Aihe: Vinkki: Torilla halpaa juuri nyt.
1 2 3 4 578 79 80 81 82153 154 155 156 157
BulletFace
17.10.2018 13:22:25
Shredator: Powerball 550e. On kyllä turhankin halpa
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1401891

Powerball on kyllä hyvä vehje. Emmin hetken aikaan uutta nuppia hankkiessani, että ostankon PB2:n vai Savagen ja lopulta jälkimmäinen vei voiton. Ja jäätävän kovahan tuo Savage onkin. Mutta niin on ovat hyviä nuo voimapallotkin. Pitäis varmaan hommata sellainen varalle.
Get the best and fuck the rest.
Shredator
17.10.2018 14:15:10

BulletFace: Powerball on kyllä hyvä vehje. Emmin hetken aikaan uutta nuppia hankkiessani, että ostankon PB2:n vai Savagen ja lopulta jälkimmäinen vei voiton. Ja jäätävän kovahan tuo Savage onkin. Mutta niin on ovat hyviä nuo voimapallotkin. Pitäis varmaan hommata sellainen varalle.

PB2 on erinomainen, tykkään enemmän oikeastaan kuin aiemmin mulla olleesta Savagesta. Tässä se vahvistimen perus-voicing on juuri oikealla tavalla "ilkeä" ja "hevi". Savage on keskiäänivoittoisempi ja siitä en koskaan saanut irti sellaista mitä PB2:sta löysin, mutta toisaalta PB2 ei myöskään tarjoile sitä Savagen soundipalettia.
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
BulletFace
19.10.2018 20:34:23
Shredator: PB2 on erinomainen, tykkään enemmän oikeastaan kuin aiemmin mulla olleesta Savagesta. Tässä se vahvistimen perus-voicing on juuri oikealla tavalla "ilkeä" ja "hevi". Savage on keskiäänivoittoisempi ja siitä en koskaan saanut irti sellaista mitä PB2:sta löysin, mutta toisaalta PB2 ei myöskään tarjoile sitä Savagen soundipalettia.

Joo, molemmissa ehdottomasti puolensa. Itselle tuo Savage on täydellinen koska se neloskanavan kaiken edeltään tuhoava keskiääni jyrä on omiaan juuri sen kaltaisessa musassa mitä itse kirjoitan ja sopii drop-c vireelle täydellisesti. Pitäisi varmaan hommata PB1 varalle. Tuo PB2 on vähän vielä turhan tyyris varanupiksi.
Shredator
19.10.2018 21:20:02

Mesa Stiletto 650€. Mitä täällä oikein tapahtuu?
https://muusikoiden.net/tori/ilmoitus/1404243
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
hallu
19.10.2018 21:47:21
Shredator: Mesa Stiletto 650€. Mitä täällä oikein tapahtuu?

VOEAHAN rRAEVOPÄINEN OSTOAHDISTUS !!!! saatana ja ihan naapurissa..... aaaaarrrrrggggghhhhhhnnnnnnnnn!!!!!!!!!!! tahtooo...... läählääh..... nyt saatana pitäkää kiinni musta nottenmää revi rahojani :-D
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Laulava Kylätohtori
19.10.2018 22:09:09
Shredator: Mesa Stiletto 650€. Mitä täällä oikein tapahtuu?

Digiloikka. Siitä nyt Mesaa halvalla.

Rohkea voi yrittää nyt ostella wanhan liiton vehkeitä halvalla odottamaan tulevaa arvonnousua. Digiloikka on kyllä sen verran suuri periaatteellinen murros, että itse en usko, että hinnat enää sen laajemmin lähtisi nousuun joitakin poikkeuksia tietysti lukuunottamatta.

Mielestäni tämä ei ole verrattavissa 80-luvun transistorihypeen, vaan ennemmin kuin olisi ostanut 50-luvulla kontillisen hevosenkenkiä uskoen autohypen menevän hetkessä ohi.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
20.10.2018 00:35:30
Laulava Kylätohtori: Digiloikka. Siitä nyt Mesaa halvalla.

Rohkea voi yrittää nyt ostella wanhan liiton vehkeitä halvalla odottamaan tulevaa arvonnousua. Digiloikka on kyllä sen verran suuri periaatteellinen murros, että itse en usko, että hinnat enää sen laajemmin lähtisi nousuun joitakin poikkeuksia tietysti lukuunottamatta.

Mielestäni tämä ei ole verrattavissa 80-luvun transistorihypeen, vaan ennemmin kuin olisi ostanut 50-luvulla kontillisen hevosenkenkiä uskoen autohypen menevän hetkessä ohi.

En minä kyllä mihinkään arvonnousuun varsinaisesti usko, mutta kyllä aalto yleensä käy kahteen suuntaan eli buumia yleensä seuraa jonkinlainen heilurin vastaliike. Olen kyllä kanssasi samaa mieltä, että digi muuttaa myös musavälineistöä ja analoginen tekniikka väistynee säkökitarapuolella jollakin aikavälillä. Itse kuitenkin diggailen analogisuutta ja analogiakamppeita ja aion jatkossakin nauttia näistä, mutta en hamstraa myydäkseni vaan ihan itselleni. No en vahvistimia, mutta olen miettinyt, että pitäisikö putkia alkaa hamstraamaan omiksi tarpeiksi komeroon siltä varalta että niiden saatavuus alkaa joskus oikeasti huonontua.
Barska
20.10.2018 00:44:00 (muokattu 20.10.2018 02:21:17)

Laulava Kylätohtori: Digiloikka. Siitä nyt Mesaa halvalla.

Mä taas tollasen omistavana, epäilen, että ootetaas pari vuotta, niin Stilettojen hinnat alkaa nousta. Samahan oli Mark sarjan II ja III:n kanssa joku vuosi sitten. Mark III comboja näin useammankin 500e hintaluokassa. Nyt ei juuri näe alle tonnin.. Ja Marsun JCM 800:set ja vaikka mitkä. Kyllä ne mitä digivehkeet matkii, pitää hintansa.

Tota Stilettoa vaivaa kai se, että ihmiset odotti jotain RectoMach2 juttua siltä ja sehän on ihan muuta. Ja toinen, on se, ettei kukaan "nimimies" liputtanut sitä. Andy Timmons kai ainoana, eikös tossa jotain sen Marshallia oltukin käytetty mallina soundiin.? Tollanen on kuitenkin huima vahvistin. Tavallaan super-plexi. Käsi ylös monella on jokin (plexi-) Marshallia matkiva säröpedaali laudassa, tai mallinnos käytössä? Jon on, ton soundi kyllä kelpaa ihan varmasti, kunhan siihen pääsee sisälle. Tosta ei pikatyyppäyksellä saa kuin päänsäryn. Itsekin ekan Stileton myin pois, kun en Hirveesti nappuloita ja soundi sirkkeliä, mikään ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Mutta odotas kun vähän luukuttaa ja löytää oikeat säädöt, niin...

Digiloikka on totta, mutta ei koskaan korvaa oikeaa vahvaria. Itse viimejoulun alla himoitsin Kemperiä, korvaamaan AxeFx:n (mulla se eka edelleen). Juttelin Tommy Denanderin kanssa aiheesta ja Tommy totesi sivulauseessa Kemperiä kehuessaan, että mikään ei toki korvaa oikeaa putkivahvistinta lujaa soitettuna ja oikeasti mikitettynä. Ei muuten korvaakkaan. En ostanut Kemperia. Ostin pari putkinuppia lisää ja paketin villaa autotallin peräseinää demppaamaan, jonne olin vetänyt työhuoneesta mikki ja kaapipiuhat. Putkivahvaimia ostaa jatkossakin ne jotka harrastaa, jolloin käytännöllisyydellä ei ole merkitystä ja ne joille vaan sillä soundin/tatsin viimeisellä hieromisella on merkitystä. Suuri massa vetelee sit kai digillä, kun tollasella Stiletolla ei tee mitään, jos sitä ei voi pikkasen luukuttaa. Plexin sukua kun on. :)
Jos keikkailisin tai tekisin studiohommia, olisi ainoa järkevä vaihtoehto nyt Kemper, uudempi AxeFx tai Helix tms. Treeneihin kulkee nytkin jo BluGuitar AMP mielummin kuin Marsun nuppi. Soundi painaa. Vieläkin, vaikka digi pääsee lähelle. :)

Hevosella kukaan ei kulje työmatkoja enää, mutta hevosenkenkiä menee edelleen harrastajille ja kilpahevostelijoille.. Sama lienee putkivahvareiden kanssa.
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
hallu
20.10.2018 02:02:32
Barska:.........................

Hevosella kukaan ei kulje työmatkoja enää, mutta hevosenkenkiä menee edelleen harrastajille ja kilpahevostelijoille.. Sama lienee putkivahvareiden kanssa.

No niinpä :-D olipa hieno analogia+
BulletFace
20.10.2018 08:36:25
Barska: Mä taas tollasen omistavana, epäilen, että ootetaas pari vuotta, niin Stilettojen hinnat alkaa nousta. Samahan oli Mark sarjan II ja III:n kanssa joku vuosi sitten. Mark III comboja näin useammankin 500e hintaluokassa. Nyt ei juuri näe alle tonnin.. Ja Marsun JCM 800:set ja vaikka mitkä. Kyllä ne mitä digivehkeet matkii, pitää hintansa.

Tota Stilettoa vaivaa kai se, että ihmiset odotti jotain RectoMach2 juttua siltä ja sehän on ihan muuta. Ja toinen, on se, ettei kukaan "nimimies" liputtanut sitä. Andy Timmons kai ainoana, eikös tossa jotain sen Marshallia oltukin käytetty mallina soundiin.? Tollanen on kuitenkin huima vahvistin. Tavallaan super-plexi. Käsi ylös monella on jokin (plexi-) Marshallia matkiva säröpedaali laudassa, tai mallinnos käytössä? Jon on, ton soundi kyllä kelpaa ihan varmasti, kunhan siihen pääsee sisälle. Tosta ei pikatyyppäyksellä saa kuin päänsäryn. Itsekin ekan Stileton myin pois, kun en Hirveesti nappuloita ja soundi sirkkeliä, mikään ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Mutta odotas kun vähän luukuttaa ja löytää oikeat säädöt, niin...

Digiloikka on totta, mutta ei koskaan korvaa oikeaa vahvaria. Itse viimejoulun alla himoitsin Kemperiä, korvaamaan AxeFx:n (mulla se eka edelleen). Juttelin Tommy Denanderin kanssa aiheesta ja Tommy totesi sivulauseessa Kemperiä kehuessaan, että mikään ei toki korvaa oikeaa putkivahvistinta lujaa soitettuna ja oikeasti mikitettynä. Ei muuten korvaakkaan. En ostanut Kemperia. Ostin pari putkinuppia lisää ja paketin villaa autotallin peräseinää demppaamaan, jonne olin vetänyt työhuoneesta mikki ja kaapipiuhat. Putkivahvaimia ostaa jatkossakin ne jotka harrastaa, jolloin käytännöllisyydellä ei ole merkitystä ja ne joille vaan sillä soundin/tatsin viimeisellä hieromisella on merkitystä. Suuri massa vetelee sit kai digillä, kun tollasella Stiletolla ei tee mitään, jos sitä ei voi pikkasen luukuttaa. Plexin sukua kun on. :)
Jos keikkailisin tai tekisin studiohommia, olisi ainoa järkevä vaihtoehto nyt Kemper, uudempi AxeFx tai Helix tms. Treeneihin kulkee nytkin jo BluGuitar AMP mielummin kuin Marsun nuppi. Soundi painaa. Vieläkin, vaikka digi pääsee lähelle. :)

Joo, tämä on ehkä jäänyt hieman pimentoon. Mutta on mm kuultavissa varmaan kaikilla Mokoman levyillä aina vuoden-2007 luihin ja ytimiin levystä lähtien. Ja ainakin itse pitänyt mokoman levysoundia niin saatanan hyvänä juurikin tämän nupin ansiona.
Laulava Kylätohtori
20.10.2018 10:08:19
hallu: No niinpä :-D olipa hieno analogia+

Jep, mutta ajattelisin, että jos vehkeitä on tarjolla reilusti, mutta käyttäjiä on enää kourallinen, niin pakostakin hinnat laskee, kun tarjontaa on paljon enemmän kuin kysyntää.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
hallu
20.10.2018 14:25:13
Laulava Kylätohtori: Jep, mutta ajattelisin, että jos vehkeitä on tarjolla reilusti, mutta käyttäjiä on enää kourallinen, niin pakostakin hinnat laskee, kun tarjontaa on paljon enemmän kuin kysyntää.

Kyllä niin se minunkin mielestä menee. Tosin en tiedä onko hevosten hinnat varsinaisesti laskeneet vuosien varrella, mutta hevosten hintoihin vaikuttaa varmasti hevosten kokonaisvaltainen ylläpito joka saattaa olla kallistakin (tai riippuukeneltä kysyy), mutta kovin moni ei varmaan pysty pitämään hevosta enää kotona, vaan joutuu vuokraamaan tallipaikan hevoselleen.
arijuki
20.10.2018 15:24:27
hallu: Kyllä niin se minunkin mielestä menee. Tosin en tiedä onko hevosten hinnat varsinaisesti laskeneet vuosien varrella, mutta hevosten hintoihin vaikuttaa varmasti hevosten kokonaisvaltainen ylläpito joka saattaa olla kallistakin (tai riippuukeneltä kysyy), mutta kovin moni ei varmaan pysty pitämään hevosta enää kotona, vaan joutuu vuokraamaan tallipaikan hevoselleen.

Pääkaupunkiseudulla hevosen ylläpitoon voi laskea 1000-1200 eur/kk, siis tiedoksi jos kiinnostaa. Hevosen ostohinta taas on mitä vaan, harrastehevonen ehkä 3000-10000 eur ja kilpahevoset siitä ylöspäin, taivas rajana.
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
hallu
20.10.2018 15:40:56
arijuki: Pääkaupunkiseudulla hevosen ylläpitoon voi laskea 1000-1200 eur/kk, siis tiedoksi jos kiinnostaa. Hevosen ostohinta taas on mitä vaan, harrastehevonen ehkä 3000-10000 eur ja kilpahevoset siitä ylöspäin, taivas rajana.

Harrastukset maksaa :-). Kiinnostaa toki ja vaikka mulla on pari duunikaveria jotka harrastavat ratsastusta hoitajan palkalla (ei siis mitään elitismiä, vaan ovat varmaan luopuneet paljosta voidakseen harrastaa), niin en ole koskaan kehdannut kysyä heiltä missä hinnoissa pyöritään sen harrasuksen kanssa.
arijuki
20.10.2018 15:58:35
hallu: Harrastukset maksaa :-). Kiinnostaa toki ja vaikka mulla on pari duunikaveria jotka harrastavat ratsastusta hoitajan palkalla (ei siis mitään elitismiä, vaan ovat varmaan luopuneet paljosta voidakseen harrastaa), niin en ole koskaan kehdannut kysyä heiltä missä hinnoissa pyöritään sen harrasuksen kanssa.

Minun kokemukseni mukaan valtaosa hevosharrastajista on normaaleja työssä käyviä ihmisiä, ketkä käytännössä käyttävät kaiken (ylimääräisen) rahan hevosharrastuksensa. Vain pieni osa on ns. rikkaita. Harrastukset maksavat :-)
"Music is my religion." - Jimi Hendrix
jhlamm
20.10.2018 20:59:01
BulletFace: Joo, tämä on ehkä jäänyt hieman pimentoon. Mutta on mm kuultavissa varmaan kaikilla Mokoman levyillä aina vuoden-2007 luihin ja ytimiin levystä lähtien. Ja ainakin itse pitänyt mokoman levysoundia niin saatanan hyvänä juurikin tämän nupin ansiona.

What he said. Mäkin tutustuin ekan kerran vasta nuppiin, kun selvittelin, että mistä Mokoma vääntää soundinsa. Joku jo aikaisemmin sanokin, että pienempi suosio johtuu siitä, että kukaan nimimies ei ole tätä kauheasti tuulettanut. Vieläkin jos voitan lotossa on tämä top 5 vahvarien hankintalistalla. Sitä ennen en saa edes yhtään top 10 vahvareistani...
"Human beings, who are almost unique in having the ability to learn from the experience of others, are also remarkable for their apparent disinclination to do so."
Laulava Kylätohtori
20.10.2018 23:34:34
arijuki: Pääkaupunkiseudulla hevosen ylläpitoon voi laskea 1000-1200 eur/kk, siis tiedoksi jos kiinnostaa. Hevosen ostohinta taas on mitä vaan, harrastehevonen ehkä 3000-10000 eur ja kilpahevoset siitä ylöspäin, taivas rajana.

Se on helvetin tyhmää maksaa hevosesta tuhansia, kun kissoja saa ilmaiseksi. Kissat sitä paitsi syövät enemmän hiiriä kuin hevoset.

Sori, oli pakko.. :(
Boltsa
21.10.2018 19:59:34
Barska:Tosta ei pikatyyppäyksellä saa kuin päänsäryn. Itsekin ekan Stileton myin pois, kun en Hirveesti nappuloita ja soundi sirkkeliä, mikään ei tunnu vaikuttavan mihinkään. Mutta odotas kun vähän luukuttaa ja löytää oikeat säädöt, niin...

Tuossa kun muistaa pitää treblen riittävän alhaalla niin johan lähtee. Yks parhaimista koneista mitä tullut soitettua. Ja hirvittävän halvalla kyllä :-o
Boltsa
Barska
21.10.2018 20:42:07

Boltsa: Tuossa kun muistaa pitää treblen riittävän alhaalla niin johan lähtee. Yks parhaimista koneista mitä tullut soitettua. Ja hirvittävän halvalla kyllä :-o

Joo, juurikin noin. Aiemmissa kun oli tottunut pitämää treblen täysillä oli aluksi vaikeuksia. Ja toi toka EI lähde kiertoon. On hyvä ja halpa. Kerrankin. :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)