Aihe: Stewmac-henkistä kaularauta-avainta Euroopasta? 1 | |
---|---|
![]() 15.10.2018 20:27:43 | |
Eli: https://www.stewmac.com/Luthier_Too … renches/Hex_Truss_Rod_Wrenches.html Kiinnostaisi hankkia tuollainen 5/16"-kokoinen kampe tuossa formaatissa, mutta missään ei näy olevan kuin noita piippuavaimia, joissa niissäkin on piippuosa ihan helvetin lyhyt. Onko kellään osunut silmiin, että samantyyppistä tuotetta saisi jostain kivijalkarautakaupoista tai mistään EU-alueelta netistä ostettua? Minä oon Hautamäjen Anssi. | |
![]() 15.10.2018 21:48:10 (muokattu 15.10.2018 21:48:51) | |
Varmaan tuollasia kiinteällä varrella olevia tuumakokoisia hylsyjä on, mutta ensimmäisenä tuli mieleen, että mitä jos hommaisi pitkän irtohylsyn ja siihen sopivan ruuvarivarren? Esim: https://www.konetarvike.fi/hylsyt-1 … -hylsy-1-4-12-kulma-5-16-pitka-50mm ja https://www.motonet.fi/fi/tuote/771 … -8577-ruuvimeisseli-irtokarjille-14 Those who can't do, teach; those who can't teach, teach gym. | |
![]() 16.10.2018 00:01:52 | |
StewMacilla on kyllä paljon tommosia yksinkertasia ja ihan tavallisia työkaluja uudelleenbrändätty jonkinsortin soitinrakentajan ihmetyökaluksi, hintalisällä tietysti. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. | |
![]() 16.10.2018 09:17:36 | |
tuskiz: StewMacilla on kyllä paljon tommosia yksinkertasia ja ihan tavallisia työkaluja uudelleenbrändätty jonkinsortin soitinrakentajan ihmetyökaluksi, hintalisällä tietysti. Joo, oli oikeastaan tarkoitus laittaa lainausmerkkeihin tuo Stewmac-henkinen, kun en keksinyt, miksi moista formaattia tuollaiselle hylsylle oikeastaan sanotaan :D Tämä vaikeutti ehkä myös interwebsistä hakuja, kun ihmettelin, onko nimessä jotain ruuvimeisseliä vai mitä siinä ois. Minä oon Hautamäjen Anssi. | |
![]() 16.10.2018 09:27:47 (muokattu 16.10.2018 09:30:17) | |
kosmonausea: Joo, oli oikeastaan tarkoitus laittaa lainausmerkkeihin tuo Stewmac-henkinen, kun en keksinyt, miksi moista formaattia tuollaiselle hylsylle oikeastaan sanotaan :D Tämä vaikeutti ehkä myös interwebsistä hakuja, kun ihmettelin, onko nimessä jotain ruuvimeisseliä vai mitä siinä ois. Joku T:n mallinen tarpeeksi pitkä vastaava kelpaisi/olisi kelvannut myös, kunhan se momentti tulis ruuvarin tapaan, eikä silleen vipuvarresta kuin piippuavaimilla, mutta en kyllä oikein sellaisiakaan löytänyt. Edit: kiitos siis vastauksista, vois tuollaisen hylsyn bongata jostain ja kokeilla onko sen ulkomitta tarpeeksi pieni, että se vielä tuonne kitaran kaularautakoloonkin mahtuu. Minä oon Hautamäjen Anssi. | |
![]() 16.10.2018 10:37:48 | |
Moi. kosmonausea: ... kun en keksinyt, miksi moista formaattia tuollaiselle hylsylle oikeastaan sanotaan :D Ovat hylsy(ruuvi)meisselin nimellä kulkeneet ainakin niin kauan kuin itse muistan. 5/16 on niin lähellä 8mm avainväliä että SÄÄDÖSSÄ käyttäisin huoleti metristä jos lordimitoituksella olevaa ei helposti hankituksi saa vaikka hivenen väljä onkin. Kiinnijämähtäneessä kaularaudan mutterissa tilanne on tietty toinen, lisäongelmien estämiseksi vaatii just eikä melkein oikean kokoisen avaimen, riippumatta siitä onko kyseessä kuusiokolo vai kuusiokanta. kosmonausea: ...vois tuollaisen hylsyn bongata jostain ja kokeilla onko sen ulkomitta tarpeeksi pieni, että se vielä tuonne kitaran kaularautakoloonkin mahtuu. Ahtaat paikathan se perimmäinen syy noiden erikoistyövälineiden myymiseen (ja ostamiseen) on. Kokemattoman ja/tai tietämättömän silmään näyttävät etenkin kuvien välityksellä usein vastaavilta kuin alehallin halpiksetkin, mutta: "ei sovi, ei mahu, herra saa rahansa takaisin" tulee melko pian eteen kun ei tiedä ja olettaa. Koska työkalun osalle tulevat rasitusvoimat ovat pieniä, näppärästi noista saa kyllä ulkohalkaisijan pienennettyäkin sorvilla/rälläkällä/viilalla jos tarvetta ilmenee. T:Samuli | |
![]() 16.10.2018 18:13:46 (muokattu 16.10.2018 18:14:04) | |
basisti1971: Moi. Ovat hylsy(ruuvi)meisselin nimellä kulkeneet ainakin niin kauan kuin itse muistan. 5/16 on niin lähellä 8mm avainväliä että SÄÄDÖSSÄ käyttäisin huoleti metristä jos lordimitoituksella olevaa ei helposti hankituksi saa vaikka hivenen väljä onkin. Kiinnijämähtäneessä kaularaudan mutterissa tilanne on tietty toinen, lisäongelmien estämiseksi vaatii just eikä melkein oikean kokoisen avaimen, riippumatta siitä onko kyseessä kuusiokolo vai kuusiokanta. Juu, eipä se kauas kaapaise tuosta 8 mm:stä, mutta sitten toisaalta jos halpalla löytyis just oikean kokoinenkin sopiva, niin samapa semmoinen ois hankkia. Ahtaat paikathan se perimmäinen syy noiden erikoistyövälineiden myymiseen (ja ostamiseen) on. Kokemattoman ja/tai tietämättömän silmään näyttävät etenkin kuvien välityksellä usein vastaavilta kuin alehallin halpiksetkin, mutta: "ei sovi, ei mahu, herra saa rahansa takaisin" tulee melko pian eteen kun ei tiedä ja olettaa. Koska työkalun osalle tulevat rasitusvoimat ovat pieniä, näppärästi noista saa kyllä ulkohalkaisijan pienennettyäkin sorvilla/rälläkällä/viilalla jos tarvetta ilmenee. Joo, tässäkin tuo ahdas paikka on vähän se ongelma. Ainakin mun jonkun perus Geetee-setin 8 mm hylsy oli ulkomitaltaan jo liian paksu, silläkin kiinnostais tuo tasan 5/16" mitta, että se helpottais sieltä ulkomitastakin mahdollisesti. Mutta kiitos, eiköhän näillä pärjätä - kun nyt varsinkin osaa tietää, minkä niminen tuote ois kyseessä. Tuo Stewmacin kun "truss rod wrench" ei oikein auta ruuvarimallisen etsimisessä. Minä oon Hautamäjen Anssi. | |
![]() 16.10.2018 19:55:44 | |
kosmonausea: mistään EU-alueelta netistä ostettua? https://www.madinter.com Näyttäisi olevan sama avain myynnissä. | |
![]() 19.10.2018 15:47:03 | |
kosmonausea: Joku T:n mallinen tarpeeksi pitkä vastaava kelpaisi/olisi kelvannut myös, kunhan se momentti tulis ruuvarin tapaan.. Edit: kiitos siis vastauksista, vois tuollaisen hylsyn bongata jostain ja kokeilla onko sen ulkomitta tarpeeksi pieni, että se vielä tuonne kitaran kaularautakoloonkin mahtuu. Mitä hyvänsä rautakaupasta käyt kysymässä vaikka klemmariavainta, niin vallankin millikoossa löytyy. Letkuliittimiä eli klemmareita varten, mutta kaularaudan säätöön omiaan. Jos tuumakokokin on tarpeen, niin seutaavassa T-kaupan tilauksessa otat jenkkiläisen Cruz Toolsin työkalu"sarjan" jossa on ruuvimeisselin tapainen avain jossa varren toinen pää on millikoossa, toinen tuumakoossa. Tuommonen näkyy olevan nykyään.. https://www.thomann.de/fi/cruztools … layer_tech_kit.htm?ref=search_prv_7
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1 | |
![]() 20.10.2018 00:49:19 | |
https://www.bahco.com/fi-fi/p/ergo- … 3-8a-9a-ad-32-50-e0-60-83-ec-83-85/ BE-7608 on joustavalla varrella. Saattaisi istua helpommin paikalleen, jos linja säätöruuville ei ole aivan suora. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › 1 |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)