Aihe: Custom shop-soittimilla rahastus
1 2 3 4 521 22 23 24 25
jerryjee
19.10.2018 10:20:47 (muokattu 19.10.2018 10:21:47)
Kokeilin tässä Gibson Les Paul Custom Shop-kitaraa ja kyllähän se hyvältä käsissä tuntui. Hintaa oli sitten rapiat viisi tonnia.

Mietin, että kun custom-soittimissa pyritään rahastamaan nostalgialla ja brändillä, maksukykyisiä ostajia, niin kuinka paljon sitä ilmaa soittimen laadussa on mukana? Eli laatuero siis korvien välissä, henkimaailman juttuja?

Toki Custom-soittimissa on varmaan käsintehtyä, samoin materiaalit on huolella valittuja. Mutta YouTubessa on videoita, joissa verrataan Custom shop-soitinta ihan perus-kopiosoittimeen kuten custom-Fender vs. Squier ja äänen ero ei minusta ihan herkästi ole kuultavissa. Silloin kun ei tiedä, kummasta soittimesta ääni tulee.
Tinnittus
19.10.2018 10:50:43
Samoja kitaroita ne on kun taviksetkin, mutta kasattu vaan naapurihuoneessa, jonka ovenkarmissa on jonkun julkkiksen nimikyltti.
antnis
19.10.2018 11:05:08 (muokattu 19.10.2018 11:05:34)
Kaikessa on ilmaa mukana, ihan aina. Mitä sitten?
Kefiiri
19.10.2018 11:14:02
antnis: Kaikessa on ilmaa mukana, ihan aina. Mitä sitten?

Näin se on, ilma se vasta tarpeellista onkin, olettekos koettaneet olla ilman?

Ja eihän se vissiin ole se soinnillinen ero mistä custom-hommelissa maksetaan. Jos löytää custom-kitarasta rahanarvoisia parannuksia verrattuna perusmalliin, niin kannattaahan niistä sitten maksaa. Ja jos ei löydä, ei maksa vaan hommaa perusmallin.
En ole musiikin asiantuntija.
Shredator
19.10.2018 11:26:37

Kefiiri:. Ja jos ei löydä, ei maksa vaan hommaa perusmallin.

Parempi on vielä, että hommaa perusmallin ja tuunaa sen itse :)
Minkä sormet heittää, sen wahi peittää
Gary the pine
19.10.2018 11:39:41
jerryjee: Mutta YouTubessa on videoita, joissa verrataan Custom shop-soitinta ihan perus-kopiosoittimeen kuten custom-Fender vs. Squier ja äänen ero ei minusta ihan herkästi ole kuultavissa. Silloin kun ei tiedä, kummasta soittimesta ääni tulee.

En mä kyllä tätäkään nykyhapatusta oikein tajua, että joutuutin perusteella muodostetaan mielipiteet asioihin. Hienosti välittyy kaulaprofiili, tuntuma ja kaikenlainen tasapainoisuus kuvallisesti 10.1" läppärin ruudulta ja äänellisesti 0,5" neodymium-diskantin kautta ihmiselle ja se on valaistunut...
Tulin, näin, paskoin housuun.
Laulava Kylätohtori
19.10.2018 11:49:14
Gary the pine: En mä kyllä tätäkään nykyhapatusta oikein tajua, että joutuutin perusteella muodostetaan mielipiteet asioihin. Hienosti välittyy kaulaprofiili, tuntuma ja kaikenlainen tasapainoisuus kuvallisesti 10.1" läppärin ruudulta ja äänellisesti 0,5" neodymium-diskantin kautta ihmiselle ja se on valaistunut...

Ite kattelin juutuupista, kun ajoivat Ladalla ja Mersulla ja ihan samalla tavalla pääsivät molemmat perille. Eli Lada ja Mersuhan on ihan samanlaisia, juutuupista ite näin.

Näissä kusetus-huijaus-valehtelu-paska-custom-shopeissa on se hieno puoli, että niitä ei ole pakko ostaa, jos niin ahistaa se kaupan mukana tuleva ilmamäärä. Ostaa vaan sen Epiphonen ja kirjoittaa nettiin, miten se pesee, hakkaa, pieksee ja linkoaa ne CS:t. Ite on meinaan juutuupista nähty. :)

Peace and love, huumorilla vaan, notta jätetään palkokasvit nenuihin hengittelemättä. :)
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Laulava Kylätohtori
19.10.2018 11:58:05
jerryjee: Kokeilin tässä Gibson Les Paul Custom Shop-kitaraa ja kyllähän se hyvältä käsissä tuntui. Hintaa oli sitten rapiat viisi tonnia.

Mietin, että kun custom-soittimissa pyritään rahastamaan nostalgialla ja brändillä, maksukykyisiä ostajia, niin kuinka paljon sitä ilmaa soittimen laadussa on mukana? Eli laatuero siis korvien välissä, henkimaailman juttuja?

Toki Custom-soittimissa on varmaan käsintehtyä, samoin materiaalit on huolella valittuja. Mutta YouTubessa on videoita, joissa verrataan Custom shop-soitinta ihan perus-kopiosoittimeen kuten custom-Fender vs. Squier ja äänen ero ei minusta ihan herkästi ole kuultavissa. Silloin kun ei tiedä, kummasta soittimesta ääni tulee.

Custom shop on luksustuote, ei sen ole tarkoituskaan olla parempi, vaan erottaa köyhät paremmasta porukasta. Samoin kuin nyt vaikka laukut. Ei se Louis Vuitton ole laukkuna sen kummempi, kestävämpi tai parempi kuin Siwan alennuksessa oleva kahden euron Eldorado-laukku, mutta siinä maksetaan siitä, että näytetään niille, kenellä ei siihen ole varaa, että minullapa on. Eli luksustuotemarkkinat toimivat eri tavalla kuin miten ja miksi niitä Squiereita ostellaan.

Ja tuollaisten vertailuvideoiden teko osoittaa vain tekijöidensä junttimaisuuden ja sen, etteivät tekijät ymmärrä alkuunkaan, mistä siinä on kyse.
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
Guitarfreak
19.10.2018 12:33:45
Ohan harleybentonkin käsintehty custom -instrumentti. ;) jännä ettei niitä verrata kakkatuubissa gibsonin alastomat-neitsyet-kuunvalossa -pajaan.

Luultavasti joku on tehnytkin ja HB on paras kaikista ikinä.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Kefiiri
19.10.2018 12:37:00
Kuha: ei ole tullut koskaan vastaan hyvää ja hienoa Neuvosto-sovhoosissa kasattua kitaraa.

No joo mutta yksilöitä ne ovat kuten customit ainakin, ja käsityön leima näkyy monessa kohdin :)
En ole musiikin asiantuntija.
toivase
19.10.2018 12:42:27
Rahastus on mahdotonta ellei joku suostu rahastettavaksi :).
tuskiz
19.10.2018 13:14:25
Aika paljon custom shop-omistajia täällä puolustelemassa ylihintaisia ostoksiaan!
Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla.
Seba
19.10.2018 13:16:02

Köyhät ulisee.
Laulava Kylätohtori
19.10.2018 13:26:46
tuskiz: Aika paljon custom shop-omistajia täällä puolustelemassa ylihintaisia ostoksiaan!

Ei yllätä, että sä olet taas pihalla kuin lumiukko. :D

Ps. mulla ei ole, eikä ole ikinä ollut minkäänlaista custom shop -kitaraa. :)
Seba
19.10.2018 13:32:55

Laulava Kylätohtori: Ei yllätä, että sä olet taas pihalla kuin lumiukko. :D

Ps. mulla ei ole, eikä ole ikinä ollut minkäänlaista custom shop -kitaraa. :)

Mulla on ollut cs sg, toisaalta se ei juuri ihmeellisesti poikennut laadullisesti stankuista, toisaalta se taisi käytettynä maksaa jopa vähemmän kuin stankku lp käytettynä, joten ei ne nyt aina maksa 5 tonnia. Tietenkin jos on vähän tyhmä ja ostaa soittimia uutena niin voi tulla kalliiksi.
Sarko
19.10.2018 13:41:17
Mikrofonien magneettipalojen vaikutus mikin soundiin, esimerkit ja vertailut youtubesta. Läppärin kajarilla of koos.
"You know the whole deal with tearing down the old to make room for the new? Well, music isn't city planning." - Grant Hart
Seba
19.10.2018 14:06:10

Sarko: Mikrofonien magneettipalojen vaikutus mikin soundiin, esimerkit ja vertailut youtubesta. Läppärin kajarilla of koos.

Tärkeämpää on ainoastaan eri lakkojen väliset saundierot sirkkelisäröllä soitettuna livenä, kännykkätallenteelta kännykällä kuunneltuna.
Gary Enfield
19.10.2018 14:06:24
Ei se rahastusta voi olla, vapaa-ehtoisia kai cs-ostajaomistajat ovat. Kenenkään ei ole pakko ostaa kallista kitaraa koska ei ole muuta saatavilla.
Kyllikki
19.10.2018 14:40:40
Minä säästin paksun tukun rahaa, kun tein itse "custom shop" -kitaran. Ostin ensin halvan Squierin Straton, ja tuunailin sitä sitten paremmilla osilla, sekä jatkoin tehtaan keskenjäänyttä viimeistelyä niin, että kitara on nyt kaikin puolin alkutilannetta parempi. Lavan taakse kirjoitin tussilla tekstin: "Kustom shop".

Koska olen myös maalaustaiteen ystävä, päätin säästää myös tauluhankinnoissa merkittävästi. Maalasin itse Mona Lisan muotokuvan ja säästin näin tuhansia euroja siinäkin.
Tästäkin kirjoituksesta saa antaa plussan... Ei oo pakko.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 521 22 23 24 25
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)