Striku 27.09.2018 08:06:12 | |
---|
Elikkäs homma on seuraavan lainen: Tossa on muutaman kuukauden ollut Fender Classic Player 60's strato (Custom Shop 69 mikeillä), mutta yksi ongelma on sama kuin stratoissa itselleni yleensäkkin, volume potikka tuppaa olemaan tiellä, mieli tekisi siis tempaista alin tone potikka huit helvettiin, ja siirtää keskimmäinen tone alemmas, ja volume potikka keskelle. Onko mahdollista vain yksinkertaisesti repiä alempi tone (keskimikin tone) irti, kun sille ei ole mitään käyttöä käytännössä ikinä muutenkaan, vai pitääkö tehdä ns. master tone modaus? Kolvin käyttö on kovin tuntematonta meikäläiselle, jotenka mahdollisimman pienellä vaivalla pitäisi päästä. Kiitos paljon |
Rämppy 27.09.2018 08:43:57 | |
---|
Riittäiskö, jos otat volapotikan hatun irti? In Finland we have this thing called "diu diu". |
Tympee Huttunen 27.09.2018 08:43:57 | |
---|
Striku: Elikkäs homma on seuraavan lainen: Tossa on muutaman kuukauden ollut Fender Classic Player 60's strato (Custom Shop 69 mikeillä), mutta yksi ongelma on sama kuin stratoissa itselleni yleensäkkin, volume potikka tuppaa olemaan tiellä, mieli tekisi siis tempaista alin tone potikka huit helvettiin, ja siirtää keskimmäinen tone alemmas, ja volume potikka keskelle. Onko mahdollista vain yksinkertaisesti repiä alempi tone (keskimikin tone) irti, kun sille ei ole mitään käyttöä käytännössä ikinä muutenkaan, vai pitääkö tehdä ns. master tone modaus? Kolvin käyttö on kovin tuntematonta meikäläiselle, jotenka mahdollisimman pienellä vaivalla pitäisi päästä. Kiitos paljon Voisin veikata, että riittää kun otat potikan pleksistä, jätät johdon paikalleen, siirrät potikat miten haluat ja sen ylimääräisen jätät sinne pleksin alle piiloon. |
JuSu 27.09.2018 09:04:31 | |
---|
Tympee Huttunen: Voisin veikata, että riittää kun otat potikan pleksistä, jätät johdon paikalleen, siirrät potikat miten haluat ja sen ylimääräisen jätät sinne pleksin alle piiloon. Vahvasti tämä. Helppo palauttaa jos myöhemmin haluaa. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
JuSu: Vahvasti tämä. Helppo palauttaa jos myöhemmin haluaa. JuSu Selvä, pitänee koittaa sulloa siis tuo ylimääräinen tone potikka tuonne piiloon. Kiitos! :) |
yanera 28.09.2018 06:20:44 (muokattu 28.09.2018 06:26:18) | |
---|
Mulla on stratoissa ja muissa kitaroissa aina tonet kaakossa. En ole koskaan joutunut ruuvamaan niita. Onneksi esp/ltd siis lähinnä joissain ltd malleissa. Mielestäni ltd stratot ovat yllättävän hyviä hintalaatu suhteeltaan.malleissa on vain yksi tone, eikä silläkaan ole mulle virkaa. Pelkkä Volume riittää mulle kevyesti. Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan. |
JuSu 28.09.2018 08:33:33 | |
---|
yanera: Mulla on stratoissa ja muissa kitaroissa aina tonet kaakossa. En ole koskaan joutunut ruuvamaan niita... .. Pelkkä Volume riittää mulle kevyesti. Mulla oli pitkään sama, mutta kun aloin mieltyä single coileihin myös tallapaikassa, huomasin, että tonen kytkemin tallamikille oli hyvä idea. Sillä saa pikkuisen sitä kireyttä halutessa pois. Kaula- ja keskimikeillä en edelleenkään tunne tonea tarpeelliseksi. JuSu "I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing."
-Charles Bukowski |
Guitarfreak 28.09.2018 16:32:21 | |
---|
JuSu: Mulla oli pitkään sama, mutta kun aloin mieltyä single coileihin myös tallapaikassa, huomasin, että tonen kytkemin tallamikille oli hyvä idea. Sillä saa pikkuisen sitä kireyttä halutessa pois. Kaula- ja keskimikeillä en edelleenkään tunne tonea tarpeelliseksi. JuSu Välillä tulee soiteltua nii että säätää vahvarin sopivan kirkkaaksi kun kitaran vola on 6-7 jolloin saa toimimaan crunch/dist tyyppiset jutut volahanikkaa kääntämällä ja sit ku volat on kitarasta täysillä nii tonepotikalla sit leikkelee liiat sirkkelit pois :D... mitä niitä kanavia vaihtelemaan... Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck |
Striku 28.09.2018 17:07:57 | |
---|
About 5 minuutissa kävi ilmi ettei tuo toisen tone potikan piilottaminen pleksin alle ollukkaan ihan niin yksinkertasta kuin miltä kuulostaa. Sen verran lyhyeksi on kaikki piuhat jätetty (ja tilaa luonnollisesti ei kauheasti ylimäärästä) että käytännössä mahdottomuus käydä niitä kamalasti pyörittelemään. Täytynee vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja koittaa tehdä se master tone modaus niin saa toisen potikan kokonaan revittyä irti |
Striku 28.09.2018 17:08:56 | |
---|
Striku: About 5 minuutissa kävi ilmi ettei tuo toisen tone potikan piilottaminen pleksin alle ollukkaan ihan niin yksinkertasta kuin miltä kuulostaa. Sen verran lyhyeksi on kaikki piuhat jätetty (ja tilaa luonnollisesti ei kauheasti ylimäärästä) että käytännössä mahdottomuus käydä niitä kamalasti pyörittelemään. Täytynee vaan ottaa itteensä niskasta kiinni ja koittaa tehdä se master tone modaus niin saa toisen potikan kokonaan revittyä irti EDIT: On ollut pitkään suunnitteilla myös sinkku kokosen humbuckerin asennus, joten kunhan sen saa aikaseksi niin samallahan tulee tuokin tehtyä. |
tinde 28.09.2018 17:37:15 | |
---|
Moro Mä ratkaisin homman niin, että ostin tarvikeplekusuojan, esim: https://www.ebay.com/p/Pickguard-St … t-Pearl/2244549530?iid=152705029622 ja porasin siihen uudet reiät alemmaksi / kauemmaksi kielistä. Vanha plekusuoja irti -> uusi hollille -> potikat uusiin reikiin & muut heebelit paikalleen, ja voilá - ei ole enää volapotikka tiellä & molemmat tonet edelleen käytettävissä. Laitoin muuten teipit vanhojen reikien päälle, plekusuojan sisäpuolelle, niin käsistä irtoava hiki ja nöftä ei mene kitaran sisälle muhimaan. Striku: EDIT: On ollut pitkään suunnitteilla myös sinkku kokosen humbuckerin asennus, joten kunhan sen saa aikaseksi niin samallahan tulee tuokin tehtyä. |
StJerky 29.09.2018 17:50:12 | |
---|
Rämppy: Riittäiskö, jos otat volapotikan hatun irti? Minä olen tehnyt tuon. Minulla potikat ihan turhia. Killswitch olisi riittävä säätö. |