Aihe: Millaisen kitaran haluaisit
1 2 3 4
Viimeinen Samurai
22.10.2018 11:27:50
o0o: Ei muuta kuin kitara sepälle ja teetä tollainen radius. Itse teen omaani samalaisen kun on nauhojenvaihdon aika.

Tässähän vois olla ajatusta!
Viimeinen Samurai
22.10.2018 11:48:33
Jeszse: Toki voi olla kalustostakin kiinni, mutta tässä kohtaa kyllä kyseenalaistaisin ensimmäisenä sen miten soittaa, enkä millä.

Joo, toi ergonomia on ensimmäinen asia mitä kannattaa katsoa.

Mulla on back in the day väärällä tekniikalla räimimisestä tullut krooninen jännetuppitulehdus. Kun ns. kakka on jo housussa, niin se kaulatatsi onkin sitten jo tärkeämpi. Soitin jotain vuosia sitten yhden keikan mun tikkukaulaisella Ibanezilla ja sen jälkeen saikin olla pari päivää ihan kokonaan soittamatta kivun takia.
gunnar
22.10.2018 11:48:37 (muokattu 22.10.2018 11:55:13)
hallu: Eiks semmonen viis kiloinen ole kevyt custom, mutta halpoja ei taida olla.... ei ainakaan lähitulevaisuudessa. E: Tokailla taisi muuten olla jopa 4,5 kiloisia customeita.... vai olsiko sekin ollut 4,7kg ? en nyt muista tarkkaa, mutta tuntui jo kovin kevyeltä customilta :-)

Mulla on tullut jostain sellainen mielikuva, että vanhemmat stankut painavat keskimäärin enemmän, kuin saman ikäluokan customit? Vai olenko vain onnekas, kun mun keventämätön LP Custom vm. -90 painaa 4.2kg? Anyway minusta tämä paino on erittäin OK LP:lle. Kertaakaan ei ole tullut fiilis, että painaisi liikaa!
Carvinen
22.10.2018 13:52:30
Hienoja kitaroita on paljon, on loimukantta ja blingblingiä jos jonkin moista. Keskinkertaisia ne useimmat ovat. Mutta millaisen lopulta haluaisin? Ulkonäkäölle piisaa, ettei ole nenästä kaivetun värinen. Toki kauneus on etu, mutta ei se minulle ole tärkein asia. Äänen pitää syttyä herkästi, eikä kitara ei saa olla kaulapainoinen. Virittimien, sähkövehkeiden ja muiden osien olisi suotavaa toimia moitteetta. Mielummin kevyt kuin painava, mutta minä uskon jäykän ja painavan puun soivan paremmin kuin kevyen ja taipuisan.

Intuitiollahan ne valinnat kitarakaupoilla tapahtuvat. Toki tutkailen huolella soittimen, jota olen ostamassa ja teen ihan teknisluontoisia havaintoja. Tällaiset käyvät usein yksiin sen kanssa, millaisen vaikutelman kitara itsestään antaa, mutta intuitio sen lopulta ratkaiseepi.

Haluan hyvin soivan, tasapainoisen kitaran, jossa ei ole huomattavia teknisiä ongelmia. Tämän parempaan en tässä asiassa pysty, kun hyviä soittimia on niin hitosti erilaisia.
Musiikkitiede on meidän epämusikaalisten lohtu
Muovinen
24.10.2018 17:07:47

Puhtaasti tarpeesta haluaisin vaihtaa nykyisen "hevikeppini" eli LTD Viperin johonkin toiseen, koska olen todennut, että ko kitaran ergonomiassa on jotakin minulle epäsopivaa. Ehkä kaulan kiinnityskohta tai jotain, koska vasemman käden asento menee alhaalta kompatessa hankalaksi. Varovasti olen noita Solareita katsellut mutta ei oikein ole vielä käytettynä tarjolla.

Sitten taas jos mennään fantasiaosastolle, niin joku Dennis Fanon tekele tai miksei edellä mainitun Vuoren Sakun vastaava voisi olla makia, vaikka ei ole mitään käryä miten sopisi lapaseen. Sitten tietysti tämä Guild menneiltä vuosilta:

http://www.gad.net/Blog/2014/05/20/ … ascinating-guild-s-200-thunderbird/
Mikko1978
25.10.2018 02:00:23 (muokattu 25.10.2018 02:01:44)
Syvien vesien ruttusoundien loihtimiseen tekisi mieli hankkia joku rujon näköinen ja robusti keppi. Tallamikiksi Wide range- tai Filtertron -tyyppinen ratkaisu olisi sopivin. Bolinin Stoner Telecaster hipoo täydellisyyttä. Vähän huono kuva, mutta jotain tällaista siis:
https://www.musicradar.com/news/gui … ils-innovative-wooden-pickup-555541

Tuossa olisi ihan sopiva palacaster-projekti.
Jape69
28.10.2018 18:21:34
Gibsonin Les Paul Custom mustana, kromin värisellä hardwarella.
Seiskan virkaan kelpaisi Esp Ltd Sc-607B jossa pelkkä tallamikki ja se vaihdettuna black winteriksi.
Life is cancer and people shit. "Kevät-tiukka vetotanko estää kevään kiertämällä"- gear4music.fi
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)