Aihe: Squier showmaster
1 2
CD
20.06.2004 11:27:13
Onkohan kenelläkään mielipidettä Squierin Showmaster Subsonic Deluxesta?
CD
21.06.2004 11:10:58
Kukaan ei ole päässyt moista kokeilemaan tai tiedä siitä mitään olennaista?
McNulty
21.06.2004 11:20:14 (muokattu 21.06.2004 11:20:59)
Kukaan ei ole päässyt moista kokeilemaan tai tiedä siitä mitään olennaista?

En juuri tuota mallia ole kokeillut, mutta yleisesti pitää sanoa sen verran että ne Squierit joita minä olen kokeillut joutuisivat kyllä vielä pieneen huoltoon ja fiksaukseen ennen todellista soittoa. Hioisin nauhojen päät (jostain syystä kaikki skuierit joita olen soittanut ovat olleet huonosti viimeisteltyjä kaulan osalta) ja sitten tietysti vaihtaisin mikit. Tosin, en tiedä onko mitään järkeä ruveta vaihteleen jotain 80€/kpl mikkejä johonkin parin satkun luuttuun mutta kuiteskin =)

Mielummin sijoittaisin hieman enemmän rahaa MIM Fenkkuun tai sitten käytettyyn Made In Japan Fenkkuun. (puhumattakaan nyt ihan orkkis jenkki-malleista)
T-Bone
kulmahiomakone
21.06.2004 11:56:49 (muokattu 21.06.2004 12:05:28)
Mielummin sijoittaisin hieman enemmän rahaa MIM Fenkkuun tai sitten käytettyyn Made In Japan Fenkkuun. (puhumattakaan nyt ihan orkkis jenkki-malleista)

Mehiko-fenkut ovat jokseenkin samantasoisia soittopelejä kuin skuieritkin. Suurin ero stanu skuierin ja stanu fenderin välillä on hinnassa. "Peltiosat" ovat samaa tasoa, ja yhtä monesta palikasta lienevät puutkin. Itse en anna viimeistelylle suurtakaan arvoa kitaraa hankkiessa. Suurimmassa osassa kitaroita, ainakin budjettiluokassa, on jotain viilaamista ostamisen jälkeen, joten mielemmin sitä sijoittaa rahansa hyvin soivaan puuhun kuin hyvin hiottuihin nauhanpäihin.

dit. Juu, ja eivätköhän kaikki sijoittaisi mieluummin rahansa kustom pauleihin, peeärässiin ja muihin oikeisiin amerikkalaisiin kitaroihin jos vain olisi rahaa sijoitettavaksi. Huvikseen täällä Skuijereista ja muista edullisimmista kitaroista kysellään. Hyvä se on sitten suositella monta kertaa kalliimpia kitaroita.
Ostan EL84 pääteputkella varustetun putkiradion, toimivan tai rikkinäisen.
McNulty
21.06.2004 12:08:43 (muokattu 21.06.2004 12:11:12)
joten mielemmin sitä sijoittaa rahansa hyvin soivaan puuhun kuin hyvin hiottuihin nauhanpäihin.

Jaa niin sori, unohdin että Brazilian Rosewood on saatavilla budget-luokan skittoihin =) Totuus on kuitenkin että halpis-skittat ovat lähes poikkeuksetta aina Leppä, Saarni tai Agathis bodyllä. Ja harvemmin sen hintaisissa kepeissä on edes 1-piece bodya. Toisekseen, kaulat ovat aina vaahteraa, eikä varmasti sitä kaikista parasta laatua, ja otelauta ruusupuuta. Joten, sijottaessaan rahansa hyvin soiviin puihin, hintakin kohoaa sinne tontun hujakoille.

Niin ja minähän suosittelin halvempiakin malleja =) tuo jenkki fenkku oli vain suluissa viskattu tuonne mukaan. Joten voit unohtaa sen PRS:tä ruikuttamisen tässä tapauksessa. En sellaista ehdotellutkaan. STAY IN LINE SOLDIER!!!
T-Bone
Keke Urlaub
21.06.2004 12:32:43

Eipä ole missään squierissa ollut samanveroista kaulaa kuin 50's classic MIM telessäni.
If you can't beat the silence, be quiet.
McNulty
21.06.2004 12:36:13
Eipä ole missään squierissa ollut samanveroista kaulaa kuin 50's classic MIM telessäni.

Aivan... tätä juuri tarkoitan =)
T-Bone
kulmahiomakone
21.06.2004 12:38:51
Jaa niin sori, unohdin että Brazilian Rosewood on saatavilla budget-luokan skittoihin =)

?

Totuus on kuitenkin että halpis-skittat ovat lähes poikkeuksetta aina Leppä, Saarni tai Agathis bodyllä. Ja harvemmin sen hintaisissa kepeissä on edes 1-piece bodya.

Saarni ja leppä ovat hyviä soitinrakennuspuita, joten..? Toisekseen "1-piece body", tai yksiosainen runko, kuten me täällä Suomessa sanomme, ei ole mikään edellytys hyvälle kitaralle. Edes ne sinun mainostamat jenkkistratosi rungot eivät taida olla yhdestä puusta veistettyjä - tai nyky Gibsonien. Mehikojen rungot ovat muistaakseni kolmesta tai neljästä palasta, kun taas amerikkalaisten stratojen rungot ovat kahdesta tai kolmesta palasta. Voin muistaa väärinkin. Se, onko runko yhdesta vai vaikkapa kolmesta palasta, vaikuttaa eniten kitaran ulkonäköön. Saundiin sillä ei juuri ole merkitystä, tai ainakaan sitä ei moni kultakorva kuule.

Toisekseen, kaulat ovat aina vaahteraa, eikä varmasti sitä kaikista parasta laatua, ja otelauta ruusupuuta. Joten, sijottaessaan rahansa hyvin soiviin puihin, hintakin kohoaa sinne tontun hujakoille.

Kaulat ovat tosiaan vaahteraa, ja hyvä niin. Vaahtera on ominaisuuksiensa puolesta ehkä paras puu kaulanrakennukseen. Mitä tulee halpakitaroissa käytetyn puun laatuun: spekulointia. Onko ruusupuussa jotain vikaa, vai miksi siitä jauhat? Itse näen otelautamateriaalin ennen kaikkea mieltymyskysymyksenä, vaikka kyllä se saundiinkin vaikuttaa. Onhan ebenpuu mukavan tuntuista, mutta ei siitä lähde vaahteraotelaudan "napsua"...

Hyvin soivat puut saa Puukeskuksesta satasella. Jos puut haluaa kitaran muodossa, niin 500:lla eurolla saa jo hyvin soivaa mahonkia, leppää halvemmallakin. Mutta maksa siitä sademetsän tuhoamisesta ihan niin paljon kuin haluat.
McNulty
21.06.2004 12:54:00
Saarni ja leppä ovat hyviä soitinrakennuspuita, joten..? Toisekseen "1-piece body", tai yksiosainen runko, kuten me täällä Suomessa sanomme, ei ole mikään edellytys hyvälle kitaralle.

Olen hieman erimieltä tässä. 1-piece rungossa on parempi sustain.

Edes ne sinun mainostamat jenkkistratosi rungot eivät taida olla yhdestä puusta veistettyjä - tai nyky Gibsonien.

Niin, Gibsoneissa nyt on jo Maple Top liimattuna mahonkisen takaosan päälle, joten se siitä 1-piece bodystä.

Mehikojen rungot ovat muistaakseni kolmesta tai neljästä palasta, kun taas amerikkalaisten stratojen rungot ovat kahdesta tai kolmesta palasta. Voin muistaa väärinkin.

Minäkään en muista, mutta fakta on kuitenkin se että Fenkku straton puut soivat paremmin kuin halvemmat Fenkut/Squierit.

Se, onko runko yhdesta vai vaikkapa kolmesta palasta, vaikuttaa eniten kitaran ulkonäköön. Saundiin sillä ei juuri ole merkitystä, tai ainakaan sitä ei moni kultakorva kuule.

Kyllä sillä on vaikutusta saundiin, ks. ylempää. Ja ulkonäköön se ei myöskään vaikuta ellei ole kyseessä joku transparent tai translucent viimeistely.

Kaulat ovat tosiaan vaahteraa, ja hyvä niin. Vaahtera on ominaisuuksiensa puolesta ehkä paras puu kaulanrakennukseen. Mitä tulee halpakitaroissa käytetyn puun laatuun: spekulointia.

Hmm... spekulointia tai ei, niin sen yleensä näkee, tuntee ja kuulee. Monesti halpis-kepeissä on ongelmia kaulan säätämisen kanssa, koska se kaula ei ole samaa tasoa kuin esim. Warmothin tai vaikkapa Ruokankaan kunnon puista valmistettu kauloissa.

Onko ruusupuussa jotain vikaa, vai miksi siitä jauhat?

Ei ruusupuussa ole mitään vikaa, mutta niissä on eroja. Brazilian Rosewood on niistä varmaan se arvostetuin ja kallein, kun taas halpis-kepeissä on muistaakseni afrikkalaista ruusupuuta (vaaleampi kuin "aito" rosewood).

Itse näen otelautamateriaalin ennen kaikkea mieltymyskysymyksenä, vaikka kyllä se saundiinkin vaikuttaa. Onhan ebenpuu mukavan tuntuista, mutta ei siitä lähde vaahteraotelaudan "napsua"...

Totta... voisi kai sanoa että järjestys kirkkaimmasta saundista tummimpaan menee jotenkin: Maple-Rosewood-Ebony.

Hyvin soivat puut saa Puukeskuksesta satasella. Jos puut haluaa kitaran muodossa, niin 500:lla eurolla saa jo hyvin soivaa mahonkia, leppää halvemmallakin. Mutta maksa siitä sademetsän tuhoamisesta ihan niin paljon kuin haluat.

Ensinnäkin pitää mainita noista puista sen verran että esim Jenkki-leppä on huomattavasti tasalaatuisempaa kuin Suomi-leppä. Itse pari kitaraa rakentaneena pystyn tuon myös allekirjoittamaan, mutta uskottavuuden lisäämiseksi tähän tulokseen ovat päätyneet myös itse mr. Ruokangas, Finlandia Instruments sekä Kumu-rummut.

Ja tosiaan, hyviä puita saa kyllä, mutta esim 500e pelkästä bodyn puusta on kyllä turhan tyyristä. Warmothilta saat mahonki-bodyn viimeisteltynä hintaan 345$ + postit (varmaan joku 30$ max.)

Ja mitä sademetsän kaateluun tulee, niin minä en sitä millään tavalla rahoita vaikka Brassi-ruusupuusta keskustelenkin. Kyllä sen puun jota esim '59 Les Paulissa käytettiin on kaatanut ja rahoittanut joku muu.
T-Bone
McNulty
21.06.2004 12:59:11 (muokattu 21.06.2004 13:00:05)
Eipä ole missään jenkki, mehiko tai japsistratossa ollut samanveroista kaulaa kuin Markun Musiikissa testaamassani Affinity Stratossa...

Mikä muuten oli Affinityn hinta?
Varmaan puhutaan jo ihan eri hintaluokan vehkeestä kuin joku mehiko-fenkku =)

PS. vai oliko se siis Squierin affinity? =)
T-Bone
Chemo
21.06.2004 13:24:56

Saarni ja leppä ovat hyviä soitinrakennuspuita

Mulla on samanlainen käsitys.... Eikö esim. Fendereiden runkojen usein nimenomaan toivota olevan leppää?
Ramalamadingdong.
McNulty
21.06.2004 13:26:33
Mulla on samanlainen käsitys.... Eikö esim. Fendereiden runkojen usein nimenomaan toivota olevan leppää?

Kyllä vaan.
T-Bone
Chemo
21.06.2004 13:28:15

Kyllä vaan.

OK. Ajattelin vaan varmistaa.
Ramalamadingdong.
kulmahiomakone
21.06.2004 13:33:51 (muokattu 21.06.2004 13:35:27)
Olen hieman erimieltä tässä. 1-piece rungossa on parempi sustain ... Kyllä sillä on vaikutusta saundiin, ks. ylempää.

Sustainiin vaikuttaa pääasiassa sen osan jäykkyys, missä kielet ovat kiinni. Jäykkyyttä taas haetaan massalla, kaulapuun syiden suunnalla, kaulan liitostavalla jne. Sillä, monestako osasta body on, ei ole sähkökitarassa juurikaan tekemistä sustainin kanssa. Onhan tuo toki niitä yleisimpiä harhaolettamuksia, jota saa toistuvasti tällä foorumilla oikoa.

Puun resonointiin osien väliset liimaliitokset toki vaikuttavat. Liimat ovat kuitenkin kovettuessaan kovempia aineita kuin puu, joten se, onko vaikutus haitallista, on enemmänkin uskon asia.

Niin, Gibsoneissa nyt on jo Maple Top liimattuna mahonkisen takaosan päälle, joten se siitä 1-piece bodystä.

Takerrut sivuseikkaan. Stanuissa mahonkiosa taitaa olla kahdesta palasta, customeissa yhdestä. Eli periaatteessahan Stanu on lähestulkoon laminaattikitara...

Minäkään en muista, mutta fakta on kuitenkin se että Fenkku straton puut soivat paremmin kuin halvemmat Fenkut/Squierit.

Jos kerran niin sanot... Jostain olen käsittänyt niin, että puut mehikoihin ja amerikkalaisiin fenkkuihin tulevat itse asiassa samasta paikasta, ainoastaan kokoonpanomaa ja rautaosat ovat eri.

Hmm... spekulointia tai ei, niin sen yleensä näkee, tuntee ja kuulee. Monesti halpis-kepeissä on ongelmia kaulan säätämisen kanssa, koska se kaula ei ole samaa tasoa kuin esim. Warmothin tai vaikkapa Ruokankaan kunnon puista valmistettu kauloissa.

Onhan se selvää, että 300:lla eurolla ei saa 2000:n euron arvoista kitaraa... On kuitenkin kohtuutonta yleistämistä väittää, että halpiskepeissä on ongelmia kaulojen kanssa. Riippuu tietysti siitäkin, mihin sen rajan vetää. 400:lla eurolla saa kuitenkin soittopelin, jolla soittelee helposti lopun ikäänsä, kunhan muistaa nauharemontteja silloin tällöin tehdä.

Ei ruusupuussa ole mitään vikaa, mutta niissä on eroja. Brazilian Rosewood on niistä varmaan se arvostetuin ja kallein, kun taas halpis-kepeissä on muistaakseni afrikkalaista ruusupuuta (vaaleampi kuin "aito" rosewood).

Niinköhän erottaisit sokkotestissä ruusupuun toisesta, tuntuman tai äänen perusteella?

Ensinnäkin pitää mainita noista puista sen verran että esim Jenkki-leppä on huomattavasti tasalaatuisempaa kuin Suomi-leppä. Itse pari kitaraa rakentaneena pystyn tuon myös allekirjoittamaan, mutta uskottavuuden lisäämiseksi tähän tulokseen ovat päätyneet myös itse mr. Ruokangas, Finlandia Instruments sekä Kumu-rummut.

Tervalepästä saa silti hyviä soittimia. Lähinnä kyse on siitä, että valitsee puunsa hyvin ja malttaa kuivattaa sen kunnolla.

Ja tosiaan, hyviä puita saa kyllä, mutta esim 500e pelkästä bodyn puusta on kyllä turhan tyyristä. Warmothilta saat mahonki-bodyn viimeisteltynä hintaan 345$ + postit (varmaan joku 30$ max.)

Tarkoitin kyllä, että tuohon hintaan saa mukaan KA:n mikit ja merkkivirittemet sekä -tallan, loimuvaahterakannen yms.

Ja mitä sademetsän kaateluun tulee, niin minä en sitä millään tavalla rahoita vaikka Brassi-ruusupuusta keskustelenkin. Kyllä sen puun jota esim '59 Les Paulissa käytettiin on kaatanut ja rahoittanut joku muu.

Tällä nyt ei ole mitään merkitystä minkään kannalta, mutta sikäli kun olet ollut '59 paulin omistaja, olet kysynnälläsi nimenomaan rahoittanut sademetsän kaatamista.

dit. Skuijerin affinity, hinta alle 200 euroa. Vieläkin harmittaa etten ostanut.
McNulty
21.06.2004 13:50:38
Sustainiin vaikuttaa pääasiassa sen osan jäykkyys, missä kielet ovat kiinni. Jäykkyyttä taas haetaan massalla, kaulapuun syiden suunnalla, kaulan liitostavalla jne. Sillä, monestako osasta body on, ei ole sähkökitarassa juurikaan tekemistä sustainin kanssa. Onhan tuo toki niitä yleisimpiä harhaolettamuksia, jota saa toistuvasti tällä foorumilla oikoa.

hmm... oletetaan että kitaran runko on kolmesta osasta. Toki se resonoi aivan eri tavalla kuin kitara jonka body on yhdestä puusta. Se että palat ovat liimattu toisiinsa muodostavat jo eron siihen kuinka se "soi". Liima kuitenkin välittää värähtelyä eritavalla niihin liimattuihin palasiin kuin se että se olisi yhtä puuta... näin minä tämän ainakin käsitin tai sitten puhumme eri asiasta.

Jostain olen käsittänyt niin, että puut mehikoihin ja amerikkalaisiin fenkkuihin tulevat itse asiassa samasta paikasta, ainoastaan kokoonpanomaa ja rautaosat ovat eri.

Tiedä häntä... vähän kyllä veikkaan että valintakriteerit ovat eri USA Fenkuissa kuin Mexico Fenkuissa. Tämä nyt huonona vitsinä, mutta puuthan tulevat metsästä =) Hardware todellakin on täysin eri USA ja Mex kepukoissa.

Onhan se selvää, että 300:lla eurolla ei saa 2000:n euron arvoista kitaraa... On kuitenkin kohtuutonta yleistämistä väittää, että halpiskepeissä on ongelmia kaulojen kanssa. Riippuu tietysti siitäkin, mihin sen rajan vetää. 400:lla eurolla saa kuitenkin soittopelin, jolla soittelee helposti lopun ikäänsä, kunhan muistaa nauharemontteja silloin tällöin tehdä.

Toki, mutta sen verran montaa instrumenttia olen huoltanut että väkisinkin joutuu yleistämään tämän että halpis-kepeissä sen kaulan kanssa oikeasti joutuu pelleileen. Kun taas esim, jossain 600-700e Ibanezissa se on jo ihan eri luokkaa.

Niinköhän erottaisit sokkotestissä ruusupuun toisesta, tuntuman tai äänen perusteella?

Hmm... taisit unohtaa yhden havainnointiin liittyvän osion tuosta. Ja kyllä minä ainakin huomaan tuntumassa eroa jos vertaan halpaa Squieria ja omaa Gibson LP:tä. Äänestä en osaa sanoa kun siihen pitäisi olla kaksi muuten saman tasoista kitaraa, mutta toisessa on vain laadultaan heikompi ruusupuinen otelauta. Ja tosiaan... nythän sinä kiinnitit huomiota vain siihen tuntumaan ja ääneen, mutta niissä ruusupuissakin on suuria laadullisia eroja. Varmasti olet siitä tietoinen jos soittimia rakennat.

Tervalepästä saa silti hyviä soittimia. Lähinnä kyse on siitä, että valitsee puunsa hyvin ja malttaa kuivattaa sen kunnolla.

Toki, mutta ammattirakentajat sanoivat (valikoivat itsekin materiaalinsa käsin), että suomalaisessa lepässä on enemmän hukkaosaa kuin jenkissä. Minä en siitä sen enempää tiedä kun olen ainoastaan yhden straton lepästä aikanaan rakentanut. Toisen teinkin sitten mahongista.

Tarkoitin kyllä, että tuohon hintaan saa mukaan KA:n mikit ja merkkivirittemet sekä -tallan, loimuvaahterakannen yms.

Ahh, ok... no sitten.

Tällä nyt ei ole mitään merkitystä minkään kannalta, mutta sikäli kun olet ollut '59 paulin omistaja, olet kysynnälläsi nimenomaan rahoittanut sademetsän kaatamista.

Hmm... tiedätkö sie mitä '59 LP maksaa? 25000$ ja siitä ylöspäin =)) Joten ihan sellaista minulla ei sentään vielä ole ollut (tuskin koskaan tulee olemaankaan). Tarkoitus olisi vain USA:n "kiertueella" poiketa Las Vegasissa Ed Roman guitar-shoppiin ja kenties sijoittaa rahnaa hänen Quicksilver malliinsa jonka saa Brassi-rosewood optiolla. =) Tosin, tämä nyt on vain tällaista haihattelua... joutu varmaan tyytymään johonkin perinteisempään (ja halvempaan) yksilöön.
T-Bone
Shaft
21.06.2004 14:04:22
Jos sitä osallistuisi tähänkin vääntöön..

Olen hieman erimieltä tässä. 1-piece rungossa on parempi sustain.

Itse väittäisin, että eroa kahdesta tai kolmesta palasta tehtyyn bodyyn ei kuule, tai se on ainakin aivan olematon. Tietysti edellyttäen, että kaikki palaset ovat samanlaista puuta ja ne on liimattu toisiinsa oikein. Luuletko kuulevasi muutoksen soundissa, jos sahaisit yksiosaisen bodyn kahtia ja liimaisit sen takaisin yhteen? Joka tapauksessa suurin osa jenkki-Fendereistä on tehty 2-3 palasta.

Itse sanoisin, että yksilöerot ovat kohtuullisen suuria. Jenkkifenkuissa on kyllä keskimäärin hieman paremmat puut, mutta kaikki yksilöt eivät soi erityisen hyvin.

Ruusupuissa on todellakin eroja- jopa samassa puulajissa. Mutta mikä on on tuo aito ruusupuu? Ruusupuutahan käytetään yleisnimikkeenä aika monille puulajeille.

Totta... voisi kai sanoa että järjestys kirkkaimmasta saundista tummimpaan menee jotenkin: Maple-Rosewood-Ebony.

Mielestäni eebenpuu on soundillisesti ehdottomasti ruusupuuta kirkkaampi.

Kyllähän Ruokangas tekee kitaroita kotimaisesta lepästä.

Sitten tähän sademetsä-asiaan..

Fakta on, että sademetsien hakkuut johtuvat pääosin ihan muista syistä kuin soitinrakennuspuiden kaupasta. Lisäksi kaikissa metsissä tehdään esimerkiksi harvennushakkuita, joten sademetsäpuun käyttö ei aina ole ekologisesti kyseenalaista. Aika tiukka kontrollihan noissa nykyisin on. Mutta en menisi sanomaan, että esimerkiksi brasilialaisen ruusupuun käyttämisellä automaattisesti "tuet" sadenetsien hakkaamista.
McNulty
21.06.2004 14:10:55
Jos sitä osallistuisi tähänkin vääntöön..

Ihan vapaasti vaan =)

Itse sanoisin, että yksilöerot ovat kohtuullisen suuria. Jenkkifenkuissa on kyllä keskimäärin hieman paremmat puut, mutta kaikki yksilöt eivät soi erityisen hyvin.

Totta... kitara on ihan yksilöllinen tuli se sitten tehtaan liukuhihnalta tai ei.

Ruusupuissa on todellakin eroja- jopa samassa puulajissa. Mutta mikä on on tuo aito ruusupuu? Ruusupuutahan käytetään yleisnimikkeenä aika monille puulajeille.

En nyt just muista mikä se "aidon" ruusupuun latinankielinen nimike oli, kun en ole juuri nyt kotosalla omien source-filsujen ääressä =)

Mielestäni eebenpuu on soundillisesti ehdottomasti ruusupuuta kirkkaampi.

Hmm... saattaapi siinäkin sitten olla eroja. Ainakin gibson lp mitä testasin eben-otelaudalla vaikutti tummempi-saundiselta kuin oma ruusupuisella otelaudalla varustettu gibson lp.

Kyllähän Ruokangas tekee kitaroita kotimaisesta lepästä.

Tekee tekee, mutta sanoi vain minulle siellä käydessäni että jenkki-matsku on tasalaatuisempaa (myös hintavampaa) =)

Sitten tähän sademetsä-asiaan.. Fakta on, että sademetsien hakkuut johtuvat pääosin ihan muista syistä kuin soitinrakennuspuiden kaupasta. Lisäksi kaikissa metsissä tehdään esimerkiksi harvennushakkuita, joten sademetsäpuun käyttö ei aina ole ekologisesti kyseenalaista. Aika tiukka kontrollihan noissa nykyisin on. Mutta en menisi sanomaan, että esimerkiksi brasilialaisen ruusupuun käyttämisellä automaattisesti "tuet" sadenetsien hakkaamista.

hehe... no tämä taisikin olla lähinnä luciferin humoristinen/sarkastinen letkautus =)
T-Bone
Lonesome
21.06.2004 14:15:51
Mikä muuten oli Affinityn hinta?

Maksoin omasta Affinity Stratista 139 euroa + postikulut. Tehtaan paketista otettuna hyvät säädöt. Intonaatiokin kohdallaan. Vaihdoin 010-052 Dean Markleyt ja mikä on soitellessa. Kaulan tatsi on hyvä ja vire pysyy. Elektroniikka on "siinä ja siinä", mutta vakavasti harkitsen osien päivitystä, koska soi akustisesti hyvin imo.

On tullut myös minulle huonosti viimeisteltyjä Squiereita vastaan kaupassa. Onneksi tuli sokkona postimyynnistä hyvä yksilö...
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
McNulty
21.06.2004 14:17:24
On tullut myös minulle huonosti viimeisteltyjä Squiereita vastaan kaupassa. Onneksi tuli sokkona postimyynnistä hyvä yksilö...

Jep... mutta miun mielestäni ne 90-luvun alun Squierit oli paljon parempia kuin mitä ne nyt ovat. Jotenkin vain tuntuu että niissä halvemmissa taso on ottanut takapakkia.
T-Bone
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)