Aihe: Two Notes Torpedo - keinokuormat ja/tai kaiutinsimulaattorit
1 2 3 4 522 23 24 25 26 27
hallu
12.10.2018 21:00:52
santakasa: Siis sitä mä tässä ihmettelenkin, kun eihän monitoreista pitäis kuulua mitään, kun mikään raita ei ole äänitysvalmiina ja signaalitulo nollissa äänikortissa. Silti monitoreista kuuluu sellaista pihinää. Kuuluu vaikka suljen koko Reaperin.

Mut testailin äänittäen tuota eroa nupin linjatuloa Kochin linjatuloon ja Kochin linjatulo kuulosti täyteläisemmältä. Mua vaan ärsyttää tuo tieto pihinästä. : d

edit: Onneks ei kuitenkaan tule äänityksessä tallennettavaan ottoon, mutta kuuluu ärsyttävästi monitoreista soitettaessa.

edit: Hmm... mielenkiintosemmaks menee. Kuulokkeille on Focusritessa oma linja ja kuulokkeista ei tule tuo pihinä ulos. Taitaa olla jokin tuon äänikortin mysteeri. Ilmeisesti monitorit monitoroi Kochin direct outista tulevan signaalin, oli Reaper päällä tai ei, kun korvakuulokkeet taas ei monitoroi. Monitorit ja kuulokkeet siis Focusritessa kiinni.

Aah kyse on siis äänikorttisi "omituisuuksista" :-) . Mulla on itselläni Focusrite Saffire pro äänikortti, jossa on koneelle asennettuna "Mix" ohjelma jolla voi ohjata miten äänikortti reitittää kuuntelun ja äänityksen. Jos sulla on vastaava, niin kannattaa tutustua sen saloihin koska luultavasti saat tuon "pihinän" hoidettua sillä. Äänikorteissahan on tavallisesti se toiminto jolla äänikortti sekoittaa kuivan sisään tulevan signaalin tietokoneelle menevään tai siis tietokoneelta tulevaan eli siis äänikortista menee signaali tietokoneelle äänitysohjelmalle ja kuulet sen kun kytket äänitysohjelman käyttöön, mutta yleensä pitäisi voida kuunnella myös sitä äänikortille menevää signaalia joka ei ole käynyt lainkaan tietokoneella tai edes ad- muunnosta ei ole sille tehty. Meinaan, että se kuulemasi pihinä voi olla sitä signaalia ja siksi se on myös riippumaton äänitysohjelmasta. Itselläni sitä signaalia säädetään suoraan äänikortin mixeriohjelmassa inputin level-liulla niin että kun liuku on nollassa niin äänikorttiin sisään menevää signaalia ei kuule lainkaan vaan ainoastaan tietokoneelta tulevan signaalin (käytän tätä ominaisuutta silloin jos haluan ajaa tietokoneella vahvistinmallia tai kaappi-impulssia kitaraan soittaessani enkä halua kuivan signaalin sekoittuvan siihen ollenkaan), mutta jos haluan tarkkailla äänikorttiin sisään menevää ääntä, niin nostan liukua ja se tulee kuuluviin. Mutta tämä on siis Focusrite Saffire Pro äänikortti ja käytän omenatietokonetta joten sulla voi olla erilainen systeemi Scarlethan on usb-kortti? eikö totta?
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
hallu
12.10.2018 21:03:44 (muokattu 16.10.2018 00:16:17)
aslak: Nyt Hallu pistelee omiaan, laitappa joku Mesan skema missä on slave niin ihmetellään yhdessä.

Slave ei tuuppaa ulos 99,99% varmuudella päätesignaalia. Se on High Output tyypillisesti 3 voltin tavaraa just ennen päätettä Gain/volume/EQ/Master Vol jälkeen. Slave on just sitä mitä Slave on eli orja. Kytkemällä toisen nupin orjaksi Slave-outilla niin orja toistaa Master nupin kaikkia säätöjä.

Kaapeli on vähän spessu eli ns Master-Slave jolla tunnistavat toisensa.

Line Out / Effect Send puolestaan Low Output about 100mV kamaa ja tulee aiemmin signaalitiestä pihalle.

No niinhän mä justiinsa sanoin. Ei tartte olla noin agressiivinen kaikista mun sanomisistani :-(

E: ei kun en sanonut :-). Luin sun tekstin väärin ja luulin sun tarkoittaneen samaa kuin minä, mutta sehän oletkin sinä joka panet omiasi :-D

Tosin toi sun agressiivisuus on edelleen perseestä :-(
aslak
12.10.2018 22:23:13
hallu: No niinhän mä justiinsa sanoin. Ei tartte olla noin agressiivinen kaikista mun sanomisistani :-(

Pakkohan se on oikaista jos pöpöttää puuta heinää. Jengi hakee neuvoa tärkeisiin ja oleellisiin asioihin, disinformaatio on haitaksi.

Koita kestää kyllä se siitä ja joskus osuu maaliin.
hallu
12.10.2018 22:42:51
aslak: Pakkohan se on oikaista jos pöpöttää puuta heinää. Jengi hakee neuvoa tärkeisiin ja oleellisiin asioihin, disinformaatio on haitaksi.

Koita kestää kyllä se siitä ja joskus osuu maaliin.

Ei ole pakko, se on joku ihan sun oma juttu. Enkä minä puhu puutaheinää mä vaan jostakin syystä ärsytän sua ja jos sulla ei ole kanttia sanoa sitä päin naamaa vaan käyt vittuilemassa aina kun luulet minun sohaisseen ohi maalin, niin joko et ole itsekään siitä perillä tai sitten se on vaan sun tapa käsitellä asioita.

Omasta puolestani voin sanoa, että mulla ei ole mitään sinua eikä nettipersoonaasi vastaan. Joskus heität mielestäni kärjistettyjä yleistyksiä ja niihin olen tarttunut, mutta aina olen kertonut mistä omasta puolestani on kyse. Jos sulla ei ole kanttia kertoa mikä sua oikeasti kaihertaa, niin mä paskat nakkaan noista sun heitoista, jotka tässä ei osu maaliin.
aslak
12.10.2018 22:58:18
otamatone: Mesa Lone Starin manuaalista:

This feature may be used to drive additional slave power amplifiers

Ai että kaksi päätettä peräkkäin?

että slavessa ikäänkuin potikat kääntyilisivät master nupin kauko-ohjaamina, erikoiskaapelin avulla.
Heh jos haluaa sen noin käsittää.
otamatone
12.10.2018 23:03:26
aslak: Ai että kaksi päätettä peräkkäin?

Niin. Ei siinä ilmeisesti ole ongelmia ollut monin paikoin maailmaa. Kukaanhan ei pakota ketjuttamaan peräkkäin mitään pehmeimpiä putkipäätteitä. Slave voi olla vaikkapa trankkupääte ja sen perässä kitarakaappi.
paskiaispaska
13.10.2018 02:27:48

santakasa: Joo tuota direct outtia meinaan. Tässä just testailin ja sieltä tulee tuo signaali läpi juuri sillain oudosti läpi. Kun otan raidat pois äänitysvalmiudesta Reaperissa, monitoreista tulee hiljaa tuo kitaran signaali esille. Kuulostaa siltä kuin soittaisi ilman kaappi-impulssia. Soi vaikka olisi Focusriten linjatulon volyymi nollissa.

Mulla oli muuten täsmälleen sama ongelma ton kochin kanssa. Jos sen laitto siitä xlr-lineoutista mikseriin, ni ihan sama missä asennossa liu-ut oli, ni ääntä tuli kaiuttimista. Kuiva signaali(ilman kaappiemulaatiota) otetaan siitä direct outista, ja se toimi mulla ainaki ihan moitteettomasti.
Boltsa
13.10.2018 08:41:42 (muokattu 13.10.2018 08:42:17)
Shredator: Nyt kun testaillut lisää niin onhan tämä nyt ehkä parhaan kuuloinen impulssisetti mitä on tullut vastaan. Soundit löytyi samoin tein eikä tarvitse varmaan enää impulsseja ostella. Vaikeaa erottaa oikeaa kaappia ja simua toisistaan.

Nettiä selaillessa tuli vastaan video, jossa oli juttua tuosta Torpedo Liveen joskus tulevasta uudesta firmiksestä ja siitä, että Torpedohan julkaistiin alunperin jo 2012 paikkeilla. Mietinkin, että miksi on näinkin suuri ero noihin vakio/stock-kaappeihin eritysesti tuon California-kaapin osalta, mutta taitaa tuo olla eli eiköhän mallinnusosaaminen ole siellä sun täällä kehittynyt aika paljon kuudessa vuodessa.

Mutta ostin tuon 4x12 ja 2x12 kaapeista SLE ja WLE-versiot ja ei jää enää impulssien laadusta kitarasoundi kiinni. Vielä kun se uusi firmis tulis kuntoon, niin saisi kahta mikkiä sekoitella soundiin mukaan.
Boltsa
hallu
13.10.2018 11:13:43
Boltsa: Nettiä selaillessa tuli vastaan video, jossa oli juttua tuosta Torpedo Liveen joskus tulevasta uudesta firmiksestä ja siitä, että Torpedohan julkaistiin alunperin jo 2012 paikkeilla. Mietinkin, että miksi on näinkin suuri ero noihin vakio/stock-kaappeihin eritysesti tuon California-kaapin osalta, mutta taitaa tuo olla eli eiköhän mallinnusosaaminen ole siellä sun täällä kehittynyt aika paljon kuudessa vuodessa.

Mutta ostin tuon 4x12 ja 2x12 kaapeista SLE ja WLE-versiot ja ei jää enää impulssien laadusta kitarasoundi kiinni. Vielä kun se uusi firmis tulis kuntoon, niin saisi kahta mikkiä sekoitella soundiin mukaan.

Siinä on varmaan se sama ongelma kuin kaikessa mallintamisessa eli ei ole oikein referenssiä siitä, että mikä on ihmisten mielikuva siitä miltä joku kaappi soundaa. Mä luulen, että noi mallinnukset ovat siirtymässä, tai ovat ehkä jo siirtyneet sille tasolle, että jos siihen rinnalle laitettaisiin oikea mikitetty kaappi, niin jengi miettisi että onpa paska mallinnus :-D .
paskiaispaska
13.10.2018 15:20:12

Huhhuh! Ostin tänään mesan 4x12 Sle ja wle editionit. Pääsin testaamaan vasta treeneissä, ja jäi kyllä bändikaverin kemperi soundeissa tälläkertaa jälkeen. Huikeet kaapit. Tykkäsin sle:tä enemmän, ainkin treeniksellä. Wle:ssä oli liika terävä ylämidlepiikki, leikkas vähä liikaaki läpi. Mutta nyt pääsi kyllä torpedo oikeuksiinsa noilla impulsseilla. Vahvat suositukset täältäkin! Iso on ero torpedon omiin kaappeihin.
santakasa
15.10.2018 07:38:30
hallu: Aah kyse on siis äänikorttisi "omituisuuksista" :-) ...

No niin, tulipa selvyyttä. Mun pitää laittaa monitorit eri lähtöihin ja sitten säätää tuo linjatulo nollille. Tuolloin onnistuu tuon raakasignaalin kuolettaminen. Tällöin on vaan ongelmana ettei ilmeisesti kyseisistä lähdöistä pysty muuttamaan monitorien volyymia äänikortin säätimestä, jolloin taasen jotenkin tosi epäkäytännöllistä aina monitorien takaa säätää volumea tai ohjelmistoista erikseen. Päätin vaan sitten säätää DAW:sta tulevan äänen maksimille. Eihän tuo pihinä nyt niin kauheasti puske esille soitettaessa. Kiitti kuitenkin neuvoista!

Ostin viikonloppuna mesan kaappeja ja on aika nannaa. Tulee mukava kombinaatio, kun soittaa Revv:n ja Mesan kaapit yhdistettynä.
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691
kohvakka
15.10.2018 15:07:28

aslak: Nyt Hallu pistelee omiaan, laitappa joku Mesan skema missä on slave niin ihmetellään yhdessä.

Slave ei tuuppaa ulos 99,99% varmuudella päätesignaalia. Se on High Output tyypillisesti 3 voltin tavaraa just ennen päätettä Gain/volume/EQ/Master Vol jälkeen. Slave on just sitä mitä Slave on eli orja. Kytkemällä toisen nupin orjaksi Slave-outilla niin orja toistaa Master nupin kaikkia säätöjä.

Kaapeli on vähän spessu eli ns Master-Slave jolla tunnistavat toisensa.

Line Out / Effect Send puolestaan Low Output about 100mV kamaa ja tulee aiemmin signaalitiestä pihalle.

Esim. Lonestarissa näyttäisi olevan kaiutinlähdöstä otettu 10kOhm potikan kautta tuo slave out:

https://schematicheaven.net/boogieamps/boogie_lonestar.pdf
Tein telkänpöntön omasta päästä
Guitarfreak
15.10.2018 23:17:45
kohvakka: Esim. Lonestarissa näyttäisi olevan kaiutinlähdöstä otettu 10kOhm potikan kautta tuo slave out:

https://schematicheaven.net/boogieamps/boogie_lonestar.pdf

https://schematicheaven.net/boogieamps/boogie_mkiv.pdf - Mark IV näyttää olevan em. kytkentään laitettu viä 6.8k vastus ja olihan se jo Mark III:ssa
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
Attew
17.10.2018 09:12:36

https://www.youtube.com/watch?v=j2fTPDlF_fU

Mooerin Radar kuulostaa tässä todella hyvältä! Erityisesti tuo power amp simulaatio kohdassa 13:30 vaikuttaa todella hyvältä. Eipä nyt ole mitään pre-amp pedaalia tähtäimessä niin ei onneks tarvii lähteä tilailemaan.
paskiaispaska
19.10.2018 23:37:47

Tässä olis kolme omatekemää kaappi-impulssia jaettavaksi.

https://drive.google.com/open?id=1Z9C2w2Sfkihqi2bwW7xusA6YmwRest_3

Kaappina: Port City OS Wave 2x12

Elementit: 2x G12M Greenback Heritage

Mikkeinä: Neumann tlm103, Sennheiser e906 ja kolmannessa tiedostossa on molemmat mikit samaan aikaan.

Tuli kyllä yllättävän hyvät mielestäni :) Yhdistelmämikki-impulssi meni heti itelle käyttöön.
TTV
06.12.2018 12:38:52
Mainostetaampas tännekin näitä Revvin kaappeja:

https://store.two-notes.com/en/52-revv-amps

https://youtu.be/edFof53OQqc

Todella hyviä kaappi-impulsseja, oma lempparini on 2x12" closed back :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
TTV
24.01.2019 20:47:47
Two Notes on julkaissut uuden kaappisimulaattorin: C.A.B. M

https://www.two-notes.com/en/cabm

Nyt mukana tuki mobiililaitteella parametrointiin ja ohjaukseen. Sinänsä jännä pedaalin kaltainen muotoilu, jossa ei kuitenkaaan ole ainoatakaan varsinaista painokytkintä poljettavaksi.
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
blues guitar
04.10.2019 11:00:41 (muokattu 04.10.2019 11:01:13)

Kysytääs vielä ettei tuu särettyä mitään.
Voinko käyttää turvallisesti keinokuormaa (Two Notes Captor) putkinupilla ilman kaiutinta? Ajatuksena oli ottaa signaali Di lähdöstä äänikortille.
...ajan H-D:llä pitkin suomee...antaa kitaran laulaa vaan...juomaksi kelpaa vain Scotch Single Malt...
s8na
04.10.2019 12:44:23 (muokattu 04.10.2019 12:44:56)

blues guitar: Kysytääs vielä ettei tuu särettyä mitään.
Voinko käyttää turvallisesti keinokuormaa (Two Notes Captor) putkinupilla ilman kaiutinta? Ajatuksena oli ottaa signaali Di lähdöstä äänikortille.

Kyllä. Kannattaa toki lukea varoitukset.

http://wiki.two-notes.com/doku.php? … captor:torpedo_captor_user_s_manual

Huomaa et toi boksi on vaan keinokuorma jossa analogisimulaattori. Kuulostanee shaisselle ääni suoraan tosta ulos verrattuna noihin kalliimpiin digitaalihärpäkkeisiin.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)