Kefiiri 11.10.2018 15:36:34 (muokattu 11.10.2018 15:43:48) | |
---|
Keskustelun painopiste tosiaan meni siihen laulusoundiin, joka itsessään on ihan oivallinen. Mutta jos taustan pitää kuulostaa tylsältä sutkutukselta, kuuluisi laulukin perinnehenkisesti tuunata autotunella. Sitä kai tässä alun perin tarkoitettiin. En nyt sekoile enempää tästä aiheesta. En olisi valittanut kappaleesta ollenkaan, mutta ajankulukseni yritin houkutella kommenttia sanavalmiilta Lautumalta :( En ole musiikin asiantuntija. |
Mho 11.10.2018 21:18:47 | |
---|
Lyödään lisää löylyä keskusteluun. Eli, olen 48v vanhapieru ja viettänut 1983:sta asti heavyn ja rockin parissa elämääni. Nykyään kuuntelen myös huomattavasti laajemmin populaarimusiikkia. Mulla soi hereillä oloajasta 80% joku toosa taustalla. Silence is so loud :) Biisit jotka on pilattu liiallisella soitolla ja joita en pysty sietämään on: - paranoid - Smoke on the water - beds are burning Nykyään pystyn jo aika hyvin välttelemään kaupallisia kanavia ettei tarvi paskaa kuunnella. Onneksi on vaihtoehtoja.. |
Mho: Lyödään lisää löylyä keskusteluun. Eli, olen 48v vanhapieru ja viettänut 1983:sta asti heavyn ja rockin parissa elämääni. Nykyään kuuntelen myös huomattavasti laajemmin populaarimusiikkia. Mulla soi hereillä oloajasta 80% joku toosa taustalla. Silence is so loud :) Biisit jotka on pilattu liiallisella soitolla ja joita en pysty sietämään on: - paranoid - Smoke on the water - beds are burning Nykyään pystyn jo aika hyvin välttelemään kaupallisia kanavia ettei tarvi paskaa kuunnella. Onneksi on vaihtoehtoja.. Suosittelen järviradiota Nostalgy is not what it used to be |
Funkånaut 11.10.2018 23:30:20 | |
---|
Lunnu: Suosittelen järviradiota Järviradio on aina oikea vaihtoehto. "Ei kannata ryhtyä matkimaan Don Quijotea. Parasta on vain tyytyä jäätelön syöntiin." |
Alfons Åberg 12.10.2018 09:09:21 | |
---|
Funkånaut: Järviradio on aina oikea vaihtoehto. Kyä näin on. Järviradiossa on mahdollista kuulla myös näitä koko tuotantonsa C-kasettina julkaisseita "HuNUppapuNppu 456"-yhtyeitä. Toivekonsertin puhelut luonnollisesti alkavat kiertoulinal-la-la-la-lala-lala-la-la-la-la-lala-lala-lala-la-la-lala-lala-la "Pistätkö Sanelma sen radion vähän pienemmälle" "Kysyt nyt dataa kaverilta, joka luulee että jenkeissä kaikki asuu omakotitalossa koska Yksin kotonassakin se poika asu."
-elon arska |
Zed 12.10.2018 11:07:30 | |
---|
Presidentti: "Pistätkö Sanelma sen radion vähän pienemmälle" "TÄ-Ä-Ä-Ä-ä-ä-ä??" 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Scrobble 12.10.2018 19:06:29 | |
---|
Tinnittus: Avaappas vähän biisiä teoreettisesta näkökulmasta, jotta minäkin ymmärtäisin, miten tuo voi olla niin hyvä? Aika tylsäksi käy musiikin kuuntelu jos aina pitää avata itselleen ja muille teoreettisesta näkökulmasta, miksi joku biisi on hyvä tai huono. |
Zed 18.10.2018 18:15:07 (muokattu 19.10.2018 05:28:41) | |
---|
Juice Leskinen Grand Slam - Pyhä toimitus. Vaikka onhan se sinällään saavutus saada naimisesta aikaan noin synkkä valitusvirsi. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Zed 15.11.2018 06:38:27 (muokattu 15.11.2018 16:51:46) | |
---|
Tuossa eräänä päivänä yksityisautoillessani kuulin radiosta, kuinka joku tyttölapsi lauloi imelällä, nasaalisti lässyttävällä äänellä jotakin tyyliin "Jä sit me mentiin Ikeäään". Liki jo hörähtelin: nyt on parodian kärki kohdallaan! Kuumotusmainen ahdistus kuitenkin iski tajutessani sen todennäköisen mahdollisuuden, ettei tämä valeanpunaisten unelmien ajaman, nuoren ja naiivin pesänrakennusvietin kuvaus välttämättä ollutkaan vitsi. 33 miestä o istu sonnalla mutta! ,+ -haitaripartio |
Calliope 17.11.2018 10:07:49 | |
---|
UB40: Can't help falling in love Erityisesti "kiva" puhallinsovitus, varsinkin kertosäkeessä. Eikö tuota voinut mitenkään muuten tehdä? "Turn up the Eagles the neighbors are listening" |
KaRa 18.11.2018 23:44:06 (muokattu 18.11.2018 23:46:23) | |
---|
Vastasin tänne joskus että The Cranberries - Zombie. Noh siitä joku rokkikoveri tullut, menettelee. Enpä tiedä... Kyllä mä siedän asioita. Aika paljon menee tavaraa korvasta sisään ja ulos samaa vekoo. Ei hirveästi kiinnosta... paitsi tässä hiljattain yläkerrasta kuului myöhään arkipäivänä jotain kummallista naputusta... se oli joku biisi mitä en saa päähäni, osui kuitenkin sillä hetkellä johonkin tiettyyn hermoon. Ilmeisesti jaloilla nakutti samalla... huusin että painu nyt v***uun sen naputukses kaa. Lopetti... mutta biisi ei selvinnyt... olisihan se ironista mennä kysymään. Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
vanha_pieru 20.11.2018 00:02:08 | |
---|
KaRa: Vastasin tänne joskus että The Cranberries - Zombie. Noh siitä joku rokkikoveri tullut, menettelee. Enpä tiedä... Kyllä mä siedän asioita. Aika paljon menee tavaraa korvasta sisään ja ulos samaa vekoo. Ei hirveästi kiinnosta... paitsi tässä hiljattain yläkerrasta kuului myöhään arkipäivänä jotain kummallista naputusta... se oli joku biisi mitä en saa päähäni, osui kuitenkin sillä hetkellä johonkin tiettyyn hermoon. Ilmeisesti jaloilla nakutti samalla... huusin että painu nyt v***uun sen naputukses kaa. Lopetti... mutta biisi ei selvinnyt... olisihan se ironista mennä kysymään. Hauska kirjoitus. Tämän Kyllä mä siedän asioita ja tämän tässä hiljattain yläkerrasta kuului myöhään arkipäivänä jotain kummallista naputusta... se oli joku biisi mitä en saa päähäni, osui kuitenkin sillä hetkellä johonkin tiettyyn hermoon. Ilmeisesti jaloilla nakutti samalla... huusin että painu nyt v***uun sen naputukses kaa. välillä voisi kenties myös havaita aavistuksen ironiaa. |
KaRa 20.11.2018 07:03:16 | |
---|
vanha_pieru: välillä voisi kenties myös havaita aavistuksen ironiaa. "Anteeksi naapuri, mikä mahtoi olla se biisi, minkä tahtiin naputtelit jaloillas lattiaan, minun kattooni, tässä hiljattain keskellä yötä? ei muuten mutta muusikoiden.netissä on sellainen threadi, missä kysytään biisiä, minkä kuullessaan olisi valmis tappamaan" Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
vanha_pieru 20.11.2018 09:04:06 | |
---|
KaRa: "Anteeksi naapuri, mikä mahtoi olla se biisi, minkä tahtiin naputtelit jaloillas lattiaan, minun kattooni, tässä hiljattain keskellä yötä? ei muuten mutta muusikoiden.netissä on sellainen threadi, missä kysytään biisiä, minkä kuullessaan olisi valmis tappamaan" Näin äkkiseltään sanoisin, että vaikuttaa juuri oikealta tavalta tehdä tuttavuutta naapurin kanssa. Onnea matkaan! |
KaRa 20.11.2018 09:17:36 (muokattu 20.11.2018 09:25:49) | |
---|
vanha_pieru: Näin äkkiseltään sanoisin, että vaikuttaa juuri oikealta tavalta tehdä tuttavuutta naapurin kanssa. Onnea matkaan! Asuin aikoinaan 50 lukulaisessa puisessa parikerroksisessa kerrostalossa... seinät oli vaneria ja kaikki kuului läpi. Yläkerran pirinarkkari ryntäs kerran sisään ja väitti että olen varastanut hänen pyöränsä (jotain uhkailuakin siinä oli). Ei kuulemma voinut olla kukaan muu. Hänellä ilmeisesti oli joku päähänpinttymä siitä kaikki ketkä kuuntelevat 2000 -luvulla tehtyä musiikkia, ovat automaattisesti pyörävarkaita. Sitten me kuunneltiin Bon Jovia hänen pyynnöstään ja siitä se tuttavuus lähti. E: Lopulta ilmeni että pyörän varastivat jotkut hänen venäläiset tuttunsa... Seuraava lause on totta - edellinen lause on valetta. |
fxb 21.11.2018 06:33:23 | |
---|
Kaija Koo - Mun Sydän |
Lunnu 21.11.2018 21:00:15 | |
---|
fxb: Kaija Koo - Mikä vaan Syy: yhdentekeviä, joskus suorastaan nolostuttavia sanoituksia; keskinkertaisia, standardi-iskelmäsävelmiä, mutta pahinta kaikessa on että jostain käsittämättömästä syystä lähiökaraoketasoinen siiderivalas on nostettu jonkinlaiseksi iskelmätaivaan pyrstötähdeksi Nostalgy is not what it used to be |
Prophet 21.11.2018 21:35:50 (muokattu 21.11.2018 21:36:43) | |
---|
Lunnu: - Mikä vaan Syy: yhdentekeviä, joskus suorastaan nolostuttavia sanoituksia; keskinkertaisia, standardi-iskelmäsävelmiä, mutta pahinta kaikessa on että jostain käsittämättömästä syystä lähiökaraoketasoinen siiderivalas on nostettu jonkinlaiseksi iskelmätaivaan pyrstötähdeksi Ainoastaan artistin neljä ensimmäistä levyä, joita kuunnella kestää. Raja on tiukka, ei missään tapauksessa siitä eteenpäin, eikä myöskään uudelleensovitettuina. |
Epämuusikko 22.11.2018 00:40:51 (muokattu 22.11.2018 00:51:18) | |
---|
Prophet: Ainoastaan artistin neljä ensimmäistä levyä, joita kuunnella kestää. Raja on tiukka, ei missään tapauksessa siitä eteenpäin, eikä myöskään uudelleensovitettuina. Vanhat Kaijat on jees. Toni Wirtanen pilasi hänetkin. esim. tämä on monella mittarilla mainio biisi https://www.youtube.com/watch?v=uJRcpGBDFGU uliuli |
Kalmo 22.11.2018 13:20:06 | |
---|
Lunnu: - Mikä vaan Syy: yhdentekeviä, joskus suorastaan nolostuttavia sanoituksia; keskinkertaisia, standardi-iskelmäsävelmiä, mutta pahinta kaikessa on että jostain käsittämättömästä syystä lähiökaraoketasoinen siiderivalas on nostettu jonkinlaiseksi iskelmätaivaan pyrstötähdeksi Kaija Koon biisit, tai siis ainakin hänen hittinsä (albumeita en ole kuunnellut) ovat naisten voimabiisejä samalla tavalla kuin joku AC/DC:n Thunderstruck on äijien voimabiisi. Ihan niinkuin jalkapallo tai muu urheiluviihde on miesten saippuaoopperaa. Sanoitustensa kutsumista yhdentekeviksi pidän outona, koska ne "kaikki", etenkin viim. viiden vuoden aikana tehdyt, käsittelevät ihan tunnistettavia ihmisen kipuiluja kovassa maailmassa. Itse en pidä siitä, että hän käyttää paljon tavujenvastaisia "sudenko rento" -karmeuksia, Omassa genressään monet KK:n biiseistä ovat mielstäni hyviä, ja erityisen hyvin tuotettuja, vaikken sellaista musaa itse kuuntelekaan. Tai no, tällä hetkellä pyörivistä "En pelkää pimeää" on kyllä intensiteettinsä kehittymisessä tosi mainio rock-iskelmä. Minkälaisen tekstin itse kirjoittaisit esim. rohkaistaksesi keski-ikäistä naista saamaan elämänilon nurkasta kiinni? Ovatko ne tekstit mielestäsi yhdentekeviä siksi, etteivät ne koske sinua? Ja kyllähän 30 vuoden keikkailu tietysti luo fanipohjaa. Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300, XP, SONAR 8.5
Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän. |