Aihe: Paras nuppi, miksi?
1 2 3
aristoteles666
12.09.2018 21:41:08

Hughes&Kettner Triamp Mark III
https://www.youtube.com/watch?v=sVa_2ol-73o
" mielestäni varmin merkki älykkään elämän olemassaolosta muualla maailmankaikkeudessa on se, että kukaan ei yritä ottaa meihin yhteyttä." lassi ja leevi.
LaMotta
13.09.2018 09:32:39

Hyvä vahvistin syö säröpedaaleja niin että saa oikean soundin.
(Lausutaan elämään kyllästyneellä äänellä): "Jos ei kiinnosta niin ei tiällä mikkää pakko oo olla. Työ tiijättä missä on ovet."
Guitarfreak
14.09.2018 22:22:03
LaMotta: Hyvä vahvistin syö säröpedaaleja niin että saa oikean soundin.

Hyvä vahvistin syö säröpedaaleja ja paskoo putkia.
Käärinliinoissa ei ole taskuja ja kaurapuurollakin elää ihan hyvin. :D - Steelduck
hallu
14.09.2018 22:24:43
LaMotta: Hyvä vahvistin syö säröpedaaleja niin että saa oikean soundin.

Ja hyvä säröpedaali syö vahvistimia. Mulla on ollut pari sellaista säröpedaalia jotka toimii minkä tahansa vahvistimen kanssa tai ilman vahvistintakin.
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Larox
14.09.2018 23:54:41 (muokattu 15.09.2018 00:21:08)
Moro,
Toisaalta hyvä nuppi ei pedaaleja kaipaa.
Mutta sehän on jokaisen oma tuntemus ja kokemus...
Itse tykkään Marshallista, isommille keikoille 2203 JMP 100W nuppi ja pienemmille riittää artist 4203 30W kompo.
Varmasti mieleiset saundit löytää jokainen ajan kanssa testaamalla.
Jucciz
15.09.2018 07:27:13
Larox: Moro,
Toisaalta hyvä nuppi ei pedaaleja kaipaa.
Mutta sehän on jokaisen oma tuntemus ja kokemus...
Itse tykkään Marshallista, isommille keikoille 2203 JMP 100W nuppi ja pienemmille riittää artist 4203 30W kompo.
Varmasti mieleiset saundit löytää jokainen ajan kanssa testaamalla.

Ja sitten taas joskus kaikista paras soundi tulee hyvästä nupista yhdistettynä hyvään pedaaliin. Kannattaa mennä korvat eikä mielikuvat edellä.
Foo Player
15.09.2018 09:02:07
aristoteles666: Hughes&Kettner Triamp Mark III
https://www.youtube.com/watch?v=sVa_2ol-73o

Komppia tälle. Omistan kyseisen nupin ja on ihan lyömätön peli. Olen omistanut myös Bogner Ecstacyn, Mesa Mark V:n, Diezel Herbertin, Orange Rockerverbin ja Budda Superdriven ja Triamp mkIII on parempisoundinen ja monipuolisempi kuin mikään noista.
For some people it might be overwhelming to wait eight bars before first three guitar solos - Nigel Tufnel
s8na
15.09.2018 14:58:37 (muokattu 15.09.2018 15:00:06)

Semmonen on paras joka vastaa soittajan tarpeisiin. Ei juttu oo aina soundista kiinni, muutkin ominaisuudet voi ratkaista paremmuuden kuten roudattavuus, käytön helppous, useampi kanava jos sellaisia tarvii jne. Liisn kallis laite ei myöskään aina ole hyvä jos pelottaa esimerkiksi sen tärvääntyminen tai häviäminen keikkapaikalta.
TTV
15.09.2018 15:56:53
Olen näköjään omistanut 34 vahvistinta ajan saatossa ja koska nyt talosta löytyy vain Bluetone Bugaboo I, niin sen täytyy olla se paras :-)
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
hallu
15.09.2018 16:35:07
TTV: Olen näköjään omistanut 34 vahvistinta ajan saatossa ja koska nyt talosta löytyy vain Bluetone Bugaboo I, niin sen täytyy olla se paras :-)

Oho, onpa hurja määrä vahvistimia. Mulla on ollut vuodesta 1980 jolloin aloitin sähkökitaristin urani, vain yksitoista vahvistinta ja yksi bassovahvari. Niistäkin suurin osa Fendereitä :-) (neljä kpl). Eli vahvistimien määrällä mitaten mulle olisi Fender paras, mutta jos viimeksi tullut olisi se paras, niin silloin se olisi kohdallani Mesa Mark V, mutta jos paras olisikin se jota on pisimpään pitänyt käytössä, niin se olisi jälleen Fender. Eli ehkä mulle se paras on Fender ja Mesa on hyvä korvike vaan sille koska sen ytimessä asuu Fender :-) (tosin tänä aamuna olin huomaavinani, että asuu siellä pieni Marshallkin :-D ).
Kitaroista ja kaikenlaisesta soittamisesta pahasti riippuvainen AK:lainen (AK= anonyymit kitaranistit)
Jucciz
15.09.2018 16:42:03
hallu: ...tosin tänä aamuna olin huomaavinani, että asuu siellä pieni Marshallkin :-D ).

Mulla testissä käyneessä yksilössä ei asunut. Siksi se varmaan ei taloon jäänytkään.
hallu
15.09.2018 16:49:26
Jucciz: Mulla testissä käyneessä yksilössä ei asunut. Siksi se varmaan ei taloon jäänytkään.

En minä tietenkään väitä, että se olisi yksiyhteen johonkin klassikkoon nähden, mutta sanotaanko että mulle riittävän "Marshall" . Mutta siis mun kokemus Marshallista on kovin ohut. Vähän jotain jubileeta ja jcm800 tyypitellyt joten ei ollut tarkoitus olla julkea.
Vainottu
15.09.2018 21:44:19
TTV: Olen näköjään omistanut 34 vahvistinta ajan saatossa ja koska nyt talosta löytyy vain Bluetone Bugaboo I, niin sen täytyy olla se paras :-)

Tästä intoutuneena rupesin laskeskelemaan omia menneitä vahvistimia ja on niitä näköjään 22 kappaletta käynyt taloudessa. :)

Tällä hetkellä käytössä on DV Mark Micro 50 nuppi ja Toob R12 kaappi. Ei varmaankaan paras vahvistin mitä mulla on ollut, mutta paras tähän elämäntilanteeseen. Nuppi ja kaappi painaa yhteensä noin 6,5kg, teho riittää keikoille, omaa pirun hyvän puhtaan saundin ja syö pedaalit hienosti. Eli jos haussa on helposti roudattava pedaalialusta niin sitten tää on paras. :)

Yksi vahvistin joka on jäänyt kummittelemaan mieleen on Hughes & Kettner Puretone. Ihan älyttömän nautinnollinen vahvistin soittaa. Aika yhden tempun poni, mutta tekee sen sitten ihan pirun hyvin. Täydellinen rokkikone. Ehkä jopa paras vahvistin. Oli vain aikanaan liian rock silloisiin murinametallitarpeisiin. Se on todennäköisesti joskus pakko hankkia takaisin....
Hymyile, nosta kädet ilmaan, sano lyhyt selkeä lause.
yanera
15.09.2018 21:52:37

Mielestäni nupin saundista tulee 70% siitä, millä kitaralla ja kaapilla soittaa.

Jopa Marshallin MG100hdfx (maksoin 100€ käytettynä) kuullostaa todella hyvältä hyvän kustom kaapin ja hyvän kitaran kanssa.

Tärkein asia on se minkälaista saundia hakee.
Santerilla ei ole edes pankkitiliä. Hän ei halua olla rahan kanssa tekemisissä enää lainkaan.
Haeroe
15.09.2018 22:21:48

yanera: Mielestäni nupin saundista tulee 70% siitä, millä kitaralla ja kaapilla soittaa.

Jopa Marshallin MG100hdfx (maksoin 100€ käytettynä) kuullostaa todella hyvältä hyvän kustom kaapin ja hyvän kitaran kanssa.

Tärkein asia on se minkälaista saundia hakee.

En ole ihan varma, ymmärsinkö oikein, mutta mun mielestä kitara vaikuttaa saundiin vähiten kolmikosta nuppi, kaappi ja kitara. Toki ääriesimerkkejä saa suuntaan ja toiseen, kun oikein kaivaa.
Minkä tahansa piisin voi soittaa miten tahansa.
Laulava Kylätohtori
16.09.2018 16:03:44

34 kpl... No luulisi, ettei se enää vaihtamalla parane.. :D
Kuuntelen mielelläni monipuolisesti kaikenlaista musiikkia, mutta lempimusiikkiani on köyhien ulina.
TTV
16.09.2018 16:46:44 (muokattu 16.09.2018 16:50:14)
Laulava Kylätohtori: 34 kpl... No luulisi, ettei se enää vaihtamalla parane.. :D

Ens viikolla tulee eka Revv taloon, saas nähä jääkö pitemmäksikin aikaa... Melkein aina on vaihtamalla parantunut ja joka kierroksella on rahaa palanut, eli harrastus toimii :-)

...kitaroissa järjestysluku viimeisimmälle hankinnalle on 68 ja pedaaleissa 55 ...
"Keep the metal scene alive" - Charles Schuldiner (R.I.P.), "You Love Me" - Dave Mustaine (Long live the King)
Antso
16.09.2018 19:04:07

Engl Invader ollut omaan makuun kevyesti paras (omistamani) putkinuppi. Behkun midipolkusimella helposti isohko ja kovin terve soundipaletti.
elon arska
16.09.2018 19:09:50
Kyllä se on tosiaan tullut huomattua, että aivan sama mikä vahvistin on käytössä niin sama särinäsurina sieltä tulee pihalle, tai ainakin sen samanlaiseksi aina säätää. Ja jos noin muuten soundi on yhtään terveeseen päin kallellaan, niin graafinen EQ luupissa hoitaa homman maaliin.

Paras nuppi on siis toimiva ja budjettiin sopiva.
no vähä rypäis ja paka shousii. -haitaripartio
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)