88 ym. tuolta Maxxonilta (Ibanez ym.) ja Larry DiMarzion SuperDistortionit, Dual Soundit jne.
Tällasta tällä erää.

jees,en mä siihen kuole,oli nyt kumpi tahansa,vielä semmonen,että myytiinkö proline sarjaa uutena suomessa,kun vähän jäin siihen käsitykseen googlailun jälkeen,että ei myyty

mulla on tällähetkellä myös 2010 rg2550z missä on ibzdimarziot niiden saundi säröillä soitettaessa on midlekkäämpi/enemmän botnea mun korvaan,molemmat kitarat toimii musta yllättävänkin hyvin kliinisaundeilla
ei se ikä vaan asenne
fox
22.01.2019 11:51:55

opel99: jees,en mä siihen kuole,oli nyt kumpi tahansa,vielä semmonen,että myytiinkö proline sarjaa uutena suomessa,kun vähän jäin siihen käsitykseen googlailun jälkeen,että ei myyty

Tuohon mulla ei ihan varmaa tietoa ole, mutta olen kyllä noita ProLineja nähnyt, sekä yhtä PL2660:sta laitellut, siinä oli se V-5 mikki pimeenä. Josta tulikin mieleen, että jokunen vuosi sitten näin Tampereen Mussiikissa samanlaisen 2660:n. Se on se "Rhodes-mallin V". Levytukulla saattoi olla samat ProLine-mallit mitä oli Saksassa, eli tuo V ja 2 Superstratoo. Noista Japanin malleista ei mulla ole sen kummemmin tietämystä. Kun se minun "ibanez-alue" on etupäässä noi vanhemmat Artist-mallit (ja Matsumokun Vantaget)

mulla on tällähetkellä myös 2010 rg2550z missä on ibzdimarziot niiden saundi säröillä soitettaessa on midlekkäämpi/enemmän botnea mun korvaan,molemmat kitarat toimii musta yllättävänkin hyvin kliinisaundeilla

Itellä on yhdessä Lonestarissa IBZ, muuten ei ole noista kummempia kokemuksia.. DiMarzioita sitten on tullut enemmänkin laiteltua, vanhaan aikaan... ;)
opel99
22.01.2019 12:03:41
fox: Tuohon mulla ei ihan varmaa tietoa ole, mutta olen kyllä noita ProLineja nähnyt, sekä yhtä PL2660:sta laitellut, siinä oli se V-5 mikki pimeenä. Josta tulikin mieleen, että jokunen vuosi sitten näin Tampereen Mussiikissa samanlaisen 2660:n. Se on se "Rhodes-mallin V". Levytukulla saattoi olla samat ProLine-mallit mitä oli Saksassa, eli tuo V ja 2 Superstratoo. Noista Japanin malleista ei mulla ole sen kummemmin tietämystä. Kun se minun "ibanez-alue" on etupäässä noi vanhemmat Artist-mallit (ja Matsumokun Vantaget)

Itellä on yhdessä Lonestarissa IBZ, muuten ei ole noista kummempia kokemuksia.. DiMarzioita sitten on tullut enemmänkin laiteltua, vanhaan aikaan... ;)

ok,kiitokset taas
ei se ikä vaan asenne
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)