Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Superstratoon jotkut hassut mikit
1
Carvinen
01.10.2018 17:25:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Morjens, kitarasankarit!
 
Minulla kahdella humbuckerilla varustettu Fender Contemporary Stratocaster jostain syvältä 80-luvulta. Koska se ei ole mikään keräilyesine, enkä pidä siinä kiinni olevista mikeistä, niin ehdotelkaapa minulle mikkiparia seuraavin ominaisuuksin:
 
-Ei tuiki tavalliset
-Ei humbuckerin kokoiset yksikelaiset
-Passiivit
-Persoonalliset, jopa kummalliset
-Edes kohtalaisen laadukkaat
-Mielellään melko kirkassointiset
-Puolitusmahdollisuutta ei tarvita
 
Musiikkitiede on meidän epämusikaalisten lohtu
TTV
01.10.2018 17:58:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hessut, Mikit ja Ankat :-) Noilla spekseillä ei kannata päätä vaivata, ostat M.netin Torilta aina kolmannen mikrofonin per sivu ja jos oikein jännäksi haluat tilanteen, niin muutat "arvontakriteeriä"...
 
Jottei mene pelkäksi piikittelyksi, niin suosittelen Seymour Duncanin Distortion Mayhem -settiä ja arkarteluteipillä tai maalitussilla niistä ulkonäkö mieleiseksi.
 
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
iec
01.10.2018 18:04:20
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvinen: Morjens, kitarasankarit!
 
Minulla kahdella humbuckerilla varustettu Fender Contemporary Stratocaster jostain syvältä 80-luvulta. Koska se ei ole mikään keräilyesine, enkä pidä siinä kiinni olevista mikeistä, niin ehdotelkaapa minulle mikkiparia seuraavin ominaisuuksin:
 
-Ei tuiki tavalliset
-Ei humbuckerin kokoiset yksikelaiset
-Passiivit
-Persoonalliset, jopa kummalliset
-Edes kohtalaisen laadukkaat
-Mielellään melko kirkassointiset
-Puolitusmahdollisuutta ei tarvita

 
Jos pitää olla jotkin tosi erikoiset, niin ensimmäisenä mieleen tulee FilterTron tai TVJones. Kokemusta ei ole, mutta noiden pitäisi olla ilmeisesti perus PAF-humppareita kirkkaammat. Sitä en tiedä miten saat ne kiinni stratoon.
 
Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois...
Carvinen
01.10.2018 19:38:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nonnih. Kyseinen superstrato meni omaksi suureksi yllätyksekseni äsken vaihdossa. Kiitoksia vain ennakkoluulottomalle kauppakumppanille!
 
Mikkipohdintoja jatkan. Onhan noita muitakin kitaroita tuossa...
 
Musiikkitiede on meidän epämusikaalisten lohtu
paskiaispaska
01.10.2018 21:18:28 (muokattu 01.10.2018 21:19:07)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gold foil. Ei kai sen eriskummallisempia mikkejä ole. No Ruokankaan aktiiviputkimikki tietenki...
 
https://youtu.be/VyPgOBZapYE
Videon kitara on muutenki ihan älyttömän upee.
 
Mut ei noi dualit(humbucking) ihan heittämällä stratoon mene. On noita sit ihan humpparikokosiaki, mutta ne on mun ymmärtääkseni enempi singlecoil tyyppisiä kaikki.
 
http://www.lollarguitars.com/lollar-gold-foil-pickups
 
https://www.rautiaguitars.net/gold-foils.html
 
Barska
01.10.2018 22:43:54 (muokattu 01.10.2018 22:44:54)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Carvinen: Nonnih. Kyseinen superstrato meni omaksi suureksi yllätyksekseni äsken vaihdossa. Kiitoksia vain ennakkoluulottomalle kauppakumppanille!
 
Mikkipohdintoja jatkan. Onhan noita muitakin kitaroita tuossa...

 
Mikkipohdintoja myöhemmin, mutta noita Contemporary stratoja ja muita e-sarjan japseja alkaa selkeästi jengi himoamaan, hinnatkin tuntuvat olevan menossa ylöspäin. 10v sit kukaan ei huolinut noita oikein millään hinnalla. Eipä siinä itsekin ostin pari kk. sitten yhden viimeisistä (1989 contemporary) lähinnä nostalgia mielessä, kun eka oikea kitara oli just noita. Hyvä keppi, vaikka onkin Fender jossa Kahlerin lisenssillä tekemä floikka ja muuta superstratoilua.
 
Ja mikeistä. Mulle uusinta ja viimeaikojen suosikkia on just tollaset mainitut filtertron tyyliset humbuckerit. Yllättäen aika mainiot keksinnöt lankkukitarassa. Perus paffeja kirkkaamat ja ihan oma juttunsa. Kannattaa koeponnistaa jossain!
 
All I wanna do is drink as much as I can. That's why I'm a member of a Heavy Metal band.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «