Aihe: Pelaaminen - Tietokone/konsoli/mobiili
1 2 3 4 565 66 67 68 69237 238 239 240 241
Kampela77
21.09.2018 13:18:11
Onko nuo uusimmat konsolitkin lukittu 30fps?
Interviewer: "So Frank, you have long hair. Does that make you a woman?" Frank Zappa: "You have a wooden leg. Does that make you a table?"
tomaattiorava
22.09.2018 15:58:32
Kampela77: Onko nuo uusimmat konsolitkin lukittu 30fps?

tjäh? no ei. ainakaa ps4, muista ei oo kokemusta mut tuskin nyt.
Juicy
22.09.2018 16:11:20

Ei ne konsolit mitään lukitse, vaan pelikoodaajat joilta loppuu muuten resurssit kesken.
"TSÖH TSÖH... VITTU!" -Remu Aaltonen
ÄrGee
22.09.2018 16:13:12
Kampela77: Onko nuo uusimmat konsolitkin lukittu 30fps?

PS4 Pro tukee 60fps, Xbox One S:stä ei ole tietoa.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
tomaattiorava
22.09.2018 18:07:26
ÄrGee: PS4 Pro tukee 60fps, Xbox One S:stä ei ole tietoa.

Kyllä perus-mallikin tukee, pelistä riippuen....
Eos
22.09.2018 22:32:50

tomaattiorava: Kyllä perus-mallikin tukee, pelistä riippuen....

Ei näitä loppuunsa montaa ole ja suoritus on vähintäänkin kyseenalaista. Esim. TLOU remaster, Diablo 3 ja GTAV.
Juicy
23.09.2018 03:26:10 (muokattu 23.09.2018 03:26:25)

Eos: Ei näitä loppuunsa montaa ole ja suoritus on vähintäänkin kyseenalaista. Esim. TLOU remaster, Diablo 3 ja GTAV.

Kyllä siihen on syynsä miksi ihtekkin mieluummin laitan uuden konsolin verran näyttikseen aina kun on tarvetta.
seppo69
23.09.2018 11:45:42
Juicy: Kyllä siihen on syynsä miksi ihtekkin mieluummin laitan uuden konsolin verran näyttikseen aina kun on tarvetta.

Onhan nuo konsolit aivan nuhapumppuja (Xbox one x ei taida niin kauhea olla) eikä niitä oikein PC-hommiin kannata verrata. Surullista on se kun joidenkin pelien ulkonäköä, käyttöliittymää yms rajoitetaan tai kehitetään konsoleiden vaatimusten ja/tai rajoitusten mukaan.
Welho-77: Noi sun tyhmä fantasiat on sairaita.
tomaattiorava
23.09.2018 13:51:57
pleikkarilla on kuitenkin parhaat yksinoikeuspelit ni pc:t ja boxit voi heittää hemmettii
Juicy
23.09.2018 14:31:16

seppo69: Onhan nuo konsolit aivan nuhapumppuja (Xbox one x ei taida niin kauhea olla) eikä niitä oikein PC-hommiin kannata verrata. Surullista on se kun joidenkin pelien ulkonäköä, käyttöliittymää yms rajoitetaan tai kehitetään konsoleiden vaatimusten ja/tai rajoitusten mukaan.

Ei se pelkkä nuhapumppuus, vaan se että pitäisi heittää aina pakettiautollinen pelejä roskiin ja ostaa samat pelit uudelleen kun tulee uudet konsolit.
Bongowing
23.09.2018 17:01:56
Osataanko pelisuunnittelussa hyödyntää huipputehoja vai onko kyse vain ulkonäköseikoista?
But where the heck is magenta?
Juicy
23.09.2018 18:04:19

Bongowing: Osataanko pelisuunnittelussa hyödyntää huipputehoja vai onko kyse vain ulkonäköseikoista?

Kyllä.
seppo69
23.09.2018 22:34:47
Juicy: Ei se pelkkä nuhapumppuus, vaan se että pitäisi heittää aina pakettiautollinen pelejä roskiin ja ostaa samat pelit uudelleen kun tulee uudet konsolit.

Nyt en ymmärrä. Kyllä mulla on kaikki vanhat pelit ja pelikoneet hallussa edelleen, en oo roskiin heittänyt. Enkä ole yhtään peliä kahta kertaa ostanut, paitsi Crash Bandicootin, koska möin ykköspleikan ja sen pelit aikoinaan. Vai mitä niinkö meinasit?

Jos pelaamista harrastaa vähääkään enempää niin onhan PC siihen aivan ylivertainen optio, jos pitää yksi alusta valita. Itse pelaan vain muutamaa peliä niin en tarvi. Tietty joillain hulluilla on kaikki konsolit ja PC ja muut mahdolliset vempaimet.
Juicy
23.09.2018 22:57:27

seppo69: Nyt en ymmärrä. Kyllä mulla on kaikki vanhat pelit ja pelikoneet hallussa edelleen, en oo roskiin heittänyt. Enkä ole yhtään peliä kahta kertaa ostanut, paitsi Crash Bandicootin, koska möin ykköspleikan ja sen pelit aikoinaan. Vai mitä niinkö meinasit?

Jos pelaamista harrastaa vähääkään enempää niin onhan PC siihen aivan ylivertainen optio, jos pitää yksi alusta valita. Itse pelaan vain muutamaa peliä niin en tarvi. Tietty joillain hulluilla on kaikki konsolit ja PC ja muut mahdolliset vempaimet.

No onhan mullakin melkoinen läjä 360-pelejä, mut se siinä onkin kun nykyään n. 70% niistä on Steamillekin niin käytännössä noi ei ole mitään muuta kuin muoviroskaa. Nykypäivän peleissä kun ei ole edes mitään manuaaleja, muutenkin niin massatuotettuja kirppisryönää että arvoltaan ehkä vitosen/kpl. Just kätevämpää hommata sitten jälkeenpäin joku vanha konsoli ja ostaa vain ne pelit joita ei sitten koskaan julkaistu pc:lle.
seppo69
24.09.2018 11:14:46
Juicy: No onhan mullakin melkoinen läjä 360-pelejä, mut se siinä onkin kun nykyään n. 70% niistä on Steamillekin niin käytännössä noi ei ole mitään muuta kuin muoviroskaa.

Aivan. Mutta kaikkia ei kuitenkaan ole.

Nykypäivän peleissä kun ei ole edes mitään manuaaleja,

Tätä oon kironnu itsekin, ihan perseestä, mutta ainakin ekologisempaa jos ei muuta.

muutenkin niin massatuotettuja kirppisryönää että arvoltaan ehkä vitosen/kpl

Jos tarkoitat itse pelien sisältöä niin eihän paskoja pelejä kannata ostaa. On niitä pelejä muitakin kuin EA:n vuosipäivitykset ja puolivalmiit tekeleet. Esim. Inside oli aivan helvetin hyvä, kaunis ja tunnelmallinen peli. Tai vaikka Trials-pelit, Trials Fusionin yli 17000 rataa takaavat sen että pelattava ja opettelu ei lopu koskaan. Siinä on minusta ihan hyvin rahalle vastinetta.

Mutta kyllähän tuokin bisnes rahaan ja kulutukseen perustuu, mihinpä muuhunkaan.
Tuomoo
24.09.2018 15:54:19
Mä oon tässä tuskaillut myös konsolien kanssa. PS3 löytyy, mutta sille on vain muutama peli hyllyssä, enemmän se toimittaa mulla dvd/bluray-soittimen virkaa. Sen sijaan nyt ahdistaa se, että RDR2 ei ilmeisesti ainakaan alkuvaiheessa ole PC:lle tulossa, joten pitääkö tässä nyt saakeli yhden pelin takia ostaa PS4.
"Hauskanpito ilman tilastotiedettä on teeskentelyä. Jalkapallo ilman tilastotiedettä on rikos ihmisyyttä vastaan." - Vessajono 14.06.2018 20:18:35
Juicy
24.09.2018 16:06:14

Aivan hyvin voi sitten ps5:sen julkistuksen yhteydessä hommata nelosen (viimeisimmän mallin) halvalla ja sitten metsästää ne muutamat mielenkiintoiset yksinoikeuspelit. Tälleen kun pelaa vähän jälkijunassa niin säästää yleensä huomattavan summan rahaa ja vaivaa.

Tosin jo kolmosen kohdalla vitutti ku heti vähän ajan päästä julkaistiin taas samat pelit parempina versioina uusille konsoleille (ainakin Unchartedit ja muutama muukin).
ÄrGee
24.09.2018 16:42:55 (muokattu 24.09.2018 16:46:09)
Sellaiset pc master racet sieltä.

PS4:lle on muitakin hyviä yksinoikeuspelejä, mm. The Last Of Us, Bloodborne ja Horizon Zero Dawn. Ehkä tulee vielä God Of War hankittua.

Kun miettii niin monellako pelillä edes on kauhean suurta arvoa uudelleen pelaamisen suhteen, koska se vaihtelee huomattavasti riippuen pelistä. Kuitenkin ne kannattaa hankkia riittävän lähellä julkaisun ajankohtaa, eikä odottaa seuraavan konsolisukupolven tulemista.
TO THE STARS!!! "Mieshän veteli puikoissa kuin taikuri Disneyn fantasiassa piiskaten koko orkesterin ihan pirun kovaan vireeseen." -Mescalero
Juicy
24.09.2018 17:31:07

ÄrGee: Sellaiset pc master racet sieltä.

PS4:lle on muitakin hyviä yksinoikeuspelejä, mm. The Last Of Us, Bloodborne ja Horizon Zero Dawn. Ehkä tulee vielä God Of War hankittua.

Kun miettii niin monellako pelillä edes on kauhean suurta arvoa uudelleen pelaamisen suhteen, koska se vaihtelee huomattavasti riippuen pelistä. Kuitenkin ne kannattaa hankkia riittävän lähellä julkaisun ajankohtaa, eikä odottaa seuraavan konsolisukupolven tulemista.

Konsolipeelon ulinaa sitten sieltä. Miksi ostaa pelit täyteen hintaan uutena, kun kaikkia ei kuitenkaan kerkiä pelaamaan kuin vasta siinä vaiheessa kun ovat jo kirppiksen laareissa - tää oli se mun pointti joka tuntuu omalla kohdalla pätevän. Toki on aina niitä pelejä joita on odottanutkin pidemmän aikaa jotka tulee melko tuoreeltaan ostettua, mutta eipä sitä millään vaan kerkiä kaikkea pelaamaan. Toki on hyvä että joku jonottaa vesisateessa mun puolesta että saa nopeammin sit käytettyinä. :)
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)