Luuviulu 30.09.2018 20:26:06 | |
---|
Tuli vaan mieeen, että pitääkö tollasta kitaraa varoa roudatessakin yhtä paljon, kuin suunnilleen lasia?? ..Tarkoita, että siinä, kun tavallinen puusta valmistettu keåin lapa vaika osuu (johonkin), ni siihen tulee vaan kolhu. ..mut mitenkäs on KOKONAAN lavasta kaulaan ja bodyyn asti siis PELKÄSTÄ Magnesiumista vamistettu Keppi, ni JOS sen lapa osyy johonkin, ni kuinka haurasta sellanen mahtaa olla, tarkoitan, että voiko vaikka koko kitara hajota siitä lavan kulmaan osumisesta, jossa vaikka Fender Tele vaan saa pikku naarmun?? -Onko jollain kokemuksia?? Mahtava soundi Kepistä lähtee, varsinkin Sustain on ihan järjettömän pitkä :) Melko harvinaisia ovat kyllä Suomessa. Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento. |
Laulava Kylätohtori 30.09.2018 21:30:32 | |
---|
Jospa minä arvailen sillä aikaa, kun odotetaan tietäjiä. Voisi kuvitella, että kyllä se kestää. Toki riippuu seoksesta jne, mutta eikös esim. Kuplan moottori ole magnessiumia? Ja siitähän Mangels taisi tehdä myös alumiinin kanssa vanteitakin. Joten ei kai tuo ihan pienestä kolhusta rikki mene... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Mä veikkaisin ja arvailisin myös että ei ole ihan kaikkein haurainta matskua. Mä tyypittelin joskus musafasulla tommosta ja se on kyllä järjettömän makea kitara. On oikeastaan itseänikin kuumotellut moinen jonniin verran. Onnea vaan uudesta kitarasta :-) "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
BugBadWolf 30.09.2018 21:45:59 | |
---|
Tuossa telineessä on yksi sellainen. Ei se ainakaan naamalleen kaatamalla katkea (T: nimim "Kokeilin Kerran"). Muutenkin on varsin jämäkän tuntuinen peli. Kaulapainoisuus vähän rassaa, joten hihnatappien kannattaa olla hyvät. Kyllä sen varmaan mutkalle saa, jos tarpeeksi korkealta ja kovaa pudottaa. Kohtele kuin normaalia kitaraa. Se piisaa. Ja kyl-lä. Sellainen sustainhirviö on, ettei yksikään puupalikka ole samaan pystynyt. Mikityskin venyy joka suuntaan. Jokaisen kannattaisi kokeilla ainakin joskus. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
niviman 30.09.2018 21:47:12 | |
---|
Tuo Magnox viittaa metalliseokseen jossa on 99 prosenttia magnesiumia ja prosentti alumiinia. Sitä on käytetty ydinvoimaloiden reaktoreissa polttoainesauvojen päällystämiseen. Kitaran luulisi kyllä kestävän normaalia käyttöä. |
Luuviulu 30.09.2018 22:07:07 | |
---|
Kiitos kaikille erittäin asiallisista ja tiedokkaista vastauksista. Sitä kun tossa on soitellut ja suorastaan rakastunut sen kanssa sooloiluihin, niin alkoi vaan pelottaa asia, josta en mitään tiedä, mutta nyrpä tiedän ja ei tarvii enää peöätä sitä, että kun pikkasen osuu (kitaran jokin osa johonkin), niin sitten sen kepin kanssa Sooloilut loppuivat iäksi siihen............. -Tämän kans kun oln sooloillu, ni ei edes halua enää sooloilla millään muul kepil. -No Kampea ei toki ole, mut siis Perus-Telellä ei huvita paljoa sooloilla, ihan vaan esimerkkinä :) -Tätä kauppaa en kadu!!! :) :) Ikä 35v. Kotipaikka: Turku. Kotimaa: Suomi. -Kuulun kädellisten (Primates) lahkon isojen ihmisapinoiden (Hominidae) heimoon. Olen kaksikylkinen, puolikarvoituksellinen, kynnellinen ja näennäisesti vapaa olento. |
DirtyFingers 10.01.2019 08:59:09 | |
---|
Onko tämä paja vielä toiminnassa? Aika heikosti löytyy tietoa. Kotisivuja ei ole. Come with me for fun in my buggy |
18is9 10.01.2019 09:51:47 | |
---|
"I listened hard but could not see" - YES, And You and I |
Mikko1978 10.01.2019 10:59:37 | |
---|
Millaisia ovat kaulan profiili ja nauhat? Millaiset mikit nuo valmistajan omat ovat? Pystyykö soudista kaivamaan jotain muuta ominaista tuon pitkän sustainin lisäksi? |
DirtyFingers 10.01.2019 11:38:18 (muokattu 10.01.2019 11:38:58) | |
---|
18is9: Mainos pyörii koko ajan tuossa etusivulla: http://www.r-jamgroup.fi/?page_id=1222 Niin on pyörinyt aika pitkään. Valittavana yhden mallin kaksi versiota. Malleja on kuitenkin useampi, ainakin valmistajan helvetin vanhan "kotisivun" mukaan. Olen myös jossakin nähnyt floikallisen mallin. Lähinnä kiinnostaisi tietää mikä meno puljussa on nykyään. Ei oikein herätä luottamusta tällainen piiloleikki. Come with me for fun in my buggy |
BugBadWolf 10.01.2019 23:15:05 | |
---|
DirtyFingers: Niin on pyörinyt aika pitkään... Facebookissa näyttävät piileskelevän. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
balanced1 11.01.2019 06:46:08 | |
---|
Ennustan huonoa tulevaisuutta tuollekkin. Kitaran kuuluu olla puuta, siinä on oma tunnelmansa. Ei nuo innovaatiot tule ikinä suosioon pääsemään, eikä se ole siitä kuinka hyviä ne on, ne on vaan tuomittu epäonnistumaan. Onhan vuosien saatossa ollut vaikka sun mitä modernia viritelmää ja aina ne on kadonneet vaan. Ei herätä kyllä mitään mielenkiintoa tuokaan. T: Jäärä :) |
Tympee Huttunen 11.01.2019 08:10:48 | |
---|
balanced1: Ennustan huonoa tulevaisuutta tuollekkin. Kitaran kuuluu olla puuta, siinä on oma tunnelmansa. Ei nuo innovaatiot tule ikinä suosioon pääsemään, eikä se ole siitä kuinka hyviä ne on, ne on vaan tuomittu epäonnistumaan. Onhan vuosien saatossa ollut vaikka sun mitä modernia viritelmää ja aina ne on kadonneet vaan. Ei herätä kyllä mitään mielenkiintoa tuokaan. T: Jäärä :) Kyllä alumiinisia kitaroita on ollut jo kauan ja niille edelleen on oma kuluttajakuntansa. Hinta noissa tuppaa aina olemaan perinteistä korkeampi ja myynti niin pientä, ettei markkinoille tule juuri uusia yrittäjiä. Tämä taitaa olla aika ykkösnimi metallisten kitaroiden markkinoilla, pölhästä nimestä huolimatta: https://www.electricalguitarcompany.com/ |
tuskiz 11.01.2019 16:02:46 | |
---|
balanced1: Ennustan huonoa tulevaisuutta tuollekkin. Kitaran kuuluu olla puuta, siinä on oma tunnelmansa. Ei nuo innovaatiot tule ikinä suosioon pääsemään, eikä se ole siitä kuinka hyviä ne on, ne on vaan tuomittu epäonnistumaan. Onhan vuosien saatossa ollut vaikka sun mitä modernia viritelmää ja aina ne on kadonneet vaan. Ei herätä kyllä mitään mielenkiintoa tuokaan. T: Jäärä :) Aika epäonnistuneita moderneja viritelmiä ne kokometalliset resonaattorikitaratkin on olleet sen jonkun sata vuotta. Ylläolevan kirjoituksen sisällöstä vastuu on aina lukijalla. |
balanced1 11.01.2019 16:23:33 | |
---|
tuskiz: Aika epäonnistuneita moderneja viritelmiä ne kokometalliset resonaattorikitaratkin on olleet sen jonkun sata vuotta. No mutta ne on oma lajinsa, ei ne kilpaile normi sähkökitaroitten kanssa. |
Laulava Kylätohtori 11.01.2019 16:27:38 | |
---|
balanced1: Ennustan huonoa tulevaisuutta tuollekkin. Kitaran kuuluu olla puuta Kuten lusikan ja kärrynpyörienkin. Ja peltilehmät ovat suoraan helvetin lieskoista, sillä eihän hevoseton kärry voi muuten kulkea. Ps. kyllä mun kitarat tulee olemaan katkeraan loppuun asti puuta... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
hallu 11.01.2019 17:42:01 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Kuten lusikan ja kärrynpyörienkin. Ja peltilehmät ovat suoraan helvetin lieskoista, sillä eihän hevoseton kärry voi muuten kulkea. Ps. kyllä mun kitarat tulee olemaan katkeraan loppuun asti puuta... No mun kitarat on tossa ständissä ja ne on puuta joten mihin ne siitä muuttuisi. Olen ajatellut, että en enää osta kitaraa. Nää on mulle ihan tarpeeksi hyviä.... ei nappaa enää muu. Samoin vahvistimissa ei varmaan pysty enää pistämään paremmaksi joten huomio kääntyy bassokamoihin ja ehkä tuohon efektipuoleen voi joskus keskittyä. Tai sitten vaan soitteleepi. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |
BugBadWolf 11.01.2019 20:43:01 | |
---|
Sanoisin että OGRE kannattaa kokeilla ennen tuomion antamista. Metallirakenne tarjoaa paljon sellaista mihin harva puukitara kykenee. Eikä nuo nyt kovin kalliita ole. Joku 1200 uutena tuo Magnox. Kyllä sillä rahalla saa paljon vähemmän ostamalla jotakin bulkkituotettua amerikanromua. Kanta-Hämeessä voi tolkun väki käydä testaamassa, jos kiinnostaa. En usko että minun juttujani kannattaa ottaa aina ihan tosissaan. Minä en ainakaan ota ;D |
fox 11.01.2019 21:50:07 | |
---|
BugBadWolf: Kanta-Hämeessä voi tolkun väki käydä testaamassa, jos kiinnostaa. Ja lisäks soitinliikkeessäkin on mahdollista, TV-Sävelessä näytti olevan ihan seinälläkin yks eilen, kun kävin Salmisen Hasaa morjenstamassa. Eli siis Tevari (TV-Sävel) Hämeenlinna, Tiirö.. ;) |
hallu 11.01.2019 21:52:02 | |
---|
Vantaanportin musafasullakin näin kohtuullisen hiljattain sellaisen. Se on asiallinen keppi joka kelpaisi ainakin mulle jos olisin noin muuten kitaraa vailla. "voisikohan kamarasta ja minusta tulla ystäviä ?" |