Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steinberger Spirit Bass
1
Juli1960
15.09.2018 17:25:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moro, onko kellään kokemusta kyseisestä headless bassosta, tekis mieli hankkia ?
 
Type
15.09.2018 19:31:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On kokemusta. Hyvä basso 300 euron hintaluokassa. Pitää vireen todella hyvin ja mikit yllätti positiivisesti. Kevyt ja näppärän kokoinen roudata. Omassani tykkää kaula hiukan elää ja kaularautaa saa säätää useamman kerran vuodessa, mutta eipä tuo nyt ole homma eikä mikään. Ehdottomasti kokeilemisen arvoinen kapistus.
 
j4kk1
16.09.2018 13:20:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla on ollut 5-kielinen versio aiheesta, tässä kärjistetty mielipide:
 
Plussat:
- tosi siistin näköinen.
- Ihan hyvin tehty ja kestävän oloinen
- kaularaudan ym. säädöt toimi hyvin
- menee pienen tilaan
- pystyy jättämään mihin tahansa nojallen pystyyn, koska suora bodyn takaosa
 
Miinukset:
- kaula oli leveä ja paksu jopa 5-kieliseksi, ei sopinu omaan käteen
- yllättävän raskas ja kolho soittaa.
- soittoergonomia ja tasapano seisaltaan tosi hankala ja kaulapainoinen
- akustinen saundi oli tosi tylsä ja tumppu
- mielestäni mikit ei olleet hyvät, nasaali soundi ja paljon häiriötä
 
Yhteenveto: kiva lelu tai näyttelyesine, mutta ei sovi pändisoittoon
 
Ostetaan harley benttoneita!
Hanuriin
24.09.2018 13:33:23 (muokattu 24.09.2018 14:06:16)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei oo ollut Spirittiä, mutta Hohnerin lisensioima näkemys samasta aiheesta löytyy. Paljolti samat ratkaisut molemmissa, sekä esteettisesti että rakenteellisesti. Eli kyseessä siis Hohner B2ADB
 
Plussat:
- lyhyt ja pieni eli pieniin tiloihin oivallinen
- ei mene epävireeseen vahingossa, koska lähes mahdotonta tökätä viritystappia kitaristin olkapäähän tms.
- pitää vireen hyvin
- viritysruuveihin yltää ihan näppärästi
- tasapainoinen (ei kovin kaulapainoinen)
- mulla on tässä sekä aktiivi- että passiivimikit
- mun bassossani on drop tuner -vipu suoraan tallassa
- nopeat kielenvaihdot (teoriassa. En ole ikinä (10 v) vaihtanut kieliä vaikka mulla vaihtosetti onkin)
- istuallaan soittamiseen vipu, joka muodostaa bassolle "lantion"
- joidenkin melestä hienon näköinen
 
Miinukset:
- kuitenkin jonkin verran kaulapainoinen
- optiset ongelmat alkuun (saattaa luulla olevansa eri kohdassa kaulaa nopealla vilkaisulla)
- kielten saatavuus (adapteri 1-palloisiin kieliin toki saatavilla)
- joidenkin mielestä ruma kuin rullatuoli
 
Yhteenveto:
Loistopeli. Vaikka onkin se aktiivipuoli niin paras soundi tulee passiivina molemmat mikit täysillä. Eniten tulee kotonakin soitettua seisaaltaan, jotenkin vaan siinä asennossa istuu parhaiten kohdalleen.
 
MPU
29.09.2018 08:50:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kaulapainoisuuteen ja soittoasentoon auttaa samanlainen pivot plate mitä Steinbergerin hiilikuitubassoissa oli. Mulla on kolme kopiota orkkisplatesta tehtynä jos joku tarttee.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
arhipp
03.10.2018 14:05:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla oli Hohner 5-kielisenä ja se oli erittäin hyvä. Seisten soittamiseen pitää opetella omat niksinsä, mutta istualteen istumatuen avulla erittäin mukava ja helppo soittaa.
 
Jenkkiläiseltä sivustolta (taitaa olla jonkinlainen musiikkikauppa) blokattua:
 
""Ed Roman recommends Hohner instruments when purchasing an economy headless Instrument
 
Hohner's are better than all the other low cost models, Including the new Gibson made Steinberger's
 
Nothing beats an original Pre Gibson Steinberger or an LSR but they cost more."
 
Liputtaisin siis Hohnerin puolesta. Myin kaverilleni, joka on nykyinen onnellinen omistaja. Jos kiinnostusta, niin voin tarvittaessa kysyä häneltä, raaskiiko luopua. Jos jonkinlaisen saat hommattua, multa löytyy muistaakseni Steinbergerin kuljetuspussi.
 
Tämänkin hankinnan olen onnistunut vaimolta pimittämään.
absqua
03.10.2018 21:06:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on suht tuore 5-kielinen steinbergerin oma halpissarjalainen. Se on kaikin puolin mainio peli, ainoastaan nuo yllämainitut optiset ongelmat vähän haittaa alussa.
Sointi on tasapainoinen läpi eri rekistereiden ja b-kielen sointi on erinomainen. Hyvä soitin.
 
Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy-
Gritsen
14.10.2018 22:15:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thomann myy tähän sopivia EMG -mikkejä satasen pintaan/kpl. Helppo ja kelpo upgrade. Aidot hiilikuituiset USA-Steinbergerit ovat ihan toinen juttu, kannattaa kokeilla jos joskus mahiksen saa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «