jra 14.10.2016 19:05:37 (muokattu 14.10.2016 19:08:23) | |
---|
shuffle: Spotifyssä olevan Tunnel of Loven biisijärjestys on muuten ihan eri kuin sen vinyylin mikä mulla oli 80-luvulla. Se alkoi muistaakseni nimibiisillä. Mulla on -87 ostettu vinyyli, ja siinä nimibiisi on B-puolen eka, ja A-puoli alkaa Ain't Got You:lla. E: Muutenkin sama järjestys kuin Spotifyssa. - Kaukolähettimen Klassista Värähtelyä jo vuodesta 2008 - |
HaloOfFlies 26.05.2017 20:53:26 | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
vkl 27.05.2017 09:48:41 | |
---|
|
HaloOfFlies 12.10.2018 23:34:05 (muokattu 12.10.2018 23:34:50) | |
---|
Out on the street for a living, picture's only begun. Got you under their thumb. |
vkl: Harmi että puuttuu se alun akustinen setti. Onneks tuli sekin nähtyä. Ei ollut kovin paljoa väkeä sitä katsomassa.. Itse onneksi olin. Se oli mahtava. No surrender oli paras. |
Flash 21.10.2018 12:51:57 | |
---|
Vielä muutama päivä niin pääsee vihdoinkin tsekkaamaan paikan päälle Springsteen On Broadway setin. Live Music Is Better! |
Flash 01.11.2018 09:34:32 (muokattu 01.11.2018 09:36:44) | |
---|
Lippujen saaminen Springsteen On Broadway keikoille oli niin vaikeaa, että en elätellyt suuriakaan toiveita päästä yhdellekään niistä. Ainoana keinona tuntui olevan lähteä reissuun ilman lippua ja koettaa onnea lipputiskillä. Onneksi siihen ei tarvinnut ryhtyä, koska sain eräältä toiselta suomalaiselta fanilta hänen ylimääräisen lippunsa ostettua syksyn esitykseen sen jälkeen, kun Broadway esitysten sarjaa pidennettiin alkuperäisestä. Reissuun pystyi siis lähtemään kunnon suunnitelmalla ja keskittymään muuhunkin kuin lippujen metsästämiseen. Tiesin että Bruce kirjoittelee muutamia nimmareita teatterin ulkopuolelle ennen keikkaa, mutta en siltikään mennyt tunteja aikaisemmin paikan päälle nimmarin toivossa, koska minulla on jo niitä ennestään. Menin kuitenkin sen verran ajoissa, että näin Brucen saapuvan työpaikalleen. Bruce raapusti nimmareita korkeintaan pari minuuttia ja painui sitten sisälle teatteriin. Sinne suuntasin heti itsekin. Paikkani oli alapermannolla ihan keskellä muutama rivi eteenpäin takimmasta rivistä. Siitä näki ja kuuli hyvin. Mutta eipä tuolla pienessä teatterissa huonoja paikkoja olekaan. Kuuntelin alkuvuodesta yhden bootleg nauhoituksen keikasta, koska olin silloin varma että en tule itse paikalle pääsemään, ja sen perusteella oli jo jotain hajua siitä mitä oli odotettavissa. Mutta ei se esitys liian hyvin missään nimessä ollut kuitenkaan muistissa. Tuntui silti siltä, että vähän rennompi meininki on tässä vaiheessa ja juttu ehkä hiukan jalostunut eteenpäin. Nostan hattua siitä kuinka tuoreelta Bruce saa edelleen nämä illasta toiseen aikalailla samana toistuvat esitykset tuntumaan. Shown alussa on enemmän puhetta biisien kustannuksella, mutta loppua kohden biisejä tulee tiiviimpään tahtiin. Mukana on myös asioita joita ei Born To Run kirjassa käsitellä kuten Brucen äidin alzheimer. Patti kävi lavalla parin kappaleen ajan, mutta olisin kyllä itse pärjännyt hyvin ilmankin. Yksittäisistä kappaleista eniten kolahti The Wish, jota en ollut koskaan ennen kuullut livenä ja joka oli illan koskettavin esitys. Koko show oli kyllä tällaiselle fanille erittäin puhutteleva (ja luulisi kolahtavan myös niille, jotka eivät ole erityisen kovia faneja, joten kannattaa tsekata Netflixistä loppuvuodesta). Esityksen draaman kaari oli hienosti rakennettu. Kannatti ehdottomasti mennä paikalle. Live Music Is Better! |
vkl 03.11.2018 08:50:01 | |
---|
Flash: Lippujen saaminen Springsteen On Broadway keikoille oli niin vaikeaa, että en elätellyt suuriakaan toiveita päästä yhdellekään niistä. Ainoana keinona tuntui olevan lähteä reissuun ilman lippua ja koettaa onnea lipputiskillä. Onneksi siihen ei tarvinnut ryhtyä, koska sain eräältä toiselta suomalaiselta fanilta hänen ylimääräisen lippunsa ostettua syksyn esitykseen sen jälkeen, kun Broadway esitysten sarjaa pidennettiin alkuperäisestä. Reissuun pystyi siis lähtemään kunnon suunnitelmalla ja keskittymään muuhunkin kuin lippujen metsästämiseen. Tiesin että Bruce kirjoittelee muutamia nimmareita teatterin ulkopuolelle ennen keikkaa, mutta en siltikään mennyt tunteja aikaisemmin paikan päälle nimmarin toivossa, koska minulla on jo niitä ennestään. Menin kuitenkin sen verran ajoissa, että näin Brucen saapuvan työpaikalleen. Bruce raapusti nimmareita korkeintaan pari minuuttia ja painui sitten sisälle teatteriin. Sinne suuntasin heti itsekin. Paikkani oli alapermannolla ihan keskellä muutama rivi eteenpäin takimmasta rivistä. Siitä näki ja kuuli hyvin. Mutta eipä tuolla pienessä teatterissa huonoja paikkoja olekaan. Kuuntelin alkuvuodesta yhden bootleg nauhoituksen keikasta, koska olin silloin varma että en tule itse paikalle pääsemään, ja sen perusteella oli jo jotain hajua siitä mitä oli odotettavissa. Mutta ei se esitys liian hyvin missään nimessä ollut kuitenkaan muistissa. Tuntui silti siltä, että vähän rennompi meininki on tässä vaiheessa ja juttu ehkä hiukan jalostunut eteenpäin. Nostan hattua siitä kuinka tuoreelta Bruce saa edelleen nämä illasta toiseen aikalailla samana toistuvat esitykset tuntumaan. Shown alussa on enemmän puhetta biisien kustannuksella, mutta loppua kohden biisejä tulee tiiviimpään tahtiin. Mukana on myös asioita joita ei Born To Run kirjassa käsitellä kuten Brucen äidin alzheimer. Patti kävi lavalla parin kappaleen ajan, mutta olisin kyllä itse pärjännyt hyvin ilmankin. Yksittäisistä kappaleista eniten kolahti The Wish, jota en ollut koskaan ennen kuullut livenä ja joka oli illan koskettavin esitys. Koko show oli kyllä tällaiselle fanille erittäin puhutteleva (ja luulisi kolahtavan myös niille, jotka eivät ole erityisen kovia faneja, joten kannattaa tsekata Netflixistä loppuvuodesta). Esityksen draaman kaari oli hienosti rakennettu. Kannatti ehdottomasti mennä paikalle. Varmasti hieno kokemus (vähän olen kateellinen kun ei ole mahdollisuutta mennä). Ainoa syy miksi vielä netflixiä pidä on tuo keikkataltiointi, sen jälkeen taidan siitä luopua. Kuinka pitkä show oli? |
Flash 03.11.2018 10:54:54 | |
---|
vkl: Varmasti hieno kokemus (vähän olen kateellinen kun ei ole mahdollisuutta mennä). Ainoa syy miksi vielä netflixiä pidä on tuo keikkataltiointi, sen jälkeen taidan siitä luopua. Kuinka pitkä show oli? Noin 2,5 tuntia taisi olla, en kellottanut tarkkaan. Live Music Is Better! |
zekeode 26.11.2018 15:21:11 | |
---|
|
19691970 30.11.2018 07:49:19 | |
---|
|
Flash 30.11.2018 13:55:07 | |
---|
zekeode: Bruce Springsteen kirjani on ladattavissa ilmaiseksi osoitteessa: http://pusabase.com/blog/2018/11/18 … my-life-the-story-of-a-bullied-boy/ Peruskoulu englannilla pärjää. Itse olen oppinut englannin musiikista, peleistä ja leffoista. Kirjaa varten tosin piti oikolukija palkata. Hyvä kirjoitus erittäin tärkeästä ja liian vaietusta aiheesta. Kehottaisinkin kirjoittamaan toisen laajennetun ja paremmin editoidun teoksen samasta aiheesta. Mitä esim. tapahtui armeijassa? Muitakin asioita kuten sitä Springsteen fanitusta olisi voinut vielä laajemminkin avata. Omakin englannin kielen taito on kaukana täydellisestä, mutta silti hiukan häiritsi kymmenet pienet kielioppivirheet ja typot siellä täällä. Mutta minä luenkin paljon englanniksi, että ehkä ne sen takia hyppivät keskivertoa enemmän silmille. Jos tuosta tulee joskus uusi versio, niin kannattaa silti se oikoluku ja editointi tehdä vielä tarkemmin. Se on tosin sitten häilyvä raja, ettei menee liian puleeratuksi aitouden kustannuksella... Ja koitahan saada myös niitä biisejä julkaistua, ellet ole jo niin tehnyt. Luulisi olevan ainakin sanottavaa teksteissä. Tsemppiä jatkoon. Live Music Is Better! |
barclay 21.12.2018 14:14:06 (muokattu 21.12.2018 14:15:29) | |
---|
Broadway oli kyllä melkoinen pettymys ainakin Netflixistä katsottuna ja kuunneltuna. Piiiitkiä biisejä, paljon tarinaa, laulumelodiat venyvät, katoavat, välillä muuttuvat puheeksikin. Suurinosa biiseistä ei vaan toiminut noin, ne olisivat ehdottomasti kaivanneet lihaa luiden ympärille, eli E Street bändin soittamaan mukaan. Etenkin vitutti Dancing In The Darkin hienojen ja selkeiden laulumelodioiden pilaaminen. Ja oliko sen sinänsä ihan hyvänkuuloisen slidekitarajutun tarkoitus olla Born In The USA? Sinänsä ihan sympaattista ja lohdullista että Brucen kitaransoitto ei ollut mitenkään tarkkaa, pianonpimputtelusta pihumattakaan. Biisien tempotkin elivät biisien aikana, mutta niinhän sen pitääkin mennä kun soittimen tehtävä on vain säestää laulua. Huuliharppuakin hän soitti fiiliksellä, välillä meni metsään niin että rytisi, mutta mitä sitten? Tuossa olisi monelle soittotekniikkanatsille ja orjallisesti klikin kanssa soittajalle oppimista, huipulle pääsee ja siellä pärjää epätäydelliselläkin soitolla. Onnistuneita biisejäkin oli, Ghost of Tom Joad ja Rising olivat ainakin vitun hyviä esityksiä. Välispiikit ja tarinat olivat paikoitellen parhautta. Brucella on miellyttävä puheääni ja tyyli. Fuck(ing)-sanaakin viljeltiin ihan kiitettävästi ja se puri yleisöön. |
zekeode 21.12.2018 18:07:32 | |
---|
barclay: Ja oliko sen sinänsä ihan hyvänkuuloisen slidekitarajutun tarkoitus olla Born In The USA? Olihan se. Samaan tyyliin soitettu jo vuosia. Itse olisin vaihtanut tilalle Shut Out the Lightin. |
Flash 28.12.2018 15:30:06 | |
---|
Jossain määrin samaa mieltä siitä, että olisi osa biiseistä voitu paremminkin esittää. Paikanpäällä asiaan ei niin paljon kiinnittänyt huomiota, mutta Netflix versiossa tosiaan hiukan tökki. Ei tuohon silti mitään E Street Bandia olisi todellakaan tarvittu viemään huomiota pois tärkeimmästä, eli siitä tarinoinnista. Pattikin oli liikaa minun mielestäni. Live Music Is Better! |
Booombox 25.04.2019 16:57:46 | |
---|
|
Flash 26.04.2019 07:46:53 | |
---|
Live Music Is Better! |
Socialite 26.04.2019 10:15:17 | |
---|
Hiano biisi. En odottanut mitään mut silti yllätyin, että se olikin tuollaista lännen meininkiä. Hyvä pomo! |
yellow 26.04.2019 17:13:47 | |
---|
Socialite: Hiano biisi. En odottanut mitään mut silti yllätyin, että se olikin tuollaista lännen meininkiä. Hyvä pomo! Hyvä biisi, vielä Bruce jaksaa. Montaa levyä tuskin enää kuitenkaan tule. |
Milkop 26.04.2019 20:40:40 (muokattu 26.04.2019 20:40:51) | |
---|
Kiva biisi mutta en voinut välttyä ajatukselta että kuuntelen Harry Nilssonin Everybody's Talkin'ia :) "Jos olet suuren hotellin aulassa ja kuulet 'Tonava Kaunoisen' soivan, häivy vähän helvetin äkkiä. Älä mieti. Juokse." |