Aihe: Custom shop-soittimilla rahastus
1 2 3 4 5 6 7 8 921 22 23 24 25
BugBadWolf
21.10.2018 00:24:49 (muokattu 21.10.2018 00:29:49)
paskiaispaska: Hhaha :DD Nuori harrastajanalku jolla on varaa customshoppiin, älä oo huolissas... Ei sen iskä sille sitä viimesillä rahoilla osta...

Ei osta, ei.

Toinen kitarani oli Fender Stratocaster. Tuhlasin siihen puolentoista vuoden kesätöiden palkat + kaiken ties keltä kerjäämäni 14-vuotiaana. Se oli paska kitara.

En usko että vaikka kulttuuri on vuosikymmenten aikana muuttunut, olisin todellakin ainoa joka olisi jo nuorena yrittänyt panostaa soittimiinsa. Vieläkin on mahdollista että joku ei-isin elättämä haukkaa hatullisen, jos joku asiasta tietävä ei ole opastamassa.

..Jotenki sua nyt ärsyttää tuo sana "kateellisuus". Kai sä tiedät, että suomalaiset ovat oikeasti todella kateellista kansaa?...

Kyllä ärsyttää. Ärsyttää siksi että sillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä.

Suomalaiset eivät ole sen kateellisempaa kansaa kuin muuallakaan. Tämä on muutamien itseinhoisten valittajien julkisuuteen tuoma harha. Maailmalla on paljon kateellisempaakin sakkia. Mm tuossa mielessä tehty ilkivalta on ihan toisella tasolla useimmissa länsimaissa.

Ja jos arvelet minun olevan jostain syystä kateellinen, sanoisin että puolestani ei kannata huolestua. On juuri ja juuri mahdollista että saisin ostettua custom shoppia halutessani.

...mitä muuta se customshop kitaroiden ostajien haukkuminen on, mutta en saanut siihen vastausta...

Ehkäpä sinun pitäisi kiukutella siitä kermaperseestä sille, joka asiasta puhui? Voin kyllä lausua asiasta itsekin, ei siinä mitään. Ja se menee jotenkin näin.

Maailma on täynnä miljardöörejä, jotka tekevät aamusta iltaan töitä kusettaakseen mahdollisimman pienellä sijoituksella mahdollisimman monelta mahdollisimman paljon. Tämä on mahdollista vain siksi että entistäkin harvempi kyseenalaistaa koskaan mitään.

Olen muusikko. Jos ette ole kuulleet sellaisista aikaisemmin, voisin lausua että muusikko on eräänlainen taiteilija. Taiteilija - ei minun päätöksestäni, vaan tuhansia vuosia vanhan perinteen velvoittamana - on kansansa ja johtajiensa kriitikko. Kaiken kyseenalaistaja. Se narri joka saa väen nauramaan tyhmälle kuninkaalle, tai se kakara joka huutaa "toi teijän keisari on munasillaan tuolla torilla".

Taiteilijan paikka maailmassa ei ole olle joukossahymistelijä. Ei hyväksynnän kerjääjä eikä varsinkaan (raha)vallan perseennuolija. Päin vastoin. Jos (ja kun) asiat ovat pielessä, taiteilijalla on suorastaan velvollisuus sanoa asiasta. Ja mikä olisi luonnollisempi kyseenalaistettava kuin taiteilijan omien työkalujen valmistukseen hiipinyt pörssiomistus kaikkine siihen liittyvine paskoineen?

(tässä välissä huokaillaan perkeleitä)

Nykymaailman velliperseet ovat täysin somen pilaamia. Enää ei tarvitse tehdä kansanmurhaa, koska äluluurin näytöllä kymmenien miljoonien ihmisten joukkotuho ja yksinkertainen mielipide-ero ovat saman kokoisia asioita. Solvaus nähdään siis jo eriävässä mielipiteessä. Ja se solvaus käsitellään samalla vakavuudella kuin kansanmurhat, koska niillä ei ole massan mielessä enää kokoeroja.

..paitsi joitain kansanmurhia ei käsitellä, koska toiset kansanmurhat ovat parempia kuin toiset...

Eksyin aiheesta....

Jos joku kertoo että asiat voisi tehdä viisaamminkin, on selvää että lantun leikatessa ihminen tuntee itsensä aasiksi. Mutta se tuntemus ei lähde pois sillä että etsii ympärilleen lauman hymistelijöitä vakuuttelemaan että "oli se ihan ok, kun istuit kiukaalle 120-asteisessa saunassa".

Ja jos tässä nyt halutaan ihan oikeasti kuulla tämä, niin KYLLÄ. Tällä hetkellä näyttäisi olevan tyhmää maksaa parin amerikkalaisvalmistajan Custom Shop-malleista. Tämä siksi että kyseiset valmistajat ratsastavat jo bulkkinsa kanssa sellaisella imagolla, jossa väittävät röyhkeästi halpatuotantonsa tuloksia korkealaatuisiksi tuotteiksi. Kuka kehtaa väittää tekelettään laatumerkiksi samalla kun ihan itse näyttää toteen että saman - huipputuotteeksi väitetyn laitteen - voi tehdä paremminkin?

Ja kyllä. Sellainen ihminen, joka heittää rahansa hukkaan, saa tehdä sen jos haluaa. Kunhan vain tietää ja ymmärtää että ostaa paskaa vaikka samalla rahalla voisi saada timanttejakin. Ongelma tulee siinä kun yleinen hymistely saa sellaiset mitat että tietämättömät lankeavat samaan ansaan luullessaan paskaa timanteiksi. Ongelma tulee siinä että täyttä vauhtia pää edellä tiiliseinään juoksevat vaativat kaikilta ympärillään olevilta kuorohyväksyntää tyhmälle tempulleen. Ja jos joku kehtaa olla toista mieltä, yritetään ulista väärä mielipide pois näkyvistä.

Koko maailma on nykyisin yhtä surkimusten safe zonea. YÄÄÄÄ!!! KUINKA TOI KEHTAA OLLA ERI MIELTÄ KU LAUMAAAAAAA!11!!!!

Tyhmien asioiden tekeminen on tyhmää. Tämä siitäkin huolimatta että niin ei saa sanoa.
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
paskiaispaska
21.10.2018 00:28:11

zedder: Eli siis kiistaton tosiasia on se että kyseisten soittopelien kohdalla on kyse on parhaimmillaankin vain lisätyistä krumeluureista ja samalla, anteeksi vain, elitismistä? Mikään "järkevä" argumentti ei tue tuollaisen Custom Shop -kitaran hankintaa etenkään kun kyse ei ole oikeista mittatilauskitaroista?

Tää taas kerto kaiken olennaisen...

Muistathan jatkossa sitten ostaa vaatteet, omat kitarasi, huonekalut, liikkumisvälineet ja ihan kaiken sen mukaan mikä on mahdollisimman käytännöllistä, etkä maksa vahingossakaan ulkonäöstä. Koska mikään muu ei ole järkevää ostamista, vaan elitismiä.
paskiaispaska
21.10.2018 00:38:55 (muokattu 21.10.2018 00:40:08)

BugBadWolf:

Ehkäpä sinun pitäisi kiukutella siitä kermaperseestä sille, joka asiasta puhui?

Onko sulla luetun ymmärtämisessä ongelmia? Niinhän minä olen kokoajan tehnytkin. Katsoppa ensimmäinen viestini tähän keskusteluun, joka sitten johti teidän muiden "kateuskortti huuteluihin". Lähes joka viestissä olen sanonut hyvin selkeesti, että tuo ensimmäisen viestini kateus epäily oli kohdennettu näille toisten ihmisten haukkujille ja halveksujille. Vai olenko jossain kohtaa sanonut toisin? Sitte toisaalta huudellaan kateuskortteja, ni kysympä vaan, että keksittekö te haukkumiselle jotain muuta syytä.
BugBadWolf
21.10.2018 00:48:15 (muokattu 21.10.2018 00:49:47)
paskiaispaska: Onko sulla luetun ymmärtämisessä ongelmia?..

Ei oikeastaan. Suuremmat vaikeudet tulevat kirjoittajien ymmärtämisessä. Joskus pohdin että minkälainen ihmistyyppi ostaa Palsanmäiltä kuparisen kahvipannun tonnilla ja siitä se sitten lähtee.

Oletko itse ajatellut että korjaisit rikkinäiseksi havaitsemasi keskustelun ja ohjaisit sen pois keskustelijoista, takaisin asiaan? Tämäkin asia olisi jo poissa päiväjärjestyksestä, jos custom-shoppien erinomaisuus olisi asianmukaisesti perusteltu ja opastettu kriitikotkin ymmärtämään niiden hienous.

Noin yleensä voisin sanoa että ei kannata omia itselleen internetiin lojumaan jätettyjä "loukkauksia". Varsinkin jos ne loukkaukset ovat mallia "kaikki jotka hakkaavat päätään tiiliseinään, ovat idiootteja".

Meinaan vaan että harvoin sitä tuollaista kirjoittaessaan tietää, kuka tuollaista harrastaa. Sen tietää oikeasti vasta sitten kun porukka tulee haastamaan käräjille herjauksesta.

Hassua sekin että menettäessään muutaman kympin pedaalin huijarille kansalainen mellastaa niin maan perkeleesti. Mutta ostaessaan tonnilla tai parilla ilmaa oikein brändin itselleen kehittäneeltä huijarilta, puolustaa omaa oikeuttaan tulla huijatuksi viimeiseen asti.

Miksi en ymmärrä tätä logiikkaa?
En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D
paskiaispaska
21.10.2018 00:50:53

BugBadWolf: Maailma on täynnä miljardöörejä, jotka tekevät aamusta iltaan töitä kusettaakseen mahdollisimman pienellä sijoituksella mahdollisimman monelta mahdollisimman paljon. Tämä on mahdollista vain siksi että entistäkin harvempi kyseenalaistaa koskaan mitään.

Miten ihmeessä tämä liittyy custom shoppailijoiden haukkumiseen? En edelleenkään saanu vastausta mistä syystä voi haukkua Matti Maanrakennusyrittäjää tai Teemu Toimitusjohtajaa joka ostaa custom shop kitaran?
The Jack
21.10.2018 00:55:20
Rahastuksesta on turha puhua. Iso G on henkitoreissaan ja Fenderilläkin menee huonosti. Kotimaiset kitaroita valmistavat pajat tekee pääosan tuloksestaan ihan normihintaisesti hinnoitetulla huolto- ja korjauspalveluja tarjoamalla. Musiikin ilmaiseksi lataus tappoi jo uuden musiikin tekemisen. Seuraavaksi ei ole tarjolla myöskään soittajille muita kuin halvalla ja yksinkertaisesti Aasiassa tehtyjä budjettiluokan keppejä. Automaation kehityksen myötä niilläkin pystyy tosin soittamaan. YouTube-klipistä ei huomaa eroa ehkä tarpeeksi selvästi sähköisessä soundissa, mutta jos sulla on vuoden verran käytettävissä Fenderin Custom Shop et halua vaihtaa sitä 200 euron Squieriin. Jos et ole koskaan omistanut tai edes soittanut näitä kalliimpia kitaroita, niin ei kannata ottaa aiheeseen kantaa.
BugBadWolf
21.10.2018 01:02:43
paskiaispaska: Miten ihmeessä tämä liittyy custom shoppailijoiden haukkumiseen? En edelleenkään saanu vastausta mistä syystä voi haukkua Matti Maanrakennusyrittäjää tai Teemu Toimitusjohtajaa joka ostaa custom shop kitaran?

Luulen että se viesti josta itse ärsyynnyit, oli osoitettu pikemminkin sellaisten ihmisten suuntaan jotka ostavat kallista vain näyttääkseen muille että varaa on. Ehkä sen olisi voinut lausua paremminkin ja ennen kaikkea kohdistaa sen huolellisemmin.

Ja kyllä. Sellaisiakin moukkia on. En myöskään itse pidä siitä ihmistyypistä ja jos kyse olisi vain heistä, keskustelisin varmaan kermaperseistä koko ajan. Minulle tämä on kuitenkin ongelma ihan toista kautta.
BugBadWolf
21.10.2018 01:12:25
The Jack: Rahastuksesta on turha puhua. Iso G on henkitoreissaan ja Fenderilläkin menee huonosti....Jos et ole koskaan omistanut tai edes soittanut näitä kalliimpia kitaroita, niin ei kannata ottaa aiheeseen kantaa.

Oletko ajatellut että tuo huonosti meneminen saattaisi nimenomaan johtua siitä että on rahastamalla rahastettu, lypsämällä lypsetty, kasvettu markkinoihin nähden ylikokoon yrittämällä päästä monopoliasemaan ja lopulta - kassan kadottua yrityksen kylkeen liimautuneiden iilimatojen taskuun - päädytty selvitystilaan?

Mitä tulee jälkimmäiseen "ette kuitenkaan ole tarpeeksi rikkaita saadaksenne osallistua keskusteluun"-toteamukseen, totean että joidenkin keskusteluun osallistuvien motiiveina saattaa hyvinkin olla vuosikymmenien kokemuksen kautta havaittu, huolestuttava ilmiö joka halutaan jakaa keskusteltavaksi koko yhteisölle.
Kaihua
21.10.2018 01:13:54
Mitä rahastusta se on jos on valmis ja kykenevä maksamaan esimerkiksi siitä että saa kitaraan erikoisvärin ja keskivertoa paremmat materiaalit?

Joko tässä keskustelussa käytettiin "toyota vs mersu" -vertaus??
Tirehtööri tietää sen, se on loppu tämän sirkuksen
BugBadWolf
21.10.2018 01:18:40
Kaihua: Mitä rahastusta se on jos on valmis ja kykenevä maksamaan esimerkiksi siitä että saa kitaraan erikoisvärin ja keskivertoa paremmat materiaalit?

Joko tässä keskustelussa käytettiin "toyota vs mersu" -vertaus??

Mitä rahastusta se on jos haluaa kuparipannuunsa Palsanmäkien ja sen yhden törötimpurin nimikirjoitukset?

Eiköhän kaikessa ole - tai ainakin pitäisi olla - kyse siitä että jymäytetäänkö yksinkertaiselta taskut tyhjiksi.

Mitä tulee noihin autovertauksiin, tojota on mersua parempi karvalakkimalleissaan. Mersun "Custom Shopit" eivät tee tavan mersusta parempaa. Ostajan mielikuvitus tekee.
Kaihua
21.10.2018 01:22:31
BugBadWolf: Mitä tulee jälkimmäiseen "ette kuitenkaan ole tarpeeksi rikkaita saadaksenne osallistua keskusteluun"-toteamukseen, totean että joidenkin keskusteluun osallistuvien motiiveina saattaa hyvinkin olla vuosikymmenien kokemuksen kautta havaittu, huolestuttava ilmiö joka halutaan jakaa keskusteltavaksi koko yhteisölle.

Onko ko huolestuttava ilmiö siis se että jengi haluaa ostaa kalliita kitaroita? Vai..? :D
BugBadWolf
21.10.2018 01:23:29
Kaihua: Onko ko huolestuttava ilmiö siis se että jengi haluaa ostaa kalliita kitaroita? Vai..? :D

Ei.

Se on huolestuttava ilmiö että jengi haluaa maksaa tyhjästä.
Kaihua
21.10.2018 01:41:47 (muokattu 21.10.2018 01:44:12)
BugBadWolf: Mitä rahastusta se on jos haluaa kuparipannuunsa Palsanmäkien ja sen yhden törötimpurin nimikirjoitukset?

Eiköhän kaikessa ole - tai ainakin pitäisi olla - kyse siitä että jymäytetäänkö yksinkertaiselta taskut tyhjiksi.

Tässähän on nimenomaan kysymys siitä mitä ite kukanenki sattuu haluamaan. Et kai sä nyt vain väitä että custom shopin tuotteita hankkivat ois pöljiä? Saatan ottaa sen pian henkilökohtaisesti :D Se että sä et halua laittaa rahojas cs kitaroihin ei tee muiden halusta sijoittaa niihin typerää. Mä olen vain pienituloinen lähihoitaja mutta hankin juuri silti verrattain hintavan soittimen jota on kiva räplätä, tutkiskella ja jopa välillä soitellaki. Mä kun olen kiinnostunut omistamaan em kaltaisen kamppeen.

Se on huolestuttava ilmiö että jengi haluaa maksaa tyhjästä.

Kuinka niin tyhjästä?

Olen muuten pääasiallisesti ajellut e-sarjan mersuilla vaikka tasantarkkaan tiedän että corollakin ois kuskannu töihin. Oonks mä sit pöliä?

edit: lainaus oli vähän kökkö
BugBadWolf
21.10.2018 01:49:21
Kaihua: ...Et kai sä nyt vain väitä että custom shopin tuotteita hankkivat ois pöljiä?...Oonks mä sit pöliä?

Oletko alkanut aidosti pohdiskelemaan ostopäätöstesi viisautta, vaan kalasteletko vain bannintarpeita?

Älykkäätkin ihmiset voivat tietämättään sortua hullutuksiin. Kyse voi olla vain siitä että heille on annettu väärää informaatiota (tai vaikkapa liikaa viinaa). Se ei silti tee hullutuksesta itsestään älykästä.

Todettakoon vielä että jossain tässä maailmassa on se kaikkein nokkelin yksilö ja myöskin löytyy se äärimmäinen typerys. Noiden välissä lojuu sitten loppu ihmiskunta. On siis hyvinkin mahdollista että keskivertoa tollompaakin sakkia on olemassa.
paskiaispaska
21.10.2018 02:00:37

BugBadWolf: Mitä rahastusta se on jos haluaa kuparipannuunsa Palsanmäkien ja sen yhden törötimpurin nimikirjoitukset? .

Mitä helvetin väliä jos on massii nii ettei paskalle taivu? Jos on paalua nii paljon ettei kiinnosta hinta - vaan haluat just jonkun tietyn tuotteen - ni ei se susta tyhmää tee. Jos mulle olis perjantaina täräyttäny 74miljoonaa eurojaskassa, ni ei muakaan ihan hirveesti kiinnostais maksaako seuraava kitara 3000€ vai 6000€, kuhan se on vaan just se minkä mä kaikista eniten haluan. Ja täähän laittaa vaan valuuttaa liikkeelle, mikä on vaan hyvä asia.
Kefiiri
21.10.2018 02:08:16
Kaihua: Kuinka niin tyhjästä?

Tämä tyhjästä maksaminen mietityttää minuakin. Jos täysin identtisen kitaran saisi halvemmalla jostain, olisi kai huono idea maksaa siitä enemmän. Mutta jos jotain eroa on, niin minkä verran siitä sitten on tai ei ole järkevää maksaa? Eihän se ole tyhjästä maksamista. Ei, vaikka tuo kalliilla hinnalla lunastettava parannus olisi jotakin, minkä pitäisi olla jo vakiosoittimen ominaisuus.
En ole musiikin asiantuntija.
BugBadWolf
21.10.2018 02:21:57
paskiaispaska: ...jos on paalua nii paljon ettei kiinnosta hinta - vaan haluat just jonkun tietyn tuotteen - ni ei se susta tyhmää tee....

Kyllä tekee.
Kefiiri
21.10.2018 02:34:29
Maksaahan joku Matissen piirroksestakin omakotitalon hinnan vaikka siinä on vain pari tussiviivaa paperinpalalla... en osaa pitää sitä absoluuttisesti tyhmänä kauppana.
En ole musiikin asiantuntija.
hallu
21.10.2018 03:14:34
Kefiiri: Tämä tyhjästä maksaminen mietityttää minuakin. Jos täysin identtisen kitaran saisi halvemmalla jostain, olisi kai huono idea maksaa siitä enemmän. Mutta jos jotain eroa on, niin minkä verran siitä sitten on tai ei ole järkevää maksaa? Eihän se ole tyhjästä maksamista. Ei, vaikka tuo kalliilla hinnalla lunastettava parannus olisi jotakin, minkä pitäisi olla jo vakiosoittimen ominaisuus.

Gibsonin CS:sä ne ominaisuudet ei voi olla vakoisoittimien ominaisuuksia koska sitä hondurasin mahonkia ja Brasilian ruusupuuta ja ties mitä valkopääkotkan höyheniä mistä ne tehdään, ei ole niin paljoa että niitä voitaisiin tuotantokitaroihin käyttää. En tiedä onkoi ollut ikinä viiskytluvulla Gibson LesPauleja tehtiin aika hemmetin vähän nykyisiin tuotantomääriin verrattuna. Siksihän ne onkin reissueita, että ovat vanhaan stailiin tehtyjä.

En minä pidä CS Gibsonin ostamista täysin tyhjästä maksamisena, mutta niissäkin lienee eroja enkä osaa sanoa ovatko ne säännönmukaisesti aina parempia, mutta erilaisia ne tuntuisivat olevan kuin standardit. Eli jos lavassa lukee Gibson niin silloin CS on ihan eri kamaa, mutta Tokailla näyttää yllättäen olevan kitaroita jotka on tehty CS tyyliin ja ei mun mielestä ainakaan ne halvimmat japanilaiset LC107/LS107 mallit ihan R9:n veroisia olleet, mutta oli niissä vähän samaa meininkiä joka hyvinkin voisi jollekin Reissuediggarille riittää, mutta Tokaillahan on niitä kalliimpia malleja jotka hyvinkin saattavat päästä lähemmäs R8/R9 Gibsoneita, mutta siitä en tiedä kun en niitä ole kokeillut, mutta on ne halvempia kuin aito Gibson eli jos samaa tarjoavat niin sitten ei ehkä Gibsonista kannata maksaa. Itselläni on Tokai LC85 vuodelta 2006 ja mulle se kyllä välttää ja siinä on vähän sitä R:n makua, mutta ei se mun mielestä ihan samaan yllä kuin R8/R9 mutta olen silti harkinnut, että vaihtaisin siihen mikit R490/T498 niin en ehkä muuta kitaraa tarvitsisi. Se kyllä painaa enemmän kuin Gibson, mutta muuten siinä on hyvä soundi ja hyvä soittofiilis.

En osaa sanoa..... kyllä jos mulla olis pirusti rahaa niin ostaisin CS Gibsonin, mutta en mä ehkä asuntoani sen takia panttaisi. Mutta siis kyllä se hyvä on vaikka onkin kallis.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)