Shredator 21.09.2018 12:13:18 | |
---|
santakasa: Luin juuri netistä TS-7 olisi oikeastaan ihan sama kuin TS-9 muutamien komponenttien eroavaisuudella. Eli TS-7 on pitkälle saman kuuloinen kuin TS-9? Jos noin on niin ei tosiaan toimi SigX:n kanssa sitten, kun tulee niin vahvasti sitä hoonk hoonkkia TS-7:n kanssa. Eipähän tarvii sitten miettiä TS-9 ostamista, kun tuo TS-7 löytyy kotoa, jolla voin sitten välillä Randall Satanin kanssa pelleillä. Jep, näin se on. TS-tyyliset pedaalit on kyllä toimineet boosterin ominaisuudessa melkein kaikissa soittamissani vahvistimissa, käsittääkseni monet on tyytyväisiä myös SigX:n boostaamiseen. No kaippa nämä on sitten mielipideasioita. Tuon aiemman mainitsemani LGW:n ohella voisi olla mielenkiintoinen myös esim. Sweet Honey OD. Se on itse asiassa varsin hyväsoundinen ja kohtuuneutraali pedaali myös boosterin ominaisuudessa (gain 0, level 6-10), puhumattakaan että puhtaan päälle laitettuna yksi parhaita matalamman gainitason overdrive-pedaaleita. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
santakasa 21.09.2018 12:27:34 | |
---|
Shredator: Jep, näin se on. TS-tyyliset pedaalit on kyllä toimineet boosterin ominaisuudessa melkein kaikissa soittamissani vahvistimissa, käsittääkseni monet on tyytyväisiä myös SigX:n boostaamiseen. No kaippa nämä on sitten mielipideasioita. Tiedä sitten onko invader-mikki osana siinä hoonk hoonkin aiheuttajana, kun siinä on vähemmän yläpäätä, joka voisi tasapainottaa. Sain tässä idean, että pistämn TS-7:n soolobuusteriksi FX looppiin, kun kerran tuo middleä esiin, ja siirrän EQ:n FX loopista kitaran ja nupin välille hiomaan rytmisoundin vielä tiukemmaksi. On tämä pedaalien kanssa pelleily kivaa! Tuon aiemman mainitsemani LGW:n ohella voisi olla mielenkiintoinen myös esim. Sweet Honey OD. Se on itse asiassa varsin hyväsoundinen ja kohtuuneutraali pedaali myös boosterin ominaisuudessa (gain 0, level 6-10), puhumattakaan että puhtaan päälle laitettuna yksi parhaita matalamman gainitason overdrive-pedaaleita. Sitä tuli aina mietittyä, miten tavallisesti overdrivepedaalit toimii hevimörssärisoundia tiukentaen, mutta ilmeisesti OD kuin OD voi toimia säröbuusterina, kunhan omaa korvaa miellyttää. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Yksi monipuolisempi ts-tyylinen pedaali tuli juuri mieleen: Seymour Duncan 805. Siinä on bass-mid-treble -säädöt. En ole kyseistä pedaalia testannut itse. Mutta onpahan yksi vaihtoehto muiden joukossa. Taitaa maksaa Thomannilla 131 euroa tällä hetkellä. Tuossa on jokin arvostelu pedaalista (sisältää melko varmasti liikaa hypetystä ja kehutaan maasta taivaisiin, mutta ainakin siinä esitellään ominaisuuksia): http://www.bestguitareffects.com/se … best-tube-screamer-overdrive-pedal/Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
s8na 21.09.2018 23:01:21 (muokattu 21.09.2018 23:07:00) | |
---|
Mulla on tollanen 805. Ei nyt mitenkään räjäyttäny pankkia tuntuu aika samalta kun maxon 808, ehkä jotenkin hifimpi, tasaisempi murina ilman sirinöitä. EQsta huolimatta se on aina vähän honottava. En oo koskaan oikein ollu tubescreamer fani joten vähän vaikea sanoa enempää. Rässit lähtee jos säröjen päälle boostailee. Oon muutenkin pedaalien karsastaja. Paras fiilis paljaalla. |
santakasa 25.09.2018 07:18:49 | |
---|
Räpläilin taas pedaalilautaani. Pistin rytmikitaralle Boss OD-3 sekä Bossin EQ pedaalit ja soololle Ibanezin TS-7 -pedaalin. TS-7 väritti juuri sopivasti keskitaajuuksia sooloja varten ja jäikin paikoilleen. Bossin EQ:a vääntelin ja kääntelin, mutta pedaalissa on ärsyttävä kohinaongelma, vaikka se meneekin noise suppressorin lenkin kautta. Mitään kohinaa ei tule, kun kaikki säätimet ovat keskellä. Mutta kun säätimiä säätää, tulee ärsyttävää kohinaa, jota tuli itse asiassa soololenkissäkin ollessaan. Lopulta totesin etten mä tarvitse sitä laisinkaan, joten se sai poistua pedaalilaudastani. Vielä jossakin vaiheessa phaseri tohon lautaan, jonka jälkeen lauta rupeaa olemaan aikalailla siinä. Toki suurempi virtalähde pitää hommata, kun g-labista on loppunut jo tila, ja Bossin OD-3 saa virtansa ispotista, joka aiheuttaa välillä häiriöääntä. Sitten lähtisi kaikki sooloilut Azagthothista Karl Sandersiin. Signaaliketju nyt kitara -> Boss TU-3 -> Cry Baby -> Boss NS-2 -> Boss OD-3 -> Boss NS-2 -> Boss BF-3 -> Fryette SigX Efektilenkki Fryette -> Ibanez TS-7 -> G-lab TCH-1 -> Flashback delay -> Walrus Audio Fathom -> Fryette Bossin flangerin tilalla voisin joku kerta kokeilla toisen valmistajan flangeria, kuten tyyliin MXR:n flangeria. Niille joille tuo fathom on tuntemattomampi, se on ihan mahtava kaikupedaali. Sustain-painike antaa niin paljon lisää tuohon pedaaliin. https://www.youtube.com/watch?v=i3zF059PR5YKoska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
elon arska 25.09.2018 10:43:29 | |
---|
Ehdottakaapa amp-in-a-box tyyppistä säröä. Nykyinen itse rakennettu Suhr Riot Reloaded on ihan jees, mutta jotain siitä jää... no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
iec 25.09.2018 13:20:46 (muokattu 25.09.2018 13:25:24) | |
---|
elon arska: Ehdottakaapa amp-in-a-box tyyppistä säröä. Nykyinen itse rakennettu Suhr Riot Reloaded on ihan jees, mutta jotain siitä jää... Riippuu millaista soundia haet. Kuulostaa siltä että jotain aika metallista säröä, mikäli olet jo tehnyt Riot-tyylisen. Kaupasta saa esim: -MXR evh 5150 -Wampler triple wreck -Bogner extacy red Itse tekemällä: -Dr. Boogie https://www.uk-electronic.de/online … id=4169c0d0c2285b0f55e127ac308ce302 Pojalle rakensin tuon dr boogien ja se oli kyllä hyvä kunhan sain vain fettien biasvirrat oikeisiin säätöihin. Vaatii siis ehdottomasti yleismittarin, mikäli tuon rakentaa. Ensi käynnistyksellä saattaa käydä että ei kuulu mitään jos biastrimmerit ovat minimiasennossa . Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
elon arska 25.09.2018 14:59:43 | |
---|
iec: Riippuu millaista soundia haet. Kuulostaa siltä että jotain aika metallista säröä, mikäli olet jo tehnyt Riot-tyylisen. Tietysti olisin voinut hiukan kuvailla hakemaani :D Ei varsinaisesti tartte olla metalliin painoittuvaa, vaikka säröä voikin irrota. Enempi haussa pykälän tai kaksi vitnakeempaan suuntaan. no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio |
iec 25.09.2018 15:33:06 (muokattu 25.09.2018 16:02:59) | |
---|
elon arska: Tietysti olisin voinut hiukan kuvailla hakemaani :D Ei varsinaisesti tartte olla metalliin painoittuvaa, vaikka säröä voikin irrota. Enempi haussa pykälän tai kaksi vitnakeempaan suuntaan. Jaa no siinä tapauksessa jos vaikka sitten hieman Marshallin suuntaan: -Friedman BE-OD -Wampler Plexi Drive Deluxe (mulla oli perus-Plexi ja se oli kyllä hyvä ;) ) -MI Audio Crunch Box (tai Mooer Cruncher) -Marshall Guv'nor -Marshall Guv'nor 2 plus ( https://www.youtube.com/watch?v=lHLvPpXySR4) -JHS Angry Charlie -Catalinbread Dirty Little Secret -Carl Martin Plexitone Rakennussarjana vaikkapa: -JCM 800 emulation https://www.uk-electronic.de/online … id=4169c0d0c2285b0f55e127ac308ce302(tästä rakennussarjasta mulla ei ole mitään omakohtaista kokemusta. Varmaan noita vastaavia rakennussarjoja löytyy muitakin ja muualtakin.) - http://revolutiondeux.blogspot.com/2012/01/wampler-plexi-drive.html(Tästäkään en osaa sanoa onko juuri alkuperäistä vastaava, mutta mikäli on, niin sitten se on hyvä.) Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
tomaattiorava 17.10.2018 17:46:51 (muokattu 17.10.2018 18:10:09) | |
---|
Jeesatkaas, elikkäs uusia leluja tulossa. Mulla on tuommonen reilun parinkympin truetone 1-spot jossa on kiinni neljä pedaalia ja yks virtapaikka vapaana. Kaks pedaalia lissää ois tulossa joten tarttenko mä tämmösen tuohon vapaaseen piuhaan? https://www.thomann.de/fi/cioks_1035_split_flex_type_1.htmLaskin että nuo neljä purnukkaa vie karvan päälle 300 mA:ta ja tuo virtälähde lupaa mehuja 1700:n asti joten sen suhteen ei pitäis hättää olla..? E : Mulla on siis edessä wahi, säröt vahvarista ja loopissa dilsa, verbi ja loopperi. Nyt on tulossa volume pedaali sekä oktaaveri, lähinnä ambient-trippailuja varten. Kannattaisko nää molemmat laittaa peräti ennen wahia vai mitenkä laittaisitte? Kaikki muut paitti tuo loopperi ovat true bypass, myös nuo kaksi tulevaa. |
Jaketsu 11.12.2018 15:12:28 | |
---|
Tuli tehtyä Bossin DS-1:een helppo modaus kun nipsaisin signaalitieltä toisen diodin veke. Sinällään olin jo karvalakkisaundiin kaikessa riipivyydessään hyvinkin tyytyväinen oikeilla asetuksilla ja vahvarilla, mutta ajattelin silti testailla. Volyymia irtoaa nyt aivan perkeleesti ja gainitasot tippuivat melko huomattavasti. Tämän johdosta pedaali toimii nyt myös loistavana boosterina. Gain-asetusten loppupäästä ruttua irtoaa edelleenkin varsin reippaasti, mutta jotenkin pyöreämpänä/karvaisempana. |
LaMotta 11.12.2018 15:57:52 | |
---|
Miten on? Hyötyykö muutkin kuin säröpedaalit käyttöjännitteen nostamisesta? Kokeilin plexi drivea 18v:lla ja soundi vaikutti räyhäkkäämältä, sen lisäksi että output lisääntyi samalla. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Puavali 11.12.2018 16:35:44 | |
---|
LaMotta: Miten on? Hyötyykö muutkin kuin säröpedaalit käyttöjännitteen nostamisesta? Kokeilin plexi drivea 18v:lla ja soundi vaikutti räyhäkkäämältä, sen lisäksi että output lisääntyi samalla. Futsit ei ainakaan, ne tykkää enempi käyttöjännitteen laskemisesta. |
LaMotta 11.12.2018 16:38:08 (muokattu 11.12.2018 16:38:40) | |
---|
Puavali: Futsit ei ainakaan, ne tykkää enempi käyttöjännitteen laskemisesta. No mie en taida tykätä futseista.. Tai sit vaan pitää jatkaa kokeiluja. Mikä ois sellainen fuzz, joka ei boostaa bassoa? (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Laulava Kylätohtori 11.12.2018 17:16:48 (muokattu 11.12.2018 17:17:20) | |
---|
LaMotta: No mie en taida tykätä futseista.. Tai sit vaan pitää jatkaa kokeiluja. Mikä ois sellainen fuzz, joka ei boostaa bassoa? Osta tuo mun Velvet Fuzz, sitä aina suositellaan niille, ketä haluaa fuzzin, muttei tykkää perinteisistä malleista. Tätä mulle suositeltiin ja on suositeltu monelle muullekin. Ja onhan se totta, ettei tämä ole sellaista muhjua ja tight-kytkin auttaa paljon. Sovitaan, etten sanonut tätä ääneen, mutta ei auttanut mulle... :) Ps. Tai sitten ostat joltain muulta, jos tämä mainos vituttaa liikaa. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
LaMotta 11.12.2018 17:22:07 (muokattu 11.12.2018 17:23:00) | |
---|
Laulava Kylätohtori: Osta tuo mun Velvet Fuzz. Mullon tuosta uudempi versio....tuo on minun korvaani jonkinlainen fuzzin ja overdriven hybridi. Liikaa myös muhkeutta soundissa. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Puavali 11.12.2018 17:25:57 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Osta tuo mun Velvet Fuzz, ... Wampler Velvet Fuzz ois mun valinta, jos olisin futsia ostamassa. Vaan kun en oo. |
Laulava Kylätohtori 11.12.2018 17:32:24 | |
---|
LaMotta: Mullon tuosta uudempi versio....tuo on minun korvaani jonkinlainen fuzzin ja overdriven hybridi. Liikaa myös muhkeutta soundissa. No en mä keksi sitten enää muuta suositella kuin Skreddyn Lunar Module Deluxia. Mulla on FYA Customin klooni ja on aivan helvetin hyvä. En myy. Ainut fuzz, mikä mulla on jäänyt käyttöön. Siinä saa Body- ja Pregain säädöillä tosi tiukan soundin, missä on kunnon attack. Skreddyn Screw Driver voisi myös olla. Se ei ole fuzz, vaan overdrive, mutta siitä fuzzahtavia sävyjä soundiin. Mulla on originaali Deluxe-versio, enkä myy sitäkään. :) Noin muuten kuulostaa, ettei fuzzit ole sun juttu. Ainakaan fuzz facet. Oletko jo tonebendereitä kokeillut? Ne on ff:ä parempia, mutta en mä oikein niistäkään löytänyt omaa soundia, vaikka niistä tykkäsin. Joskus vielä aion niitä kuitenkin hankkia... Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
Jaketsu 11.12.2018 17:47:19 | |
---|
Electro Harmonixin Graphic Fuzz. 6-kaistaisella eq:lla luulisi saavan halutut taajuudet kondikseen. Tai sitten jonkun fuzzface/tonebender/muff -johdannaisen perään eq-pedaali. |
santakasa 22.12.2018 13:04:16 (muokattu 22.12.2018 13:04:50) | |
---|
Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |