LaMotta 06.09.2018 16:28:20 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Ei tämä kai mikään ts-klooni ole? No ei todellakaan. Onneksi. (Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet." |
Matoleka 07.09.2018 12:05:00 (muokattu 07.09.2018 12:14:38) | |
---|
Mieli tekisi ottaa kokeiluun parin Zoomin jälkeen jokin uusi efekti. Zoomit oon edeleen käytössä ja oon tykännyt niistä, mutta ehkä ihan sitä täydellistä naamansulatus soundia en omasta mielestä niistä saa irti :) Oon katsellut Bossin ME 20/25/50.. ja Line 6:n pod XT malleja. Hintaluokka noissa käytettynä siellä 100eur kahta puolen. Molempia liikkuu käytettynä hyvin (syystä???) Kumpaa merkkiä kannattaisi kokeilla? vai pysytellä "ihanhyvältä" kuulostavassa Zoomissa. Edit. efektilaite raskaampaan musiikkiin siis haussa. |
Muovinen 07.09.2018 12:27:15 | |
---|
Matoleka: Mieli tekisi ottaa kokeiluun parin Zoomin jälkeen jokin uusi efekti. Mitä sulla tulee käytettyä tosta Zoomista? Lähinnä säröjä vai soitatko jotain psykedeelistä lonkerometallia, jossa tarttee yhtä aikaa päälle phaserin, delayn ja pitch shifterin? Jos sulla on jo hyvä vahvistin missä on mieluisa perussoundi mutta joka ei vielä sitä naamaa sulata, niin ensin lähtisin etsimään sille kivaa boostia/overdriveä/säröä kaveriksi. Nuo multiefektit tuppaa tekemään useimmat asiat silleen ihan ookoosti mutta harvemmat hyvin tai loistavasti. |
Matoleka 11.09.2018 11:52:25 (muokattu 11.09.2018 11:53:56) | |
---|
Muovinen: Mitä sulla tulee käytettyä tosta Zoomista? Lähinnä säröjä vai soitatko jotain psykedeelistä lonkerometallia, jossa tarttee yhtä aikaa päälle phaserin, delayn ja pitch shifterin? Jos sulla on jo hyvä vahvistin missä on mieluisa perussoundi mutta joka ei vielä sitä naamaa sulata, niin ensin lähtisin etsimään sille kivaa boostia/overdriveä/säröä kaveriksi. Nuo multiefektit tuppaa tekemään useimmat asiat silleen ihan ookoosti mutta harvemmat hyvin tai loistavasti. Anteeksi etten ole ehtinyt vastaileman viikonlopun aikana. Zoomista tulee käytettyä yleensä 'PV' (Peavey??)vahvistinmallennusta ja siihen lisäillyt tai poistellut eri efektejä tarpeen mukaan. Perus metallimättöä ja 80'/90's sukkahousu hevi soundia mukaillen. Ehdin jo tuossa malttamattomana hätähousuna ostamaan Boss ME-70:en eli jahka saan sen testiin niin raportoin itse itselleni tämän jälkeen:) Kuulisin kyllä edelleen mielipiteitä esim. tuosta Line-6 sarjan efekteistä. -säätö ei lopu koskaan |
kihtaristi 13.09.2018 16:12:26 | |
---|
Onkos kellään Vaasassa tai lähialueella JHS Kilt, Keeley D&M drive tai Analogmanin King of Tone pedaalia, joita pääsisi kokeilemaan. Voisin jotain omia pedaaleja tuoda kokeiltavaksi, jos jokin kiinnostaisi! |
Matoleka 21.09.2018 06:56:32 (muokattu 21.09.2018 07:07:19) | |
---|
Matoleka: Anteeksi etten ole ehtinyt vastaileman viikonlopun aikana. Zoomista tulee käytettyä yleensä 'PV' (Peavey??)vahvistinmallennusta ja siihen lisäillyt tai poistellut eri efektejä tarpeen mukaan. Perus metallimättöä ja 80'/90's sukkahousu hevi soundia mukaillen. Ehdin jo tuossa malttamattomana hätähousuna ostamaan Boss ME-70:en eli jahka saan sen testiin niin raportoin itse itselleni tämän jälkeen:) Kuulisin kyllä edelleen mielipiteitä esim. tuosta Line-6 sarjan efekteistä. -säätö ei lopu koskaan Nyt vähän päässyt testailemaan Bossia ja täytyy sanoa että hyvä on. Oikein hyvä. Kovin syväluotaavaa analyysiä en pysty näin semi-aloittelijana antamaan. Bossin äänimaailma on kuitenkin huomattavan paljon luonnollisempi kuin Zoomin. Helpompi soittaa. Nämä ehkä ne tarkeimmät ominaisuudet. Vaikka Zoomista saa ulos "makeita" soundeja niin Bossissa korostuu käytön yksinkertaisuus ja luonnollisemmat efektit. Enempää ei oikeastaan kannata kertoa koska vertailussa on kuitenkin eri hintaluokan laitteet. Low-range vs mid-range. Ainut heikkous Bossissa on että siinä ei ole rumpukonetta. Harjoitellessa olen huomannut sen olevan mainio lisä. Fiilis on kuitenkin se että tarve testata vastaavan hintaluokan Zoomia tai Line-6:sta katosi. Sen verran vakuutavalta toi Bossi tuntuu. Jospa kamarun****sen sijaan keskittyisin nyt vaan soittamiseen :) -säätö ei lopu koskaan. |
santakasa 21.09.2018 07:17:27 | |
---|
Pitkään oli tarkoitus hommata od-pedaali antamaan lisää potkua Fryette sigx -vahvistimelle. Menin musakauppaan ja päätin kokeilla Bossin SD-1 ja myös OD-3. Testivahvarina oli EVH:n 5150 kombo. SD-1 puski liikaa keskitaajuuksia, kun taas OD-3 väritti vähemmän ja vahvisti nimenomaan säröytymistä värittämättä sen enempää soundia. Pakko oli ostaa tuo kalliimpi pedaali ja nyt on kovat rouheet soundit Fryetessä. Ei sitä lisäpotkua turhaan suositella. Joku kerta voisi kokeilla Ibanezin ts-9 -mallia, kun youtuben pätkien perusteella tuo juuri sitä tiukkuutta lisää värittämättä sen enempää soundia. Huonona puolena tässä on nyt vaan se, kun G-labin kahdeksanpaikkainen virtalähde oli jo entuudestaan täynnä. Pitää näemmä hommata joko isompi tai toinen virtalähde lautaan, kun tarkoituksena vielä lisäillä ainakin phaseri lautaan. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Shredator 21.09.2018 07:19:24 | |
---|
santakasa: Pitkään oli tarkoitus hommata od-pedaali antamaan lisää potkua Fryette sigx -vahvistimelle. Menin musakauppaan ja päätin kokeilla Bossin SD-1 ja myös OD-3. Testivahvarina oli EVH:n 5150 kombo. SD-1 puski liikaa keskitaajuuksia, kun taas OD-3 väritti vähemmän ja vahvisti nimenomaan säröytymistä värittämättä sen enempää soundia. Pakko oli ostaa tuo kalliimpi pedaali ja nyt on kovat rouheet soundit Fryetessä. Ei sitä lisäpotkua turhaan suositella. Joku kerta voisi kokeilla Ibanezin ts-9 -mallia, kun youtuben pätkien perusteella tuo juuri sitä tiukkuutta lisää värittämättä sen enempää soundia. Huonona puolena tässä on nyt vaan se, kun G-labin kahdeksanpaikkainen virtalähde oli jo entuudestaan täynnä. Pitää näemmä hommata joko isompi tai toinen virtalähde lautaan, kun tarkoituksena vielä lisäillä ainakin phaseri lautaan. Niin se SD-1 on sitten klooni TS-9:stä pienillä eroilla, että ota se huomioon ennen ostopäätöstä :) Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
santakasa 21.09.2018 07:46:15 | |
---|
Shredator: Niin se SD-1 on sitten klooni TS-9:stä pienillä eroilla, että ota se huomioon ennen ostopäätöstä :) Juu en mä SD-1:stä aio ostaa vaan ihan TS-9:n sitten jahka vaan joskus saan ostettua. Muutenkin SD-1 osottautui lieväksi pettymykseksi, kun puski kovin vahvasti keskitaajuuksia, mitä olin youtubesta kuunnellut demotuksia. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Shredator 21.09.2018 08:15:54 | |
---|
santakasa: Juu en mä SD-1:stä aio ostaa vaan ihan TS-9:n sitten jahka vaan joskus saan ostettua. Muutenkin SD-1 osottautui lieväksi pettymykseksi, kun puski kovin vahvasti keskitaajuuksia, mitä olin youtubesta kuunnellut demotuksia. Niin siis meinasin vaan että jos et pitänyt sd-1:stä, niin se ts-9 on samanlainen. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
steelduck 21.09.2018 08:27:51 | |
---|
Shredator: Niin siis meinasin vaan että jos et pitänyt sd-1:stä, niin se ts-9 on samanlainen. Joo, molemmat on tunnettuja "mid-hump:staan", eli korostaa midleä. Jos et siitä tykkää, niin kannattaa kokeilla vaikka Xotic EP-boosteria tai jotain muuta neutraalia boosteria. |
santakasa 21.09.2018 08:28:10 (muokattu 21.09.2018 08:30:26) | |
---|
Shredator: Niin siis meinasin vaan että jos et pitänyt sd-1:stä, niin se ts-9 on samanlainen. Aa niin niin. No sitten tuskin tarviikaan ostaa. Ainakin tolla Fryetellä tulee niin herkästi ärsyttäviä keskitaajuuksia, joista tulee mieleen sellainen hoonk hoonk ääni ulos, jos pistää jonkun od-pedaalin eteen. Toki taajuuskorjaimella pystyisi sitä poistamaan, mutta lähtökohdallisesti käytän sitä soolosoundin hiontaan. steelduck: Joo, molemmat on tunnettuja "mid-hump:staan", eli korostaa midleä. Jos et siitä tykkää, niin kannattaa kokeilla vaikka Xotic EP-boosteria tai jotain muuta neutraalia boosteria. MXR:n puhdas signaaliboosteri itse asiassa tekee vähän samaa, kun kytkee suoraan nupin sisääntuloon. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
steelduck 21.09.2018 08:37:24 (muokattu 21.09.2018 08:37:36) | |
---|
santakasa: Aa niin niin. No sitten tuskin tarviikaan ostaa. Ainakin tolla Fryetellä tulee niin herkästi ärsyttäviä keskitaajuuksia, joista tulee mieleen sellainen hoonk hoonk ääni ulos, jos pistää jonkun od-pedaalin eteen. Toki taajuuskorjaimella pystyisi sitä poistamaan, mutta lähtökohdallisesti käytän sitä soolosoundin hiontaan.
MXR:n puhdas signaaliboosteri itse asiassa tekee vähän samaa, kun kytkee suoraan nupin sisääntuloon. Laita kaksi MXR:n taajuuskorjain-pedaalia, toinen rytmisoundille ja toinen soololle, niin pääset säätämään mieleiseksi. :) |
santakasa 21.09.2018 08:45:18 | |
---|
steelduck: Laita kaksi MXR:n taajuuskorjain-pedaalia, toinen rytmisoundille ja toinen soololle, niin pääset säätämään mieleiseksi. :) Tätä mä olen miettinyt välillä, mutta makustellaan nyt hetki ainakin ettei noita pedaaleja ilmesty koko ajan lisää lautaan. x ) Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
iec 21.09.2018 08:57:26 (muokattu 21.09.2018 09:00:50) | |
---|
Shredator: Niin siis meinasin vaan että jos et pitänyt sd-1:stä, niin se ts-9 on samanlainen. Ei se nyt ihan ole. Midhump löytyy kummastakin, mutta sd-1:ssä on asymmetrinen klippaus ja ts-9:ssä symmetrinen klippaus, jolloin säröytymisen luonne on erilainen. Toki sitten ei ole isoa eroa jos pedaalilla pitää särön hyvin pienellä ja levelin isolla. Jos taas pyrkii samalla "stäkkäämään" säröä, kannattaa testata molemmat pedaalit omassa systeemissä. Tyypillisesti asymmetrinen on ehkä vähän räkäisempi särö ja symmetrinen on pehmeämpi. Ja osa kitaristeista huomaa tuon eron paremmin kuin toiset. Toki noihin pedaaleihin voi itse modata (jos osaa kolvailla) kytkimen, jolla voi vaihtaa asymmetrisen ja symmetrisen klippauksen välillä. Ja näkyypä tuollaisia valmiiksi modattujakin olevan myynnissä. Mutta joo, jos se midhump on se ongelma, ei ts-9 ole siinä suhteessa sd-1:stä parempi. Voisin suositella OD-pedaaliksi MI Audio Blue Boy Deluxe-purkkia. Mulla oli sellainen ja se oli paras OD mitä mulla on ikinä ollut. Siinä pystyi säätämään sitä midhumppia, eli sen sai aika lailla kokonaan pois jos vain halusi. Niitä saa myös aika halvalla, kun siitä purkista on kaikki hype kadonnut jo vuosia sitten. Omani möin liian halvalla. Tieto lisää tuskaa ja turha tieto turhaa tuskaa...Ja niin päin pois... |
santakasa 21.09.2018 09:31:08 | |
---|
iec: Mutta joo, jos se midhump on se ongelma, ei ts-9 ole siinä suhteessa sd-1:stä parempi. Voisin suositella OD-pedaaliksi MI Audio Blue Boy Deluxe-purkkia. Mulla oli sellainen ja se oli paras OD mitä mulla on ikinä ollut. Siinä pystyi säätämään sitä midhumppia, eli sen sai aika lailla kokonaan pois jos vain halusi. Niitä saa myös aika halvalla, kun siitä purkista on kaikki hype kadonnut jo vuosia sitten. Omani möin liian halvalla. Laitetaanpa tämä korvan taakse. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
Laulava Kylätohtori 21.09.2018 10:28:05 | |
---|
Jos midhump on ongelma, niin ts-9 kannattaa unohtaa heti ja ikuisiksi ajoiksi. Sehän on just Mr. Midhump. Keskiäänikorostusta löytyy vähintään saman verran kuin SD-1:ssä. Itsekin suosittelen Blue Boy Deluxea. Laatuspeduja, joiden hinnat ovat halvat, koska hype kadonnut ympäriltä. Eikä se tee spedusta sen huonompaa.. Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina. |
santakasa 21.09.2018 10:36:35 | |
---|
Laulava Kylätohtori: Jos midhump on ongelma, niin ts-9 kannattaa unohtaa heti ja ikuisiksi ajoiksi. Sehän on just Mr. Midhump. Keskiäänikorostusta löytyy vähintään saman verran kuin SD-1:ssä. No hyvä esimerkki ainakin itselleni ettei youtube tosiaan anna aina todentuntuista kuvaa. Ite olin tullut siihen luuloon, että juuri TS-9 olisi sellainen suhteellisen neutraali soundin suhteen verrattuna esim. SD-1:een. Onko Maxon OD-808 sitten vielä middleä puskevampi kuin TS-9? Sellainen tunne ainakin youtuben perusteella tuli mulle. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |
santakasa: Onko Maxon OD-808 sitten vielä middleä puskevampi kuin TS-9? Sellainen tunne ainakin youtuben perusteella tuli mulle. Maxon ON TS-9, joskin ulostulobufferi on TS-10:stä. Eli takuulla täsmälleen sama soundi. Jos et halua sitä keskiäänikorostusta, niin kannattaa katsoa muita kun tubescreamereita sillä näissä se on juuri se juttu. Esim. Mad Professsorin LGW voisi olla sopivampi. Minkä sormet heittää, sen wahi peittää |
santakasa 21.09.2018 11:35:22 (muokattu 21.09.2018 11:35:43) | |
---|
Shredator: Maxon ON TS-9, joskin ulostulobufferi on TS-10:stä. Eli takuulla täsmälleen sama soundi. Jos et halua sitä keskiäänikorostusta, niin kannattaa katsoa muita kun tubescreamereita sillä näissä se on juuri se juttu. Esim. Mad Professsorin LGW voisi olla sopivampi. Luin juuri netistä TS-7 olisi oikeastaan ihan sama kuin TS-9 muutamien komponenttien eroavaisuudella. Eli TS-7 on pitkälle saman kuuloinen kuin TS-9? Jos noin on niin ei tosiaan toimi SigX:n kanssa sitten, kun tulee niin vahvasti sitä hoonk hoonkkia TS-7:n kanssa. Eipähän tarvii sitten miettiä TS-9 ostamista, kun tuo TS-7 löytyy kotoa, jolla voin sitten välillä Randall Satanin kanssa pelleillä. Koska sormeni ovat lyhyet, olen keksinyt omia twistejä omalle motoriikalleni. - mace2691 |