Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Yamaha Revstar
1 2 3 4 5
Chanba
21.09.2018 12:07:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkos porukalla kokemusta tämän malliston kitaroista? Kyseessähän on kohtalaisen "tuore" mallisto kitaroiden saralla joten hirveästi keskustelua ei löydy aiheesta netistä ja vielä vähemmän suomen kielellä.
 
Saksan maalta olisi kuukauden päästä tulossa RS620, suurin osa nettikaupoista myy ei oota tämän mallin suhteen ja muutenkin malliston saatavuus vaikuttaa olevan sanalla sanoen "kehno".
 
Mallisto sisältää 8 eri mallia, joista yksi on "huippumalli". Hinnat näyttää vaihtelevan siitä 350 eurosta aina 1400 euroon.
 
https://usa.yamaha.com/products/mus … ars_basses/el_guitars/rs/index.html
 
Mielellään kuulisin mielipiteitä malliston suhteen :)
 
JuSu
21.09.2018 13:32:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itsellä on viininpunainen Revstar 420, joka tarttui heräteostoksena liiveihin liikkeestä.
 
Kampe on laatuisaa tekoa, mutta stratoon tottuneena uutudenviehätyksen kaikottua ei taida olla sellainen, joka mulla jäisi telineeseen, kun vie siinä satunnaisia rämpäytyksiä lukuunottamatta vain tilaa.
 
Mä asettaisin tuon soundipolitiikalta kumartamaan SG -osastolle. Siinä on sellainen melko persoonallinen, räyhäkäs, hyvällä tavalla hieman kireä sointi.
 
Hienohan se on, omaan makuun ulkonäkö vielä parani kun asensin zebramikit.
 
Hyvä kitara, mutta ei mun teekuppi, stratoukko ei opi uusia temppuja. Mainostan tässä nyt samalla, että jos tuollainen kiinnostaa, saattaisin omastani luopua. Tuota punaista ei taida uutena kaupasta enää saada?
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Thanatopsis
21.09.2018 13:48:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näiden julkaisun aikaan mulla oli tosi kovat odotukset ja kävin F-musiikissa soittaa kaikki näytillä olleet Revstarit nopeasti läpi. Varsinkin vähän kalliimmat tuntui tosi hyviltä mutta ei kuitenkaan miltään värisyttävän mahtavilta, joten sai jäädä kauppaan -- valitettavasti. Muotoiluhan on mitä hienoin varsinkin jos Yamahan SG:t mitenkään saa sydämen sykkimään.
 
Keväällä hommasin sit Reverendin double cutin joten se täytti sen holen kitaratelineestä mitä olin suunnitellut paikkaavani Revstarilla.
 
http://www.lakevanda.com
Kefiiri
21.09.2018 13:50:23 (muokattu 21.09.2018 14:22:38)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Muotoilu ja tietyt värit ovat hienoja, vaikkei Yamahan SG väräyttäisikään.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Karvamammutti
21.09.2018 14:31:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on nyt kohta vuoden ollu RS820. Hemmedin hyvä kitara. Soundillisesti miusta se on ehkä kyllä eniten tuolla lespa-osastolla, ergonomia vaan merkittävästi parempi.
 
Soi komeasti, näyttää hyvältä, tuntuu hyvältä. Hinta/viina parasta bestiä.
 
Storm crow lonely, boon for a birder. Storm crows together, likely a murder.
Chanba
21.09.2018 15:08:38
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite kallistuin tähän kitaraan (RS620) koska haussa oli lespa soundi mutta monet käyttäjät sanoivat että "paremman" tuntoinen soittaa juurikin muotoilun takia + virkistävän erilaisen näköinen kaikkien perinnemallien rinnalla.
 
Mitäs eroa näillä RS620 ja RS820 malleilla on? Nopeesti Yamahan sivuilta speksien osalta eroa että eri tallat, plekusuoja RS820 mallissa alumiinia ja kannessa ei ole viilua mahongin päällä. Oikeuttaatko nämä 200 euron hintaeron vai onko noilla jotain eroa vielä mitä en itse huomaa..?
 
JuSu
21.09.2018 15:16:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chanba: Ite kallistuin tähän kitaraan (RS620) koska haussa oli lespa soundi mutta monet käyttäjät sanoivat että "paremman" tuntoinen soittaa juurikin muotoilun takia + virkistävän erilaisen näköinen kaikkien perinnemallien rinnalla.
 
Hmm... Mielenkiintoista kuulla, että noissa kalliimmissa malleissa soundi on nimenomaan kallellaan lespaulin suuntaan. Oman RD420:n soundi on kyllä selkeästi kiukkuisempi ja kireämpi kuin mitä olen tottunut pitämään lespaulille ominaisena tanakkuutena ja murinana. Siksi vertaisin tuota mielummin SG:hen.
 
Ehkä tuo puulaji vaikuttaa, kalliimmissa on käytetty mahonkia, kun 420:n materiaali on nato...?
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Chanba
21.09.2018 15:33:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuSu: Hmm... Mielenkiintoista kuulla, että noissa kalliimmissa malleissa soundi on nimenomaan kallellaan lespaulin suuntaan. Oman RD420:n soundi on kyllä selkeästi kiukkuisempi ja kireämpi kuin mitä olen tottunut pitämään lespaulille ominaisena tanakkuutena ja murinana. Siksi vertaisin tuota mielummin SG:hen.
 
Ehkä tuo puulaji vaikuttaa, kalliimmissa on käytetty mahonkia, kun 420:n materiaali on nato...?
 
JuSu

 
Mahonkia runko ja vaahterakansi taitaa tehdä suurimman eron todellakin edullisempien ja kalliimpien mallien välillä. Mikitkin näyttäävät olevan erit RS420 ja RS620 mallien välillä vaikka kummatkin ovat humppareita.
 
JuSu
21.09.2018 15:35:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chanba: Mahonkia runko ja vaahterakansi taitaa tehdä suurimman eron todellakin edullisempien ja kalliimpien mallien välillä. Mikitkin näyttäävät olevan erit RS420 ja RS620 mallien välillä vaikka kummatkin ovat humppareita.
 
Jep. Tosin se rapeus kyllä puskee läpi mikeistä huolimatta, mulla on ollut jokunen eri mikki kiinni tuossa, kyllä se perussointi sieltä kuuluu mikistä huolimatta.
 
JuSu
 
"I have more faith in my plumber than I do in the eternal being. Plumbers do a good job. They keep the shit flowing." -Charles Bukowski
Kontiak
21.09.2018 17:00:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thanatopsis: Näiden julkaisun aikaan mulla oli tosi kovat odotukset ja kävin F-musiikissa soittaa kaikki näytillä olleet Revstarit nopeasti läpi. Varsinkin vähän kalliimmat tuntui tosi hyviltä mutta ei kuitenkaan miltään värisyttävän mahtavilta, joten sai jäädä kauppaan -- valitettavasti.
 
Jotain tonnin lähellä olevaa revstaria tuli itsekin kokeiltua eikä se kyllä missään nimessä hyvä ollut, vaan paska.
 
"If you dig it, you must learn it." http://www.truthinshredding.com
Kefiiri
21.09.2018 17:14:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hieman yksityiskohtaisempi analyysi kiinnostaisi. Näyttävät hyvin asiallisilta.
 
En ole musiikin asiantuntija.
LaXu
24.09.2018 21:21:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Thanatopsis: Näiden julkaisun aikaan mulla oli tosi kovat odotukset ja kävin F-musiikissa soittaa kaikki näytillä olleet Revstarit nopeasti läpi. Varsinkin vähän kalliimmat tuntui tosi hyviltä mutta ei kuitenkaan miltään värisyttävän mahtavilta, joten sai jäädä kauppaan -- valitettavasti. Muotoiluhan on mitä hienoin varsinkin jos Yamahan SG:t mitenkään saa sydämen sykkimään.
 
Mutta tämähän ei välttämättä ole ollenkaan mitenkään huono asia! Ovat siis tasaisen hyviä, mutta eivät yllättäviä. Mulla ei ole nyt LP-henkiselle skeballe ollut tarvetta, mutta välillä jotain muuta laitetta testatessa olen tyypannut sitä Yamahan Revstarilla kaupassa ja minulle ainakin on jäänyt varsin positiivinen kuva. Hyvin valmistettuja, helppoja soittaa ja soundaavat hyvälle. Näin siis oisko RS620 ja sen P90 mikitetyn mallin tyyppauksen perusteella.
 
Värivaihtoehdot eivät ole ihan täysin kolahtaneet, mutta näyttäisi pari ihan kivaa löytyvän nykyään.
 
Decadetroll
25.09.2018 07:47:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Musta on varmaan tullut vanha, kun tollanen bigsbyllä varustettu revstar tuolla jammun sivulla näytti sen verran hyvältä, että tunsin pienen värähdyksen housujen etumuksessa. Hmmm...
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
Kefiiri
25.09.2018 08:45:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Revstarien designissa on onnistuttu sekoittamaan klassisuutta ja tuoreutta sopivassa suhteessa. Miten paino, sekin lienee asiallista keskitasoa?
 
En ole musiikin asiantuntija.
mhs
25.09.2018 11:52:46 (muokattu 25.09.2018 11:54:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon pari kertaa kokeillut Revstarin Japanin-mallia, RSP20CR. Oon miettimässä siirtymistä SG:stä johonkin muuhun humbucker-kitaraan, ja tämä tuli esiselvityksissä vastaan testaamisen väärtinä, eli ihan sattumalta en Revstariin tarttunut. Testivahvarina oli HK Grandmeister Deluxe, jollaista en ennen ollut kokeillut. Toisella testikerralla mulla oli verrokkina oma SG:ni, joten johonkin perspektiiviin osaan saundin asettaa.
 
Soitin yhdistää perinteistä ja modernia mielestäni onnistuneesti. Bodyn teräsvillaviimeistely ja kuparinen plektrasuoja ovat mielestäni mainioita yksityiskohtia, minun silmäni olisi pärjännyt ilman niitä vauhtiraitojakin. Mattapintainen hardis oli ulkoasultaan ja tuntumaltaan mukavan moderni mutta rauhallinen. Jossain nettiarviossa osia moitittiin halvan tuntuisiksi, en ole samaa mieltä. Testiyksilö oli ollut aikansa kaupassa klähmittävänä; näyttää siltä, että tämä ei ole helpoin soitin pitää siistinä, jos tasaisen mattaa pintaa arvostaa.
 
Soitin asettuu syliin mukavasti, kaula on siellä missä pitääkin. Kaula tuntuu minun käteeni (oon varsinaisesti akkarinsoittaja) oikein hyvin; vähän sirompi kuin omassa SG:ssäni, jämäkämpi kuin stratossani. Kaulan ja bodyn liitos toimi minulle hyvin, mutta en juuri 17 nauhan yläpuolella käy. Minulle bodyn viisteet ja muotoilu tekevät vermeestä huomattavasti Les Paulia ergonomisemman.
 
Saundi on rouhea; lämmin, mutta bassoissa on atakkia. Mennään SG- ja Les Paul -maailman välillä, mutta toisaalta ei: pannaan mausteeksi modernien kitaroiden (vaikkapa Chapman ML1:n) tasapainoa yli kielten ja telemäistä snäppiä. Mikeistä tykkäsin; "rouhea" on avainsana. Cleanipuolella sopivasti lämpöä, erottelua, atakkia. Coil split tai mikä low-cut onkaan tuotti ihan järkeviä saundeja siinä missä vaikkapa PRS:n splittaus, ehkä paremminkin. Se toimi mielestäni selvästi paremmin kuin joidenkin kokeilemieni Les Paulien ja Mayonesien splittaukset. Säröillä en juuri kokeillut, kun en ole säröllä osaa juuri mitään järkevää soittaa (toistan, että oon varsinaisesti akkarinsoittaja).
 
Kokeilin myös hihnan kanssa. Hihnana oli sisäpuolelta karhea leveähkö nahkahihna, joka toimii hyvin SG:n kanssa. Pikatestin perusteella vaikuttaa siltä, että tällä Revstarilla on oma vahva tahto siitä, missä tanassa se haluaa olla; se tykkää asettua miltei vaakatasoon eikä pysy sellaisessa pystymmässä asennossa, jossa minun on luontevin soittaa SG:tä. Tämä tasapaino/kaulapainoisuusasia on sellainen, joka jokaisen pitää kokeilla itse. Oman kokemukseni mukaan myös kitarayksilöissä, ainakin SGissä, on eroa tämän suhteen, ja sitä ei selitä esim. viritinten massiivisuus tai kaulan paksuus --- mielestäni vain oma testi selvittää tämän, jos kitara on lyhytsarvinen doublecut-design.
 
Nettiklipeistä suosittelen tsekkaamaan Premier Guitarsin varsin vakuuttavan demon,
https://www.youtube.com/watch?v=ojEF3tCtPu4
 
Testi-intoa!
Matti
 
Vesa423
25.09.2018 18:50:22 (muokattu 25.09.2018 18:54:08)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla ollut nyt kolmisen kuukautta tollanen P90 mikitetty vihreä Revstar
https://www.thomann.de/fi/yamaha_revstar_rs502t_bowden_green.htm
 
Ihan sattumalta kesälomareissulla tarttui matkaan, kun joku myi reitin varrella sopuhintaan. Tällä tuntumalla, uutuudenviehätysvaiheen jälkeen:
+Tosi monipuolinen. Nostopotikalla saa P90-soundista matalaa päätä pois, ja pääsee lähes stratomaisiin helinöihin. Ja tuhtiakin soundia lähtee kun sitä tarvitaan. Kätevä keikkakäytössä, jos haluaa biisien sisällä vaihdella soundeja pelkillä kitaran säädöillä. Tällä tuli viime keikalla vedettyä varmaan yli puolet biiseistä just tämän takia.
+Mukava ergonomia. Yhtä kevyt soittaa kuin Les Paul, mutta kevyempi ja helpompi päästä ylänauhoille.
+Viimeistelyssä ei miltään osin mitään sanomista. Tehdassäädöistä en osaa sanoa kun käytettynä ostin, kohillaan oli.
+Tykkään persoonallisesta ulkonäöstä. Alumiinipala tallassa kiva yksityiskohta.
 
Ei mitään ihmeempiä miinuksia ole vastaan tullut. Mutta kyllä Strato ja Les Paulkin edelleen käytössä on. Kaikille paikkansa. Joitan ääninäytteitä soolo- ja rootskaboista tuolla maihinnousussa. Esim tämä:
https://maihinnousu.net/s/28419
 
Chanba
28.09.2018 20:39:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heittäkääpäs lisää kommentteja...
 
edgehill
01.10.2018 11:27:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

https://www.youtube.com/watch?v=xSJixvuKTwU
ja
https://www.youtube.com/watch?v=zrA6Ps5HdYE
 
WanhaWetäjä
01.10.2018 12:10:40 (muokattu 01.10.2018 12:14:38)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

edgehill: https://www.youtube.com/watch?v=xSJixvuKTwU
ja
https://www.youtube.com/watch?v=zrA6Ps5HdYE

 
Soundihan lähtee sormista https://www.youtube.com/watch?v=DO90UHsmemA
 
Epäilemättä Thammaratin taidot ja tyylitajun omaava soittaja saa minkä vaan kuulostamaan hyvältä. Mitä tulee noihin linkkien vertailuihin ja vastaaviin, ei kai kukaan soita moisilla soundeilla himassa saati treeniksella/keikoilla? Eihän nuo kerro kitarasta oikeastaan yhtään mitään.
 
Ollaan hiljaa saadaan kalaa...ei sovi mulle eli perseitä ei nuolla!
edgehill
01.10.2018 13:02:23 (muokattu 01.10.2018 13:06:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

WanhaWetäjä: Soundihan lähtee sormista https://www.youtube.com/watch?v=DO90UHsmemA
 
Epäilemättä Thammaratin taidot ja tyylitajun omaava soittaja saa minkä vaan kuulostamaan hyvältä. Mitä tulee noihin linkkien vertailuihin ja vastaaviin, ei kai kukaan soita moisilla soundeilla himassa saati treeniksella/keikoilla? Eihän nuo kerro kitarasta oikeastaan yhtään mitään.

 
Noissa molemmissa videoissa on pieni twisti.
Se millä soundilla noissa vedettiin ei ole mitään merkitystä, ainakaan mulle.
 
Soittelin noilla Revstareilla (ihan aikaa tappakseni) pitkän tovin Vantaan F-Musiikissa. Akustisesti tosin vaan.
 
Käteen jäi se, että ne eivät kaikki olleet samaa "laatutasoa". Ehkä osassa oli setup pielessä, vanhat kuolleet kielet tms. mitävaan mutta jotkut kaupassa olevat yksilöt olivat soitettavuudeltaan ja soivuudeltaan aika erilaisia keskenään. Esim. 620 -mallia oli 2 kpl, joista toinen soi mielestäni tosi hyvin ja tasaisesti kaikkialta, toisessa oli kuolleen oloisia kohtia.
Kallein Japanin malli oli oudon soimaton noin akustisesti arvioituna.
 
Se parempi 620 oli todella hyvän tuntuinen soitettava.
Jos hinnan perässä menisi niin Thomannilta semmoisen saisi noin 150e halvemmalla (859e vs 711e). Mutta kotiin voisi huonolla tuurilla tulla se "toinen yksilö".
 
Vahvistettuna ja missään kontekstissa en siis näitä kokeillut, kunhan hiplasin.
 
PS. https://www.youtube.com/watch?v=Euu6jEyJqks
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «