Aihe: Line6 Helix
1 2 3 4 527 28 29 30 3171 72 73 74 75
Sir Anthony
10.05.2018 11:25:00

kornolio: Kiitos paljon jeesistä! Käytetäänkö tossa ohjelmoinnissa Midi PC, vai Midi CC käskytystä?

Ja joo 4-CM on kyllä hallussa. :)

Helix voi lähettää kumpaakin ja Voodoon saa ymmärtämään sekä PC tai CC käskytystä. Lienee enemmän itsestäsi ja siitä minkälaisen setupin haluat rakentaa kiinni kumpaa lähdet käyttämän.

Itselläni ei tuota setuppia ole ollut enää pariin vuoteen kun Helix tuli taloon. Muistelisin etäisesti kuitenkin, että itse toteutin PC pohjaisilla käskyillä. Eli Voodoo labin painikkeita painamalla valitaan releiden tila sellaiseksi kuin halutaan ja sitten aina tämä tilanne otetaan käyttöön kun Helix lähettää PC käskyn.

Esim.
Tila 1: releet sellaiseen asentoon, että vahvistimesta vaihtuu Clean kanava ja reverb.
Tila 2: Särökanva ja boosti päälle

CC komennoilla käsittääkseni, tässä saatan olla väärässä, voisit tehdä Helixiin 4 nappia, joista jokainen komentaa yhtä relettä - eli eroaa tuosta PC pohjaisesta jossa valitaan se switcheriin valmiiksi tallennettu tilanne.

Irt:n kanavanvaihtosysteemistä johtuen ja steppaamisen vähentämiseksi tuo PC pohjainen saattaisi olla se mitä lähtisin itse kokeilemaan.
"Tonni käteen ja finaaliin asti"
Gritsen
13.05.2018 15:34:51 (muokattu 13.05.2018 15:35:09)
Mitä bokseja suosittelisitte Helixin ja Dual Rectifierin väliin 4CM:n ground loopin poistoa varten? Yksi Palmer PLI-01 Recton sendin ja Helixin returnin välissä vähensi hurinaa, mutta ei vielä poistanut sitä kokonaan, eli vaihtoehtoja on muutamia:

- Lisää Palmereita (yksi PLI-01 lisää tai tuplamono PLI-05)
- Lehle P-Split II (ei ole stereo, eli useamman tällaisen hankkiminen tulisi kalliisi)
- Radial StageBug SB-6
- Muita vaihtoehtoja?

Mietin myös, että seuraako yksittäisen nupin kytkemisestä 4CM:llä pahempi ground loop, kuin että vaikka olisi erikseen Mesa Quad Preamp Helixin loopissa ja 50/50 -poweramp outeissa?
Haeroe
16.06.2018 16:01:25

Onko täällä yhtään HX Effectsin omistajaa? Yritin tehdä neljän kaapelin metodilla Bluquitarin Amp1:een ultimate riggiä. Tulee epämääräistä suhinaa ja sihinää, kun on crunch-kanava päällä. Tämä on jo toinen unitti eli vaihdoin Musa Fasulta uuden, koska ensimmäisessä oli tämän vian lisäksi myös toinen vielä pahempi vika. Amp1 ei ole yhteensopimaton Line6 -vermeiden kanssa, koska sama setup toimii, kun käytän Helix LT:tä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Tami
05.10.2018 00:25:16 (muokattu 05.10.2018 00:27:58)

Ihan mielenkiintoinen konsepti on tuo uusi HX Stomppi. Hinta johonkin suuntaan noin 500e, eli melko tarkkaan pitää miettiä LT-version välillä.... Pieni joo, mutta oisko käytettävyyden kannalta tehokkaampaa ostaa suurempi pedalboard :-)

https://line6.com/hx-stomp/
En ole gynekologi, mutta voinhan minä katsoa...
Sisu-Rotta
05.10.2018 10:51:56
Helixin lattiamallista on kaverin kautta kokemusta, aikas perkuleen näpäkkä laite! Kotona skittoja äänitelly ja keikoilla veivannu ja soundit on ihan valioluokkaa. Testattiin jopa mikitetyn akustisen kitaran kanssa ja meno oli hyvin proge. :D Jos raaskii maksaa sen verran nii menoks vaa.
Knihti
05.10.2018 10:53:22 (muokattu 05.10.2018 11:19:58)
Tami: Ihan mielenkiintoinen konsepti on tuo uusi HX Stomppi. Hinta johonkin suuntaan noin 500e, eli melko tarkkaan pitää miettiä LT-version välillä.... Pieni joo, mutta oisko käytettävyyden kannalta tehokkaampaa ostaa suurempi pedalboard :-)

https://line6.com/hx-stomp/

Ihan mielenkiintoinen julkaisu. Näyttö tosin vaikutti melko pieneltä ja kehnolta, ainakin Andertonsin videon perusteella. Toisaalta tuolla näytöllä on tuskin suurta väliä, jos ja kun laite tulis kuitenkin suurimmaksi osaksi työpöytäkäyttöön. Pitkään pohtinut tuon LT:n ostoa, mutta odotellut tässä, että hinta putois takaisin sinne 700 euroon, missä se oli aika pitkään.

E: Muiden videoiden perusteella tuo näyttö vaikuttaa hieman paremmalta. Jos hinta asettuu 500 oiron tuntumaan, niin menee kyllä vakavaan harkintaan.
mize7
06.10.2018 10:19:37

gunner: Näyttää kyllä kiinnostavalta. Täytyy vähän katsella speksejä ja mitä kaikkea tuohon on pakattu. Lähinnä kiinnostaa, onko ulkoiset IR:t saatu pakattua mukaan 2048 samplella, vai mihin asti prossun rajat riittää. Presettiin mahtuu näköjään maksimissaan 6 efektipalikkaa, ja olettaisin, että vain yksi vahvistin per presetti, mikä kyllä riittää mulle.

Jos ei erikoisempia puutteita ole, voisin vaihtaa kyllä alkuperäisen Helix floorin tuohon.

Edit.
Ja sieltähän se manuaalista löytyy, että IR:t menee edelleen 2048 samplella.
https://line6.com/data/6/0a020a4010 … Stomp%20Manual%20-%20English%20.pdf

Pystyy myös käyttämään kahta vahvistinta ja IR blockkia, mutta tämän jälkeen ei välttämättä jää DSP:tä juuri muuhun.
https://soundcloud.com/mediumplayer
Zieberheim
17.10.2018 10:25:23

Mistä ootte Suomesta Helix lt:nne ostaneet halvimpaan hintaan? Pikaisella googlettelulla T-kauppa halvin vaihtoehto, mutta mieluummin tilaisin ihan kotomaasta. F-musalla reilusti ylihintaa ja Tammer-Piano & Soittimessa tuote loppu.
Tami
17.10.2018 12:07:53

Zieberheim: Mistä ootte Suomesta Helix lt:nne ostaneet halvimpaan hintaan? Pikaisella googlettelulla T-kauppa halvin vaihtoehto, mutta mieluummin tilaisin ihan kotomaasta. F-musalla reilusti ylihintaa ja Tammer-Piano & Soittimessa tuote loppu.

Toki kannattaa ottaa fazulle yhteyttä ja käyttää neuvottelussa sitä kiusallista thoman-hintavertailua. Huomattavaa tuossa, jotta fazullakin tilaus kestää 5-8 päivää, eli sama aika kuin thomannilta JA takuuasioissa toiminta näyttää ihan samalle kuin tompalla. Eli jos et asu fasun vieressä, joudut lähetyshommiin. Erona on vain se osoite johon laitteen lähetät takuuhuoltoon.
Omani ostin fasulta ja kesti kauemmin kuin tompalta tulo kaikkinen "piti tulla tässä kuormassa"-juttuineen...
paskiaispaska
17.10.2018 12:17:06

Ai muutki on kokenu ton "piti tulla tässä kuormassa" jutun :D Itellä viikon arvioitu toimitusaika kesti melkeen kolme kuukautta, ja en enää edes jaksanu laskea monessako kuormassa sen piti olla. Ja sama juttu muutamassa muussaki tuotteessa.
ÄrGee
17.10.2018 15:07:26
Tami: Toki kannattaa ottaa fazulle yhteyttä ja käyttää neuvottelussa sitä kiusallista thoman-hintavertailua. Huomattavaa tuossa, jotta fazullakin tilaus kestää 5-8 päivää, eli sama aika kuin thomannilta JA takuuasioissa toiminta näyttää ihan samalle kuin tompalla. Eli jos et asu fasun vieressä, joudut lähetyshommiin. Erona on vain se osoite johon laitteen lähetät takuuhuoltoon.
Omani ostin fasulta ja kesti kauemmin kuin tompalta tulo kaikkinen "piti tulla tässä kuormassa"-juttuineen...

Fasulta 1059,00 ja saksasta 888,00. Kumman ostaisit, eroa melkein 200 euroa. En osta F-musiikista mitään pieniä tarvikkeita kummempaa ennen kuin saavat hintansa järkevälle tasolle.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
hallu
17.10.2018 15:48:10
ÄrGee: Fasulta 1059,00 ja saksasta 888,00. Kumman ostaisit, eroa melkein 200 euroa. En osta F-musiikista mitään pieniä tarvikkeita kummempaa ennen kuin saavat hintansa järkevälle tasolle.

Ei se ole välttis F-musiikin kannalta järkevin. Mulle ne on parikin kertaa sanoneet etteivät myy sellaista minkä hinnassa eivät pysty kilpailemaan. Mun mielestä F-musiikissa ja thomanissa ei ole mitään periaatteellista eroa, F-musiikki on mun kannalta vähän paremmalla sijainnilla, mutta jos hintaero on noinkin merkittävä niin ostan tietenkin sieltä mistä halvimmalla saan. Ainahan se ostopaikka pitää valita jonkin mukaan. Thomannilla ei ole sijaintietua joten se kilpailee ainoastaan hinnalla ja valikoimallaan. F-musiikista ostan yleensä vain sellaista mitä niillä on hyllyssä koska tavaran saatavuus on niin epävarma juttu, että melkein mieluummin tilailee itse sen kaman jostain.
"voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?"
Attew
17.10.2018 15:49:51

paskiaispaska: Ai muutki on kokenu ton "piti tulla tässä kuormassa" jutun :D Itellä viikon arvioitu toimitusaika kesti melkeen kolme kuukautta, ja en enää edes jaksanu laskea monessako kuormassa sen piti olla. Ja sama juttu muutamassa muussaki tuotteessa.

Meilläkin kävi pianon kanssa tuo juttu. Muistaakseni toisen tai kolmannen "piti tulla tässä kuormassa" -setin jälkeen saatiin pykälää (eli 500 €) kalliimpi versio samaan hintaan.
Tami
17.10.2018 18:17:39

ÄrGee: Fasulta 1059,00 ja saksasta 888,00. Kumman ostaisit, eroa melkein 200 euroa. En osta F-musiikista mitään pieniä tarvikkeita kummempaa ennen kuin saavat hintansa järkevälle tasolle.

Näin on ja tuollai ajatukseni yritin kirjaillakin. Muistin kuitenkin väärin ja ostin fasulta muinoin sen "ison helixin" kun hinta oli 50e kalliimpi kuin tompalla... tosin hitaammin se "kuorma" loppujen lopuksi tuli kuin saksasta :-)
Nykyisen LT-mallin olen näemmä tilannut thomannilta silloin kun se maksoin 769e.
Kovasti vähän noita käytettynä on liikkeellä.
Gritsen
17.10.2018 18:45:57
Tami: Kovasti vähän noita käytettynä on liikkeellä.

Käytössä näkyy sitäkin enemmän. Ja kun uudet HX-sarjan lanseeraukset ovat alempien hintaluokkien tuotteita, ei tori täyty kuin vanhoista Axeista. HX FX olisi kiva pistää kahden nupin kanssa kokeiluun.
Haeroe
17.10.2018 20:28:32

Tami: Kovasti vähän noita käytettynä on liikkeellä.

Mulla on ollut Helix LT nyt melkein vuoden ahkerassa keikkakäytössä. Myin melkein kaikki spedut (kitara ja basso) ja yhden kitarastyrkkarin tieltä pois. Kertaakaan ei ole edes liki käynyt mielessä, että etsisin jotain parempaa saati sitten haluaisin spedurumbaan takaisin. Pesee ja linkoaa. Näin ollen en ihmettele, että ei juuri liiku käytettynä.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Tami
18.10.2018 01:18:54

Haeroe: Mulla on ollut Helix LT nyt melkein vuoden ahkerassa keikkakäytössä. Myin melkein kaikki spedut (kitara ja basso) ja yhden kitarastyrkkarin tieltä pois. Kertaakaan ei ole edes liki käynyt mielessä, että etsisin jotain parempaa saati sitten haluaisin spedurumbaan takaisin. Pesee ja linkoaa. Näin ollen en ihmettele, että ei juuri liiku käytettynä.

Samoja mietteitä. Kuitenkin Helixin rinnalla on kotona putkikombo ja pari pedaalia... jotenkin semmoisia tuntuu tekevän mieli, vaikka kuten yllä, pysyvät ne kotona ja pääosin kaapissa. Mä hankkiuduin kemperistä ja ax-2:stakin eroon, kun totesin tuon sopivan mulle parhaiten kaikessa simppeliydessään.

Helixillä menee nykysin akkarit, sähkikset ja bassot. Liekö vanhuutta tms, olen huomannut helixinkin kanssa päätyneeni tiettyyn "setuppiin" eli ruuvailun sijasta tulee soiteltua enempi ja enempi samalla patchilla => eli käytännössä kuten perinteisellä vahvarilla ja tutulla pedaalikattauksella. Muutokset on yleensä johonkin tiettyyn biisiin tai juttuun liittyviä jos niitä jaksaa tehdä. Huh, ja downgreidauksen huipuksi mulla on tuossa käyttösoundissa IR:n sijasta helixin omat kaapit....
Sir Anthony
20.10.2018 10:16:25

Tuohon ostopaikkakeskusteluun liittyen seuraava kommentti: itse hankin Helixin lattiamallin kutakuinkin heti kun se ilmestyi ja päädyin T-kauppaan. Mielelläni olisin tuon jostain Tampereelta hakenut, hinnoissa ei eroa ollut. Päätökseen kuitenkin vaikutti T-kaupan myöntämä kolmen vuoden takuu (sekä aavistuksen se, että bundlena sai samalla tilattua räkkilaatikon laitteen suojaksi).

En tiedä minkälaisia takuita kivijaloista tänä päivänä saa, joten voi olla että tuo ei pelkästään Thomannin myyntikikka ole. Pari kk takaperin takuulle tuli myös käyttöä - Helixin joystickistä lakkasi painotoiminto toimimasta. Viasta sähköpostin ja videonpätkän lähetys Thomannille niin huoltoon lähettämisestä toimitettiin laput. Laite oli huoltoreissulla 2-3 vko ja palasi toimivana. En tiedä miten olisi sujunut täällä, ostosta oli kulunut se pari vuotta kutakuinkin.

Onko muuten kenelläkään tietoa voiko kotimaassa (Line 6) digivehkeitä missään huollattaa jos joskus tulee hätä käteen takuuajan loputtua?
"Tonni käteen ja finaaliin asti"
juini
21.10.2018 14:50:55
Kätevänoloinen peli tuo HX Stomp. Kiva kuljettaa mukana. Saattaisi hoitaa kitaran efektit ja bassosoundin suoraan pöytään.

Viimeiseen liittyen. Helixin hevi-bassodemoissa kiinnostavaa on ollut signaalin jako eri polkuihin (path). Tällöin bassotaajuudet voi käsitellä erikseen. Mahtaako tämä onnistua myös HX Stompissa?
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)