Aihe: Custom shop-soittimilla rahastus
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Barska
19.10.2018 15:00:14

Juu. Ei kai ihan oikeasti soittajat ole niin tyhmiä, että huvikseen maksaa turhasta. Seuraava ketju on varmaan, että aidot 1959-LesPaulit on ylihinnoteltuja, ku youtubessa Epiphone soundaa ihan samalta higaini-vahvarin läpi?

Ei soittimien tärkein ero ole mulle soundissa, vaan miten ne regoivat omaan soittotekniikkaan. Tähän toki sitten vaikuttaa monikin asia, mm ns. mojo...

Kaikki on kallista, jos ei ymmärrä mistä maksaa :)
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
Jucciz
19.10.2018 15:01:28
Tästä aiheesta sikiää keskustelu suhteellisen säännöllisesti, eikä se koskaan ole johtanut mihinkään. Niin kauan kuin CS-soittimet käyvät kaupaksi, ne ovat ostajiensa mielestä hintansa väärtejä. Kaikki muu ulina hinnan ja laadun kohtaamisesta tai kohtaamattomuudesta on tarpeetonta ajanhukkaa. Aina on muistettava sekin, että vaikka henkilö A ei huomaisi eroa kahden soittimen välillä, eikä siitä syystä kykenisi ymmärtämään niiden välistä hintaeroa, henkilö B:n kohdalla tilanne saattaa olla aivan toinen. Soittimet ovat aina fiilisjuttu: jos soitin puhuttelee, hinta on usein toissijainen tekijä.
aristoteles666
19.10.2018 15:05:32

Barska: Juu. Ei kai ihan oikeasti soittajat ole niin tyhmiä, että huvikseen maksaa turhasta.

on. . . . .
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
AngieRainbow
19.10.2018 15:52:02
Jucciz: Tästä aiheesta sikiää keskustelu suhteellisen säännöllisesti, eikä se koskaan ole johtanut mihinkään. Niin kauan kuin CS-soittimet käyvät kaupaksi, ne ovat ostajiensa mielestä hintansa väärtejä. Kaikki muu ulina hinnan ja laadun kohtaamisesta tai kohtaamattomuudesta on tarpeetonta ajanhukkaa. Aina on muistettava sekin, että vaikka henkilö A ei huomaisi eroa kahden soittimen välillä, eikä siitä syystä kykenisi ymmärtämään niiden välistä hintaeroa, henkilö B:n kohdalla tilanne saattaa olla aivan toinen. Soittimet ovat aina fiilisjuttu: jos soitin puhuttelee, hinta on usein toissijainen tekijä.

"Vinyylillä ei ole hintaa!" -Otso Kontio :)

Kyllä minäkin olen valmis maksamaan kitarasta paljon rahaa, jos se todella tuntuu omalta ja puhuttelee. Jos kitara ei tuo fiilistä, niin ei sen väliä kuinka halpa se on. Toki olen löytänyt myös edullisia kitaroita, jotka puhuttelevat ja olen soittanut montaa kallista, mitkä ei oo tuntunu itselle sopivilta.

Tähän rahastushommaan sopii juurikin: Jos et tykkää siitä, älä osta sitä.
What we've got here is... failure to communicate. Some men you just can't reach, so you get what we had here last week, which is the way he wants it. Well, he gets it! N' I don't like it any more than you men.
Metalkallo
19.10.2018 16:51:47
Kyllähän custom kitarat on varmasti todella hyviä, vaikka en ole kyllä maistanut.

Käsityönä ja laadukkaimmat osat, niin kyllähän ne maksaa. Itse en kyllä koskaan maksaisi kitarasta enempää maximissaan kuin pari tonnia, tuollakin määrällä saa varmasti parhaista parhainta nimittäin Suomesta joka on paras kaikista maista tietenkin. :)
Vähemmän on enemmän ja enemmän on vähemmän.
J.Hollström
19.10.2018 17:01:50
Seuraavaksi ketju vessapaperilla rahastuksesta, sopisi tämän dorkan kitarakamajengin pirtaan. Embossa on tosi paljon ilmaa hinnassa...
LaMotta
19.10.2018 17:25:49

On siinä aina kuitenkin mukana mojo.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Barska
19.10.2018 17:43:34

aristoteles666: on. . . . .

No, joo. Totta. Mut ei kerrota sitä kaikille :D
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
hallu
19.10.2018 17:45:49
Minä ihmettelin samaa hommaa monta vuotta ja vähän epäilin, että mahtaa niissä joku juttu olla kun aika moni panttaa talonsa ja ostaa sellaisen. Päätin sitten mennä itse kokeilemaan sellaista ja varmistuin, että kyllä se on hyvä. Mulla ei ole viittä tonnia, että voisin sellaisen ostaa, mutta ostaisin sellaisen jos voisin. Olen onnellinen, että sellaisia kitaroita vielä tänäpäivänä on yleensäkään olemassa ja vielä onnellisempi olen siitä, että on olemassa ihan hyviä edullisempia vaihtoehtoja, mutta en enää epäile sitä miksi se maksaa niin paljon. Harvinaiset ja kalliit puut (=nykyään vissiin jo tosi rajallinen luonnonvara) saavat arvoisensa käsittelyn jonkun mestarin käsissä (=vähempi olisi jumalanpilkkaa), niin eihän se oikein voi olla muuta kuin perkeleen kallis.

Minusta on mielenkiintoisempi kysymys, että minkä arvoinen asia se viistonnia on. Osalla meistä ei tule koskaan olemaan sellaisia rahoja joutilaana ja osa ei viitsi kumartua poimimaan sellaista summaa jos lompakosta sattuisi pelmahtamaan vahingossa samalla kun kaivelee sieltä jotakin korttia. Tarkoittaa, että joku voi ostaa tollasen kitaran ihan vaan huvikseen nurkkaa pölyttymään koska mikään havempi ei niin rikkaalle tuntuisi missään. Joku toinen taas säästää ja säästää ja lopuksi lainaa ja luopuu paljosta saadakseen kyseisen kitaran. Ja joku ei voi edes haaveilla sellaisesta. On aika vaikea määritellä onko se kitara viiden tonnin arvoinen kun se viisi tonnia on ihmisille eriarvoinen.

Jos minä jonkin onnenkantamoisen seurauksensa voisin joskus tuollaisen suuremmoisen kitaran joskus ostaa, niin kyllä minä sitä vaalisin ja palvoisin... ja soittaisin vain sunnuntaisin ettei se kulu :-). Ylpeilisin sillä joka käänteessä ja kuvittelisin, että muutkin arvostaa sitä..... ja vähän minuakin kun minulla olisi sellainen, niin en voisi olla ihan kurja tyyppi itsekään :-D .
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Jeszse
19.10.2018 18:54:00
J.Hollström: Seuraavaksi ketju vessapaperilla rahastuksesta, sopisi tämän dorkan kitarakamajengin pirtaan. Embossa on tosi paljon ilmaa hinnassa...

Kyllä perseen silti mielummin pyyhkii ihoa rikkomatta, ei tartte sitte kylillä kulkiessa pysähtyä raapimaan.
Guitarfreak
19.10.2018 19:08:58
Jeszse: Kyllä perseen silti mielummin pyyhkii ihoa rikkomatta, ei tartte sitte kylillä kulkiessa pysähtyä raapimaan.

Mirkalla irtoaa parhaiten.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
19.10.2018 19:10:39
LaMotta: On siinä aina kuitenkin mukana mojo.

Sillä kasvaa myös oma molo
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Guitarfreak
19.10.2018 19:13:37
LaMotta: Ehkä jos sen paikalla on kolo.

Onhan se jo sitten vähän nolo
Jeszse
19.10.2018 19:15:01
Noni hyvä, nyt menee dada hyvään suuntaan
Guitarfreak
19.10.2018 19:16:40
Jeszse: Noni hyvä, nyt menee dada hyvään suuntaan

Isämmaam toevot
MadMatt
19.10.2018 19:25:14

J.Hollström: Seuraavaksi ketju vessapaperilla rahastuksesta, sopisi tämän dorkan kitarakamajengin pirtaan. Embossa on tosi paljon ilmaa hinnassa...

Ehkäpä näistä saisi helpommin ketjun pystyyn... Customia viimeisen päälle
http://cdn.goodshomedesign.com/wp-c … ent/uploads/2014/06/guitar-seat.jpg
LaMotta
19.10.2018 19:27:01

Guitarfreak: Onhan se jo sitten vähän nolo

Sitten on olo polo.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Guitarfreak
19.10.2018 19:29:13
LaMotta: Sitten on olo polo.

Kuin konsanaan Han Solo
jaspiq
19.10.2018 19:31:30
Guitarfreak: Kuin konsanaan Han Solo

Ja kuollut kuin dodo.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)